Kontakt önskas (del 1)

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Chycho » 2012-04-11 12:11:12

Jag är en 23-årig tjej som bor i Skövde. Fick min diagnos Aspergers Syndrom i tidig tonår. På senare år så har jag haft extremt svårt med människor, kan berott på att jag inte litar på människor så mycket. Jag har lyckats att släppa in en människa i mitt liv, min pojkvän och vi har varit tillsammans nu i snart 4år, nu vill jag gärna ta steget att bli mer social och försöka få vänner. Jag har ibland behov av att vara ensam men på senare tid så har jag känt mig så isolerad fast jag inte velat det. Kämpar för att få bort min blyghet och min ångest att vistas bland stora folkgrupper. Det sistnämnda är det svåraste.

På fritiden så spelar jag tv-spel, kollar på anime, lyssnar på musik och fotograferar. Älskar att vara ute och fotografera, det enda som får mig att frivilligt gå utanför dörren.

Skicka PM eller mejl: chycho89@hotmail.com

:-)Happy
Chycho
Ny medlem
 
Inlägg: 10
Anslöt: 2007-04-07
Ort: Skövde

Vän sökes

Inläggav ghost ship » 2012-04-19 14:52:15

Hej!
Jag är en kille på 38 år med AS diagnos, söker en lugn vän, gärna i Dalarna. Men andra får gärna skriva med...
Tveka inte skicka ett PM, så blir jag :D
ghost ship
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2012-04-18
Ort: Lat -0.3036° Lng -90.9517°

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav JvA00 » 2012-04-22 21:58:23

Hej!

Jag har bott i Stockholm sedan slutet av december. Har haft fullt upp med mycket i mitt liv fram tills nu, så jag har inte direkt haft möjlighet att lära känna den här staden något vidare. Insåg för någon vecka sedan att jag inte känner en enda person här i Stockholm, förutom kollegorna på jobbet.

Eftersom jag har ett hyfsat behov av att träffa människor, prata och diskutera, så gick jag på Asperger-diskussionsträffen som behandlade relationer m m. Träffade en mängd trevliga människor, så nu ser jag fram emot nästa träff. Jag känner dock att det inte räcker och att tempot behöver skruvas upp lite. Att prata med sig själv i all ära, men min smiley-stressboll börjar bli redigt trött på att lyssna på mina funderingar och jag redigt trött på hans ständiga tystnad. Jag känner därför att det är dags att ta sig i kragen och lära känna fler personer, här i Stockholm.

Är 25 år gammal och har pluggat till civilingejör i datateknik i Linköping. Under studierna kom jag i kontakt med personer som hade neuropsykiatriska funktionshinder, identifierade mig med de och för att göra en lång historia kort: Jag har "gifted" ADHD och "aspergers drag" som diagnos sedan ca 3 år tillbaka. Mitt mål med diagnos var i första hand att få tillgång till centralstimulerande medicin så jag kunde få någorlunda lugn i min rastlösa hjärna.

Skulle beskriva mig som väldigt högfungerande. Kollegor brukar alltid bli rejält förvånade när/om de får reda på att jag har diagnos, så jag spelar förmodligen NT-spelet rätt bra. Bortsett från att jag troligen gör bort mig mer än jag anar, så tycker jag livet fungerar hyfsat tillfredsställande. Min ADHD ger mig nog en rejäl brist på självinsikt, men jag tycker jag lär mig för varje månad som går. Man får komma ihåg att jag bara haft "glasögon" i 3 år.

