Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 19:20:11

@Choklad

Aja, du ger upp, ha så kul. Var faktiskt roligt att diskutera med dig. Men du söker diskussion med mig av fel anledning. Du försöker få mig att lyssna på dig, och tro som du vill. Det kan aldrig hända eftersom jag inte står för vad du säger. Diskussionen handlade helt enkelt om att på peka var felen i det jag sa låg vilket du inte kunde göra. Så det fanns inget nytt att lära sig här, synd.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Miche » 2012-08-17 19:46:43

Neon666 skrev:@Miche

Aj, aj du har satt dig i rävsaxen nu. Visa mig var jag är aggressiv är du snäll. Du kan inte bara kommentera så där utan att ha något bakom det. Texten där jag är aggressiv tack :)

Vi kan börja med ditt första inlägg här:
Neon666 skrev:Det är så lätt att få dom att göra bort sig, förvandla dom till mordiska galningar osv med bara enkla ord.

Du verkar aggressiv AFK med...
Neon666 skrev:Jag är bra på att slåss

Verkar även ha en förmåga att reta upp folk (hur ska jag annars tolka det här uttalandet?)
Neon666 skrev:Oh, du får ställa dig i kö med att vilja klappa till mig

Inte bara privatpersoner verkar ha problem med dig...
Neon666 skrev:Jag hade ett helvete med polis och staten

Det går säkert att hitta mer men jag orkar inte leta längre, men jag blir väldigt fundersam när du motsäger dig själv...
Neon666 skrev:kristendomen och det är det är det enda jag kan faktiskt kan känna hat emot.
respektive
Neon666 skrev:hatar precis allt som NT säger.

Jag tolkar det som att du har väldigt mycket hat i dig som kommer i uttryck i diverse forum, och det orsakar troligen att du blir avstängd både här och där...
Neon666 skrev:

Jag tror inte det beror på korruption, jag tror det beror på att du har väldigt svårt att uttrycka dig och du skapar ilska genom ditt hat. Vi får se hur det går här, jag tycker inte att du börjat speciellt bra (f.ö. påminner du en hel del om en forumist som spökade runt här för tre-fyra år sedan men som sen blev avstängd härifrån).
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav kullan » 2012-08-17 19:49:40

Jag tycker att TS påminner rätt mycket om treeman. Visste jag inte bättre skulle jag misstänka att det är treeman som kommit tillbaka med ett nytt användarkonto men det har väl ni kollat upp antar jag.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 19:50:18

@Miche

Hmm, du tycker inlägg ifrån sitt sammanhang. Jag sa faktiskt att det enda jag hatar är NT. Det är det enda jag kan känna hat emot. Att förvandla folk till mordiska galningar med enkla ord har ingenting med aggressivitet att göra, det har med kunskap att göra.

Lågt, Miche, frågan var, vad är du bra på, och jag sa att jag är bra på slåss. Väldigt lågt att rycka det ifrån en annan tråd och använda som ett argument att jag är aggressiv.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 19:51:15

@Kullan

Ingen aning vem Treeman är, jag är Neon, har alltid haft det som nick, finns även på facebook.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Choklad » 2012-08-17 19:58:29

Neon666 skrev:Aja, du ger upp, ha så kul.
Nej jag väljer att lägga ner energi på något vettigare, det betyder inte att du har vunnit en diskussion.
Neon666 skrev:Du försöker få mig att lyssna på dig,
Det är det centrala i en diskussion, att lyssna på vad motparten säger. Ta åt dig av Miches inlägg, där är en bra förklaring för hur du lyckas bli avstängd från forum.

Detta är det sista jag skriver i tråden. Mitt sista råd är att lyssna på andra, skaffa lite verklighetsförankring, försök att sluta se dig som så överlägsen andra och snälla utbilda dig lite.
Choklad
 
Inlägg: 837
Anslöt: 2011-12-07
Ort: Skåne

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Miche » 2012-08-17 19:58:52

kullan skrev:Jag tycker att TS påminner rätt mycket om treeman.

