Kontakttråden (del 2)

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: atoms, Alien

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Orpheus » 2020-12-26 3:27:52

Hejsan, jag är en kille och jag är helt nöjd med hur jag spenderar tiden när jag är för mej själv. Och gör ju en del olika saker men för tillfället så spelar jag mest World of Warcraft om dagarna eftersom det nyss kommit en ny expansion. Har sådär 25k achievement-points så spelat det en del. Finns ingenting jag vill ändra på när det gäller hur jag spenderar tiden ensam för jag känner att allt är exakt som jag vill ha det när det gäller den biten, för jag brukar alltid göra vad jag vill göra.

Men det gäller ju däremot enbart när jag är själv, för har inte ens nått sällskap att spela med, så jag skulle även vilja ha någon att spendera tid tillsammans med. Eller mer exakt bara nån att prata/skriva med först och främst, någon som känns givande att prata och diskutera med är vad jag söker här, så den som vill kan ju höra av sej och berätta om sej själv. :)

Förutom dataspel så gillar jag även kultur, konst, historia och en massa annat sånt. Och förhoppningsvis har vi åtminstone ett par gemensamma intressen. Kan ju även säga att jag är fullkomligt ointresserad av till exempel sport, resor, shopping, bilar och fester, och att det var sådär 10 år sen jag senast tittade på nån svensk tvkanal.

Kör ofta även samma låt på repeat i 5-6 timmar i början när jag hittar något nytt jag verkligen gillar, som till exempel de här:

https://www.youtube.com/watch?v=3OC2aPCuzjo
https://www.youtube.com/watch?v=a0cCRRFi1aA

Har i övrigt varit ett rätt dåligt år rent generellt, och fick avsluta det med att fira jul helt för mej själv eftersom mina föräldrar fick covid19-viruset lagom till jul. Men sånt är livet.
Orpheus
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2020-12-25

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Statoil » 2021-01-08 23:11:59

Jag och är 25år, kille, exil-stockholmare som är nyinflyttad till en byhåla i Västra Götaland. Utbudet på vänner och tjejer är knapert i dessa områden om du inte gillar att mecka med EPA-traktorer och lyssna på Eddie Meduza. :lol:
Söker därför nya brevkompisar oavsett kön. Är också öppet för ett förhållande med jämnårig tjej om din autism inte gör dig allt för trasig. NT-tjejer uppskattas också. Kommer vi bra överens kan vi träffas IRL runt Stockholms- eller Göteborgsområdet när pandemin är över. Har flera adresser runt landet så är flexibel för rätt person.

Som person lutar jag åt det mer fungerande sidan av spektrat och lever ett självständigt svenssonliv med jobb, utbildning, hus, bil och allt vad det må vara, det enda som saknas är flickvän och vänner varav annonsen. Är inte öppen med min diagnos då jag avger tillräckligt bra första intryck att folk antar mig som NT men över tid framgår det. Gärna vill jag att du respekterar det som flickvän eller bara vän.

Till dags är jag ingenjör/tekniker. Står bara just nu mellan två jobb så har mycket fritid men lite att göra.

Brukade hålla på med sport och gym innan cornan. Mitt rekord i bänk var 90kg och vägde 75kg, sedan blev jag utstationerad i ett sjukhus och det gick som det gick i det här jävla landet. :D Nuförtiden sitter jag oftast bara hemma och läser böcker och kollar på Youtube.


För flickvänsmaterial är mina fysiska attribut följande:
170cm
Average/fit
6,5/10 (bild kan absolut lämnas på begäran)
Genomsnittlig nedre begåvning :lol: (bild kan absolut inte lämnas på begäran)

Är din intelligens och personlighet större än dina bröst får du jättegärna kontakta mig :3

För rätt person kan vi ta oss ett glas vin hemma hos mig och mysa framför TV:en. :-)173

Heter Sabdick_engie på Kik.
Statoil
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2021-01-08

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Dalaberger » 2021-02-22 23:29:23

Jag är en 25-årig man från Dalarna. Haft Asperger och ADHD-diagnoser sen 7 års ålder, gick vanlig skola till 12 års ålder, sedan resursskola i 4 år. Resten är en spännande historia som du får fråga mig om. Fungerar typ i samhället, jobbar lite men studerar på högskolan just nu. Känner sig som ett dilemma om man är vårdare eller vårdad, då jag just jobbar inom omsorg.

Söker: Vänner, flickvän

Intresserad av kreativa projekt, spel, diverse sociala fakta (samhället, historia, människor mm.), psykologi. Som min dejtingprofil på annan sida säger "kan du babbla på om något, så tycker jag det är helt underbart". Bryr mig om andra rätt mycket, snäll och kan vara väldigt ärlig. Varning, kan också vara väldigt sarkastisk och ha dålig pappahumor.