Jag är hyfsat social och nyfiken. Är it-konsult och kommer arbeta här i Stockholm minst ett år till, troligen längre. Gillar att röra på mig, gärna promenader med stavar, simma eller gå på gym. Är obotlig optimist, så är din favoritsyssla att älta i tid och otid utan en tanke på att förändra dig, snälla… vänd om! Jag har bättre saker för mig än att agera hobbypsykolog åt dig… fast vet du! Jag kan sträcka mig till att vara så empatisk att jag pratar om uppåtmediciner med dig. Det är ett specialintresse! ;-)

Önskar verkligen att jag kunde komma i tid, men förvänta dig nästan alltid att jag är 5 minuter sen med rejäl andnöd. Har inte riktigt bemästrat det där med tidsuppskattning helt. Men du! Det är rätt bra ändå? Jag får ju intervall-träning varje dag!

Har du inte diagnos är chansen/risken ca 10-15% att du får det inom 2 år efter du lärt känna mig. Kan inte säga att jag riktigt förstår varför, men på varje ny plats jag hamnar tycks det efter ett tag komma kollegor eller vänner som vill veta mer om mitt funktionshinder. Sen kommer de tillbaka efter en tid och stolt berättar att de fått diagnos tack vare min hjälp. Wtf!?

Har många intressen, så jag nämner bara några:
* Är väldigt påläst om mediciner som har med ADHD att göra och har personlig erfarenhet av flertalet, både vanliga och licenspreparat
* Teknik/datorer (skulle jag beskriva allt inom denna kategori blir det flera sidor)
* Hälsa och livsförlängning (life extension)
* Eget företagande
* Social interaktion, människor, hjälpa andra m m
* Tv/film/böcker: sci-fi, komedi, The Big Bang Theory :-)154
* Allmänt nörderi, brädspel som Diplomacy, Risk m m

Det jag troligen skulle behöva lära mig mer av närmast är matlagning och hur man inreder så man trivs hemma. Så är du åtminstone Sims-nörd så står du högt i kurs hos mig!

Favoritkomiker är Magnus Betnér. Har ingen direkt favoritartist, utan lyssnar sönder några låtar innan jag letar upp några nya favoriter och göra samma sak. För närvarande lyssnar jag sönder "Wonders" med The Sound of Arrows samt "Tänd på" med Kent.

Jag vill gärna träffa både män och kvinnor runt min ålder, så primärt 20-30, främst för vänskap. Ni behöver vara relativt högfungerande. Jag är hetrosexuell, så ni män som söker annat än vänskap hos mig får söka vidare.

Ser ut så här:
http://files.cute.se/jva/jag/jag1.jpg
http://files.cute.se/jva/jag/jag2.jpg

och så här ser jag ut när det inte riktigt går min väg:
http://files.cute.se/jva/jag/jag3.jpg

Och här slutar jag. Fortsätter jag skriva finns det inget kvar för dig att fråga om!
JvA00
 
Inlägg: 175
Anslöt: 2012-04-15

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav laiva » 2012-04-27 11:40:19

Efterlyser AS folk från Norra delen av landet!
laiva
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2012-04-27

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Teknik-Pata » 2012-04-27 15:58:32

Jag har egentligen inte AS utan ADD "med autistiska drag". Hoppas det är lugn att jag skriver här ändå. :P

Är 30 år och fick min diagnos typ 2005 tror jag det var. Har alltid lidit mycket av det, både före och efter utredningen. Svårt för många saker typ plugg & jobb och dom flesta vanliga/viktiga sysslorna folk har för sig. Vill för det mesta vara för mig själv men inte hela tiden.

Har på senare år nästan helt slutat umgås med vänner, men det är skitsamma faktiskt jag orkar oftast inte med NT människor i längden ändå...

Däremot kan jag sakna att träffa tjejer ibland (även fast alla NT-förhållanden mest har blivit ganska kortvariga) så om det finns några tjejer, runt min ålder typ, kanske med liknande diagnos också som vill snacka lite på msn någon gång så adda gärna mig, skicka ett medelande eller något sådant.

La upp en bild på mig själv i profilen. Kommer inte på så mycket mer att säga nu...
Teknik-Pata
 
Inlägg: 118
Anslöt: 2012-04-27
Ort: Finspång!

