Kontakt önskas (del 1)

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Cryogenic » 2011-09-06 23:02:08

Tjo! Är en lugn och trevlig kille på 20 år med en AS-diagnos. Önskar kontakt med någon i Örebro med avsikt att bryta min sociala isolation.

Gillar att diskutera allt från amatörpolitik till filosofi och vetenskap. Min fritid upptas för närvarande av film, datorspel och att sätta igång skumma projekt (som allt för ofta slutar med krutdoft i närområdet). Tycker om att få folk att skratta, så jag har väl en humoristisk sida som lurar under skalet också.

Hög acceptanströskel vad gäller människors sätt att vara. Så hör av dig, för bövelen!
:)
Cryogenic
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2011-09-06
Ort: Örebro

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Vadskajagheta » 2011-09-17 1:29:54

32 årig man från Skövde med Asperger söker kvinnliga vänner och/eller förhållande.

Tycker om lugn och ro. Film, musik, tvspel, data, samlar även lite actionfigurer från 80talet.
Gillar naturen, fotografera, djur speciellt katter! Älskar katter dom är så mysiga!

Är mycket ensam och drömmer om att hitta någon att dela vardagen med.

OBS - Jag är kramig.
Vadskajagheta
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2011-09-12

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav matgar » 2011-09-17 14:17:10

Kanske skulle ta och skriva in sig här jag med.

Kille/man född -78, bor i Solna, Stockholm.
Fick en diagnos inom autismsprektrum sedan i våras. (Autismliknande tillstånd F84.9 om någon skulle undra ^_^)
Jag är rätt ensam av mig och har inte särskilt många vänner. Mycket för att jag isolerade mig själv under många år, men jag försöker nu ändra på det.
Letar i första hand efter en flickvän, men även aktivitetspolare (eller bara vänner) funkar det med.

Tänkte att jag skulle klistra in en presentation jag skrev nyligen för en dejting site. (ja jag har vågat mig på sådant hemskt), vet inte hur bra den går hem.. jobbigt att inte vara tankeläsare över internet. ;)

"Har fått höra att jag är smått galen och att jag kan vara glömsk av mig ibland.
Det är nog så att jag har lätt att fastna vid det jag gör, och får jag en (tokig) idé så är risken rätt stor att jag agerar på den innan jag tänkt efter.

Men ska jag beskriva mig själv så vore det som en snäll kille som behandlar andra på samma sätt jag själv vill bli behandlad.
Är rätt så lugn av mig och tar livet med en smula humor, har ett öppet sinne och försöker låta bli att döma andra i onödan.
Jag får erkänna att jag er lite av en datanörd, då jag håller på med datorer både när jag arbetar och på min fritid. Jag läser även en hel del, och då blir blir det en hel del Science-Fiction och Fantasy litteratur.
Men jag gillar även att vara ute i naturen, kanske ta en promenad igenom skogen eller sitta i en liten eka mitt på sjö och fiska."


För mig är inte åldern så viktig, men jag kan ju erkänna att jag är oftast attraherad av yngre tjejer, men det är inte alltid det är så. Det är ju personligheten som spelar störst roll i slutändan.
matgar
 
Inlägg: 833
Anslöt: 2011-07-15
Ort: Solna

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Tomkatt » 2011-09-17 17:02:40

Mmm ja det verkar vara en god idé... :)

Jag är en man född -72 och bor på Värmdö, Stockholm. Ofta är jag ute och promenerar i stilla mak längs med stränderna här. För att ta mig till de vackra platserna brukar jag cykla eller köra bil. Ibland träffar jag på människor men det är sällan någon som vågar prata och jag brukar ha för vana att inte störa.

När jag inte är ute och vandrar så jobbar jag med programmering. På fritiden skriver eller målar jag utan alltför stora prestationskrav. Jag är ganska andlig av mig och tycker om lågmälda samtal om allt möjligt. Tyvärr gillar jag inte att sitta vid datorn på ledig tid och att prata i telefon länge tycker jag är jobbigt.

