Kontakt önskas (del 1)

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav plåtmonster » 2012-02-04 8:59:37

Känner du dig annorlunda än alla andra men kanske tycker om närhet som du kan få av en kille som läser på universitet i Västra Sverige och som föredrar dig för dina egenskaper. Själv tycker jag om att använda huvudet, gärna tillsammans med någon, kan inte komma på annars vad man ska ha det till ;)


Uppskattar människor med empati, respekt och intellekt, har så jag klarar mig men statusjakt känns dock så irrelevant för livets mening. Föredrar långvarigt förhållande, men är öppen för dina önskningar även om dom är korta. Sådant som intresserar mig är träning, dans, massage, kreativt skapande med uttryck i kod eller ting, matte, och psykologi.


Tar hand om min kropp. Gillar samtal om sådant som man kan lära sig något av. Tycker om närhet och beröring i sig själv, något jag fått höra jag har fallenhet för. För mig är det okej att vara blyg, även om jag själv kanske inte är det. Tycker om att vara fräsch vilket gör att jag är rök- och snusfri. Läser gärna ett trevligt meddelande från dig.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Hej hopp!!!

Inläggav smurfen_33 » 2012-02-10 19:29:38

Finns det några goa tjejer/kvinnor här från hela landet med aspergers syndrom..
Åldersklass 30 - 40 år??


Mvh Fredde//...
smurfen_33
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2012-02-10

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Doddyswe » 2012-02-11 23:58:34

Tar väl och skriver en liten annons jag med.

En ADHD/AS-kille med rötter i Varberg som flyttat till Kållered (En bit utanför Göteborg). Har i stort sett inget umgänge här i trakterna, då jag är relativt nyinflyttad och ja... Min sociala förmåga räcker väl inte till helt enkelt för att spontant skaffa vänner på stan.
Mycket av min tid går till min hund som jag spårar och tränar olika moment med. Spelar även gitarr, sjunger (clean och growl), skriver låtar och har ett allmänt intresse för musik i alla dess former. Retorik och logik är något som jag värderar högt hos folk då jag tycker om att diskutera allt möjligt... Vet inte riktigt vad mer jag ska skriva annat än att det vore enormt trevligt att lära känna personer i samma situation här i trakterna :)

Så, tveka inte att skriva!
Doddyswe
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2012-02-11
Ort: Kållered, Västra Götaland

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav theo » 2012-02-20 10:39:46

Hej! Jag är en man på drygt 30 boende i Uppsala. Har haft en del problem i mitt liv, med depression och social fobi, som jag håller på att bli bättre från. Just nu mår jag ganska bra men jag känner att ett viktigt steg i att komma vidare är att bygga upp ett bättre socialt nätverk. Vet inte om jag har asperger eller inte, jag känner igen mig i vissa drag men inte alla, och har aldrig fått någon utredning.

Jag är intresserad av att lära känna nya människor som kanske är i en liknande situation, för ömsesidig stöttning/peppning, utbyte av erfarenheter eller bara prata om vad som helst. Ålder och kön spelar ingen roll. Bor du i närheten kanske vi kan träffas t.ex. över en fika någon gång, bor du längre bort kan vi chatta eller skicka mejl.

Saker som jag gillar är litteratur, skrivande (även om det var ett tag sen det blev av), psykologi, politik/samhällsfrågor, film, musik, träning och fysisk aktivitet, utgång, etc.

Skriv!
theo
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2009-10-13
Ort: Uppsala

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav sebastian » 2012-02-23 0:11:59

Då jag inte har några som helst vänner alls med AS så vore det åtminstonde kul att ha någon internet vän härifrån.

Kille eller tjej spelar ingen roll, inte ålder heller men för att det ska bli så gemensamt som möjligt så ser jag att du är runt 20 då jag är 22 år gammal.

Har även många bilder att dela med mig!

Om du vill veta mer om mig så kontakta mig!
sebastian
 
Inlägg: 23
Anslöt: 2012-02-23
Ort: Stockholm

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav IndividualThoughtPatterns » 2012-02-24 21:25:16

För dem som inte orkar klicka på "profil" så copy/paste:ar jag den:

"Ålder:23
Intressen:Musik (Old school metal + eterisk new age-music och lite annat), Att musicera, Bilda mig själv (hobbyvetenskap och dylikt), Kost till viss del. Främst då jag finner djurrätt och konsumentbildning viktigt.
Kön:Man
Presentation:Jag är som George Costanza men utan de mer "explosiva" drastiska dragen. Istället har jag nog en tendens att observera mer som Jerry Seinfeld. 4/10 George, 4/10 Jerry, 2/10 Kramer (Tror att jag framstår som excentrisk jämfört med Neurotypiska personer, precis som honom). (Notera hur den här biten är humoristiskt menad. Men jag är ett stort Seinfeld-fan.)