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Nargil » 2012-05-06 16:36:49

Jag är en man på drygt 30 år.

Bor tillsammans med mina barn i centrala Stockholm. Därför är det en fördel om du gillar att umgås med barn.

Söker för närvarande i första hand efter den stora kärleken (intresserad av kvinnor), men kan även finnas utrymme att utvidga vänkretsen något :). Livserfarenhet och djup är en fördel, men ålder spelar i princip ingen roll.

Yrke/sysselsättning/utbildning: forskare, ingenjör (har doktorsexamen)

Intressen: Andlighet, populärvetenskap, parapsykologi mm. Senaste tiden även börjat läsa mycket om autism och allehanda diagnoser av naturliga skäl. Är trots diagnos intresserad av nära relationer.

Personlighet: snäll, motsägelsefull, drömmare. De flesta tror nog inte jag har en diagnos vid första anblick. Fick AS-diagnos för drygt en månad sedan.
Nargil
 
Inlägg: 86
Anslöt: 2012-04-14
Ort: Stockholm

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Mamoria » 2012-05-13 19:56:56

Hej..

Jag är en tjej på 25 som söker främst vänskapsrelationer. Men skulle rätt tjej eller kille dyka upp så skulle det göra mig mycket glad.

Det vore fint med en irl vän att umgås med men en mail/chat vän är också uppskattat.

Jag tycker om att sitta hemma och pilla med måleriet, pusslen, kanske lite datorspel, eller se film. När jag inte är hemma så tycker jag om att besöka simhallen, promenera, se konserter eller gå på museum.
Vill du vara med, så tycker jag absolut att du ska skriva ett PM till mig.
Mamoria
 
Inlägg: 41
Anslöt: 2012-05-12
Ort: Linköping

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav cursedforever » 2012-06-02 2:15:44

heeeeeeeeeeeej . stockholm :) jag är pojke., 21 år. INTE MER ÄN 10 ÅR SKILLNAD!!
letar efter en tjej för förhållande.

OM DU ÄR EN EFTERBLIVEN ZOMBIE ROBOT SKICKA EJ.

söker : en skön tjej med IQ.

tack i förhand :)
cursedforever
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 37
Anslöt: 2012-06-02

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav kullan » 2012-06-02 8:55:18

Jag är kvinna i åldern 40 plus. Bor i Norrköpingstrakten och söker kompisar att umgås med IRL. Chattkompisar som jag ej kan ha irl- umgänge med har jag ganska många nu.

Jag är nykterist och rökfri.

Mina intressen är:

Stickning , virkning , fritt skapande broderi.
Katter
Krukväxter
Musiklyssning
Lite dataspel kan va kul ibland

Ålder och kön är ej så noga. Det är främst personligheten och om vi trivs ihop som betyder något.

OBS! Jag söker endast kompisar nu så andra former av kandidater göres sig ej besvär.
Skicka in ett PM om du är intresserad.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav kattkvinna » 2012-06-04 18:25:14

Vill ha nya kompis/vänskapskontakter med människor som inte är helt uppslukade av småbarn och familjeliv. Gärna med andra aspergare. Mejl eller IRL. Är för nyfiken på livet och min omvärld för att vilja isolera mig.

Det konstnärliga skapandet, teckning, målning och numera ikonmålning betyder mycket för mig. Jag älskar djur utom fästingar, myggor och flugor. Gillar natur och promenader. Har länge varit engagerad i miljöfrågor, hur man minskar belastningen på miljön och bromsar klimathotet.

Ett dopp i en skogssjö eller en fotorunda. Jympa på Friskis och Svettis. Eller bara ta en kopp te. Samtalar gärna om intressanta ämnen som psykologi, andlighet, skaparprojekt, samhälle eller bara om livet, så som det är.

Du får väldigt gärna skriva ett PM om du tror vi har något gemensamt. :-)Happy
kattkvinna
Inaktiv
 
Inlägg: 319
Anslöt: 2012-04-10
Ort: Linköping

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Bella » 2012-06-30 19:24:25

Hej!

