Kontakttråden (del 2)

Allt om Aspergerträffar

Moderatorer: Alien, marxisten, atoms

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Alexen » 2020-12-09 8:54:03

Hej !! 30M. Söker vänner att spela med! Kör oftast WoW, ibland Stellaris, Minecraft.
Känner mig väldigt ensam så det är också okej med att bara chatta/dela memes! :D

Discord: ÒAÓ#2776

Blizzard Battletag: Atc#2495
Alexen
Ny medlem

Anslöt: 2015-08-08

Kontakttråden (del 2)

Inläggav LightStrike » 2020-12-18 0:59:13

Promenad i Göteborg!

[M41] Volontärarbetande digital nomad som på grund av Corona sitter fast i ett svinkallt Göteborg söker en kvinna i min ålder eller yngre som vill gå en smittsäker promenad! Har bott i den här staden i ett par månader och är i desperat behov av att lära känna nya personer!

Är bra på att konversera med nya människor så du behöver inte vara orolig för att det ska bli awkward! Har en idé om vart man skulle kunna gå promenaden men jag är öppen för förslag.

Jag förväntar mig svar på denna! Nu kör vi, kom igen!

Nyckelord: berest, kreativ, analytisk, charmig, confident, rolig, rastlös
LightStrike
Ny medlem

Anslöt: 2020-12-18

Träffar i Stockholm

Inläggav Marcus Garvey » 2020-12-20 1:51:42

Hej! Jag är en 51 årig kille som bor i centrala Sthlm. Ser yngre ut, något överviktig. Jag har ett fördelaktigt utseende, lugn, intellektuell men inte högutbildad. Jag skulle vilja ha kompisar helst en varm tjej men killar går också bra. Är hederlig, ärlig, god vän och lojal. Är inte självupptagen och ser helst att du inte heller är det. Har inget som helst intresse av att vara någon slags reservkompis/gratis psykolog/terapeut. Så om Ni är ute efter det så kan Ni skippa mig, tack. Intressen pop psykologi, sportfiske (Öring säsong nu!)(hoppas Ni tycker om att sitta långa timmar i en båt och frysa-men det går bra ifrån land också), filmer, antikviteter, mysiga hemmakvällar, matlagning & bakning (måttligt), Data, hacka, cracka, datorer, hård&mjukvara, kan inte koda men vill gärna lära mig mer. promenader, historia, österländsk filosofi, meditation och Esoterika dock inte New Age. Har bil och kan resa en bit för rätt person om tycke uppstår/personkemin stämmer. Men helst mellan Sörmland och Uppland.
Marcus Garvey
Ny medlem

Anslöt: 2020-12-19

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Paladinen » 2020-12-23 8:48:45

Hej alla forumiter Ulf-MIkael heter jag och är ny här på forumet.

Jag identifierar som vit heteronormativ cis-man och mina pronomen är han och honom men det går bra att kalla mig Muffe en sammanslagning av micke och uffe , ett smeknamn jag fick i tonåren och som jag tycker om så det har hängt med genom livet .

Jag är född 1982 och är 38 år men fyller 39 strax efter årsskiftet , jag lever i en mindre stad på sveriges västkust och har under många år arbetat som kock men är nu arbetslös på grund av pandemin.

Jag fick min diagnos/diagnoser vid 27 års ålder och jag har följande diagnoser autistiskt spektrum , adhd , ocd som framhävs vid stress , bipolär , panikångest ,social fobi samt verbala och motoriska ticks som framhävs vid stress.

Jag söker i första hand vänner både killar och tjejer, gubbar och gummor men jag skulle även vara öppen för dejting och förhållande om den rätta uppenbarar sig och isf är jag gendast intresserad av biologiska cis-kvinnor alltså personer som föddes som och fortsatt indetifiera som kvinnor. vid vänskap så finns ingen övre åldersgräns och den lägre är 25+ då jag inte vill umgås med folk som är yngre än så och vid dejting gäller åldrarna 25+ till 45

Mina hobbies och intressen är tv/data-spel , rollspel (drakar & demoner och liknande) , brädspel , film , serier , musik , litteratur , sociologi och psykologi och betendevetenskap så den/dom som är intresserade av vänskap eller dejting får gärna vara nördig så vi har har något gemensamt.

Du som är intresserad av vänskap eller dejting bör ha bil och körkort då jag har problem med att nyttja kollektivtraffiken på grund av social fobi och inte har färdtjänst så om du inte vill umgås endast i mitt hem så måste jag vid dessa tillfällen vi skall umgås hos dig eller utanför mitt hem bli hämtad och hemkörd vilket du givetvis får bensinersättning för (inom skäliga gränser).

