Kontakttråden (del 2)

Allt om Aspergerträffar

Moderatorer: atoms, Alien, marxisten

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Tiefer » 2020-03-02 1:09:20

Hej, är en kille och söker flickvän eller väldigt nära vän. Helst nån runt 25-35 år nånstans i mitten av landet men inget direkt krav. Det där med flickvän blir aktuellt ifall vi gillar varandra tillräckligt för att vilja träffas.

Har aldrig haft något seriöst förhållande, och brukar tänka att jag inte passar ihop med någon överhuvudtaget och kommer få spendera hela livet ensam. Det är ju ingen anledning att ge upp, men brukar tänka på all bortslösad tid, och hur mycket jag kunnat göra och uppleva om jag bara haft en enda annan person att göra det tillsammans med. Så livet känns inte särskilt kul.

Jag gör iaf inte särskilt mycket om dagarna så är definitivt inte rätt person för den som söker efter nån som har ett eget liv. Jag vill hellre dela hela mitt liv med någon annan. Sånt jag gillar eller skulle gilla att göra med någon annan är iaf typ lyssna på musik, spela alla typer av spel, kolla på film eller tvserier eller youtube, prata och diskutera, teckna eller pyssla eller skriva eller läsa tillsammans, bara ta det lugnt, gå ut och promenera, cykla, kanske tälta och grilla och liknande, besöka naturreservat och museum och sånt. Med mera, inga direkta gränser. Samtidigt som jag gärna är med på allt som den andra personen har lust att göra eller föreslår.

Är rätt introvert men tycker om att prata dagligen och gillar att prata om precis allt utan några direkta gränser. Även om vissa ju är lättare än andra att prata med. Hade däremot social fobi i rätt många år tidigare så det har påverkat mej en hel del.

Sånt jag särskilt gillar att prata om är iaf minnen och erfarenheter och relationer och tankar och känslor, varför personer gör eller tänker eller känner på ett visst vis, och hur olika personer inklusive en själv påverkas av olika saker, osäkerheter och rädslor och brister och möjligheter, och livet och allt rent generellt. Typ sånt som gör att man kommer någon närmare och förstår den bättre. Men jag har rätt breda och djupa intressen i övrigt med.

Skriv och berätta om dej själv om du har lust.
Tiefer
Ny medlem

Anslöt: 2020-03-02

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Tulson74 » 2020-03-06 0:03:10

Hej!

En 46-årig man från Västra Götand. Intresserad av astronomi,släktforskning, historia,psykologi och aktivt sexliv söker kvinna med liknande intressen,
Tulson74

Anslöt: 2020-03-04

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Manipura » 2020-03-13 7:58:56

Hej!

35 årig kille/man som upptäckt asperger på ett positivt sätt. Asperger är hemskt men också underbart känner jag.

Söker vänner, gärna tjejer, som har ungefär samma syn på as, att det är hemskt men positivt. Om du är deprimerad och bara ligger under täcket eller är professor spelar ingen roll för mig. Depression är något positivt i mina ögon, inte depression i sig men dom deprimerade är oftast fantastiska personer.

Skicka gärna ett pm hur dumt det än är

Jag äter SSRI och har gjort så länge. Ett plus om du också knaprar någon medicin.

Kram
Manipura
Förhandsgranskad

Anslöt: 2020-01-26

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Disparition » 2020-03-15 15:47:08

Hej.

Jag skulle behöva någon att prata med. Någon att vara ärlig med, företrädesvis bara via meddelanden online. Det är inte så att jag saknar människor i mitt liv, men jag vill ha någon som förstår.

Jag erbjuder detsamma, en bra vän. Om det nu är något värt, jag vet inte längre.
Disparition

Anslöt: 2020-03-06

Kontakttråden (del 2)

Inläggav MisoPretty » 2020-03-27 18:05:14

Hej

Linda heter jag, snart 39 år. Jag bor i Märsta (4 mil norr om Stockholm).

Jag är sjukpensionär pga en whiplashrelaterad nackskada. Jag har dock sysselsättng via socialpsykiatrin, som jag älskar.