Skulle dock vilja påstå att jag har både en Elaine och en Kramer i mitt liv. Och en och annan Newman.

Men om jag ska vara förhållandevis seriös så är jag en rätt "normal" och lugn person. Är rätt diplomatisk även om man skulle kunna tro att det skulle stå i konflikt med att jag faktiskt inte är rädd för att ha en åsikt.
Jag bor f ö i mellansverige.
Och jag använder MSN."


Vet inte direkt om jag söker någon att "date:a" men människor att tala med är jämt intressant. Oavsett anledningen man talar är... Om det bara är för att tala så är det fint.
Jag antar att jag söker människor att tala med.
Ogillar nästan tanken på att prata med någon med det uttalade syftet att man ska försöka på sig ett romantiskt förhållande. Det känns rätt krystat. Men jag är en vuxen person och en människa, så... Det är inte direkt jag räknar ut helt heller.

Jag talar om det mesta, jag är intresserad av att veta vad för slags personer människor är. Det är väl nästan hälften av det roliga med att prata med människor i min mening.

Så vill du som jag tala med nya människor, pm:a mig. :-)Happy
IndividualThoughtPatterns
 
Inlägg: 395
Anslöt: 2008-12-10
Ort: The Wastes Below.

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav call_me_ps » 2012-02-25 22:22:17

Kille född 1982. Som bor i Nordvästra Skaraborg.

Har fått diagnosen aspie fastslagen i början av år 2010, så jag har inte kännt till de så mycket vart mitt problem har legat då jag kännat att jag var annorlunda men inte kunnat sätta fingret på vad. Innan löd det "dragning åt adhd".

Söker mail vänner både killar som tjej. Sen får man se vart de utvecklas men vad jag vet så är jag hetro.

Intressen: Musik i mängder, lyssnar på nästan all sorts musik men stommen är rock/metal och nästan all min vakna tid. Djur, har 2 gosiga kisse katter. Fotografering, Film tokig, allt från Shrek till 28 dagar senare, där i mellan några tv-serier. Sitta o ta en fika är inte fel. Tränar kampsporterna Iaido och Aikido.

Tv-spel o dator,allt från sport till FPS. Böcker läser det mesta. Ströva i naturen, Köra bil när jag får sitta bakom ratten, Matlaging. Diskuterar gärna saker, kan vara politik till vad som gör en bra/dålig film.

Krog kväll ibland i goda vänners lag. Reser när tid o pengar finns, vill hälst åka till Skottland/Irland och se på den ståtliga naturen. Sovmorgon, ingen morgon männsika.

Mail/msn: robertelee_84@hotmail.com
call_me_ps
 
Inlägg: 34
Anslöt: 2010-06-04
Ort: Nord västra Skaraborg

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Nieda » 2012-02-26 22:06:50

Jag söker människor med genuint intresse för djur, lantbruk, hantverk, självhushållning, odling och ett liv på landet. Jag är en tjej på 21 bosatt i Uppsala. Söker vänner för kravlös kontakt. Uppskattar människor som kan hantera sporadiskt umgänge och kontakt. Jag har inte asperger men add och social fobi. Hör av Dig!
Nieda
Ny medlem
 
Inlägg: 10
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Uppsala

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Bertil87 » 2012-02-29 23:55:04

jag är en 24-årig kille från umeå

jag söker en tjej inom 30 mils omkrets

mina intressen är:

Musik
Mat
Historia
Politik
Film
Böcker
och annat som jag inte kan komma på just nu

intresserad? skicka ett meddelande tack =)
Bertil87
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2012-02-29

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav LarNor » 2012-03-06 5:00:07

Jaha, ska jag våga mig på detta? Äh va fan, vad har jag att förlora?

Man på 22 år (född 1989) och fick min diagnos (Asperger Syndrom) alldeles innan jag började högstadiet när jag var 12 år. Söker efter någon att snacka med om AS och allt möjligt annat, helst kvinnor då jag generellt känner mig mer bekväm att prata med kvinnor än män. Om det leder till vänskap eller ett förhållande (bara kvinnor där, sorry boys) vore väl trevligt. Ålder spelar ingen större roll fast det är ju kul såklart om man är någorlunda jämnårig, +-5 år gör det samma. Var någonstans gör också det samma. Är en riktig nattuggla så chatta 3 på natten gör mig inget.