De första, kanske 10 inläggen från Neon666 påminner om treeman, men sen dess liknar han en person som blivit bannad härifrån (vilket inte treeman blivit, han är bara inaktiverad).
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 20:00:44

@Choklad

Så jag ska lyssna på en snubbe som ryckte inlägg ifrån andra trådar, tog dom ifrån sitt sammanhang för att använda det som bevis? Har inte ens grundpelaren i vad inläggen handlade om.


@Miche

Har aldrig någonsin varit här, det här absolut första gången jag diskuterar på asperger forum.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Miche » 2012-08-17 20:07:50

Neon666 skrev:Har inte ens grundpelaren i vad inläggen handlade om.

Det är därför jag la en länk i varenda citat så att du kan titta efter själv!

Du frågade varför jag anser att du är aggressiv, jag plockade ihop lite av det som jag tycker gav mig en bild av dig som aggressiv, är det något fel med det?
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 20:11:56

@Miche

Jag tycker det var klumpigt men om det var det bästa du kunde göra så låter vi det stå så. Så svarar jag helt enkelt på det. Aggressivitet är oftast när man förolämpar andra och använder kraftiga ord. Jag gillar bara att diskutera, att jag inte tar åt mig när folk förolämpar mig, visar inte att jag är en aggressiv person.

Att folk vill slå mig på käften betyder inte att jag är aggressiv, fan vi kan ta Jesus som exempel, han var en pacifist och alla där ville slå han. Att vara aggressiv är en extremt låg och värdelös känsla enligt mig. Man åstadkommer ingenting annat än att man gräver ned sig djupare och djupare i ett hål.

Att jag är bra på slåss, visar inte att jag är aggressiv. Shaolin munkarna är buddister och hemska på slåss med vapen, kanske inte så bra utan, men med vapen, aj aj.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Miche » 2012-08-17 20:14:47

Neon666 skrev:Att vara aggressiv är en extremt låg och värdelös känsla enligt mig.

Ändå ger du mig intryck att vara en aggressiv person, jag tycker att du behöver slipa en del på ditt sätt att uttrycka dig för att inte verka så aggressiv.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 20:18:41

@Miche

Eller så kanske du inte kan avgöra om en person är aggressiv eller inte. Det är en del av Asperger att inte kunna läsa sådant som du mycket väl vet.

Asperger är väldigt bra på att upp måla en bild av något som egentligen aldrig var där och sen säga, så här är det. Var själv så en gång i tiden. Jag upplever att många gör så här. Choklad verkar tro att jag tror att jag är en övermänniska över allting, vilket jag inte har sagt, men hon har intalat sig detta.

Weasly däremot hade jag fel om, det var ett automatik försvar ifrån min sida, klumpigt sådant. Borde ha kollat upp det noggrannare. Dessutom bad jag om ursäkt där, men det verkade alla missa för det passade inte in i deras verklighets uppfattning om mig.
Senast redigerad av Neon666 2012-08-17 20:21:21, redigerad totalt 1 gång.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav HGJ » 2012-08-17 20:20:07

KrigarSjäl skrev:
Neon666 skrev:http://www.christianforums.com/t7245937/

http://www.landoverbaptist.net/showthread.php?t=69903

Här finns det ett intressant inlägg om vad folk anser om Asperger. Framför allt många kristna människor anser att vi är satans barn.

Äh, det där är galna religiösa jänkare och inte vanligt folk. Man behöver i regel inte oroa sig så mycket för vad folk i olika obskyra grupperingar tycker och tänker.