Jag heter Isabella och bor i Köpenhamn. Jag gör kufiska filmer och skulle va nöjd med mitt liv om inte jag saknade en livspartner, någon att säga god morgon och god natt till... Och 1 million vardagliga saker som inte betyder så mycket men som blir lite tråkigare när man är allena. Är en utpräglad familjemänniska (har en stark och särpräglad familj med många aspisar, ADHD:are och en och annan psykopat...) så även om jag har en del kompisar och jag gillar dem, så blir jag snabbt uttråkad av att bara hänga. Det är den outtalade och ständigt närvarande familjesammanhållningen jag är ute efter. Jag älskar meningsfulla samtal, att lära mig nya grejer av människor som jag respekterar, men det kan också vara oerhört skönt att bara var och en sköta sitt i visshet om att den andre finns där när man behöver en kram, svar på en fråga eller någon att laga mat till. Är jag för idealistisk nu? Naiv? Naivitet är en av aspergarnas bästa egenskaper!

Så ja, jag söker en partner... men jag söker också roliga, intelligenta aspergerkompisar som liksom mig gillar litteratur, konst och är passionerade inför att göra världen till ett bättre ställe - ett ställe där asbergervärderingar som lojalitet, pliktkänsla, rättvisa och allmänmänsklig ömhet och välvilja styr istället för flockmentalitet, maktbegär, utseendefixering, nepotism och andra dumheter. Aspergare är framtiden!

Älskar naturen! Behöver den. Är född på en liten ö utanför Stockholm, är båtvan, naturvan, bilvan. Lite landsortsmentalitet inte långt från storstan. Nu bor jag i Köpenhamn. Här finns fanimig inte en skogsdunge som inte är planterad... I min rastlöshet så har jag börjat orientera - men egentligen borde jag bara gå runt i skogen utan mål och mening. Jag borde ha hund. Men jag tror jag är borta för mycket om dagarna för att kunna ge ett bra hem till en hund.

Har fortfarande inte hittat det där stället med lite berg, lite vatten och mycket skog där jag kan dra mig tillbaka i en liten kokong. När jag finner det blir jag lycklig, tror jag...

Vill gärna höra av dig, kille eller tjej, gammal eller ung, flirt eller filosof... Gärna ta ett glas vin, kaffe, eller bara mailkontakt - det värsta som kan hända är ju att man tröttnar o säger tack o hej, och så har man levat ännu en dag med en ny erfarenhet... vad annars kan man leva för i en gudlös värld...? Min värld är gudlös i alla fall. En kvardröjande rest av barnatro gör mig vidskeplig, min konstnärliga ådra gör att jag går in i känslan av att "öppna sig för universum" men min oupphörligt arbetande, benhårt logiska hjärna tillåter mig INTE att ens försöka tro på något vars simplaste grundpremiss inte håller. En god gud kan inte finnas, så länge sadister och torterare inte slås ned av blixten ögonaböj som de borde.

Om du vill PM:a mig - och gör det, jag blir jätteglad! - så skriv din mailadress i PM:et. Jag är för ny för att få lov till att PM:a ännu. Jag är i Stockholm de 2 sista veckorna i juli och har inte så mycket att göra så jag tar gärna en kaffe eller öl eller spelar dataspel eller nåt (:

Kram från Bella
Bella
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2006-12-30
Ort: Köpenhamn

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav djmgf76 » 2012-07-05 1:25:46

Jag är en man på drygt 35 år.
Har asperger men är ej diagnostiserad, än.

Söker för närvarande i första hand efter den stora kärleken (intresserad av kvinnor), men utrymme för att utvidga vänkretsen något finns också.

Yrke/sysselsättning/utbildning: studerar på Malmö Högskola, mest för att undvika FAS 3 från AF men är redan utbildad inom nätverksteknik som också är min verkliga passion.

