Kontakttråden (del 2)

Allt om Aspergerträffar

Moderatorer: Alien, marxisten, atoms

Kontakttråden (del 2)

Inläggav lisa92 » 2021-08-02 0:21:00

Halloj!
Jag är en 29 årig tjej (kvinna?) bosatt i Göteborg.
Hade uppskattat att lära känna lite nytt folk, helst i Göteborgsområdet så vi kan träffas i verkligheten.
Gillar musik, böcker och film, tycker om att gå ut och dricka öl, fika, spela sällskapsspel, vara ute i naturen, älskar djur, speciellt katter och hundar.
Blev diagnosticerad med atypisk autism och adhd i tonåren, har även varit deprimerad till och från samt haft en del social ångest. I nuläget mår jag bra, har några få vänner, känner mig ändå rätt ensam, hade varit väldigt trevligt att få kontakt med andra med asd.
Spelar ingen roll om du är tjej eller kille, ser helst att du är i min ålder (25-35). Jag är singel och trivs med det, alltså jag söker inget förhållande.

Allt gott!
lisa92
Ny medlem

Anslöt: 2021-08-01

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Henry345 » 2021-08-10 18:26:32

Hej. Jag är en man på 46 år som har Autism och som bor i Stockholm. Vore kul att maila med nån/några här och sen kanske träffas och ta en kopp kaffe eller spela lite med.

Gillar att hålla på med datorer både att spela och uppgradera. Om ni har andra intressen kan ni förstås höra av er ändå :)
Henry345
Ny medlem

Anslöt: 2018-09-12

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Seiji » 2021-08-18 4:05:45

Man, 34 år, född och uppvuxen i Sverige men flyttade utomlands 2012, först London 3 år, sedan 2015-nu Tokyo, Japan. Talar (någotsånär) flytande japanska och kan ganska mycket om landet/kulturen.

Jag har masterexamen som arkitekt och arbetar internationellt med det. Tycker om resor (när världen öppnar igen), god mat, avslappnande musik, och kreativitet i allmänhet. Diagnosticerades Aspergers 2012.

Vill gärna hålla liv i mina rötter och är därför intresserad av hur era liv ser ut i Sverige just nu. Pratas vid via PM/mejl. Fritt fram för infodump, jag trivs ändå bättre med att lyssna på andra än mig själv. (Inget romantiskt, tack, är gift m. familj.)
Seiji

Anslöt: 2020-11-22

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Msmacke » 2021-09-07 20:50:55

Någon som vill träffas och käka?
Msmacke
Förhandsgranskad

Anslöt: 2016-09-07

Kontakttråden (del 2)

Inläggav rosengull » 2021-09-25 20:08:44

Hej:) Jag är en tjej mellan 20 och 30 år som söker en vän (kvinnlig eller manlig, det gör ingen skillnad) att skriva med då och då, gärna från södra Dalarna eller norra Västmanland, så det längre fram i tiden skulle gå att ses på riktigt nån gång, om båda nu skulle vilja det.

För att båda ska få utbyte av det hela känner jag att en del gemensamma intressen är viktigt. Så jag skriver väl lite om mig själv så får vi se om det finns nån liknande person på det här forumet som är intresserad.

Jag är åt det kulturkonservativa hållet, älskar att kolla på fina gamla röda torp, herrgårdar och kyrkor - drömmer om att kunna hyra en mindre bostad i äldre stil i Dalarna nån gång i framtiden.

Jag samlar på en del olika typer av dockor och även på vissa typer av tavlor, tänk Stina Sunesson, Erkers Marie Persson, Carl Larsson och John Bauer. Tycker om att lyssna på gamla visor men lyssnar också på pop, metal och annat.

Filmer jag gillar är Harry Potter, Sagan om ringen, Narnia och Jurassic Park. Jag uppskattar också Astrid Lindgren- och Disneyfilmer. Andra generella intressen jag har är shopping, sång, promenader och biobesök.

Förutom intressen, så vill jag nämna att jag har depression och annan psykisk ohälsa, vilket i många år påverkat mig så att jag sällan har ork att höra av mig ofta till andra. Vill tala om från början att det är möjligt att jag inte loggar in här varje dag liksom, trots att jag gärna skriver med nån ibland ändå.

Skriv gärna om det låter som att vi har en del gemensamt. :)
rosengull

Anslöt: 2021-07-12

Återgå till Träffar

Logga in