Landover Baptist Church har varit uppe tidigare på forumet:

http://www.aspergerforum.se/post261404.html#p261404
http://www.aspergerforum.se/post527565.html#p527565
HGJ
Assistent
 
Inlägg: 5315
Anslöt: 2007-06-02

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 20:20:49

@HGJ

Inte förvånad, lär inte vara någon nyhet bland folk hur galna dom är.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Choklad » 2012-08-17 20:31:11

Neon666 skrev:Asperger är väldigt bra på att upp måla en bild av något som egentligen aldrig var där och sen säga, så här är det. Var själv så en gång i tiden. Jag upplever att många gör så här. Choklad verkar tro att jag tror att jag är en övermänniska över allting, vilket jag inte har sagt, men hon har intalat sig detta.
Nej du är inte överlägsen någon annan men när du skriver så här:
Neon666 skrev: Jag tillhör specialgruppen av dessa aspergers. Alla är faktiskt inte lika, vissa är smartare och bättre än andra, det är verkligheten oavsett om man vill eller inte.
Neon666 skrev:Det har orsakat mycket avundsjuka under min livstid och många har hånat mig och mobbat mig för det och jag blev jävligt sur och mådde dåligt hela tiden.


Då framstår det som du tror du är mycket bättre än andra och det är ingen falsk bild jag målat upp från ingenting.

Detta inlägg är inte för din skull utan för att andra ska se hur du fungerar och hur felaktigt du anklagar folk.

Edit: Det förekommer flertalet gånger i neon666s inlägg sådan tro på överlägsenhet, även i det första inlägget glänser det genom skryt alltså det inlägget i tråden han startade först för att presentera sig.
Senast redigerad av Choklad 2012-08-17 20:44:40, redigerad totalt 3 gånger.
Choklad
 
Inlägg: 837
Anslöt: 2011-12-07
Ort: Skåne

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 20:32:41

@Choklad


Jag sa aldrig så,läs det igen. Vad står det? Läs noggrant och sluta se det du vill se.

Jag tillhör specialgruppen av dessa aspergers. Alla är faktiskt inte lika, vissa är smartare och bättre än andra, det är verkligheten oavsett om man vill eller inte.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Choklad » 2012-08-17 20:49:57

Neon666 skrev:@Choklad

Aha, se där. Nej, håller inte med dig. Jag tillhör specialgruppen av dessa aspergers. Alla är faktiskt inte lika, vissa är smartare och bättre än andra, det är verkligheten oavsett om man vill eller inte. Jag har verkligen inte haft det lätt, för jag kan i princip fokusera mig 250% på det jag vill göra. Det har orsakat mycket avundsjuka under min livstid och många har hånat mig och mobbat mig för det och jag blev jävligt sur och mådde dåligt hela tiden. Men efter jag blev 25 så utvecklades min asperger åt något helt annat håll än den brukar göra. Tillex förolämpningar, Det biter 0 på mig. Jag kan inte bli påverkad av förolämpningar eftersom jag inte kan känna extrema känslor som kärlek. Efter 25 år så blev den så, vilket jag är njuter som fan av

Det kan ses som en form av handikapp eller så kan det ses som en gåva Så vitt jag vet så blir många aspergare normalt sura när man lägger fram förolämpningar emot dom.
Här är inlägget jag klippte från. Är det någon annan som inte anser att det ger en bild av en människa som känner sig överlägsen andra människor? (eller ett troll)
Choklad
 
Inlägg: 837
Anslöt: 2011-12-07
Ort: Skåne

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Miche » 2012-08-17 20:51:07

Neon666 skrev:Jag tillhör specialgruppen av dessa aspergers.

När du skriver så, så tolkar jag (och säkert många med mig) att du försöker stå över oss andra!