Annars är jag ung, hyfsat snygg, vältränad och uppskattar kroppskontakt men jag har ett stort behov av frid. Har du liknande intressen eller personlighet så hör gärna av dig!
Tomkatt
Ny medlem
 
Inlägg: 5
Anslöt: 2010-06-12
Ort: Stockholm

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Smulpajen » 2011-09-24 1:02:39

Asperger- homo sapien av honkön, ålder 18 söker vänner att prata med över internet.
Gärna folk av manligt kön (då jag kommer dåligt överens med tjejer), gärna i min egen ålder (ca 15- 25).

Heh, har redan skrivit en insändare hit men kom på att det kan vara bra att skriva någonting om mina intressen också:

Är som sagt tjej 18 år med AS, söker killar (i närliggande ålder) att kommunicera med (inga tjejer, jag kommer inte överens med sådana). Jag är knappast blyg av mig, tvärtom för oblyg av mig. Jag säger fel saker hela tiden, något som förvärras när man också är en för det mesta pratsam typ. Jag bor i Stockholm men har inget emot att prata med killar som bor längre bort.

Mina "specialintressen" är främst kriminologi, men även psykologi. Jag är galet förtjust i språk (tyska och engelska) och även litteratur (gammaldags sådan mellan 1800 - 1900). Vad musik beträffar är opera min förhållandevis nya preferens (italiensk och tysk opera). Även orkestermusik och balettmusik (t ex Tchaikovsky). Jazz gillar jag också och, till viss del (fast inte lika mycket längre), vissa typer utav metal.

Är överkänslig av mig (fysiskt och psykiskt), får lätt utbrott och blir överlag lätt upprörd/frustrerad när jag t ex upplever obehag. Har extremt dålig föreställningsförmåga och organiseringsförmåga. Fungerar rätt så bra socialt (inlevelseförmågan är helt okej).
Klarar knappt av berörningar (rycker till när någon rör vid mig oförväntat och får obehagskänslor), hatar kramar. Blir ibland lite "kall" och kylig av mig men det går bort efter ett tag.

Skicka PM för att utbyta mail-adress.[/quote]


Moderator: Slog ihop två annonser, då endast en annons per person är tillåtet.
Smulpajen
 
Inlägg: 20
Anslöt: 2011-09-19
Ort: Kista, Stockholm

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav AlexJodo » 2011-10-01 18:45:51

Hej!

Jag är en 45-årig man från Stockholm som fick en AS-diagnos så sent som i förra veckan - bättre sent än aldrig :-)Happy
Önskar kontakt med någon (kön och ålder spelar ingen roll) som kan vara en vän, göra nåt kul tillsammans, träna eller bara umgås i största allmänhet.

Är en lugn och snäll person som gillar både humor och allvar.

Har de senaste 15 åren jobbat som systemutvecklare på några olika IT-konsultbolag.
I arbetslivet har jag faktiskt inga egentliga problem; där är jag trygg tack vare hög kompetens/intelligens och arbete som passar mitt logiska sinne.
Jobbar för tillfället på ett extremt bra konsultbolag där jag uppskattas av mina kollegor trots att jag har svårt att vara social med dem.

Mina intressen, förutom programmering, är: film, datorspel, böcker, musik samt kost och styrketräning.
Jag vill dock väldigt gärna utöka min lista över intressen, så jag är mycket öppen för förslag på alternativ :-)Happy

Eftersom jag har svårt att förstå det sociala spelet, har jag alltid haft svårt att få vänner och tjejer.
Nu har jag dock fått en nytändning i detta avseende, antagligen triggat av utredningen/diagnosen, som gjort att jag nu börjat söka efter folk att umgås med.

Kontakta mig gärna med pm eller mail: alexjodo666@gmail.com
AlexJodo
Ny medlem
 
Inlägg: 9
Anslöt: 2011-08-04
Ort: Stockholm

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Bastuper » 2011-10-14 22:03:51

Jag är en ung man på 27 år om 3 dagar, som gillar att surfa på nätet och spela spel,
har alltid gillat att bada, särskilt med kläderna på, vill gärna få kontakt med fler likasinnade.