Glad, skämtsam och sprallig när jag är på det humöret och med rätt personer.
Kan vara väldigt tystlåten eller väldigt pratsam.
Lyssnar på väldigt mycket musik och har stor skivsamling (ju knepigare desto bättre = Mr. Bungle).
Intresserad av film och filmhistoria (alla typer av filmer nästan utom töntiga Amerikanska sitcoms, gärna något udda = Eraserhead), gillar David Lynch, Lars Von Trier, bröderna Coen, Peter Jackson med mera.
Gillar att gå ut på långa promenader eller att bara sitta och diskutera vad som helst.
Sjuk humor, tycker man kan skämta om allt nästan. Men jag uppskattar många typer av humor.
Är den typen av Aspergare som har en svaghet för listor.
Älskar furu och välmöblerade rum och hatar kala väggar och rum utan detaljer.
Svårt med stora folksamlingar eller många nya människor samtidigt.
Svårt att göra saker ensam utan behöver oftast sällskap så på det sättet är jag väldigt social. Gillar att pyssla med saker men har aldrig motivering att göra det själv.
Hatar saker som kommer oförberett eller oplanerat, kan inte göra sådana saker.
Hatar när folk är otydlig och inte säger något rakt ut exakt vad dom menar. Behöver mycket bekräftelse.

Ja det finns väl säkert mycket annat att säga också men det här får väl räcka.
LarNor
Inaktiv
 
Inlägg: 210
Anslöt: 2012-03-04

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav treeman » 2012-03-06 15:32:36

Söker tjej att umgås med.

Jag är kärleksfull, omtänksam, humoristisk, överempatisk, romantisk.

Intressen:
Ha kul, Film/Serier, Musik, Djur, Naturen, Historia, Styrketräning, Spela dataspel, Designa dataspel, Psykologi/Beteendevetenskap, Leva

Jag tar livet med en stor portion humor. Jag har inte svårt med personer som är deprimerade utan kan ofta få dom mindre deprimerade. Det är jag bra på. Jag var ihop med en kroniskt deprimerad tjej i 11,5 år. Mitt längsta förhållande.

Jag gillar mest att umgås två åt gången. Då kan jag fokusera på den andre och det tar minst energi.

Jag är en väldigt givande person och kräver inte så mycket tillbaka. Att ge får mig att må bra. Kärlek är det enda sanna som jag ser det, egoism är en sjukdom.

Jag tror jag har "Asperger light". Är rätt säker på det. Jag verkar kunna använda logiska resonemang för att få fram saker som många andra med Asperger inte verkar kunna förstå. Jag "laggar" dock ofta eftersom vissa uträkningar tar en stund att genomföra. Jag förstår andra människor rätt bra, antagligen bättre än genomsnittet i Sverige. Jag är fullt övertygad att man kan lista ut vad som helst om man bara är metodisk och använder logisk deduktion.

Nytagen bild från 2012 se min avatar. Jag skickar gärna mer bilder.

För övrigt är jag lätt att umgås med och att ha att göra med (oftast). Antagligen för att jag är en så givande person.

Vid intresse så skicka PM.

Mvh treeman
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav blue30 » 2012-03-06 18:23:52

Hej!
Tjej på 31 år med asperger/adhd söker kontakt med andra med asperger/adhd i åldern 30-40 år

Mina intressen: träna,lyssna på musik,pyssla om mina två stycken katter,gå ut på krogen/åka på kryssning etc

Jag är social av mig men kan bli lite osäker i större sällskap.

Vid intresse skickar ni PM till mig.

blue30
blue30
 
Inlägg: 375
Anslöt: 2011-02-14
Ort: Eskilstuna

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Dajova » 2012-03-07 8:42:05

Tjaba tjena alla grodyngel. Dags att sälja ut sig? (hehe) :-)006

Om mig: Man på 25 år med diagnosen AS, bor i Nyköping och för tillfället singel. Jag är ganska snäll och trevlig, tycker om sällskap och oftast närvarande.
Dricker gärna alkohol (helst cider, så länge den inte har en för stark alkoholsmak), men har aldrig varit riktig full. Öl är ett stort NEJ för mig. Hatar det.
Har för tillfället ingen bil (planerar icke att skaffa det heller), men har en cykel som jag håller på att reparera.