Intressen: datorer, teknik, vetenskap plus annat också. På senare tiden har jag även börjat läsa lite om autism och diverse diagnoser av naturliga skäl.

Personlighet: snäll, blyg, drömmare.

Detta är en väldigt grundinformation och ser redan nu att det fattas mycket som skulle kunna skrivas men istället så för att skriva direkt så är det något ni undrar över så PM:a mig istället.
djmgf76
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2011-01-16

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Daniel85 » 2012-07-07 23:21:05

Tjena!

Jag är en man på 27 år som är född och uppvuxen i Norrland. Jag har alltid varit lite udda, men uppskattas för min ärlighet och nyfikenhet inför vad för spännande som livet kan bära med sig. Jag är också otroligt envis och har alltid gått min egen väg i livet, mer eller mindre opåverkad av samhällstrender som kommer och går. Om man instinktivt gillar någonting(eller någon), varför skall man då behöva få bekräftat att andra tycker likadant? :) Jag har ingen Asperger-diagnos ännu, men efter att ha läst en bok om Aspergers syndrom och relationer föll så många av livets pusselbitar på plats. Efter att ha skummat igenom forumtrådar här på aspergerforum har jag äntligen fått svar på många frågor man grubblat över i åratal. Jag är också bipolär, men märker inte av det så mycket tack vare fantastiskt bra stämningsstabiliserande medicin som finns idag!

Jag tycker att väldigt många här på forumet verkar både vettiga och trevliga och jag skulle gärna vilja få lära känna nya vänner med AS, som förhoppningsvis också delar något av de saker jag brinner för och som gör livet värt att leva. Kön är oväsentligt och livserfarenheter premieras framför ålder.

Jag är en akademiker och tycker (oftast) att det är roligt att jobba. Jag tycker om att resa och älskar filosofi och att diskutera olika etiska dilemman eller stora livsfrågor(filosofiska rummet i SR är en favorit). Psykologi är intressant, speciellt socialpsykologi, kanske inte så konstigt då jag varje dag försöker lista ut hur olika personer fungerar, med samma förundran och oförmåga varje gång, haha. Jag älskar språk, ordvitsar och djupa, intellektuella samtal. Avkoppling är synonymt med litteratur av olika slag och älskar kaffe i olika former. Jag är en benhård ateist och slår automatiskt dövörat till om du nämner något som ens berör pseudovetenskap! Jag älskar film och då gärna biobesök. Konst i olika former är inte heller dumt och tycker att det är intressant att besöka museum.

Jag är en så länge ny medlem och kan därför inte PM:a. Mailkontakt går dock fint och om du bor i närheten av Umeå kanske vi ses någon dag! Mail: daniel_a_olsson@hotmail.com
Daniel85
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2012-07-05

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Skum_kille » 2012-07-16 14:43:04

Tjena!

Kille på snart 23 boendes i stockholm som söker någon att STYRKETRÄNA med. Gymträning är något av en fixering jag har. Gymmar 4 dagar i veckan och kan ibland, framför allt på helger, bli riktigt länge - så länge att de flesta "normala" tycker det är helt sjukt. Kan lätt bli 3-4 timmar både på lördag och söndag. För några år sedan var det inte så viktigt för mig att träna i sällskap med någon men i och med personlig utveckling osv har detta att dra till gymmet med någon börjat kännas otroligt givande och det känns mycket roligare och mer lustfyllt att kunna träna ihop och eventuellt gå och käka nånstans efteråt.

Den jag riktar mig till behöver inte alls dela min höga ambitionsnivå eller nivå på träningen över huvud taget. Du behöver heller inte köra precis det jag kör, alls, utan räcker med att vi drar till gymmet tillsammans och kan snacka och "peppa" varandra lite där. Har lång erfarenhet av träning och kan i princip lika mycket om kost och träning som vilken skolad PT som helst - kunskap jag gärna delar med mig av.

