Kontakt önskas (del 1)

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: atoms, Alien

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Kanaljen » 2012-10-24 14:33:44

För att inte avslöja för mycket vem jag är, då jag är rädd för att fel personer ska kunna lista ut vem jag är, skriver jag helt enkelt.

Kille med ångestproblematik och bottenlös kärlek söker tjej.

39 år.
Kanaljen
 
Inlägg: 115
Anslöt: 2012-10-07
Ort: Där alla andra inte är

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav mikael_ » 2012-10-24 22:53:57

Hej,

Jag är 28, värdesätter en traditionellt-klassiskt anda, andligt och själsligt väldigt välgrundad.

Letar efter nya vägar och uttryck som människa, och har en god aptit att fortsätta mitt möte med det femenina.

Älskar att resa över världen, göra system, uppleva kontrast.

Om du tror att det finns en koppling mellan dig och mig, känn dig fri att skicka mig ett meddelande. Gärna med en bild, då en bild säger mer än tusen ord, hela vår anda går igenom i bilder, och en koppling går egentligen genom luften direkt med en person du sett en bild på.

Är utlandssvensk för det mesta men förbi Sverige från tid till annan, mestadels stockholmstrakten men var som helst är ok såklart, det finns alltid sätt och vägar.

Jag käkar rätt mkt raw food. Är lång, atletisk kroppsbyggnad, ser bra ut, är involverad i saker och kan f.n. ha en viss tendens till utmattning, upplevs ofta som rätt gripande trevlig och passionerad.

Hörs =)

Mikael
mikael_
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2012-09-14

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav maringa » 2012-10-26 7:22:44

Hej,

tjej 27 år, ingenjör men nu skribent. Bor i Göteborg. Glad, filosofisk, asocial & driven

Sökes: Tjejkompisar

Mina intressen: Kost, hälsa, träning, skönhet, vetenskap, spirituella saker & att skriva :)
maringa
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2012-10-05

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav 107steps » 2012-10-29 8:27:13

Halloj.

Är riktigt usel när det kommer till att presentera mig själv, men jag gör ett försök..

Jag är en 18-årig tjej från norra delen av landet. Har Aspergers Syndrom och ADHD. Är väldigt blyg (i alla fall IRL) innan jag lär känna någon. Gillar musik (det mesta inom metal) & att gå på konserter, spel och att läsa & skriva.
Glor även mycket på olika tv-serier, Charmed, Buffy the Vampire Slayer och Criminal Minds hör till favoriterna.

Låter något av detta intressant, släng iväg ett PM =)
107steps
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2012-10-29

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav radix » 2012-11-04 11:59:10

Hallå igen. Slutade vara singel ett kort tag, men är ledig igen. Tycker det är allmänt svårt att formulera sånt här, men här kommer ett försök till iaf.

Jag är 30+, bor i skåne, vill hitta en tjej med humor och gärna specialintresse/n (jag har flera som jag kan rätt bra, huvudsakligen filosofi/sociologi/andlighet/socialpolitik och annat akademiskt). Jag är dålig på att göra reklam för mig. Jag har varit på kasst humör ett bra tag dessutom.

Vill ha en söt openminded tjej som uppskattar en kille som idits lära sig mycket om hur världen fungerar, jag kan även massage ganska bra (shiatsu/vanlig), jag uppskattar precis allt du är bra på, för jag är inte bortskämd. Jag kan vara en bra resurs, jag har svart bälte i google bl a.

