Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav KrigarSjäl » 2012-08-17 17:30:23

Resonerar man som du gör är man en snurrpelle som sett för mycket film och tittat på för mycket konspirationsteorier.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 17:32:16

@Krigasjäl

Lustigt att dom flesta konspirationsteorier visar sig vara sanna 40-50 år efteråt :)
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Meppe » 2012-08-17 17:35:14

Neon666 skrev:@Krigasjäl

Lustigt att dom flesta konspirationsteorier visar sig vara sanna 40-50 år efteråt :)


Kan man få en källa på det?
Meppe
 
Inlägg: 13738
Anslöt: 2009-05-22
Ort: Krakow

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 17:38:28

@Meppe

Checka wikipedia, står massor med saker bla om vietnam, varför det egentligen gjordes. Kom ut efter presidenten hade avgått. Det är så det funkar. Det kommer aldrig ut, medan presidenten styr.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Meppe » 2012-08-17 17:39:47

Vem som helst kan skriva vad som helst på wikipedia. Dessutom skrev du att "dom flesta konspirationsteorier visar sig vara sanna 40-50 år efteråt"
Meppe
 
Inlägg: 13738
Anslöt: 2009-05-22
Ort: Krakow

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 17:40:56

ok, ska väl leta upp några då.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Choklad » 2012-08-17 17:42:27

Neon666 skrev:Checka wikipedia, står massor med saker bla om vietnam, varför det egentligen gjordes. Kom ut efter presidenten hade avgått. Det är så det funkar. Det kommer aldrig ut, medan presidenten styr.
Jag vill också ha en källa, en liten hänvisning till var man ska leta duger inte. Det är ditt jobb att styrka ditt påstående med fakta och inte andras.
Neon666 skrev:Se där, du är mer åt den normala människan än åt asperger,
Du känner inte mig och vet absolut inget mer om mig än att jag inte håller med dig.
Neon666 skrev:@Krigasjäl

förolämpningar måste vara en grund för dig i dina argument. Har du provat utan dom?
Jag tycker mest han konstaterar fakta, du verkar väldigt snurrig.
Neon666 skrev:min kompis hör som en fladdermus och han är också livstids pensionerad.
Det har man för att man SAKNAR ARBETSFÖRMÅGA, du kan inte på allvar tro att du är bättre än andra och därför får sjukpension?!

Du verkar ha en väldigt sned bild av vad aspergare är, utbilda dig och utgå inte från dig själv!
Choklad
 
Inlägg: 837
Anslöt: 2011-12-07
Ort: Skåne

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav KrigarSjäl » 2012-08-17 17:44:26

Utbildning låter bra. Sätt dig på Komvux istället för att plöja konspirationsteorier...
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 17:47:01

Äh, vi kör på den här, vaccinet för svininfluensan, det dök upp en massa konspirations teorier om att det var farligt. Det var det också, många har förlorat känseln på högra kinden blivit kolli i sängarna, och halv sides förlamade. Sen har vi Tomas Quick, han var påstådd av många personer att vara utnyttjad av staten och det var en konspirations teori, det visade sig stämma. Ska jag fortsätta?

Samt vad USA egentligen gjorde i Irak, kom ut som en konspirations teori att dom var ute efter oljan, det var dom också, att dom dödade civila och var bullies var också en konspirations teori eftersom jag var en av dom som startade det här i sverige. För jag visste vad dom gjorde. Wikileeks visade att det stämde. Dom skjuter civila och oskyldiga på måfå.

Får väl bli till er alla då, den här texten :)
Senast redigerad av Neon666 2012-08-17 17:49:38, redigerad totalt 1 gång.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Meppe » 2012-08-17 17:48:38

Du ska med tillförlitlig statistik styrka att de flesta konspirationsteorier visar sig vara sanna 40-50 år efteråt. Inte räkna upp några exempel.
Meppe
 
Inlägg: 13738
Anslöt: 2009-05-22
Ort: Krakow

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 17:51:44

Meppe skrev:Du ska med tillförlitlig statistik styrka att de flesta konspirationsteorier visar sig vara sanna 40-50 år efteråt. Inte räkna upp några exempel.