Söker: Vän att prata med, helst om datorer/spel (annat funkar oxå så klart) och att umgås i olika aktiviteter (även fysiska).

Bor: Omkring Nyköping/Oxelösund området.

Kontakt: Jag finns på mobilen (kan emaila nummret om det behövs), email (skrivit upp på min profil) och skype (nästan alltid online, kan emaila om det behövs).

Vi Ses! :!:
Dajova
Ny medlem
 
Inlägg: 5
Anslöt: 2012-03-07
Ort: Nyköping

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav pooff » 2012-03-11 2:27:21

Hej!
jag är en kvinna på 20 år som bor i skåne o söker
vänner att umgås o ha kul med. jag misstänker starkt
att jag har asperger, adhd och social fobi, och ska även genomgå en utredning
inom kort. Skriv gärna om du är intresserad, man som kvinna.

jag tycker om djur och mat
pooff
Ny medlem
 
Inlägg: 9
Anslöt: 2012-03-11

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav minimaugurl » 2012-03-13 0:48:20

Hej

Ny här på forumet,

jag heter Heidi och är 24 år, jag är säker på att jag har lite av asperger :)
söker folk att prata med, och kanske lära känna och så ,
mina intressen är : Djur, film, vara ute i naturen, laga mat,
Skicka ett Pm om du är intresserad :)
minimaugurl
Ny medlem
 
Inlägg: 15
Anslöt: 2012-03-13
Ort: Uppsala

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Markus » 2012-03-13 14:02:18

Hej,

Markus heter jag och är 23 år. Jag bor Ett par mil norr om Stockholm.
Har en pågående utredning och kommer med största sannolikhet att få diagnosen AS.

Har många intressen däribland: Foto, film, språk, konst, design, religion

Letar efter någon att prata med
Markus
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2012-03-01
Ort: Vallentuna/Stockholm

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav svarabhaktivokal » 2012-03-16 18:18:16

Hej.

Jag har nästan inga kompisar, vilket i och för sig inte är ett jätteproblem, men ibland saknar jag någon att prata (läs: skriva) med.

Jag tycker om att diskutera/filosofera/resonera kring livet och allt vad det innebär.

Jag är inte det minsta intresserad av något utöver vänskap, utan vill helt enkelt bara prata.

Kravlöshet är viktigt för mig med personen jag skriver till. Ibland orkar jag bara inte. Jag jobbar heltid och är oftast dödstrött och färdig för slakt under kvällar & helger. Så ta det inte personligt om jag tar lång tid på mig att svara, glömmer bort att svara eller helt enkelt bara inte svarar alls.

Och så faktalistan då:

Kön: Kvinna
Ålder: Går mot 30, men känner mig som allt mellan 5 och 80.
Värderingar: partipolitiskt röd, utanför kategorierna ser jag varje människa som en individ, dömer ingen efter de fack och etiketter som världen och samhället påtvingar henne
Humör: Lugn, positiv, eftertänksam och tålmodig, men kan bli väldigt arg och väldigt ledsen med jämna mellanrum.
Övrigt: Förhållandevis nydiagnostiserad med AS, och det är väl inte direkt något jag känner behov av att bearbeta, men det hade ändå varit skönt att prata med någon om det.
svarabhaktivokal
 
Inlägg: 916
Anslöt: 2009-10-30

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav marti_ » 2012-03-17 19:55:24

Hejsan!

Jag heter Martin, är 23 år gammal och har Asperger, ADD och är transexuell (Ftm). Så ingen blir överraskad senare sen :P

Jag söker folk att prata med över messenger och i verkligheten. Jag flyttar i sommar tillbaka till min hemstad Skövde och skulle va kul att träffa folk därifrån då det blir som en omstart för mig. Men det är kul att bara snacka över nätet också :)

Jag gillar film: gillar allt som har med fantasy, skräck eller spänning att göra. Men har en stor kärlek för animerat också! Det blir lite serier också. Som The Walking Dead, True Blood och Whitechapel.

Musik är också en passion, dataspel (äventyr, peka-klicka, då man får tänka), djur (har tre marsvin), design och konst, teater (går just nu en teaterkurs), hänga med kompisar, min familj. Vill du veta mer, hör av dig :) messenger: marti.friberg@hotmail.com
marti_
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2012-03-17
Ort: Skövde

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Memoria » 2012-03-18 15:44:49

Hej!

Heter Viktor, är (i april) 27 år gammal och bor i huskvarna i jönköpings län.