Gillar du gosiga killar som kan laga mat, som nästan alltid har nåt intressant att säga om nyheterna på TV, som förmodligen kan komplettera det du vet om saker och ting med ny info du kommer finna intressant.. pm:a, jag hittar säkert saker jag gillar i dig.

och nej, jag gillar inte pisksex, piss-sex, djursex eller nåt annat konstigt, däremot uppskattar jag tjejer som inte bara 'ligger still', om du är en sån kommer jag tappa intresset efterhand, just saying. Jag vill ha ungefär så mycket uppmärksamhet som du får. Hoppas jag inte gick över nån gräns för vad som är 'ok' att nämna i en kontaktannons nu.. sex är en del av ett förhållande sist jag kollade mitt lexikon iaf. gillar heller inte tjejer som fiser ovanligt mycket, inte heller de som anser sig ha rätt att bli försörjda av mig, och gillar du att ge en massa negativa kommentarer till den du älskar så vill jag heller inte bli älskad av dig, för jag är inte sådan mot de jag tycker om och så småningom tröttnar jag av sånt beteende. Jag nämner det för att det hänt, inte för att jag tror alla tjejer är så, men jag har lite svårt med det här med dejting av nån anledning.
radix
 
Inlägg: 911
Anslöt: 2012-05-22
Ort: Malmö

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Columbo » 2012-11-14 16:37:28

Hej,

Jag är ny medlem och denna tråden verkar intressant för mig. Då är det dags att säga något om sig själv.

Jag är 39 år. Jag bor i Halmstad. 180cm lång, bruna ögon, brunt hår.
Snäll, omtänksam, lyssnar gärna på andra. Tycker om sköna hemmakvällar, god mat, nån bra film, mys, något gott att dricka till, levande ljus. Jag har en ljuslykta som jag har på soffbordet :-)Happy

Är inte mycket för att gå på krogen, men någon gång kan det vara kul, eller att gå till en pub. Jag tycker om olika slags mat, men älskar asiatisk mat, även japansk.
Jag tycker mycket om att resa, gärna utomlands. Men en kort utflykt är också trevligt.

Film är av intresse, gärna djupa filmer med innehåll. Är även förtjust i amerikanska TV-deckare från 70-talet. Tycker om sport också.

Känner att jag har mycket kärlek att ge. Bor nu ensam med min katt, men söker någon go och fin tjej som jag kan lära känna, och som kan komma in i mitt liv. Är trött på att vara ensam, söker vänskap och relation.

Det jag gillar i en ny relation är processen där man lär känna varandra, lyssnar på varandra, stöttar varandra. Är egentligen en social och glad person och vill gärna att det kommer fram.

Är du en snäll och go tjej, pm mig gärna så kan vi prata mer.
Columbo
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2012-11-14
Ort: Halmstad

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Linda » 2012-11-29 5:12:32

Ingen runt nyköpingstrakten som vill bli med ut på hundpromenader i snabb takt och kanske peppa varandra till att börja jogga. Jag måste verkligen jobba på mitt flås.

Jag är en tjej 24 år och för mig spelar det ingen roll vem du är bara du är trevlig.
Linda
 
Inlägg: 65
Anslöt: 2012-11-17

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav MetalThrashingMad » 2012-12-10 3:55:54

Hej

Kille på 22 år som bor i norrköping.
Söker tjejkompisar att umgås med under helgerna.
Gillar att resa, spela gitarr,spela teater samt att promenera.
MetalThrashingMad
Bannad
 
Inlägg: 12
Anslöt: 2011-03-19

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Voyage » 2012-12-13 12:08:51

Hej

37 år bor i Linköping.

Söker tjej samt vänner både kvinnliga och manliga.

Gillar allt med sci-fi teknik biologi psykologi kultur.

Älskar att resa.

Ska resa bort till cypern om 2 veckor.
Voyage
 
Inlägg: 93
Anslöt: 2012-12-11
Ort: Linköping

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Skannerman » 2012-12-28 23:23:50

Kille med Asperger, 28 år i Stockholm söker tjejer för vänskap eller dejt.
Mina intressen är musik, litteratur och film.Gillar skruvad och långsökt humor, ordvitsar och så.
Är dålig på att beskriva mig själv, lyssnar mer på andra. Skicka ett PM om nyfikenhet uppstår :)
Skannerman
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2012-12-23
Ort: Stockholm

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Jackal » 2012-12-30 22:35:33

Jag är en heterosexuell man som söker vänner i Umeå, någon att dricka kaffe med eller att prata politik eller vetenskap med.
Jag är också intresserad av teknik, datorer och badminton.

