Kontakt önskas (del 1)

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav lazarus » 2013-07-14 23:05:33

Kille, 29 år. Ny på forumet.

Söker folk runt 20-års åldern att umgås med. Har ett fåtal vänner som är väldigt nära vänner men vill helst bredda vänskapskretsen. Gillar väl som de flesta killar musik, teknik & spel. Har även ett intresse för resor & film bl a.

Majoriteten av mina vänner jag umgås med är killar så det hade varit kul att träffa folk av det motsatta könet!

Skicka ett PM så kan vi talas vidare över Skype, Facebook eller liknande. Bor i Stockholmsområdet om det finns folk som vill stämma av träff IRL.
lazarus
Ny medlem
 
Inlägg: 15
Anslöt: 2013-07-14
Ort: Stockholm

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Kanalia » 2013-07-19 22:08:53

Hejsan!

Jag är en kille på 24 år från Norrbotten med drag av Asperger/autism som skulle beskrivas nog som lugn och snäll men kan vara lite blyg ibland men som nu tar steget för att försöka få fler vänner och eventuellt träffa en go tjej :-)Happy Jag gillar att spela spel, vara ute och promenera eller bara ta en slappkväll framför en film. Jag styrketränar ofta på gymmet eftersom jag tycker det är roligt att känna och kunna se resultaten man får från hårdträning.

Andra intressen kan vara tv-serier, såna jag ser kan vara t.ex. Game of Thrones, Dexter, Criminal Minds och ibland vad som finns på tv. Jag brukar även läsa böcker som handlar om sci-fi/fantasy.

Jag söker kill- eller tjejkompisar runt 20- till 30-års åldern att chatta med om allt möjligt via pm/mail och eventuellt kanske hitta på någonting IRL, beror på hur man klickar i såna fall.

Hör gärna av er i ett PM om ni undrar mer / vill ställa frågor!
Kanalia
Ny medlem
 
Inlägg: 9
Anslöt: 2013-07-19
Ort: Luleå

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Killen32 » 2013-07-20 19:20:37

Hej Hej

Finns här någon som skulle vilja lära känna en något blyg, men trevlig snäll ärlig kille 32år.

Känner att livet vore så mycket roligare om man fick uppleva det med/tillsammans med någon.

Finns du?

Hör av dig, du får en kille som är dig trogen, bryr sig om dig, skojar, skrattar, har många intressen med kunnande inom mycket.

PM mig
Killen32
Bannad
 
Inlägg: 34
Anslöt: 2013-07-20

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav yakamoko » 2013-07-21 15:03:45

Hej!

Jag söker en vän. Någon att prata med. Någon som förstår hur det är när man både vill umgås och ändå inte vill. Någon som inte tar illa upp för att man inte "hittar på nåt tillsammans" på helgerna eller tänker att man är konstig som väljer att sitta hemma och se på film flera dagar i sträck, hehe.

Jag skulle vilja ha någon att diskutera vardagligheter med, tankar, idéer, andras idéer.. Jag är intresserad av naturlig kost och hälsa, tycker om att se fantasy och scifi på teve, förstår att det kan vara härligt att vara ute i naturen men tycker att det är för mycket ljud och ljus där och väljer oftast att vara inne istället. Däremot tycker jag (konstigt nog) om att vara "i stan" i perioder, då det känns skönt med anonymiteten och tycker om att sitta länge på ett mysigt kafé och spana på folk som går förbi utanför.

Jag är gift och har barn, om det skulle spela någon roll ;)
yakamoko
 
Inlägg: 111
Anslöt: 2012-12-27

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Flawless » 2013-07-21 15:17:25

Jag är 26årig kille, Bor tillsammans med min son i Södermanland. kan ta mig till Stockholm och Nyköping enkelt.

Söker: En Vän Kille/tjej
Finns det någon tjej som skulle vara intresserad av en date, säg gärna till :-)Happy

Jag älskar Natur, Celtic Musik, fascinerad av hjärnan och psykologi. Är Angagerad i människors rättigheter, och människor som blivit felbehandlade eller hamnat mellan stolarna i livet.

En av mina stora Drömmar är att ha orken och Strida för orättvisor i samhället på politisk nivå.

Jag som person Bryr mig inte särskilt om status eller pengar. Jag har inget emot jobba för att hjälpa hemlösa, eller som volontär i afrika t.ex. :-)154

Jag har Nyligen fått AS, vilket är skönt och kunna veta vad jag behöver arbeta på.
Är Ny på forumet. Men har vart inne och läst väldigt mycket innan jag vart medlem.