Planerar att lämna Norrland och Övik efter vintern och bosätta mig i Märsta,
hoppas på att få en ny start där och börja om från början, hoppas på nya vänner,
nytt badhus och nya aktiviteter, kommer eventuellt att studera och jobba med lite egna projekt bl.a. mot media genom ABF i Märsta/Sigtuna.


Skulle gärna hitta nya vänner i dom trakterna, då jag väl kommit på plats tror jag att jag håller mig hemma i Märsta och utnyttjar det som finns på orten, då man väl funnit tryggheten kanske man åker ut och ser lite andra områden, kanske skaffar bil så berest kan jag bli.

Intresse finns att kanske gå ihop några stycken och kanske starta en förening och hitta på nått tillsammans.


Finns på msn dygnet runt - iallafall inloggad. Pe4r hotmail.com
Bastuper
Inaktiv
 
Inlägg: 1003
Anslöt: 2011-02-24
Ort: Sala

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav hrchris » 2011-10-15 3:47:36

Hej jag sökar AS personer att prata med.. Flicka som pojke... :D

Har haft min diagnos sen jan 2008.. Och tyckar det är intressant att prata med andra som har samma problem/diagnos som mig själv...

Det har fått mig till att fatta mycket bättre varför jag har haft dom problem som jag har haft igenom tiden då jag fick min diagnos...

Jag är 29 år och bor i skåne (Ängelholm)
Kommar ifrån danmark men flyttade till sverige i maj 2006 och hade redan uppehållit mig mycket i sverige sen 2003...

Så det är bara att höra av er om ni vill prata lite LOL.. Jag bitar inte... :P Bara om ni vill ha det haha

Jag svara alltid tillbaka...

Tyckar om att skriva långa mails... Vet ej om det är positivt/negativt LOL...

Tyckar om politik, psykolgi och sport, musik, främst techno musik av alla arter.. ;-) träna, festa, blogga och vara med kompisar dom man nu har kvar ;-)
hrchris
 
Inlägg: 81
Anslöt: 2010-02-07
Ort: Ängelholm

Söker Vänner tjejer och killar! Med AS / ADHD

Inläggav Vinayako » 2011-10-31 21:40:00

Hejsan :)

Jag är en snäll kille på 21 år. Som söker vänner både tjejer och killar i ålder 18-30. Med AS / ADHD

Jag har Asperger syndrom och ADHD.
Jag är ärlig, rolig och omtänksam. Jag låter andra va som dom är och accepterar dom som dom är.
Jag hjälper alltid mina vänner om dom behöver mig och jag tar han om och stöttar alla jag känner så gott jag kan.

På fritiden sitter jag vid datorn, lyssnar på musik eller så är jag ute i skogen. (så söker därför fler vänner som man kan hitta på roliga saker ihop med :) (så därför är de ju bra om du bor i närheten av Sjöbo. Men det är absolut inget krav stt du bor nära Sjöbo)

Mina stora intresse är just datorer så har du det som intresse så är det kul. är dock inget måste att du har samma intressen.
Är du intresserad av att få en ny vän eller bara snacka eller du vill veta mer om mig så skicka iväg ett pm vet jag :)

Kram på er där ute! :)
Vinayako
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2010-01-22
Ort: Sjöbo

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav joey_truelove » 2011-11-01 6:28:53

Kille med AS och ev. lite ADD-drag (äter naturkost för det) i natursköna Dalarna som kanske främst söker en Aspie-light-tjej för ett seriöst förhållande. Gör inget om du känner dig trasig i själen utan kan snarare vara en fördel. Jag har ett mycket försiktigt handlag och älskar att bygga förtroende.