Har du något av ovanstående intressen, bor i Umeå och är lika ensam som jag är så tveka inte att höra av dig.

Jag har oftast lättare att umgås med tjejer men kan även umgås med killar.

Jag är 40 år gammal om det spelar någon roll.

Jag är inte intresserad av brevvänner.
Jackal
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 763
Anslöt: 2010-04-02
Ort: Guds högra sida

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav ZeldAlice » 2012-12-30 22:47:32

Hejsan!
Är en 21 årig tjej som älskar musik, sång och allt vad skapande och konst heter. Är en hopplös dagdrömmare med AS, Deppression/Dystymi och ångest. Älskar djur och natur och samlar på vänner. Söker vem som helst som jag kan lita på och umgås med som bor i Karlstad eller i närheten.
ZeldAlice
 
Inlägg: 498
Anslöt: 2012-04-22
Ort: Värmland

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Fireblade » 2013-01-14 21:51:17


Hejsan!

Jag är en glad kille som söker en tjej, för vänskap till att börja med, för jag är övertygad om att man måste kunna vara vänner för att kunna ta relationen till en djupare nivå. Enligt körkortet är jag 30 men känner mig klart yngre, så om du är nånstans mellan 20 - 30 tror jag kommer funka bäst.

Jag trivs att vara ute i naturen och tycker om friluftsaktiviteter så som vandring, camping, cykling mm eller bara en enkel picknick på stranden. Jag tycker mycket om att resa, gärna på min motorcykel i exotiska landskap och utveckla mina sociala sidor genom att komma i kontakt med nya människor och kulturer. Jag gillar äta vegetarisk mat, lyssna på elektronisk musik och besöker gärna festivaler på sommaren.

Kanske är det dig jag gör min nästa resa med? :)

Några saker som jag inte tycker om är att hänga på traditionella nattklubbar & barer samt högfrekventa ljud såsom barnskrik & gnissel.

Jag är inte diagnostiserad men har länge misstänkt att jag har någon form av aspeger, men har aldrig pratat om det förrän ganska nyligen. Har delat med mig av min historia i denna tråd. Om du orkar läsa igenom den så känner du mig bättre än de flesta i min omgivning gör i dagsläget! :)

Välkommen att höra av dig via mail eller pm! Är du osäker på vad du ska skriva så kan du alltid börja med att berätta om dina intressen :)
Fireblade
 
Inlägg: 23
Anslöt: 2013-01-13

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Tashi » 2013-01-15 22:00:48

Ung kvinna, nyss fyllda 30, söker vänner i Malmö/Lund/Eslövområdet. Bor på landet mellan Hörby och Lund, arbetar i Malmö inom IT. Har sambo, söker enbart vänner, främst tjejvänner.

Diagnos ADD, depression, GAD och social fobi. Misstänker Aspergers. Trasslig uppväxt, mobbning, frånvarande/narcissistiska föräldrar, ointresserad lillasyster.

Stort intresse för djur och natur. Älskar renovering, läsa böcker om psykologi och personlig utveckling, påta i trädgården och pyssla om mina växter. Älskar musik, ockultism, parapsykologi, historisk sömnad, teckning, hantverksarbete, you name it. Älskar även att spela tv-spel och se på skräckfilm.

Har svårt att skaffa och behålla vänner. Faller inte inom ramen vad som anses vara "typiskt kvinnligt", är väl därför folk som tycker det är viktigt med könsroller, vet hur de ska vara med mig. Jag vet inte. Är väldigt djup som person, analytisk och väldigt omtänksam. Bryr mig väldigt mycket om andra, lite för mycket kanske. Försöker matta av det där, fram tills jag hittar vänner som förstår mig.

Hör gärna av er, skriv till mig här i PM!