Om nån vill prata, chatta eller så, kontakta mig gärna, mycket av min fria tid spenderas med främlingar på nätet, mycket gott folk från världens alla hörn. Sen mina standarder är inte alls höga, så tro inte att jag nekar nån, pratar med mycket konstigt folk och de är schyssta också. Bör påpeka att jag egentligen inte har några åldersgränser heller, inte uppåt i alla fall.
Dalaberger
 
Inlägg: 357
Anslöt: 2021-02-22

Kontakttråden (del 2)

Inläggav rasta » 2021-02-26 19:55:01

Kul kille, nyligen joinat det enda riktiga forumet igen för korrekt läsning. Så får det vara för nu :)
rasta
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2013-04-05
Ort: Stockholm

Kontakttråden (del 2)

Inläggav GenaHero » 2021-03-16 14:50:55

Hej! är tjej, 27 år och vill gärna ha internetkompisar att spela datorspel ihop med/chatta med
Jag är social men lite blyg. Har diagnosen högfungerande autism men känner mig inte så högfungerande, haha.
Jag spelar mycket wow, mainar alliance men spelar lite horde ibland.(är inte universums bästa gamer men har väldigt kul. är inte dålig heller direkt men har långsam reaktionsförmåga.) Spelar också jättemycket onehouronelife, grymt kul spel, men inte så välkänt.
tycker i övrigt väldigt mycket om djur och natur, men i och med corona så söker jag inte irl kompisar. (bästa ursäkten för en blyg person ju)
Chattar gärna på discord :D
GenaHero
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2021-03-16

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Verre » 2021-03-20 16:26:09

Hej! Är en kvinna på 35 år med diagnoserna Aspberger och ADHD. Är bosatt inom Stockholms län. Vore kul med lite nya bekantskaper/vänner. Män som kvinnor, gammal som ung.. Spelar inte så stor roll.. :-)Happy
Verre
 
Inlägg: 39
Anslöt: 2021-02-27

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Jesperjesper » 2021-03-26 17:26:47

Kille. 23 år. Diagnos autism. Gillar datorspel, anime och manga. Söker vänner. Vill ha någon att prata med. Skicka ett pm om du vill prata!
Jesperjesper
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2021-01-13

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Gräddfil » 2021-04-02 15:15:46

Hallå där:)
Finns det någon som bor i Karlstad här inne tro? Är väl öppen för en nät/skrivkompis också såklart. Har träning, naturen och tv-spel som intresse. Kollar även på en hel del film och serier. Gillar även biokemi/medicin även om det är mer av ett sidointresse jag läser mycket om.
Vore trevligt att träffa någon likasinnad:)
Ålder och kön spelar mindre roll. Hör gärna av dig :-)154
Gräddfil
 
Inlägg: 45
Anslöt: 2020-08-10

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Oriku » 2021-04-09 22:55:44

Hallå. Är en kille med asperger som saknar socialt nätverk. Är introvert och har social ångest så brukar kännas svårt att ta kontakt med andra. Var mer än ett halvår sen jag ens pratade med någon ny person överhuvudtaget för oftast känns det meningslöst att ens försöka. Är inte så många jag ens brukar gilla till att börja med för känner oftast att jag inte har något gemensamt med någon, och med de flesta så brukar det kännas som att ingen får ut något av att prata med den andre. Är helt enkelt för komplicerad.

Har även spenderat så gott som hela livet i isolation, så jag har aldrig gjort särskilt mycket alls. När jag var barn så pratade jag aldrig med någon och växte upp utan vänner, och min kontakt med andra människor har i övrigt sen dess sällan varit så mycket mer än att skriva mail och liknande, tusentals mail, och de enstaka vänner jag lyckats få har jag ändå alltid förlorat.

Det jag alltid drömt om är någon att bo med och kanske gifta mej med, och att vi gör en massa saker tillsammans. Skriver eller tecknar/målar ihop och inspirerar och tar hand om varandra, läser saker och tittar på film och sånt och spelar dataspel och är i naturen på utflykter ibland. Umgås med andra då och då och får gemensamma vänner och mest bara ta det lugnt.