Fick diagnosen aspergers syndrom och adhd efter en utredning i december förra året. Har också depression och går på medicin. Är verkligen glad att ha diagnosen, men är oerfaren och okunnig ännu om vad allting innebär. Är en enstöring som vill få kontakt med folk och bryta min ensamhet. Har lättare att prata med kvinnor än män av någon anledning, trots en hemsk historia med kvinnor bakom mig.

Är intresserad av tvspel, dataspel (dessa två saker är min passion i livet), filmer, tvserier, manga, anime och allmänna nördiga saker.

Vill få kontakt med likasinnade och hoppas få nya vänner. Kvittar ålder, kön och vart ni bor, men som jag nämnde så har jag lättare att prata med kvinnor än män just pga att jag är en väldigt känslig kille.

Chatta via skype, sms, e-mail eller liknande är vad jag är ute efter. Om jag finner att vi "klickar" så kanske vi kan prata via skype.

Hoppas ni alla har en bra dag och jag hoppas att vi blir bra vänner även här på forumet.

MVH
Viktor
Memoria
 
Inlägg: 23
Anslöt: 2012-03-17

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Sökaren » 2012-03-20 21:31:45

Hej!

Jag heter Anna och är en 25-årig kvinna som har diagnos AS och AD/HD och söker nya VÄNNER (ej pojkvänner, för en sådan har jag redan) helst i Stockholmstrakten, då det är där jag bor, som jag kan träffa, prata med och göra kul saker med.
Men eftersom jag ibland kan bli lite ängslig av mig när jag ska träffa folk jag inte känner så bra, så vill jag nog utväxla några mail först före ett eventuellt möte. Du ska helst vara mellan 20-30 år.
Jag är tyvärr pälsallergiker, så det är därför ett plus om du inte har husdjur (men om du har det så är det inte hela världen heller :wink: ).

Jag har rätt många intressen, vissa har jag bara i perioder medan andra håller i sig.
Ett (kanske udda?) specialintresse jag har är att ”lära mig saker” och går därför väldigt ofta på kurs av olika slag och studerar. Samlar litegrann på kurslitteratur just därför. Jag är typen som kan sitta och räkna matte på kul på min fritid när jag plötsligt får lust.
Trots det så har jag ännu inte genomgått en fullständig högskoleutbildning ännu pga. otur och svårighet att finna mig tillrätta på förra stället. Men till hösten ska jag börja om, det är tungt men jag är övertygad om att det ska gå bra den här gången.

Andra saker jag är extra förtjust i är tv-spel (jag samlar på tv-spel och har nästan 300 st, både nya och gamla), vanliga spel (brädspel alltså, gärna lite mer avancerade så att man kan ha sluga planer som de andra inte upptäcker allt för enkelt på grund av alla regler *haha*), skräck/sci-fi-thriller/mystik-filmer (jag är en sucker för såna filmer, börjar få en samling nu, men jag gillar andra typer av film också), hårdrock (men är lite av en allätare), diskutera allt möjligt, sjunga, skriva, teckna m.m. m.m.
Just det, jag glömde nämna att jag är intresserad av litteratur och läser mycket också i olika genrer, helst ovanliga romaner.
Kom på en grej till, jag gillar animé också men jag är ingen samlare av det så jag har bara sett ett axplock skulle jag tro (ville bara nämna det eftersom många gillar animé).
Just det, jag är väldigt förtjust i korsord och logiska pussel och sådant där också (haha tredje gången jag kom på en grej till medan jag skriver, men ibland är jag lite glömsk).
Jag är en mångsysslare kan man säga, men jag har inte alltid tid med allt som är kul så ibland får jag prioritera helt enkelt.

Hur uttrycker sig AS och AD/HD hos mig?
Jag gillar listor och att systematisera/sortera (kan ibland göra omfattande och onödig statistik över mina tv-spel el. liknande bara för att det känns bra), andra tycker ibland att jag är o-social (medan jag tycker att jag är himla social när jag vill eller är med personer jag gillar), har alltid känt mig annorlunda, blir trött lätt av saker som andra inte verkar tycka är tröttande, blir ofta missförstådd, jag tänker alldeles för mycket ibland för mitt eget bästa, har svårt att somna och svårt att vakna, ogillar förändringar som inte jag själv har orsakat (gillar inte när människor jag känner ändras heller, även om jag vet att det är ofrånkomligt), ibland flyger min uppmärksamhet iväg (jag brukar höra vad folk säger, men fattar egentligen inte VAD dom säger när detta händer och då måste jag få det upprepat), har känsliga sinnen … med mera (men kommer inte på mer just nu).