Gärna att du är relativt ung och tycker det är för tidigt med barn eller helt enkelt inte vill ha barn alls. Jag gillar barn och barn verkar gilla mig, men eftersom jag aldrig varit i ett förhållande vill jag ha mycket tid till att tycka om varandra på och inte behöver börja gå i barntankar på en gång.

Är oftast lugn och avvägd i det jag säger och gör, försöker handla rätt och vara en god föregbild/ ledare. Lätt till skratt och humoristisk. Förstår icke-autistiker ganska bra numer. Har vissa drag av social fobi och kan vara depressiv men detta förmodligen av att jag blivit ganska socialt isolerad.

Är ganska intellektuellt laggd: Skriver och spelar musik, skriver allehanda textmaterial, teknar, älskar att titta på film. Har lite dålig rutin på att läsa dock. Gillar filosofi, psykologi, politik, hundbeteendekunskap. Jag är också praktisk av mig och kan fixa allehanda prylar, som gitarrer, datorer, förstärkare m.m.

Jag har känsliga sinnen för dejavu-upplevelser och vad någon sorts energi försöker säga mig. Ibland kan jag känna på mig att något är på väg att hända långt bort som jag inte borde ha vetskap om, t.ex., så jag verkar vara mottaglig på en sjätte-sinne-nivå.

Nog om mig nu... :)

/ Jonas
joey_truelove
 
Inlägg: 296
Anslöt: 2011-09-28

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Chrilleb » 2011-11-01 10:44:54

Hej ! Mitt namn är Christer, är 36 år fyllda och bor i en charmig liten etta i Häggvik i Sollentuna kommun. Mitt civilstånd är upptagen sen en tid, har skaffat tjej :). Söker vänner som är okomplicerade och är lite som jag: trevliga, lättsamma och har humor. Jag blev utredd för AS sommaren 2008, och fick sedan diagnosen AS. Hade lånat böcker på biblioteket och känt så väl igen mig i levnads-/fallbeskivningar där, så jag kände att detta var ju jag.


Mina intressen är mycket inom musik och sång samt människor ( med vissa svårigheter ) och att sitta på olika forum i en debatt eller fotoredigera. Älskar den mångsidiga sångaren och artisten Tommy Körberg och serien Albert & Herbert.På senare år har jag plockat upp ett intresse för övernaturligt igen. Är en kille som finner mys mysigt :P och gillar en promenad bland höstlöven , en fika på nåt mysigt café eller att gå på gayklubb och göra Stockholm en kväll :) När jag är ute dricker jag på sin höjd några öl, en cider och / eller nån drink, är måttlig med alkohol.


Jo, älskar kaffe, är mycket svag för denna populära dryck.


Gillar brev /PM så skriv, kille eller tjej i alla åldrar så får vi se vad som sker.


Mvh
Christer
Chrilleb
 
Inlägg: 6396
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Sollentuna

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav hobbe » 2011-11-04 23:19:11

Tjena, jag är en kille på 47 år med aspergerliknande problem som behöver förbättra den sociala biten. Jag är intresserad av att träffa tjejer av valfri ålder. I första hand som vänner men eftersom jag är singel kan jag tänka mig byta ut min singel status om det känns bra. Jag bor strax norr om Stockholm.

Jag är intresserad av promenader i stad och natur, cafe besök, diskussioner om världen och meningen med livet, böcker, konserter, resor, datorer, litteratur, bio, styrketräning. Är ganska introvert som person som gillar att reflektera över saker och ting men har lätt för att prata. Tycker om lugn och ro, gillar inte att stressa.