Andra intressen: Film, Rc Modeller, Spel/datorer, snowboard, kampa, skogspromenader :-)154
Att Nångång Resa till Auschwitz Eller Chernobyl. Cykla till Kebnekaise vore underbart :D

Skicka Ett Mail eller PM om du undrar nånting, så hör jag av mig! :-)Happy
Flawless
 
Inlägg: 207
Anslöt: 2013-07-20
Ort: i frysen

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Sredna » 2013-08-04 1:12:07

Hej!

Jag är en kille på 23 år från Helsingborg som söker kontakt, Mitt gebit i livet är konst och kultur. Jag målar, fotograferar och spelar musik (just nu mest elbas). Jag gillar även att filosofera, att gå lite djupare in på ämnen är min grej... Resa är även det ett stort intresse, jag har dock ej rest så mycket pga brist på resesällskap.

Jag skulle vilja säga att jag är både väldigt öppen och väldigt social, men efterssom jag har asperger syndrom fungerar jag inte som de flästa förväntar sig.

Som person är jag väldigt lugn och lyssnande, även väldigt känslomässig.

Jag kan tänka mig att lära kännsa såväl unga som äldre, irl och på internet.

kontakta mig gärna på min PM eller e-mail:rosenqvist.anders@hotmail.com
Sredna
 
Inlägg: 302
Anslöt: 2013-03-09

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Mountain_lion » 2013-08-04 3:23:44

Jag tycker att det vore trevligt att få kontakt med personer både här och irl, som har lättare att förstå hur hur jag fungerar och förstår mitt agerande.
Jag är intresserad av kultur, arkitektur och design, men också sport både aktivt och betraktande, film och naturen.
Jag finns i Södra Halland.
Mountain_lion
 
Inlägg: 1255
Anslöt: 2013-07-18
Ort: Halland

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Deadly_Nightshade » 2013-08-04 22:07:32

Är ju som en jävla datingsite här inne (inget illa menat) men låt gå :)

Jag: Kille, 28, Stockholm
Jobbar som spelutvecklare/3D grafiker

Sökes: Någon att snacka med bara - fler kompisar helt enkelt. Kille eller tjej spelar ingen roll.

Intressen: IT/Teknik, Elektronisk musik, Film / TV-serier, SciFi, WWII, Webutveckling, Konspirationsteorier, Psykiatri/Psykologi, Kvantfysik, Metafysik, Människohjärnan, Psykoaktiva ämnen.

Är väldigt tolerant med människors defekter, beteenden och andra "fel". Har du frågor om AS, spelutveckling/3D eller bara vill snacka om något så dra iväg ett PM!
Deadly_Nightshade
 
Inlägg: 881
Anslöt: 2009-07-03
Ort: Stockholm

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Namnnamn » 2013-08-05 14:45:00

Man, Skåne, söker förhållande med tös/kvinna.
Dig jag söker och jag passar in på detta:

- Ärliga och rättfärdiga; accepterar inte livet som ett spel
- Ensamma, hittar inte människor vi passar ihop med
- Energilösa
- Får varaktig heltidsförsörjning från försäkringskassan eller socialen
- Röker inte, och använder inte alkohol eller andra droger
- Vill förbli barnlösa
- Ej tatuerade
- Ej religiösa
- Har ej husdjur
- Vill vara med varandra nästan alltid, göra nästan allt tillsammans, därför att genom vårt
ständiga stöd till varandra får vi känslomässig energi och tankemässig klarhet att
hantera människor

Jag har munherpes, så vi kan nog kyssas endast om du redan har den smittan.
Namnnamn
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2013-07-16

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Josefine98 » 2013-08-08 22:26:48

Jag är 15 år. Bor i Örebro. Fick diagnosen Aspergers Syndrom när jag gick i andra klass. Redan som liten märkte mina föräldrar något som inte stämde. De lade märke till hur annorlunda jag betedde mig. Jag gick aldrig ut och lekte med kompisar. Min mamma kände dessutom igen min bror i mig (Han har autism).
Ingen trodde på henne, men till slut visade det sig att jag har Aspergers Syndrom. Hon hade alltså haft rätt hela tiden. Hon vann striden.

Jag har alltid varit annorlunda. Jag är jag. Ingen kan ändra på den jag är. Jag tycker inte om när folk ljuger och är oärliga. Jag varit mobbad som barn, men jag lever vidare.