Jag fungerar nästan helt normalt socialt och så länge det hålls inom ramen av träning är jag de facto helt normalt lagd. Vore förstås toppen om jag kom i kontakt med någon som hade ungefär samma syn på träning som jag, dvs att den är meningsfull och uppfyller en, men är medveten om att det är ytterst få som jag delar detta med, så tveka inte att höra av dig om du känner att du vill ha sällskap i träningen även om du inte kör stenhårt som jag själv =) Tror inte jag kan pm:a än riktigt här (har skrivit för få foruminlägg..) så om du pm:ar mig skriv gärna med någon mailadress jag kan svara till.

Väl mött!
Skum_kille
Ny medlem
 
Inlägg: 13
Anslöt: 2012-03-31
Ort: Stockholm

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav evveb » 2012-07-16 17:11:21

Hej igen. Jag har redan skrivit ett inlägg i den här tråden, men när jag tittar tillbaka på det så ser det lite "torftigt" ut. Så jag försöker igen:

Jag heter Evelina och är 17 år gammal (döm mig inte efter min ålder, jag är väldigt olik de flesta inom min åldersgrupp). Jag letar efter vänskap eller ett förhållande. Jag har svårt att skaffa vänner och har aldrig haft ett förhållande. Så jag är nog inte så duktig på sådant. Men jag vill lära mig. Så jag skulle behöva någon med tålamod nog för det.
Jag har tandställning vilket inte är speciellt charmigt, men annars så ser jag ganska bra ut. 160cm, 42kg, ljusbrunt halvlångt hår, liten mun, krokig näsa, breda höftben, små bröst och stora ögon.
Jag har många intressen men film är nog det största. Jag spelar flera instrument och gillar trivia om det mesta.
Jag attraheras av tjejer i min egen ålder eller lite äldre, och ofta mycket äldre män. Söker helst folk som bor i Norrköping eller i närheten. Jag vill träffas IRL, även fast jag kan vara väldigt blyg ibland (dricker gärna på en träff för att lätta på det lite).
Jag har svårt att skriva så långt och mycket om mig själv, men om du har någon undring så är det bara att fråga :)

Om du spenderar lite tid på mig så är det värt det.
evveb
 
Inlägg: 168
Anslöt: 2012-06-26
Ort: Norrköping

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav salrip » 2012-07-17 0:42:22

hallå där ute i cyberrymden

niclas heter jag och har känt den senaste tiden att jag behöver en vän att prata med om lite djupare saker än bara vädret. Jag bär på mycket tankar inom mig som jag känner att jag skulle behöva få ut och lufta lite. Har varit deprimerad länge och har även haft självskadebeteende som jag har lyckats sluta med men det är en ständig kamp så om det finns någon i liknande situation som man kan prata med så kanske det blir lättare.

Jag gillar musik väldigt mycket, både att lyssna och att skapa. Jag är inte direkt nåt musikaliskt geni (snarare tvärtom!) men jag tycker fortfarande efter många års skapande att det är lika fascinerande att jag kan trycka på knappar och vrida på rattar tills det kommer fram musik som när jag en gång började.

Jag lyssnar på all möjlig konstig musik som merzbow, biosphere, autechre mfl men min största idol är nog ändå townes van zandt. Hans texter berör mig på ett djup ingen annan ens har varit i närheten av. En riktig poet.

Musiken finns jämnt och ständigt hos mig men andra intressen kommer och går. Rymden och universum tycker jag är spännande och tv-spel tycker jag är kul ibland.

Om det finns någon därute som är som jag eller som vill lära känna mig så skicka ett PM med mailadress för jag har inte skrivit tillräckligt många inlägg för att kunna skicka PM.

godnatt.
salrip
 
Inlägg: 43
Anslöt: 2007-06-21
Ort: nyköping

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Syrenlila » 2012-07-18 23:32:39

Hej,

Är en tjej på 30 år som först och främst söker likasinnade vänner. Har ganska tjej-typiska intressen såsom kläder, makeup och inredning. Men värdesätter också motion, själslig hälsa, promenader och diskussioner av lite allt möjligt. Har en son på 3 år (delad vårdnad).