Jag har ADD, ev asperger (väntar på utredning), lättare depression, social ångest (mest att ta kontakt och prata med människor).
Jag är även Introvert/INFJ och högkänslig.

Jag är snäll, generös, hjälpsam, händig, djur och barnkär, empatisk, omtänksam.
Jag är tatuerad och piercad (navel).

Jag gillar kreativt skapande, fotografering, odling, se på serier/filmer/bio, åka på utflykter, besöka loppisar, promenera, resa mm.
Jag gillar alternativmedicin, örter, tillverka egna hudvårdsprodukter.
Försöker leva ett så giftfritt liv som möjligt.
Jag är en hälsojunkie. Min kost består av 100% frukt.
Är lättare överviktig/kurvig för tillfället, en det är snart ett minne blott.

Jag söker både vänner och pojkvän. Ålder 34-46.
Boendes helst i Stockholms län.

I och med att jag har social ångest, så har jag smärre problem att prata med killar. Blir väldigt blyg och nervös.
Så mailkontakt ett tag innan vi lärt känna varandra är och kan träffas.

Vad gäller förhållande, så drömmer jag om barn och gemensamt boende.
Giftemål är inte viktigt för mig,

Tack för mig
MisoPretty

Anslöt: 2015-10-20

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Legacy » 2020-03-28 0:03:35

Bor i köping, 25 år gammal, tränar 6 dagar i veckan, 3 gånger styrke träning 3 gånger cardio
Söker nån som skulle vilja ställa upp på though viking eller maraton 2021/2022 passar mig bättre och intensiv träna för nåt och sen leva loppen efteråt =) hör av dig om du är intresserad =)

Min discord: felixketchup#8936
Facebook: https://www.facebook.com/adam.backstrom.549

Skapar även en discord server för vårat eventulla lag om jag lyckas rektyrera: https://discord.gg/amTzQ9
Legacy

Anslöt: 2014-09-02

Kontakttråden (del 2)

Inläggav ehmd93 » 2020-04-03 21:15:58

söcker vän här.
ehmd93

Anslöt: 2015-04-30

Kontakttråden (del 2)

Inläggav LordNelson » 2020-04-04 18:58:17

Hej!

Är gammal men blir äldre.

Söker likasinnade.

Är just nu inte intresserad av förhållande, eller kontakt.

(Är det nån vänlig själ som kan tala om vilken min tidigare signatur var. Har glömt.)
LordNelson

Anslöt: 2010-06-25

Kontakttråden (del 2)

Inläggav truthseeker » 2020-04-04 20:56:22

Nån tjej i småland? Hör av dig
truthseeker

Anslöt: 2016-07-02

Kontakttråden (del 2)

Inläggav 420NoScope » 2020-05-06 21:12:34

Hej, jag är en man snart 30 år som söker sällskap i Linköping

Kille eller Tjej, gärna någon gamer eller musik intresserad då jag själv håller på lite med musik produktion.
Vill du ses IRL ska du veta att jag inte är bekväm med att bara träffa någon hux flux.
Vill först lära känna någon genom att prata på Discord eller annat vis, sen kan vi ses IRL om det är vad du vill.
420NoScope
Ny medlem

Anslöt: 2018-06-05

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Usagi » 2020-05-16 13:30:12

Nördig tjej i Göteborg söker nya vänner för Doctor Who maraton (helst Classic Who pga har sett pinsamt lite av det), utmaningar på The Sims, samtal om obegripliga sociala koder, kramar när Corona-krisen är över och promenader i skogen. Ålder och kön är oviktigt men du måste tycka om katter.
Usagi

Anslöt: 2013-06-26

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Mirrorshade » 2020-05-23 3:01:43

Söker en tjej för eventuellt förhållande och är kille själv. Avståndet spelar ingen roll för tänker mej distansförhållande till en början och skriva och lära känna varandra, och att träffas mer och mer med tiden om allt går bra och förhoppningsvis flytta ihop senare och så. Är inte specifikt intresserad av något på distans men ser ingen anledning att begränsa det. Större chans att hitta rätt person på det sättet.

