Kontakttråden (del 2)

Allt om Aspergerträffar

Moderatorer: Alien, marxisten, atoms

Kontakttråden (del 2)

Inläggav tantgredelin » 2019-03-05 22:25:19

Hej. Jag är kvinna, 31 och bor i Stockholmsområdet. Har nyligen fått diagnoserna autismspektrumtillstånd och ADHD. Eftersom jag inte känner någon annan som också har autism/Aspergers syndrom vore det trevligt att lära känna någon annan som har det. Främst vänner och bekantskaper tänker jag på.

Så, om någon i Stockholm känner för att ta en kaffe eller bara prata lite, skriv! :)

Jag gillar lite allt möjligt; böcker, dokumentärer, spel, att äta... :)
tantgredelin
Ny medlem

Anslöt: 2019-02-19

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Skinny » 2019-03-16 15:27:02

Skinny skrev:Jag uppdaterar.

Ålder: 52
Musiksmak: punk, rockabilly, bluegrass mm.
Fritidsintressen: Musik. I alla dess former. Från konserter till böcker.
Stilar jag finner attraktiva: punk/rockabilly bla.
Stilar jag inte finner attraktiva: hiphopare, trendmänniskor.
Livsåskådning: hoping for the best, but expecting the worst.
Politisk uppfattning: ingen partipolitisk. Dock en massa åsikter om det mesta.
Viktiga värden i livet för mig: ärlighet, trohet etc.
Åsikter och värderingar som jag verkligen inte sympatiserar med: extremister.
Tre saker som är viktiga i ett förhållande: kärlek, omtanke och kommunikation.
Jag söker kvinnor.
Hör av dej via pm om intresse finns. Bild(er) finns.
Skinny

Anslöt: 2011-02-27

Kontakttråden (del 2)

Inläggav StickaOspela » 2019-04-30 0:50:12

StickaOspela skrev:Jag bor i Trollhättan och har min dotter varannan vecka. Jag arbetar nere i Göteborg.

Mina intressen är datorspel, textilt hantverk och musik. Jag tycker om att vara i skogen och sova där med.

Jag är väldigt taktil och har nära till mina känslor. En stor portion empati och förståelse finnes.

Jag har Asperger och OCD. Min OCD märks dock inte utåt alls, utan manifesterar sig som tankar i huvudet, vilka jag lärt mig hantera med hjälp av traumabehandling.

Även om det i grunden finns en önskan att finna en partner, så skulle jag tycka om att träffa någon vän med. De av mina vänner som jag umgås med regelbundet träffar jag kanske någon gång om året, så det finns verkligen utrymme för mer umgänge i mitt liv.

Kanske spelar du med, och skulle vilja ha någon att spela med. Eller kanske träffas och sticks/virka/brodera eller skapa på något annat sätt. Att lära sig av varandra är ett utmärkt sätt att utbyta erfarenheter. Kan du inte sticka etc kan jag lära dig :-)

Ta ta

På förekommen anlednong kanske jag skall vara lite tydligare än ovan: jag må se ut dom av manligt kön, men identifierar mig inte med något kön slls. Ickebinär är det närmsta som 'stämmer'.

Jag har i stprt sett inga manliga vänner, utom någrs få som jag känt sedan 90-talet. Jag tycker det är svårt att umgås eller kommunicera med män och undviker det oftast. Jag söker främst kpntakt med kvinnor och kanske andra ickebinära.

Jag har fått ett nytt specialintresse, eller kanske snarare dammat av ett tidigate, som handlar om elektronisk musik, skapandet av den och att skapa instrument för det.

Jag är 47 år.

Ta ta
Ronja
StickaOspela

Anslöt: 2018-08-08

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Estraru » 2019-05-09 17:38:12

Tjej 24
Osäker på aspergerdiagnosen men jag har den
Har problem med mårndet men stabil har ett behov av någon
I mitt liv, är en mamma
Skriv gärna ett privat meddelande så kan