Jag är i övrigt en ganska hemkär kille som föredrar umgänge på hemmaplan framför krogen/klubben , jag dricker gärna ett par öl eller tar en grogg men då som sagt hellre hemma i soffan framför tv-spelet eller en bra film än på krogen/klubben.

För dom kvinnor som är intresserade av dejting så är jag cirka 180-181 cm lång och har cendrefärgat hår och blågrå ögon , jag har även en del tattueringar . jag ser hyffsat bra ut för min ålder , jag har dom vanliga åldersåkommorna som man kan förvänta sig vid min ålder så som närsynthet, gubbmage , tunnhårighet men i övrigt ser jag bra ut och ser i övrigt väldigt ung ut för min ålder (får ofta visa legg på bolaget)

Om jag låter som en intressant person så tveka inte att slänga iväg ett mess i inkorgen för mer detaljer..

Mvh/Muffe
Paladinen

Anslöt: 2020-12-23

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Eea__ » 2020-12-23 21:27:30

Hej, Eric heter jag. Söker spelkompisar på gamla CS 1.6 (har inte fastnat för CS GO) eller starcraft (old school) och vänner överlag. Ålder eller könsidentitet är inte intressant då jag redan har flickvän.

Fick diagnosen för något år sedan (autism nivå 1), och blev inte särskilt förvånad då jag varit medveten om svårigheterna länge.

Känns rätt stelt att skriva en sådan här annons, men vore kul att lära känna lite nytt folk. Skicka ett pm om du spelar samma och vill köra 1v1 eller 2v2, eller bara vill snacka.
Eea__
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.

Anslöt: 2020-12-22

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Filantropist » 2020-12-26 3:04:56

Hej
Mitt namn är Simon.
Söker tjejer/kvinnor att prata/umgås med, vänner såsom partner.
Info om mig vore 23 år gammal, studerar och stor förkärlek för friluftsliv. Spenderar en stor tid av min ickeplanerade fritid vid datorn med serier eller datorspel(Wow mestadels). Är mycket för att göra aktiviteter och umgås via promenader eller liknande halv aktiva aktiviteter där det inte är en lika stor social press.
Fördelaktiga intressen är friluftsliv, promenader, annat aktivt fritidsintresse.
Har nu ritat upp en relation baserat på att man kan träffas men jag har inget emot att skriva och bygga runt det. Jag är mycket för att diskutera och filosofera runt ämnen och veta hur andra tänker på saker och ting.
Hoppas någon tycker jag är intressant. :-)Happy =)
Filantropist
Ny medlem

Anslöt: 2020-08-27

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Orpheus » 2020-12-26 3:27:52

Hejsan, jag är en kille och jag är helt nöjd med hur jag spenderar tiden när jag är för mej själv. Och gör ju en del olika saker men för tillfället så spelar jag mest World of Warcraft om dagarna eftersom det nyss kommit en ny expansion. Har sådär 25k achievement-points så spelat det en del. Finns ingenting jag vill ändra på när det gäller hur jag spenderar tiden ensam för jag känner att allt är exakt som jag vill ha det när det gäller den biten, för jag brukar alltid göra vad jag vill göra.

Men det gäller ju däremot enbart när jag är själv, för har inte ens nått sällskap att spela med, så jag skulle även vilja ha någon att spendera tid tillsammans med. Eller mer exakt bara nån att prata/skriva med först och främst, någon som känns givande att prata och diskutera med är vad jag söker här, så den som vill kan ju höra av sej och berätta om sej själv. :)

Förutom dataspel så gillar jag även kultur, konst, historia och en massa annat sånt. Och förhoppningsvis har vi åtminstone ett par gemensamma intressen. Kan ju även säga att jag är fullkomligt ointresserad av till exempel sport, resor, shopping, bilar och fester, och att det var sådär 10 år sen jag senast tittade på nån svensk tvkanal.

Kör ofta även samma låt på repeat i 5-6 timmar i början när jag hittar något nytt jag verkligen gillar, som till exempel de här:

https://www.youtube.com/watch?v=3OC2aPCuzjo
https://www.youtube.com/watch?v=a0cCRRFi1aA

Har i övrigt varit ett rätt dåligt år rent generellt, och fick avsluta det med att fira jul helt för mej själv eftersom mina föräldrar fick covid19-viruset lagom till jul. Men sånt är livet.
Orpheus
Ny medlem

Anslöt: 2020-12-25

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Megamack » 2021-01-03 20:24:59