Om du är intresserad av kontakt skicka ett PM.
hobbe
 
Inlägg: 50
Anslöt: 2011-10-02
Ort: Stockholm

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Felle » 2011-11-05 0:46:37

Hejsan hejsan! Förord: Vill första bara säga, om ngn känner igen mig så är det för jag skrev en annons tidigare men tog bort den lika snabbt ;) Sen har jag väldigt svårt att skriva sådana annonser, speciellt om mig själv, tycker det kan vara så utlämnande och lite pinsamt men jag hoppas jag blir godkänd :D

Vem är jag?:

Jo, jag är en kille som är 28 år, med AS diagnos (Fick den som 19 åring), dock tror jag att den upplevs som light dvs det märks inte så mycket:) Känns som jag pendlar mellan 2 världar. En dag när man är full av självförtroende och inte orkar bryr sig om sina sociala begräsningar så kan allt rocka på och man känner sig väldigt bekväm och normal. För att nästa dag vara helt off, tycka att man är alien/annorlunda/ "unik" :wink:

Jag bor i härliga Göteborg! Tur att slasken inte kommit ännu till annars hade jag strykt "härliga." :D

Jag som person är oftast: Rolig, glad, gillar att skratta, snäll (tyvärr), måste kunna vara lite elak ibland när det behövs, omtänksam mot de jag gillar (inte så många just nu :D, jag hoppas på fler), försöker alltid se det positiva även i motgångar och de dagar man mår sämre. Sarkastisk 8) Finns säkert massa annat man kan skriva men tror de beskriver mig bäst nu de jag räknat upp.

Och mina "mainstreama intressen" är : Film ( Varför inte dra upp bra filmer som Avatar, A Beautiful Mind,Goodwill Hunting), TV- serier ( Games of thrones, The X-files, Sons of Anarchy, Solsidan), musik ( så jävla svårt att skriva ngt vettigt här men typ Nightwish och ibland skön trance/klubbmusik) , girls (självklart är ni viktiga), Naturvetenskap (Fysik främst men även Biologi, Kemi etc) <-- var väl mer aktuellt när man gick gymnasiet för några år sedan, kanske blir mer aktuellt när jag väl bestämmer mig för att gå en högskoleutbildning. Träning!!! Vill varna att det finns en träningsnarkoman i mig, tack farsan för bra gener :D Jag har sysslat lite olika sporter tidigare, fotboll,handboll, simning (motion ), senaste var en brasiliansk kampsport/konst Capoeira, men nu har gått över helt till att gymma sedan 5-6år tillbaks där jag tror jag stannar. Dvs jag styrketränar, det ger mig en sådan skön känsla att se stark ut och känna mig stark, samt ska det vara bra för beachseason har jag hört;) Och så får jag ruggigt bra självförtroende och goa kickar!

Samt är jag väldigt kär i dataspel tyvärr :D (Den sociala biten tar stryk ibland) Just nu väntar jag på två MMO-spel som kommer bli jävligt grymma Guildwars 2 samt the Secret World. Men lugn jag har även tid för vänner och kanske ovänner (ironi).
Så givetvis uppskattar jag en sund livstil, ingen rökning, hälsosam mat, motion (hur man nu väljer att utöva den). På senare tid har "mitt" fotbollslag som jag alltid följt vid sidan blivit alltmer viktigt, och jag måste MÅSTE titta när de spelar:D Stygg som jag är tänker jag inte avslöja vilka jag håller på. Det är kul med fotboll faktiskt ;) Jag tror majoriteten här utan att vara fördomsfull skulle jämföra det en sport bäst lämpad för neandertalare eller rolighets faktorn är lika 0. But it doesn't have to be the case. :-)Happy

Annat (o)kul om mig att jag bryr mig en del om mitt utseende dvs fåfäng, samt jag gillar snygga/trendiga kläder och ser det positivt hos andra som gör detsamma (men ingen nödvändighet). Vill bara säga att helheten är viktigt för mig, jag vill både vara intelligent och humoristisk men även se bra ut.

Jag är väl kreativ också men sysslar alldeles för lite med den aspekten varför vet jag inte... Jag var fanatisk i teater ett tag (en del år sedan). Jag har gått diverse olika utbildningar i skådespeleri/scengestaltning men även gott olika amatörutbildningar. Nu i efterhand så var det jäkligt nyttigt tror jag, det har stärkt mitt socialsamspel och kunskap oerhört.