Jag erkänner mig fel där, förhastade det jag sa, var dåligt, skulle skrivit att jag har en massa exempel på konspirations teorier som visade sig vara sanna. Jag snackade i telefonen medan jag gjorde det, ska inte göra sånt.
Senast redigerad av Neon666 2012-08-17 17:53:23, redigerad totalt 1 gång.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Choklad » 2012-08-17 17:52:47

Meppe skrev:Du ska med tillförlitlig statistik styrka att de flesta konspirationsteorier visar sig vara sanna 40-50 år efteråt. Inte räkna upp några exempel.
Precis! Det finns massvis med konspirationsteorier så många så att det är oundvikligt att några är sanna, att de flesta skulle vara sanna tror jag inte ett skit på.

Edit: Svarade innan inlägget ovan, man måste dock tänka efter innan man hasplar ur sig vad som helst. Det verkar inte särskilt överlägset och bra att sakna den egenskapen.
Choklad
 
Inlägg: 837
Anslöt: 2011-12-07
Ort: Skåne

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 17:56:07

@Choklad

Nej, jag känner dig inte, men jag är jävligt bra på att analysera folk, det är en del av min asperger. Du verkar väldigt aggressiv, och det är nästan som om du tar åt dig av vad jag säger, medan jag har inte riktat något åt dig annat än att jag tyckte du var mer åt normal hållet än åt asperger.

Det stämmer det du säger, vi som är speciella kan inte arbeta, för vi kan inte förstöra oss själva medvetet och vara slavar, det är därför vi är speciella :)
Senast redigerad av Neon666 2012-08-17 18:00:33, redigerad totalt 1 gång.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Choklad » 2012-08-17 18:00:07

Neon666 skrev:@Choklad

Nej, jag känner dig inte, men jag är jävligt bra på att analysera folk, det är en del av min asperger. Du verkar väldigt aggressiv, och det är nästan som om du tar åt dig av vad jag säger. Medan, jag har inte riktat något åt dig annat än att jag tyckte du var mer åt normal hållet.

Det stämmer det du säger, vi som är speciella kan inte arbeta, för vi kan inte förstöra oss själva medvetet och vara slavar, det är därför vi är speciella :)
Man kan inte analysera någon över internet. Jag verkar förmodligen aggressiv pga PMS inte för att jag skyller ifrån mig men det är ett faktum.

Speciella människor kan arbeta också, det är snarare underlägset att inte kunna arbeta.

Sen fullständigt avskyr jag ditt sätt att se på NT, det stinker okunnighet, elitism och en grandios självbild.
Choklad
 
Inlägg: 837
Anslöt: 2011-12-07
Ort: Skåne

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 18:02:25

@Choklad

Oh, jag kan arbeta, men inte med slavarbete.

Så bra då, nu vet jag varför du är sur. Men kom ihåg, ingen har tagit mig i en diskussion när det kommer till NT, är du säker på att du vill göra detta? Du skulle inte vara den första personen jag kvaddat tron på, det är som att andas för mig att kunna göra sånt.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Choklad » 2012-08-17 18:13:06

Neon666 skrev:Oh, jag kan arbeta, men inte med slavarbete.
Om du kan arbeta så är du inte berättigad till sjukpension.
Neon666 skrev:Så bra då, nu vet jag varför du är sur. Men kom ihåg, ingen har tagit mig i en diskussion när det kommer till NT, är du säker på att du vill göra detta? Du skulle inte vara den första personen jag kvaddat tron på, det är som att andas för mig att kunna göra sånt.
Att ingen har tagit dig i en diskussion har jag väldigt svårt att tro är sant baserat på hur du diskuterat här, det är nog så att du uppfattar dig själv som vinnare oavsett vad.

Har du några bevis på att du är den nya människan ens? Och vad skulle den nya människan vara enligt dig?
Min gissning är att du anser att den nya människan är precis som du eftersom du har en grandios självbild
Choklad
 
Inlägg: 837
Anslöt: 2011-12-07
Ort: Skåne

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 18:19:42

@Choklad

Tror ingen vill anställa någon som vill jobba med assassination av onda korrupta personer. Tror inte ens vi har det som yrke här i Sverige.

Tja, hittills har du inte lyckats bra. Du verkar mest säga, nej, nej, nej och nej på allt jag säger utan att ha någon fakta bakom det. Tro är ok, men du verkar ha det som fakta. Det jag säger är fakta. Kärlek orsakar ondska, det är bara att titta på hur mycket brott som görs där kärlek är inblandat.