Det kanske får räcka så länge… :-)Happy ev. kanske jag lägger till något senare.
Sökaren
Ny medlem
 
Inlägg: 11
Anslöt: 2010-07-30

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav christer86 » 2012-03-24 21:25:44

Hej. Jag är rätt ny här på Aspergerforum.se. Orkar inte skriva en kontaktannons så jag tar min från en annan sida.

Hur ska man beskriva sig själv :/ Ska göra ett försök i alla fall.
Jag är 25 år blir 26 till sommaren. Studerar just nu till kock på Lernia. Gillar att laga mat så det valet är rätt självklart att bli kock. Hur ska man mer beskriva sig....
Jag är en rätt glad person, bryr mig om andra människor, har lätt att prata när jag lärt känna nya människor (är rätt så blyg av mig för övrigt), aldrig varit en festmänniska.

Mina intressen är att laga mat, lyssna på musik, se på film och att ta det lugnt. Musiken jag lyssnar på är väldigt varierad. Allt från metal till pop och övriga genres. Gillar det mesta i film väg men är inget fan av action filmer. För det mesta ser jag på skräck men även drama och en del komedier.

Finns mycket jag saknar i livet men det är underbart att bara komma hem och se sin älskling och ge den en kram och en puss. Någon att hålla om framför en film och att göra mat tillsammans samt att somna och vakna med.

Vad jag söker är en stabil och trygg ung kvinna. En som har ett mål i livet och kan tänkas uppfylla det med någon. Har inga kriterier för utseende då alla människor har något vackert hos sig.
christer86
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2012-03-24
Ort: Rävemåla

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Unib12 » 2012-03-30 21:59:49

Är lite blyg. Men skriv gärna till mig för då blir jag skit glad. Jag skulle vilja ha lite tjejkompisar. Men alla vänner är bra vänner. Vore trevligt om personen i fråga bodde i närheten av stockholm ifall man eventuellt skulle vilja ses.
Unib12
 
Inlägg: 191
Anslöt: 2012-03-29
Ort: Solna

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Chrissie » 2012-04-04 23:28:02

Är en 27-årig tjej från norra Småland. Fick min AS-diagnos 2005 och har även kämpat med social fobi och extrem blyghet. Har ett stort behov av att vara ensam, men känner mig alltför isolerad och söker därför efter vänner, gärna i Småland ifall det skulle bli aktuellt att träffas någon gång. Om du är man eller kvinna spelar ingen roll, inte heller din ålder. På grund av min usla EQ har jag svårt för större grupper och har absolut inte lyckats lära mig den obegripliga konsten att kallprata; föredrar sällskap om 2-4 personer.

Mina huvudsakliga intressen är fysik och lingvistik, ägnar mig för tillfället åt masterstudier och hoppas på doktorandplats efter examen. Tycker om matematik och logik. Är en fullfjädrad science fiction-nörd och sysselsätter mig gärna med schack, retrogaming och amatörastronomi. Tränar en hel del. Har haft en lång rad specialintressen och har ofta väldigt intensiva perioder då jag nästan uteslutande fokuserar på ett specifikt område, även om jag snabbt kan tröttna och byta specialintresse när jag hittar något som känns mer intressant.

Skicka gärna ett pm eller skriv till mig på quarkstars@hotmail.com :-)Happy
Chrissie
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2012-03-13
Ort: Jönköping

Fredagsmys framför astronomidokumentär.... :)

Inläggav alexnordh » 2012-04-10 13:06:11

Jag fick min diagnos relativt sent i livet. Och tack och lov, eftersom jag snurrat runt på timjobb och soss hela fakking livet. Vad har detta med "kontakt sökes" att göra? Kanske det faktum att jag inte alltid är en muntergök och neurotypisk kvillrare med tanke på att jag "sett livets baksida" men tror det finns mer liberalism, förståelse här för att livet inte varit helt spikrakt.

Men men water under the bridge så att säga. Har fö ganska låg drift, närmast "straight asexuell" , men klart man söker gos i soffan framför Kunskapskanalen.(Självironi där...)

Inget att hymla med att jag blitt lite ensam så det är bara att maila eller sms.a (alex_nordh@hotmail.com, 0730-771832)
alexnordh
Ny medlem
 
Inlägg: 14
Anslöt: 2011-05-27

Återgå till Träffar



Logga in