Gillar att vara ute i naturen, kolla en film eller gå ut en kväll och äta/dricka lite vin.

Och ja, jag har AS :-)Happy. Fick min diagnos som vuxen, för inte så länge sedan. Är utåt sett en ganska "vanlig" tjej, tror jag.

PM:a mig om det låter skoj!
Syrenlila
 
Inlägg: 159
Anslöt: 2012-03-01
Ort: Stockholm

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav adamhj » 2012-07-20 11:13:43

Hej!
Jag är en 22 årig kille med aspergers syndrom som bor i kronobergs län.
Jag är bisexuell och söker just nu en kille eller en tjej för ett seriöst förhållande
adamhj
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2012-06-10
Ort: Linneryd

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav elle » 2012-07-22 14:57:19

sökes kvinnliga vänner. i Skåne. ålder:30-40 jag söker vänner som vågar umgås och vill ha kul. jag är vegan och äter raw food. :-)Happy
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Underwater » 2012-07-22 17:52:55

Hej!

Jag har helt kört fast med mina studier, har bl.a. ett ex-jobb som aldrig blir klart. Men har bestämt mig för att ta tag i det nu och satsa ordentligt.

Jag söker därför en pluggkompis i liknande situation (i Stockholmstrakten) så att vi kan peppa och stötta varandra. Det spelar ingen större roll vilket ämne du håller på med, själv studerar jag geografi.

Kort om mig :-) Är en tjej på 27-år som bor i Stockholm. Jag jobbar deltid men har ett flexibelt schema så om jag bara orkar ta tag i det hela har jag ganska mycket tid för att plugga.

Jag gillar att lyssna på musik och skulle gärna komma iväg på fler konserter så om det är någon som gillar sådant får ni gärna höra av er oavsett er pluggsituation :P
Underwater
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2012-07-22
Ort: Stockholm

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav HSund » 2012-07-25 3:36:28

Kille, 27 år, bosatt i Eskilstuna/Stockholm.

F.n. studerar jag vid Stockholms universitet; börjar andra året på min kandidat till hösten. Annars lägger jag mycket tid på litteratur och kanske framför allt på fotografering i dagsläget.

Fick min AS-diagnos för strax över 2 år sedan, men lever nog ett relativt "neurotypiskt" liv. Tillhör kategorin där folk ofta blir förvånade om det får reda på att man har AS.

Här söker jag framförallt kontakt med tjejer, för vänskap eller mer om det skulle kännas rätt. Skicka PM om du är intresserad :)
HSund
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2012-07-22
Ort: Eskilstuna/Stockholm

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav dasunbedingte » 2012-07-26 1:12:51

Fick min diagnos för en liten tid tillbaka, AS + ADHD.

Man, född 1985, bosatt med sambo i nordvästra Skåne (ursprungligen från Västkusten).
Söker kamratskap. Har lätt att stifta nya bekantskaper (emellanåt), däremot har jag svårt att behålla kamrater. Gillar visserligen att vara ensam och med sambon samt närmsta familj - däremot tycker jag det vore kul att hitta individer för längre kamratskap.

Vad jag gör: Driver och 'dampar' omkring. Gillar att arbeta (anställd med litet av varje, inget fast, vilket är rätt uppenbart) och studera på högskola (tar lätt på mig för mycket).
Tränar ofta, främst löpning (blir en del cykling också). Satsar på ultra-maraton, inga direkta lopp, men alltid kul att pressa tider - oavsett väder och bana!
Har stort intresse för: rollspel, kartor, naturvetenskap, psykologi, djurrätt, miljöteknik, läser en hel del (all sorts skönlitteratur (förutom deckare-/thrillers) samt facklitteratur (helst inom biomedicin, statsvetenskap-/ekonomi, biologi m.m).
Kost och motion är stora intressen med, gillar att laga mat (vegetariskt/vegan) och att baka. Gillar att diskutera - in princip alles.