Vänner skulle också kunna vara ok, men jag vill ha betydelsefulla relationer som betyder något och inget där man bara har nån att skriva neutralt med på nätet ibland.

Angående avståndet så har jag till exempel en gång åkt 50 mil för att spendera några dagar med att träffa och lära känna någon jag bara hade chattat med i två timmar innan. Men jag föredrar definitivt att prata lite längre än så innan jag träffar någon.

Ett av mina största intressen är att läsa serier, digitalt dvs för det enda jag äger fysiskt är några gamla kalle-anka tidningar, och sånt jag gillar att läsa brukar oftast vara rätt mörkt. Tja jag har skapat en tråd på ett annat underforum här där jag skrivit om vad jag gillar att läsa, så den som är intresserad kan ju kolla där för tror det kan säga mer om mej än vad allt det här gör.

Skulle kunna räkna upp en massa fler intressen men jag letar inte efter en person med exakt samma intressen, utan jag letar efter någon som jag kan tycka om och som är intresserad av mej. Huvudsaken är ju att man kan acceptera varandras intressen och intressera sej för dem litegrann åtminstone.

Så i övrigt om mej. Arbetar inte men är ekonomiskt självständig, och skulle kunna leva i minst 10-15 år enbart på mina tillgångar om det var så, även utan en krona i inkomst. Om du arbetar eller studerar eller är sjukskriven eller vad du än sysslar med spelar ingen roll alls för min del, mer än att det så klart vore intressant att få veta.

Vill dessutom ha barn, helst inom 1-2 år, så vill inte ha någon som absolut -inte- vill ha barn. Vilket sammanfattar det, så att inte ha nån särskild åsikt om sånt är helt ok för min del. Jag har inte så stora krav när det gäller sånt utan skulle till exempel lika gärna kunnat skaffa barn med en vän med, om jag bara haft nån lämplig vän.

Eftersom en del ogillar fysisk närhet och sånt så kan jag även tillägga att jag är raka motsatsen till det på alla sätt, men är bara intresserad av sånt med någon jag verkligen tycker om. Har heller inga problem att klara mej utan sånt i år eller månader i sträck för det är inte sånt som gör mej intresserad av en person.

Vidare så har jag normalvikt och bra hälsa i övrigt, har till exempel aldrig varit allvarligt sjuk och aldrig varit i behov av några mediciner. Äter även hyfsat nyttigt och gillar att laga mat och är rätt bra på det. Bedömer själv mitt utseende som typ 7/10. Ifall det är nått som kan göra någon mer intresserad. Men även om någon var typ underviktig och hade dålig hälsa etc så vore inte det i sej något som skulle hindra mej från att kunna tycka om den.

Tycker i övrigt det är rätt onödigt att räkna upp en massa krav innan man ens har pratat med en person och gett den en chans att visa vem den är, så vill helst inte exkludera någon i förväg.

När du hör av dej så berätta lite (eller mycket) om varför du inte redan är tillsammans med någon, för alla har alltid nån sorts anledning och jag känner att det vore ett bra sätt att kolla personkemin. Finns inga anledningar som är rätt eller fel utan är mest intresserad av hur du skulle beskriva det.
Mirrorshade
Ny medlem

Anslöt: 2020-05-02

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Klaraab91 » 2020-06-03 4:33:01

Hej. Jag är man, 29 och bor i Stockholmsområdet. Har nyligen fått diagnoserna autismspektrumtillstånd och ADHD. Söker vänner helst kvinnor med samma diagnoser för att lära känna varandra och prata om gemensamma intresse. det behöver inte vara live. i början kan vi chatta så om vi klickar då blir det trevligt att ta en kaffe på stan. skicka gärna ett pm . :-)Happy Jag söker enbart ärliga människor annars finns det gott om folk på facebook,instagram och m.m.
Klaraab91
Ny medlem

Anslöt: 2020-06-03

Återgå till Träffar

Logga in