Jag har blivit bedömd som snäll, ärlig och omtänksam. Jag är inte den busiga tonåringen som hittar på massa olika hyss osv. Jag är lugn, tystlåten, trogen och jag har varit tillbakadragen. I skolan är engelska mitt bästa ämne och jag är stolt över det jag kan. Men jag har och har alltid haft svårigheter i matten. När jag gick i låg- och mellanstadiet trodde mina föräldrar att jag hade dyskalkyli men det visade sig att det var min Asperger som gjorde det.

Jag har haft sömnproblem i många år men äter tablett för sömnen. Samt äter jag medicin på morgnarna.

Jag älskar Norge, hundar, musik och fotografering. Jag spelar gitarr och jag håller på att skriva en bok om min Asperger.

Det var lite om mig :)

Skicka iväg ett PM vid intresse.
Josefine98
 
Inlägg: 67
Anslöt: 2012-01-20
Ort: Örebro län

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Patanjali » 2013-08-09 16:19:45

25-årig kille bosatt i Göteborgstrakten, studerar indologi och religionshistoria samt jobbar halvtid. Intressen är litteratur (allt från absurd teater till Raymond Chandler och J.L. Borges), film och TV (allt möjligt; favoritserier är Arrested Development, Sopranos, South Park, [brittiska] The Office och Spaced), historia samt djurrätts- och miljöfrågor (jag är vegetarian). Är inte särskilt politiskt engagerad, men mina preferenser ligger någonstans åt vänster. Jag är tyvärr fruktansvärt tråkig i sociala sammanhang (uttrycker mig bäst i skrift), och har en väldigt begränsad umgängeskrets. Vem som helst är välkommen att skicka mig ett pm.
Patanjali
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2013-07-01

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav miss_green1 » 2013-08-13 13:39:07

Hej tjej 32år och söker efter nya vänner med AS. För att ha kul med IRL. Mina intressen är baka matlagning sport film musik. Ni får gärna ha lika intressen men beöver inte ha allt gemensamt. Bara ni är trevliga och snälla. Ålder spelar ingen roll. Kille som tjej. Bara ni bor i stockholm och har tid för mig. Ni ska helst gilla att ha kontakt via sms. Jag tycker det är bäst om man ska va vänner IRL. Hör av er så kan vi byta nr och ses och se om vi passar som vänner. Väntar på svar. :)
miss_green1
 
Inlägg: 82
Anslöt: 2011-06-29
Ort: Stockholm

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav m_m_m » 2013-08-14 18:46:40

Hej, jag är en 29-årig tjej med AS-diagnos bosatt i Stockholm.

Jag skulle väldigt gärna hitta riktigt bra vänner, sådana som finns där både i upp- och nedgångar. Självklart vill jag också finnas där för mina vänner när det behövs.

Utöver vänskap så vore det helt fantastiskt att hitta en kille för ett förhållande om allt det "där" stämmer. Om du är kille och skriver ett svar till mig så berätta gärna om det är intresserad av vänskap eller något annat (jag har ju AS, så det är med att tyda signaler är ju inte riktigt min grej ;-)...)

Jag är blyg, snäll och omtänksam (tror jag iaf). Jag har två katter som betyder väldigt mycket för mig. Förutom djur, tycker jag mycket om att vara ute i naturen, träna lite lagom och att vara hemma och pyssla eller mysa i soffan. Jag trivs inte i stora sällskap av människor och tycker inte om höga ljud, så krogen är verkligen inte något för mig...

Vore jättekul att få PM så kan vi prata mer och kanske börja lära känna varandra...
m_m_m
 
Inlägg: 24
Anslöt: 2012-04-08
Ort: Stockholm

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav zampa » 2013-08-15 11:43:15

Hej, Mitt namn är Niklas och jag är i 26 år gammmal och bor i Åkersberga strax norr om Stockholm. Jag är ny till detta forum och söker både vänner och eventuellt något mer.

Jag fick diagnoserna (högfungerande) Aspergers, Ångest och Depression för cirka 2 år sedan. Jag har relativt milda problem och man brukar inte märka att jag har något funktionshinder om jag inte berättar det för folk. (Det är om man lärt känna mig en längre stund och börjar lägga märke till alla småsaker det kommer fram.)