Hurdan jag är: Snäll och söt typ. Hau hau hau. Nä, men, lätt för humor (gärna ful, sunkig och nattsvart sådan). Är relativt lugn, kan få lite 'dampanfall' ibland - dvs belastar mig med alldeles för mycket uppdrag. Kan ibland vara något elitistisk, var värre förr, men ja ja.
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

39 årig Göteborgare som vill träffa en tjej och bilda familj

Inläggav Edugoeller » 2012-08-01 17:57:59

Är en trevlig och omtänksam kille som känner att nu är det dags att träffa en go tjej och bilda familj med.
Har haft flera förhållande som avslutats då jag inte vill ha
den intensiva närheten hela tiden utan trivs med det lite då och då.Är ingen slipsnisse utan mer en jordnära typ.Har inga djur.Gillar fordon av alla slag,resor,promenader,mat.
Har fast arbete,bil,god ekonomi,ser ok ut, så vad väntar vi på? :-)Happy Hojta till
Edugoeller
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2012-08-01
Ort: Göteborgsområdet

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Killegavle » 2012-08-04 22:24:27

Finns det nån runt Gävle som har lust att hitta på nått? Är extremt isolerad och har inga vänner eller någonting alls, typ bara sitter vid datorn dygnet runt och har uselt självförtroende, och har utvecklat fobi så jag inte vågar träffa eller prata med någon överhuvudtaget, men vill verkligen försöka ta tag i den saken och sluta att bara slösa bort livet. Skulle till exempel behöva motionera mer men det är tråkigt ensam så någon att gå på långpromenad med en gång i veckan, kanske? Eller kortpromenad? Eller tja vad som helst, jag kan nog gå med på det mesta bara för erfarenhetens skull, även saker jag egentligen inte är intresserad av. Gärna saker som innebär att träffa andra människor med. Bor du långt bort men kan tänkas ha vägarna förbi så kan du också svara, ökar chansen att jag hittar åtminstone någon jag kan träffa och träna på att vara social med. Skulle gärna kunna resa en bit själv med för att träffa någon, men det vågar jag nog inte just nu.

Ålder spelar inte så stor roll även om kanske runt 20-30 år vore bäst, men det är viktigare hur man är som person för allvarliga, övermogna, ohumoristiska och stela personer fungerar jag rätt dåligt ihop med. Jag brukar ha lättast för att prata och umgås med tjejer tror jag, men det är inget krav, för det är inte just nån tjej jag letar efter utan själva saken är att min förra tjej var en psykopat som är ansvarig för hur mitt liv ser ut nu, så jag är mest intresserad av att först och främst bryta den här passiviteten på nått vis och få bättre självförtroende, så vad som helst som får ut mej bland folk skulle förbättra den saken, lika nyttigt för mej vare sej det går bra eller dåligt.

Tänkt leta på andra ställen med men kunde ju vara positivt med någon som också har asperger eller nått sånt tänkte jag, för det går kanske bättre då än om jag träffar helnormala typer, och vågar jag träffa någon trots mitt usla självförtroende så finns det ingen ursäkt för någon annan att inte våga, och jag är inte det minsta farlig och dessutom alltid trevlig. Så, om det finns någon här som vågar prata och/eller träffas åtminstone en gång för att testa personkemin, och som inte har något problem med eller ogillar mej bara för att mitt självförtroende är kört i botten just nu, så hoppas jag på svar. :)

Kommer kanske inte vara inloggad här så mycket, men intresserade kan maila till: solencir@gmail.com
Killegavle
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2012-08-04

Återgå till Träffar



Logga in