Varma kramar,
Ems.
Tashi
Ny medlem
 
Inlägg: 9
Anslöt: 2012-03-09
Ort: Skåne

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Filuuri » 2013-01-16 22:01:50

Hej alla!

Jag är en tjej på 25 år, som bor i Stockholm. Jag fick diagnoserna aspergers syndrom och adhd för ungefär två års sedan. Jag är ny här på forumet och tänkte att det kanske är en bra start att skriva en sån här annons... here goes...

Det skulle vara kul att träffa lite nya vänner, gärna med aspergers och/eller adhd. Det skulle vara jättebra att ha någon att prata med och göra roliga aktiviteter med, som förstår och som inte dömmer mig för att jag inte är så bra på sociala regler.

Jag har alltid haft problem med att få vänner. Jag tycker om väldigt få människor, men de jag gillar tycker jag nog lite för mycket om. Jag kan lätt bli lite för mycket, märker inte när andra blir obekväma.

I perioder så tycker jag om att vara mycket för mig själv och pyssla med mina grejer.

Mina intressen är djur, läsa manga, pyssla, allt som har med hello kitty att göra och dockor. Dessutom så älskar jag solen, glass och att resa.

Jag bor tillsammans med min katt och min pojkvän, så jag är bara intresserad av vänskap.

Just nu sparar jag så att jag ska kunna resa till Japan :D

Nu vet jag inte vad jag ska skriva mer... Hör gärna av er! Då blir jag jätteglad :D
Filuuri
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2013-01-14
Ort: Storstad

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav mikael » 2013-02-02 8:06:13

Kontakt nya vänner.
om inte så ses vi ändå!


Om inte så!
Dejta en:

En politiker:

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/589 ... -sexigaste



Moderator atoms - lagade trasig länk.
mikael
 
Inlägg: 1591
Anslöt: 2009-06-21
Ort: Stockholm

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav SoulPain » 2013-02-06 21:15:36

Hej

Jag är en glad livsnjutande kille på 29år, med massor av intressen varav några av mina största är "datorer", anime, politik, vetenskap, matlagning... Fick ASD utrett i höstas, men misstänkt länge att jag varit ehm skum :D

Söker chattvänner till skype, gärna halvgalna typer som en själv :D

Aja inte hänga upp sig på detaljer, skriv om du känner dig manad till de :)
SoulPain
 
Inlägg: 362
Anslöt: 2012-07-11
Ort: Värnamo

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Crow_ » 2013-02-06 21:52:28

Jag är: Arton år gammal, en hona. Boende i Småland, Kalmar trakten i egen lya. Försöker bli med katt.
Jag gillar: Böcker, böcker och åter böcker! Handskrivna brev, pussel och matlagning till viss del (då skall recept följas, annars är jag handikappad) Väger upp mina nördigheter med att vara insatt i bodymods; allt ifrån piercings och tatueringar till suspensions. Samt hårfixande, typ syntetdreads, extremtoningar och dreadlocks.
Söker: Vänner i närheten, har få av den varan. Internetkontakter funkar med. Skulle the love of my life dyka upp så skulle jag inte klaga, men det är heller inget jag förväntar mig.

Så yeah, ni kan ju PMa om det är något som är oklart eller om ni vill snacka skit en stund så tar vi det därifrån.

Lycka.
Crow_
 
Inlägg: 249
Anslöt: 2012-08-07
Ort: Småland

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav tjeena » 2013-02-07 23:37:47

Hej jag antar jag har asperger eller något annat
20 år kille skriv nåt om ni vill!!
tjeena
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2013-02-07