Jag är bra på franska :D (kan ha sina fördelar) Men annars är jag inte särskilt unikt språkbegåvad som vissa Aspies kan va har jag läst, t ex Daniel Tammet =)

Festar jag då? Inte så mycket nu alls idag, det beror väl på att jag inte har lust. Jag gjorde det en hel del förut och kan tänka mig göra det när lusten att komma tillbaka. Blir sugen nu när jag bara tänker på det men jag tvingar mig att softa på den fronten.


Jag har kommit fram till att specialintressen för mig skiljer sig lite mot den "vanliga" aspien :D (skönt uttryck...). Jag är inte galen i information och kunskap om jag inte måste men visst är det bra att vara påläst. Det viktiga som triggar igång är intresset/kicken jag får av själva handlingen/utövningen som jag definierar, som specialintresse för mig, än att kunna rabbla en massa information. Men ibland skulle det ha sina fördelar att orka leta upp "svår" fakta. :)

Nä nu får det vara nog jag orkar inte tjöta längre. Jag söker vänner med likaintressen även de olika intressen (ifall du tycker jag verkar vara en intressant person, för det är jag) Jag gillar umgås mest med tjejer om jag ska vara ärlig, eller ha kontakt med, men det måste inte alls leda till något av komplicerad natur :-)005 ,en vänskapsrelation kan räcka. Som kille tycker jag killar är så lätt att läsa av medans tjejer oftast är ni mer komplexa och roliga det är väl därför;)

The situation : Jag hoppas jag inte låter som en omöjlig person att snacka/chatta/umgås/e-maila etc. med. Jag känner ett starkt behov att bli så social och utåtriktad som jag var för 3 år sedan och försöka vara mindre asocial i min vardag, (förut kände jag mig odödlig även i sociala sammanhang, hade väl ruskigt bra självförtroende då).

Nu när jag inte orkar vara med så mycket NT-folk ! Så tänkte jag, när man även har en diagnos, ja varför inte försöka hos andra som förstår när man inte orkar vara mr 100% social. Självklart som jag beskrev innan har jag lättare för att umgås med tjejer/kvinnor, ni är så jävla intressanta och nyckfulla, grattis :D Men visst som kille om du vill snacka med mig så är du varmt välkommen du med.

Stort jävla plus om ni orkar läsa denna text som utvecklade sig till en kortnovell : :-)Happy
Felle
 
Inlägg: 88
Anslöt: 2011-06-20
Ort: Cybertron & Diverse Fantasy världar

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav 424stil » 2011-11-05 9:59:46

Jag är en kille på 32 år som fick diagnosen AS 2008.

Söker vänner i Göteborg. Både killar och tjejer.

Vad jag gillar:

*Ta långa promenader i skogen
*Titta på fotboll (håller på Tottenham)
*Fota förortshöghus (bor i Angered)
*Katter (har 1, snart 2)

Just nu är jag sjukskriven men jag ska börja arbetsträna efter sommaren 2012. Är utbildad barnskötare och har jobbat med barn som har autism/adhd/tourettes etc och tänkte mig något inom det. Om jag klarar av arbetsträningen tänkte jag utbilda mig till specialpedagog och jobba inom förskolan.

Hör av dig om du vill ha någon att ta promenader med, jag kan promenera vart som helst i Göteborg, det är bara spännande att gå på ställen där man aldrig varit förut. Letar inte aktivt efter ett förhållande men skulle rätt tjej dyka upp så vet man ju aldrig, men jag promenerar gärna med både killar och tjejer, söker först och främst vänskap.

Maila: tottenham2727@hotmail.com
424stil
 
Inlägg: 652
Anslöt: 2011-10-03
Ort: Angered

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Catrin » 2011-11-05 15:59:24

Hejsan. Jag är en 22 årig tjej som bor i sthlm.

Jag skulle vilja ha en ny tjejkompis. En tjej som är ärlig och speciell.