Att vara känslomässig är inte så bra för det är lätt att styra, hur ska du kunna göra vettiga val när du ständigt är styrd av känslor? Tillex, ta att du får veta av ett rykte att din granne är en pedofil, Oavsett vem du är, så kommer dina känslor att börja ta över för det är så vidrigt och det blir svårt att tänka klart. Detta används emot medborgarna ständigt.

Jag skulle tycka på axlarna, för jag bryr mig verkligen inte så länge denne/denna inte stör mig. Jag har 0 moral.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav KrigarSjäl » 2012-08-17 18:23:46

Neon666 skrev:@Choklad

Tror ingen vill anställa någon som vill jobba med assassination av onda korrupta personer. Tror inte ens vi har det som yrke här i Sverige.

Som sagt, för mycket film. Och dataspel.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 18:26:52

@Krigarsjäl

Intressant, du vet väl att Seal, och jägarförbunden använder spel som call of duty, counterstrike för strategisk träning.

Du är rolig, men som jag sa, förolämpningar biter 0 på mig, du slösar din tid. Även om det går emot din verklighet så finns det 0 chans att du får mig förbannad. Jag tycker bara du är rolig.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav kvicksilver » 2012-08-17 18:29:35

Neon666, vad du gör är att presentera dina teorier som vedertagen fakta, och Choklad begär källkritik. Bevisbördan ligger på dig, inte någon av oss andra. Du tar inte till dig frågorna heller, utan kör bara rakt på (t ex om kärlek: som Alien skrev så är det inte bara s k eros det handlar om).
kvicksilver
 
Inlägg: 1473
Anslöt: 2011-02-19

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Choklad » 2012-08-17 18:30:29

Neon666 skrev:Tja, hittills har du inte lyckats bra.
Antar att du tycker så om alla som argumenterar emot dig, jag förstår att det blir så när man tror sig vara speciell och bättre än andra.

Jag tror att andra backar i diskussion med dig för att dem känner att du är snurrig, har knepiga åsikter (nej det du framför är inte heller fakta) och inte tar till dig något annat än det du redan bestämt dig för är den enda sanningen.

Neon666 skrev:Tro är ok, men du verkar ha det som fakta.
Någon annan här som tycker att jag verkar framföra tro som fakta?
Det verkar snarare vara du som gör det, lustigt hur du beskriver hur du uppfattas och använder det som negativ kritik.
Neon666 skrev:Kärlek orsakar ondska, det är bara att titta på hur mycket brott som görs där kärlek är inblandat.
Sen kan man också titta på allt det underbara som är resultatet av kärlek.
Neon666 skrev: hur ska du kunna göra vettiga val när du ständigt är styrd av känslor?
Att ha känslor är bra men det är inte bra att vara ständigt styrd av dem. Kan inte tänka mig att någonsin vilja vara som en robot helt utan känslor det är INTE en fördel att sakna känslor.

Du behöver lite kontakt med verkligheten och en ordentlig utbildning. Den nya människan så som jag ser det är inte obildad och saknar vilja att utvecklas och skaffa sig utbildning, ser inte när på andra och kan utföra arbete.
Choklad
 
Inlägg: 837
Anslöt: 2011-12-07
Ort: Skåne

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Choklad » 2012-08-17 18:31:54

Neon666 skrev:Du är rolig, men som jag sa, förolämpningar biter 0 på mig, du slösar din tid
Det var inte en förolämpning, det var en beskrivning av hur du uppfattas.
Choklad
 
Inlägg: 837
Anslöt: 2011-12-07
Ort: Skåne

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 18:32:22

Men jag har ju lagt fram bevisen. Choklad har fått sina bevis om du scrollar upp, Jag la fram en massa bevis på konspirations teorier som visade sig vara sanna. Jag sa även att jag formulerade det dåligt, att jag skulle ha sagt, jag har en massa konspirations teorier som visade sig vara sanna.

Menar du att jag måste visa för dig, när det står dagligen i tidningarna brott som gjorts i svartsjukedrama för att du ska tro på att kärlek orsakar brott? Är du allvarlig?
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 18:34:09

@Choklad

Är du säker på att du kan uttala dig om detta när du faktiskt sagt att du har pms just nu som är bevisad ge aggressions bekymmer och svårt att ta vettiga beslut? :)

Dessutom, så kan nog ingen här missa att du är förbannad på mig för att jag klankar ned på NT.
Senast redigerad av Neon666 2012-08-17 18:35:14, redigerad totalt 1 gång.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in