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav baroquetroll » 2013-02-08 6:01:50

jag är en "kille", är född 87 ...vilket betyder att det snart är min 2000'ende födelsedag, ser verkligen fram emot det :)

en av mina bästa vänner är i 50års åldern, hon försöker förklara att det övernaturliga finns och jag försöker förklara att det är helt löjligt, för ibland är det bara mer intressant då :-)Hug

använder bara stora bokstäver i längre stycken då jag vill ha större nyanser av uppdelning

har blivit kallad "för snäll för hestar" så det är tur att dom gillar morötter, men katter verkar tycka att jag precis lagom, fast min näsa tycker inte om katter egentligen :/

kanske vi bara pratar lite här, eller på msn/skype, kanske vi bestämmer att ta precis en fika på stan för att aldrig ses igen utklädda till troll som avslutas med ett högljutt i förtid inövat samtal om att den ena har varit otrogen med en vätte, eller så kanske vi blir vänner. vilket som :)
baroquetroll
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2012-01-31

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Zokka » 2013-02-09 16:07:07

50+ tjej med as söker vän eller mer om det vill sig. Musik, teater, litteratur, djur, skog, hav, segling, resor är områden som väcker mitt intresse. Hör hemma i norra storstockholm.
Zokka
 
Inlägg: 67
Anslöt: 2009-06-06
Ort: Roslagen

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav La Toya » 2013-02-10 9:39:57

Hej, finns det någon ensam tonåring som har hittat hit så kan den få höra av sej till mej. jag är mamma till en underbar 15 åring som är alltför blyg eller misstänksam att själv skriva kontaktannons. hon har konstaterats ha asperger å är alltför ensam för att vara glad. hon har 2 syskon men dom har ju sina kompisar å då sitter hon bara hemma med mej å tycker livet är alltför tråkigt att levas. hennes intressen är allt som rör skönhetsvård å sjuka tv serier som den där japanska mamman med en gay son fast mamman var spelad av en australiensisk kille. hon älskar reklam snuttar å kan recitera alla utantill. är du i hennes ålder så kör!

En är 11, en underbar flicka vars pappa gick bort i lungcancer för drygt ett år sen. vi blev förstås mycket ledsna å livet blir sej aldrig likt.
för att göra henne lite gladare letar jag efter någon som kan lära henne spela gitarr. han kunde det men hann aldrig lära henne.
har du tid över å lite tålamod kanske du kan höra av dej till oss. vore underbart.
går för tillfället på social bidrag så det kan tyvärr inte bli fråga om något högt arvode.
den som vågar vinner. kramar :-)003

Moderator: Slog ihop två annonser till en.
La Toya
 
Inlägg: 23
Anslöt: 2013-02-04
Ort: stockholm

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav staff3 » 2013-02-14 17:55:16

Hej!

Jag heter Staffan och är 32 år. Bor nära Gävle och Sandviken.
Söker vänner, internetkontakter och nån/några som är intresserade av att gå på konserter,idrott,kultur och nöjen m.m.

Jag Är lugn och vänlig. Har haft min diagnos i 1,5 år.
Mina intressen är allmänna som musik, sport(fotboll,ishockey m.m), böcker, film, fotografering och är öppen för ganska mycket.
Just nu söker jag jobb (ska ev. studera i vår) och har tidigare studerat och jobbat utomlands.

Skriv PM!
staff3
 
Inlägg: 78
Anslöt: 2011-09-13
Ort: Sandviken

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav edion » 2013-02-19 22:28:17

Skulle gärna dejta men vet inte hur man tar kontakt med tjejer för att inte skrämma bort dom. Är för obekväm att gå fram på krogen och förstår inte hur man ser om någon är intresserad om dom inte säger detta rakt ut. Skulle vara skönt att kanske dejta någon från detta forum då jag tror det skulle vara mera avslappnat. Ni som har tips eller är modiga och vill dejta direkt hojta till. Ni finner denna kille (trots avataren) som är 30 år och beskrivs som otroligt snäll ( för snäll) men blyg i staden Sundsvall. Hoppas jag inte skrämt bort just dig och att det kan vara du som ger mig en chans att vara mig själv med mina styrkor och svagheter. :-)154
edion
 
Inlägg: 64
Anslöt: 2011-12-12
Ort: Sundsvall

Återgå till Träffar



Logga in