Jag är ärlig, rak på sak och snäll.
Hatar folk som är avundsjuka och pratar skit. Därför vill jag inte längre umgås med så många människor. Tycker dom flesta är dumma/ointressanta.
Känner ofta att ingen förstår mig.
Jag står för mina åsikter och är ingen mesig tjej.

Är gift. Älskar djur, har flera djur här hemma. Tycker om att måla, spela data spel, baka, sminka mig, resa, lyssna på musik, kolla på film.
:D :-)Hug .
Skriv gärna till min mail. Catrin_L@hotmail.com
Catrin
 
Inlägg: 42
Anslöt: 2011-10-28
Ort: Stockholm

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Henkkalexi » 2011-11-20 0:43:03

Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Vilka är vi här?

Inläggav Butterfly » 2011-12-17 0:59:56

Jag är en tjej på 15 år som bor på ett hemligt ställe i Västerbotten.

Jag fick diagnoserna Aspergers syndrom och ADHD när jag var 10 år gammal.

Jag är en ganska social och "vanlig" lugn tjej som nog inte gillar att göra saker som de flesta tonåringar i min ålder gillar att göra. Jag gillar bl. a att pyssla, läsa, skriva och hålla på musik. Har även ett stort intresse för loppisar och second hand.

De flesta skulle nog inte märka på mig att jag har nån funktionsnedsättning, vilket är ganska skönt för det mesta. Men även jobbigt ibland.

Trots att jag är social och ganska så högfungerande så har jag svårt för att hinna vänner. Alla jag känner i min ålder som har AS eller ADHD är väldigt annorlunda jämfört med mig. De flesta är inte alls sociala, är mycket omognare psykiskt och är mkt i sin egen lilla värld. Det är absolut inget dåligt, men jag passar inte så bra med sånna människor.

Och när jag har försökt träffa "vanliga" tonåringar utan diagnoser så är typ alla jag träffat "fjortisar". De svär jämt, pratar bara om utseende och killar. Dricker, röker och hänger ute med en massa folk . Sån är verkligen inte jag! Jag känner mig väldigt ledsen över att jag inte har en enda kompis.

Om du är 14-18 år och har AS eller ADHD eller både och, och känner att du skulle vilja lära känna nån fler i din ålder som också har den diagnosen/diagnoserna så skulle jag bli jätteglad om du skrev till mig! :D


Moderator atoms - detta inlägg är flyttat från vilka-ar-vi-har-t13058.html
Butterfly
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2011-12-14

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav s00nice » 2011-12-24 17:56:34

Hej, är en man på 23 år, bor i stockholmstrakten.
intresserad av allt möjligt på teoretisk nivå.
Älskar att läsa och "forska", Tränar aktivt och pluggar.

Är först och främst intresserad av att chatta på Skype, sen kan man gå därifrån.
Kille Tjej spelar ingen roll, ålder har heller ingen betydelse.
Skicka PM för Skype användarnamn.

Intressen
[*]samhällsvetenskap
[*]Psykologi
[*]Natur
[*]Träning
[*]Böcker
[*]Historia
[*]Religion
[*]knep & knåp
[*]samt en massa annat

Älskar att diskutera, så länge det är konstruktiva diskussioner.
Kan prata om det mesta, så länge det inte är kallprat.

Mvh
s00nice
 
Inlägg: 25
Anslöt: 2011-01-23

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Drumdrum » 2011-12-27 18:55:00

Tja!
Jag är en lång (196cm) och ca 100kg tung man på 25 år.
Älskar musik, både att spela och att lyssna på. Film tycker jag är väldigt trevligt. Är även väldig intresserad av ishockey. Tattueringar har jag massor av också. Är diagnostiserad ADHD och AS med lite trotssyndrom.

Söker en kvinna som är runt min egen ålder, inte så jättenoga.