Jag arbetsttränar för tillfället 3 dagar i veckan som IT-tekniker (jobbade förut som programmmerare innan jag fick min depression), men eftersom mina sömnproblem är för stora kan jag inte ha ett vanligt jobb på jag missar dagar lite här och där.

Mina intressen är datorer, musik, spendera tid med vänner, skriva dikter och drömma mig bort som en hopplös romantiker.


Låter detta lite halvintressant så är det bara att skicka ett PM till mig här.
Här kommer även en halvtaskig bild på mig.

Bild
zampa
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2013-08-15

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav lazarus » 2013-08-19 20:43:25

Hej,

Letar folk i stockholmsområdet att umgås med. Kille/tjej spelar väl ingen roll. Hade varit roligt om någon av det motsatta könet hörde av sig så klart.

Lite kort om mig så är jag en 29 år gammal kille. Mina intressen är IT, datorer, data/tv-spel, teknik, musik (spelar instrument.).

Jag kommer att lägga en del vikt (...) på träning framgent då jag precis nystartat med detta. Hade varit kul med träningssällskap eller flera att promenera med då jag försöker börja lite lätt.

Hade varit kul med personer som vill uppnå mål med sin träning så att vi kan inspirera varandra eller något?

Bara att höra av er via PM ifall någon söker folk att umgås med i och omkring Stockholm så kan vi prata vidare.
lazarus
Ny medlem
 
Inlägg: 15
Anslöt: 2013-07-14
Ort: Stockholm

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Stolpskott » 2013-08-19 21:33:24

Man 22 år. Söker en lugn och trevlig tjej för ett seriöst förhållande.
Bor i Örebro trakten och har diagnoserna Asperger och Bipolär typ 1(egentligen 3).

Som person är jag rätt lugn och stillsam och är rätt socialt tillbaka dragen. Jag är väldigt blyg men brukar kunna vara mer social när jag lär känna någon.
Mina intressen är serier, filmer och lite tv-spel. Jag simmar även på fritiden.

Har inga problem att resa utanför länet om nödvändigt,Pma om någon är intresserad :)
Stolpskott
 
Inlägg: 62
Anslöt: 2013-04-29
Ort: Örebro

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav ChrisP » 2013-08-20 0:50:26

Hej,

Jag söker först och främst folk i Göteborg med omnejd då jag föredrar att träffa folk på riktigt(speciellt efter att man har lärt känna varandra och trivs med att umgås), men alla är välkomna att höra av sig. Jag bryr mig inte om ålder/kön/utseende/läggning/nationalitet etc. Jag undviker dock gärna folk med för mycket och grova fördomar eller de som ser ner på och pratar illa om andra.

Efter att jag fick min diagnos ADHD och Asperger för några år sedan och varit ganska öppen med detta till min omgivning, gjorde jag en för mig riktigt stor och häftig upptäckt: Vissa andra som jag kände men som inte tidigare berättat om sina egna diagnoser (eller så hade det helt enkelt bara inte kommit på tal tidigare), gjorde detta. Det slog mig då att alla dem i min bekantskapskrets som jag tyckt mest om, var de med diagnoser liknande min egen. Det var dem jag tyckte var minst "alien" för mig. Jag har pratat en del om detta med de få "bokstavsbarn" och "Aspergare" jag känner och de tycker likadant. Därför vill jag lära känna fler och se hur väl detta faktiskt stämmer (inte bara därför). Skicka gärna ett PM om du märkt något liknande, eller om du snarare inte alls tycker att det stämmer. Detta är intressant, det måste ju finnas folk med liknande diagnos som man inte alls går ihop med?

Eftersom jag har väldigt många intresseämnen och älskar att både lära och lära ut, så har jag relativt lätt att anpassa mig till olika typer av folk. Jag finner i stort sett lika mycket glädje i att lägga pussel med en treåring som att prata mopeder/hästar med en tonåring som att lyssna till och lära mig om hur det var förr av en gammelgädda :P Ut I naturen eller djupdyka i något avancerat ämne eller bara sitta och filosofera fungerar lika bra för mig(man kan ju dock vara mer sugen på vissa saker under olika dagar och perioder).

Jag låter nog väldigt social, vilket jag nog också kan vara, men jag trivs även alldeles ypperligt ensam med mig själv.

Det står lite mer om mig i min profil.