Men söker inget särskilt utan bara någon att prata med. Som förhoppningsvis inte lämnar mej som alla andra, och som jag inte heller själv vill lämna.
Oriku
 
Inlägg: 11
Anslöt: 2021-04-09

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Conifer » 2021-04-21 11:22:50

Hej! Ny här. Är kvinna, 30 år, från Karlstadsområdet. Letar efter vänner (kvinnor eller män) och/eller livspartner (man). Diagnosen asperger fick jag runt 21 års ålder. Enda sociala kontakten utanför familjen är just nu kontaktperson, så jag är villig att prata med vem som helst :)

Mina stora intressen är väl tv-serier, tv-spel, film och böcker, och jag kan diskutera dessa i timtal om jag kommer igång. Specifikt asoiaf, fallout, elder scrolls, skräckfilmer, dokumentärer. Spelar inte så mycket spel själv längre, men tittar gärna på. Jag tycker om långa promenader, cykelturer, ta med picknick ut i naturen och skulle uppskatta sällskap i textform eller på telefon eller fysiskt om vi kommer överens. Jag har en liten hund som jag tycker mycket om, är förtjust i speciellt hundar och katter. Är öppen för att testa nya saker.

Ytligt intresserad av politik, historia och trädgårdsarbete. Försöker komma igång med löpning lite smått tillsammans med annan träning hemma och har senaste året gått ner en massa i vikt även om det finns en del kvar som jag vill bli av med. Jag skulle säga att jag är ärlig och lojal, och förväntar mig detta från personer jag umgås med.

För mer än vänner: Bor fortfarande hemma (vet att det kan vara avgörande för många), arbetslös. Letar efter något seriöst. Är helt odejtad och har inte kysst någon sedan mellanstadiet. 160-161 cm lång, väger jämt under 80 kg, mörkblont hår. Ditt utseende spelar ingen roll, letar efter någon som jag tycker om som tycker om mig.

Hoppas på någon typ att napp . Är dålig på att ta första kontakten men skriver som sagt gärna med vem som helst.
Conifer
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2021-04-21

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Skidoo » 2021-05-10 20:35:48

Hej,

Kvinna, 20 år.

Intresserad av djur och natur. Uppskattar musik lika mycket som ljudet av total tystnad. Ser jag en film ser jag helst dokumentärer, väljer faktaböcker före skönlitteratur. Jag är morgonpigg och kvällstrött. Tränar regelbundet och tycker om att vara aktiv.


Söker vänner, partner, chattkompis :)
Skidoo
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2021-05-02

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Odal_ » 2021-05-13 22:53:09

Man i sin bästa ålder.
Är inte intresserad av din intelligens för jag har tillräckligt för oss båda.
Du ska ha smal midja breda höfter och stora bröst.
jag är polyamorös men det är inte du.
Odal_
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 1323
Anslöt: 2019-12-29

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Stenhumla » 2021-05-14 22:18:50

Ahoy-hoy!
Söker vänner!
Är enkel, åh så enkel.
Kan hitta på vad som helst, är så öppen för nya äventyr. Testar gärna nästan vad som helst åtminstone en gång.

Jag läser böcker, tränar, försöker lära mig katalanska, dricker.
Mina dagar är innehållslösa.

Kan spela diverse instrument, hålla en kopp kaffe i mina händer, gå en promenad.

Tveka!
Stenhumla
 
Inlägg: 34
Anslöt: 2017-01-02

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Vintersolen » 2021-05-23 18:49:48

Jag är 80-talist

Har ordnat liv är lugn, trygg, har humor.
Kanske asperger eller så inte (skitsamma).

Ser ok ut enligt andra som undrar varför jag är singel
men är kräsen och vill ha en bra tjej/kvinna. Inte bara nån halvbra för att slippa vara singel (trivs ok själv).

Så ni tjejer och kvinnor här skriv PM så hörs vi
Alla läses och besvaras
Vintersolen
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2021-04-02

Kontakttråden (del 2)

Inläggav kuj kuj » 2021-05-28 20:16:47

undergiven man 49 år med asperger söker vän/vänner.
skriv gärna pm. svarar alla.
kuj kuj
 
Inlägg: 180
Anslöt: 2012-02-07

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Estraven » 2021-07-22 0:11:02

Söker någon att prata med. Se min presentation.
Estraven
Inaktiv
 
Inlägg: 88
Anslöt: 2018-08-21

Kontakttråden (del 2)

Inläggav MartinSWE » 2021-07-23 16:52:53

Hej
Söker vänner i Linköping. Jag är 31 år. Selektiv mutism och högfungerande autism. Gillar motorer, astronomi, djur och natur.
MartinSWE
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2012-04-04

Kontakttråden (del 2)

Inläggav schwindel » 2021-07-27 7:29:33

Man strax över 30. Västernorrland.
Söker nytt intressant folk att snacka med och också att umgås med om vi bor inom räckhåll.
Ålder och kön spelar ingen roll.
Men jag är naturligtvis extra intresserad av kvinnor!