Känns det intressant så tveka inte på att skicka iväg ett PM. :-)Happy
Drumdrum
 
Inlägg: 63
Anslöt: 2011-12-21

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav lillgrisen » 2012-01-04 15:40:44

hej. jag är 28 årig kille som bor i Linköping.

jag söker vänner i samma område, ålder spelar inte så jätte stor roll.

jag gillar att träna, röra på mig promenera, cykla, simma,

spela spel, film, djur, musik, mat och att resa. enkelhet, ordning & reda.

vore kul om man också kunde hitta träningspartner och man kunde ta några gym pass ihop med.


skriv till mig, erik_j@bredband.net
lillgrisen
 
Inlägg: 46
Anslöt: 2011-05-24

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Asberger » 2012-01-11 2:56:09

Jag är en mamma/fru till två barn. Jag är 41 år. Söker vänskap med andra kvinnor i min ålder som har AS och m.m. Jag känner att det vore skönt att kunna umgås med folk som förstår hur det är. Självklart ska väl huvudsyftet vara att ha roligt och umgås.

Jag gillar iaf träning på gym, promenader med hundarna, film och diskussioner m.m. Det finns inga krav på att du ska gilla samma saker som mig men vore trevligt.

Är 41 år och bor i Småland Kronobergs län, vore praktiskt om du bodde i närheten av Småland Kronobergs län eller nära Ljungby iaf.

Så jag har svårt med och få nya vänner och hoppas den här vägen ska leda så jag får mera seriösa och ärliga vänner m.m.

Hör gärna av dig/er med meddelande eller mail. Tveka inte att ta kontakt med mig.

Skicka gärna ett PM till mig.

Här får ni min E-mailadress och MSN adress:

maria-maria@live.se

Hoppas att ni tar kontakt med mig.
Asberger
Bannad
 
Inlägg: 110
Anslöt: 2011-11-14

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Richard » 2012-01-31 12:49:42

Jag önskar få kontakt med en tjej i min ålder (+/- 10 år), jag fyller 32 år och bor i Ängelholm. Mina förhållanden har sällan varat någon längre tid, men jag är väldigt snäll fast kanske lite märklig.

Jag tycker om att läsa om fysik, kemi, medicin, historia och religion. Är inte så sportig av mig men jag tar gärna promenader. Annars tycker jag om att titta på film, mina 3 favorit-serier är Arkiv-X, Twin Peaks och Dexter.

Jag har dessvärre sålt min bil, så det vore bra om du bor i södra Sverige, jag är en hel del i Göteborg också, då min pappa bor där.

Ni som vill träffa mig får gärna skicka ett PM!

Bilder på mig finns i bildtrådarna.
Richard
 
Inlägg: 3407
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Rillesthlm » 2012-02-01 14:22:40

Hallå :D. Skön sida! Vem är jag då? Kille från från Sthlm är 28 år och bor tillsammans med min underbara sambo.
Diagnosticerad för adhd men tror även att jag har asperger. Andledningen att jag skriver här är att det vore trevlig o träffa likasinnade som är lika "förvirrade" som en själv:).
Livet mitt består av att jobba, träning och fylla kroppen min med bläck.
Det är bara o pm:a .

Kram så länge
Rillesthlm
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2012-01-31

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav snyft » 2012-02-02 13:52:07

Hallå!
Är en tystlåten, ibland blyg ibland rockstjärna till kille på 24 år som söker kontakt med en tjej.
Jag föredrar text framför röst och älskar att hjälpa andra.
Tycker om att utmana mig själv och alla erfarenheter det ger.
Ibland kan jag oroa mig för mycket och skulle då behöva en lugnande tjej.
Självklart är det ömsesidigt och jag gör mitt bästa för att finnas för dig.

Tycker om djur (delar lägenhet med en katt), fotografering, editering, datorer, film, musik, tvspel, drömma, anime, manga.

Mina nackdelar: rökare från och till, risk för oro, seg på att komma igång fysiskt, dåligt allmänbildad, naiv.

Hör gärna av dig :)

MSN, telefon, skype, etc finnes.
snyft
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2011-10-29

Återgå till Träffar



Logga in