Välkommen att höra av dig! Jag svarar alla :)
ChrisP
Ny medlem
 
Inlägg: 6
Anslöt: 2013-08-19
Ort: Göteborg

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav marcooleo » 2013-08-25 15:28:28

Hej!
Är en kille på 44 år. Fick diagnosen AS och Recidiverande depression 2011 och nu nyligen ADHD, sistnämnda är jag dock skeptisk till. Jag är djur och naturmänniska ut i fingerspetsarna men har även andra intressen som tex datorer och supersportbilar. Jag är fantastiskt dålig på att skriva en presentation om mig själv så om du fortfarande läser det jag skriver så ses det som en bedrift av mig. Däremot kan jag vara grym på att skriva uppsatser, CV osv.
Ja jag vet inte riktigt vad jag ska skriva men någonting jag saknar så mycket är tvåsamheten...tänk att få bli kär igen :-)154 :-)154 ...det är det underbaraste som finns :-)173
Jag bor i Vänersborg tillsammans med två kaniner på 11 år. Nu vill jag ha en kvinna, en kvinna man kan lita på, som är trogen och tycker att det inre är viktigare än det yttre. Jag älskar djupa diskussioner om i stort sett allting.
Finns du?
Marc
marcooleo
 
Inlägg: 610
Anslöt: 2011-04-01

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav dipsy » 2013-08-28 23:31:48

Hej!

22-årig tjej nyinflyttad till Karlstad. Vill gärna ha nån att snacka med! Jag pluggar film, o gillar att glida runt på stan o sånt dära. :)
dipsy
 
Inlägg: 76
Anslöt: 2012-09-20

Träff sökes

Inläggav smurfen35 » 2013-08-29 22:26:54

Hej hopp!!!

Jag är en man på snart 35 år från sthlm, som saknar en en partner (kvinna)

Mina intressen: Mysiga hemmakvällar,resa, sport(helst hockey) umgås med nära o kära..

hoppas att nån känner sig träffad

Mvh Fredde//...
smurfen35
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2013-08-29

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav ElisabetC » 2013-08-30 1:41:12

Tjej på 25. Bosatt i Stockholm.
Intressena är framförallt träning, musik, uteliv, kost, matlagning & bakning.. natur & att resa.

Söker folk med liknande intressen :).
PM'a.

, Elisabet.
ElisabetC
 
Inlägg: 168
Anslöt: 2013-08-30

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Amelia » 2013-09-10 17:41:01

Hej!
Är en tjej på 24 år som söker ett förhållande. Jag har inte haft ett riktigt förhållande förut. Bara något dejtande som inte varade så länge. Jag är ganska så blyg och lugn men älskar äventyr och att resa. övriga intressen är skrivande , spela teater, dansa och simma.

Jag söker en kille i åldern från 24-30. Nationalitet spelar ingen roll. Jag går mer på insidan än på utsidan . Personligheten är viktigast.

Vill du har mera info är det bara gå till min profil. Där kan du läsa mer och skicka ett PM.
Amelia
 
Inlägg: 48
Anslöt: 2013-08-17
Ort: Västra Götaland

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Tubrik » 2013-09-11 15:43:18

Hej hopp.

Som alla andra här så söker ja kontakt med nya vänner som ja kan bolla tankar med osv.

Jag vart diagonoserad i år och har alltid haft lite små problem socialt.

Heter Tobias, men kallar mej ofta Tobbe pga att ja fått höra de sen skoltiden.
Å trivs me det.

Envis hälsing på köpet å ett temperament som är lugnt som vatten ibland så brusar de till.

Annars gillar ja militärhistoria och hårdrock, mest Sabaton! Sett dom 6 ggr redan, ska på kryssingen i år!
Inom militärhistoria så är nutid å stormaktstiden mest intressanta samt taktik via Tzun Tzu läror.. Annars är även tekniska bitarna mycket intressanta. Ja gillar mycket med data osv. Dock ingen renodlad nörd.

Ja bygger gärna modellhus på fritiden på de. :) Så skapande biten är stark hos mej! :)

Så tack för mej, skriv om ni delar något av detta. :) Dock bits ja inte å har rätt mycket humor. ^^

ha de gott!
Tubrik
 
Inlägg: 59
Anslöt: 2012-12-25
Ort: Bollnäs

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Altror » 2013-09-15 19:44:53

Jag är en 21-årig man med Asperger och ADD. Jag bor i södra Halland och söker någon att prata med. Du får gärna bo i närheten men det är inget måste. Jag gillar att sitta vid datorn, lyssna på musik och att träna.
Altror
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2013-08-17

Återgå till Träffar



Logga in