Jag ser bra ut, gillar att umgås med folk och är öppen för det mesta.
Gillar djur(jobbat med djur i flera år) och äventyr ute i naturen, skogspromenader, fiske, paddling.
Är också intresserad av datorer, itsäkerhet, spel osv. Vetenskap, historia, politik, motorer, spirituella ämnen och alla dessa kaninhål med information på nätet. Läser en del böcker, mest fakta. Gillar poesi, serier, musik av alla slag.

Snackar gärna med folk så ta kontakt om ni vill prata lite! :)
Jag är lättsam att umgås med. Gillar att skämta och skoja och kan prata om vad som helst.
Vi kan chatta, prata på discord eller träffas IRL, tar gärna en öl och pratar om det är en helgkväll utan speciella planer.

Jag är inte fördomsfull eller binär i min syn på andra, jag struntar fullständigt i vad folk har för politiska åsikter och vad dom har för sig. Jag kommer överens med alla ändå.
Ställer inga krav, du kan vara anonym om du känner för det.
Gillar folk som är annorlunda så var inte blyg om du känner dig så och tvekar.

Skriv ett PM till mig bara så hörs vi.
schwindel
 
Inlägg: 128
Anslöt: 2021-06-12

Kontakttråden (del 2)

Inläggav schwindel » 2021-07-27 7:46:44

schwindel skrev:Jag ser bra ut, gillar att umgås med folk och är öppen för det mesta.
Gillar djur(jobbat med djur i flera år) och äventyr ute i naturen, skogspromenader, fiske, paddling.
Är också intresserad av datorer, itsäkerhet, spel osv. Vetenskap, historia, politik, motorer, spirituella ämnen och alla dessa kaninhål med information på nätet. Läser en del böcker, mest fakta. Gillar poesi, serier, musik av alla slag.

Och filosofi så klart, hur kunde jag glömma? Gillar ni att dyka ner i filosofiska diskussioner så kan vi säkert ha mycket intressant att prata om!:D
schwindel
 
Inlägg: 128
Anslöt: 2021-06-12

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Msmacke » 2021-07-27 22:59:39

Man i 35 års åldern söker någon att umgås med i Dalarna.
Msmacke
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 74
Anslöt: 2016-09-07

Kontakttråden (del 2)

Inläggav lisa92 » 2021-08-02 0:21:00

Halloj!
Jag är en 29 årig tjej (kvinna?) bosatt i Göteborg.
Hade uppskattat att lära känna lite nytt folk, helst i Göteborgsområdet så vi kan träffas i verkligheten.
Gillar musik, böcker och film, tycker om att gå ut och dricka öl, fika, spela sällskapsspel, vara ute i naturen, älskar djur, speciellt katter och hundar.
Blev diagnosticerad med atypisk autism och adhd i tonåren, har även varit deprimerad till och från samt haft en del social ångest. I nuläget mår jag bra, har några få vänner, känner mig ändå rätt ensam, hade varit väldigt trevligt att få kontakt med andra med asd.
Spelar ingen roll om du är tjej eller kille, ser helst att du är i min ålder (25-35). Jag är singel och trivs med det, alltså jag söker inget förhållande.

Allt gott!
lisa92
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2021-08-01

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Henry345 » 2021-08-10 18:26:32

Hej. Jag är en man på 46 år som har Autism och som bor i Stockholm. Vore kul att maila med nån/några här och sen kanske träffas och ta en kopp kaffe eller spela lite med.

Gillar att hålla på med datorer både att spela och uppgradera. Om ni har andra intressen kan ni förstås höra av er ändå :)
Henry345
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2018-09-12

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Seiji » 2021-08-18 4:05:45

Man, 34 år, född och uppvuxen i Sverige men flyttade utomlands 2012, först London 3 år, sedan 2015-nu Tokyo, Japan. Talar (någotsånär) flytande japanska och kan ganska mycket om landet/kulturen.

Jag har masterexamen som arkitekt och arbetar internationellt med det. Tycker om resor (när världen öppnar igen), god mat, avslappnande musik, och kreativitet i allmänhet. Diagnosticerades Aspergers 2012.

Vill gärna hålla liv i mina rötter och är därför intresserad av hur era liv ser ut i Sverige just nu. Pratas vid via PM/mejl. Fritt fram för infodump, jag trivs ändå bättre med att lyssna på andra än mig själv. (Inget romantiskt, tack, är gift m. familj.)
Seiji
 
Inlägg: 103
Anslöt: 2020-11-22
Ort: Tokyo

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Msmacke » 2021-10-13 22:18:25

35 årig man från Dalarna som söker nya bekantskaper. Intressen är film och psykologi bland annat.
Msmacke
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 74
Anslöt: 2016-09-07

Återgå till Träffar



Logga in