Tjenare! Jag är en kille på 21 år och bor i Göteborg. På min fritid brukar jag cykla Mountainbike för det mesta men spelar även lite Frisbeegolf också. Paddlar även SUP (Stand Up Paddleboard) under sommaren. Just nu har jag inga vänner och känner mig ensam, så jag skulle gärna vilja träffa andra killar i min ålder (gärna mellan 20 och 25) bosatta i eller nära Göteborg som gillar att cykla Mountainbike, spela Frisbeegolf och paddla. Är du intresserad av att syssla med alla dessa tre aktiviteter jag nämnt ovan så är det kanonbra, det är inget krav men det är önskvärt att du är öppen för att prova andra saker också. Kan också säga att jag är inget proffs som tävlar i någon av dessa tre sporter, utan gör det bara på skoj. Spelar även dataspel men gör det sällan nuförtiden, oftast bara på helgkvällarna. Som person är jag glad, ärlig, omtänksam, flexibel och positiv. Skicka gärna ett pm om du är intresserad av kontakt. :)
Megamack

Anslöt: 2018-09-28

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Statoil » 2021-01-08 23:11:59

Jag och är 25år, kille, exil-stockholmare som är nyinflyttad till en byhåla i Västra Götaland. Utbudet på vänner och tjejer är knapert i dessa områden om du inte gillar att mecka med EPA-traktorer och lyssna på Eddie Meduza. :lol:
Söker därför nya brevkompisar oavsett kön. Är också öppet för ett förhållande med jämnårig tjej om din autism inte gör dig allt för trasig. NT-tjejer uppskattas också. Kommer vi bra överens kan vi träffas IRL runt Stockholms- eller Göteborgsområdet när pandemin är över. Har flera adresser runt landet så är flexibel för rätt person.

Som person lutar jag åt det mer fungerande sidan av spektrat och lever ett självständigt svenssonliv med jobb, utbildning, hus, bil och allt vad det må vara, det enda som saknas är flickvän och vänner varav annonsen. Är inte öppen med min diagnos då jag avger tillräckligt bra första intryck att folk antar mig som NT men över tid framgår det. Gärna vill jag att du respekterar det som flickvän eller bara vän.

Till dags är jag ingenjör/tekniker. Står bara just nu mellan två jobb så har mycket fritid men lite att göra.

Brukade hålla på med sport och gym innan cornan. Mitt rekord i bänk var 90kg och vägde 75kg, sedan blev jag utstationerad i ett sjukhus och det gick som det gick i det här jävla landet. :D Nuförtiden sitter jag oftast bara hemma och läser böcker och kollar på Youtube.

För flickvänsmaterial är mina fysiska attribut följande:
170cm
Average/fit
6,5/10 (bild kan absolut lämnas på begäran)
Genomsnittlig nedre begåvning :lol: (bild kan absolut inte lämnas på begäran)

Är din intelligens och personlighet större än dina bröst får du jättegärna kontakta mig :3

För rätt person kan vi ta oss ett glas vin hemma hos mig och mysa framför TV:en. :-)173

Heter Sabdick_engie på Kik.
Statoil
Ny medlem

Anslöt: 2021-01-08

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Dalaberger » 2021-02-22 23:29:23

Jag är en 25-årig man från Dalarna. Haft Asperger och ADHD-diagnoser sen 7 års ålder, gick vanlig skola till 12 års ålder, sedan resursskola i 4 år. Resten är en spännande historia som du får fråga mig om. Fungerar typ i samhället, jobbar lite men studerar på högskolan just nu. Känner sig som ett dilemma om man är vårdare eller vårdad, då jag just jobbar inom omsorg.

Söker: Vänner, flickvän

Intresserad av kreativa projekt, spel, diverse sociala fakta (samhället, historia, människor mm.), psykologi. Som min dejtingprofil på annan sida säger "kan du babbla på om något, så tycker jag det är helt underbart". Bryr mig om andra rätt mycket, snäll och kan vara väldigt ärlig. Varning, kan också vara väldigt sarkastisk och ha dålig pappahumor.

Om nån vill prata, chatta eller så, kontakta mig gärna, mycket av min fria tid spenderas med främlingar på nätet, mycket gott folk från världens alla hörn. Sen mina standarder är inte alls höga, så tro inte att jag nekar nån, pratar med mycket konstigt folk och de är schyssta också. Bör påpeka att jag egentligen inte har några åldersgränser heller, inte uppåt i alla fall.
Dalaberger

Anslöt: 2021-02-22

Kontakttråden (del 2)

Inläggav rasta » 2021-02-26 19:55:01

Kul kille, nyligen joinat det enda riktiga forumet igen för korrekt läsning. Så får det vara för nu :)
rasta

Anslöt: 2013-04-05

Återgå till Träffar

Logga in