@Choklad, jag får precis samma bild av en överlägsen typ när jag läser Neon666s inlägg!
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 20:54:25

Choklad skrev:
Neon666 skrev:@Choklad

Aha, se där. Nej, håller inte med dig. Jag tillhör specialgruppen av dessa aspergers. Alla är faktiskt inte lika, vissa är smartare och bättre än andra, det är verkligheten oavsett om man vill eller inte. Jag har verkligen inte haft det lätt, för jag kan i princip fokusera mig 250% på det jag vill göra. Det har orsakat mycket avundsjuka under min livstid och många har hånat mig och mobbat mig för det och jag blev jävligt sur och mådde dåligt hela tiden. Men efter jag blev 25 så utvecklades min asperger åt något helt annat håll än den brukar göra. Tillex förolämpningar, Det biter 0 på mig. Jag kan inte bli påverkad av förolämpningar eftersom jag inte kan känna extrema känslor som kärlek. Efter 25 år så blev den så, vilket jag är njuter som fan av

Det kan ses som en form av handikapp eller så kan det ses som en gåva Så vitt jag vet så blir många aspergare normalt sura när man lägger fram förolämpningar emot dom.
Här är inlägget jag klippte från. Är det någon annan som inte anser att det ger en bild av en människa som känner sig överlägsen andra människor? (eller ett troll)


Du ser återigen vad du vill se, är du säker på att pms inte påverkar dig?

Jag antar att jag måste förklara som jag skulle ha gjort för en 12 åring.

Specialgruppen = en grupp på flera tusen olika individer inom asperger området. Vissa där är högfungerade och har olika drag av överintelligens till helt enkelt special förmågor som förbättrad styrka,hörsel eller i mitt fall läkefaktor.

Vissa = alla kan inte bli världsmästare i boxning,löpning, höjdhopp hur mycket dom än tränar. Det är bara vissa som når det. Vissa betyder att det är många och inte bara en.

Eftersom att alla inte kan nå samma mål oavsett hur mycket dom anstränger sig så är alla olika bra oavsett om man vill det eller inte. Alla har inte samma förutsättningar.



@Miche

Men då tar du åt dig, för du kanske också tillhör dessa, vad vet jag om det? Så att du tar åt dig betyder att du känner dig träffad att du inte tillhör den gruppen, men jag kan ändå inte vara säker på det att är så.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Miche » 2012-08-17 21:03:00

Neon666 skrev:Men då tar du åt dig, för du kanske också tillhör dessa, vad vet jag om det? Så att du tar åt dig betyder att du känner dig träffad att du inte gör det.

Jag tar inte åt mig ett skit, jag vet var jag står och tänker varken känna mig underlägsen eller överlägsen. De flesta människor tolkar jag som medmänniskor, det finns dock ett mindre antal som av olika skäl inte förtjänar det epitetet, men det beror på att de försöker göra sig förmer än de är genom att vara kaxiga.

Du är rätt nära den senare gruppen genom att du framhäver dig själv över oss andra genom ditt uttryckssätt vilket är rätt tråkigt att se, det även därför jag ber dig att förfina ditt sätt att uttrycka dig. Trots allt kan du ha en hel del intressant att komma med framöver så vi får se om du tänker tillhöra gruppen medmänniskor eller ej.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 21:05:05

@Miche

men jag kan ändå inte vara säker på det att är så.

Du glömde den här delen av tråden. Den var nog inte så intressant att använda verkar det som.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Choklad » 2012-08-17 21:06:25

Neon666 skrev:Jag antar att jag måste förklara som jag skulle ha gjort för en 12 åring.
Ännu en gång så bekräftar Neon666 att han anser dig vara överlägsen andra.
Choklad
 
Inlägg: 837
Anslöt: 2011-12-07
Ort: Skåne

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 21:08:29

@Choklad

Du började, jag sa ständigt, läs det igen, och du tjattrade och tjattrade så tillslut blev jag less och förklarade som jag skulle ha gjort för en 12 åring, hoppas du förstod det nu.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Miche » 2012-08-17 21:09:16

Neon666 skrev:Du glömde den här delen av tråden.

Jag kommenterar det jag känner för! Orkar definitivt inte kommentera allt, jag har ändå hunnit med rätt många inlägg sen jag anslöt här, dock inte alls i närheten av samma antal per dag som du är uppe i.
Choklad skrev:Ännu en gång så bekräftar Neon666 att han anser dig vara överlägsen andra.

Jo, det är inte en speciellt trevlig ton hen använder här!
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in