Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav 424stil » 2012-08-17 2:44:46

Men det var intressant det där med att du inte kan bli förolämpad. Jag kan tyvärr fortfarande ibland ta illa upp men jag försöker jobba bort det. I slutändan så spelar det inte så stor roll och man saboterar bara för sig själv om man blir negativt påverkad av vad andra säger till en.

Angående kärlek: som Pinhead i Hellraiser filmerna sa "there is no love, there is no hate only flesh". :lol: Nåt liknande i alla fall.
424stil
 
Inlägg: 652
Anslöt: 2011-10-03
Ort: Angered

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Choklad » 2012-08-17 2:46:40

Neon666 skrev:Wow, en tjej som kan armhävningar på en arm naturligt, måste jag se någon gång Det är extremt ovanligt.
Hur fan ska jag veta vad du menar om du inte skriver det? nej har aldrig provat. Jag syftade på att äta skitmat utan att påverkas inte är något unikt och inget att vara stolt eller självgod över.

Det du skrev nu är inte mycket att skryta om heller.
Neon666 skrev:Jag tar till mig av kritik hela tiden, kan även lära mig av andras misstag. Men det är just det, jag lyssnar på kritiken, inte förolämpningarna, dom är bara roliga.

Lyssna då på min kritik nu. Om du tittar på det jag skrev som svar på det om armhävningar så ser du att du verkar anta att vi kan läsa dina tankar där, gör inte det.

Neon666 skrev:Jag vill inte ha någon svag länk
Så pratar man inte om människor. Att ha människor omkring sig är bra även för egoisten eftersom det är som ett skyddsnät. Alla är vid något tillfälle i livet den "svaga länken". Tycker att det är hemskt att du använder den benämningen om människor.
Choklad
 
Inlägg: 837
Anslöt: 2011-12-07
Ort: Skåne

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Choklad » 2012-08-17 2:50:12

Neon666 skrev:@Alien

Innan jag svarar, blir man avstängd ifall man säger emot en moderator här? Vill bara ha en försäkran.
Så du använde inte ditt "superfokus" när du läste forumreglerna?

Moderatorer kan diskutera som vanliga medlemmar och då är det samma regler för dem som det är för alla andra.
Choklad
 
Inlägg: 837
Anslöt: 2011-12-07
Ort: Skåne

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 2:51:06

@Choklad

Där har du faktiskt rätt, skulle ha förklarat det tydligare, men jo att kunna göra naturligt armhävningar på en arm utan att träna är extremt starkt. Kan du fråga vilken person som helst om som kan något om styrketräning ifall man inte tränar.

Lyssnade på din kritik och godkände den.

Att ha människor runtomkring sig är inget fel, men när man fäster sig för mycket till någon det är då det kan bli lite fel. Lyckligtvis har jag inte den svaga delen längre. För det gör att oavsett vad som händer med människor runtomkring mig så tickar jag vidare som om inget har hänt :)
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 2:52:56

Choklad skrev:
Neon666 skrev:@Alien

Innan jag svarar, blir man avstängd ifall man säger emot en moderator här? Vill bara ha en försäkran.
Så du använde inte ditt "superfokus" när du läste forumreglerna?

Moderatorer kan diskutera som vanliga medlemmar och då är det samma regler för dem som det är för alla andra.


Har blivit avstängd många gånger av korrupta moderatorer. Det är därför jag vill höra det från henne. Så det står nej, och sen blir jag avstängd så såg alla vad det vad som hände. Jag litar 0 på moderatorer. Har på tok för dåliga erfarenheter om dom.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 2:54:39

424stil skrev:Men det var intressant det där med att du inte kan bli förolämpad. Jag kan tyvärr fortfarande ibland ta illa upp men jag försöker jobba bort det. I slutändan så spelar det inte så stor roll och man saboterar bara för sig själv om man blir negativt påverkad av vad andra säger till en.

Angående kärlek: som Pinhead i Hellraiser filmerna sa "there is no love, there is no hate only flesh". :lol: Nåt liknande i alla fall.


Precis, extrema känslor är bara i vägen för dig själv och din utveckling. Låt dom inte styra dig utan du ska styra över dom. Det är faktiskt underbart att inte kunna känna extrema känslor, man tickar vidare vad som än händer i världen, kan läsa om ohyggligt hemska saker och bara borsta bort det :)
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Alien » 2012-08-17 3:11:27

Jag skrev inte som moderator (i så fall markeras det i rött) och är inte heller mod i denna avd. Så det gäller samma regler gentemot vad jag skrivit som för andra forumister: rules.php
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 3:13:26

@Alien

Nå då så :) jag har 666 som nick för att jag står för det talet. Det talet symboliserar allt som är emot kristendomen och det är det är det enda jag kan faktiskt kan känna hat emot. Kristendomen är det enda som kan få en extrem känsla att uppstå i mig.

Därför är mitt Nick Neon666 för jag är anti emot hela kristendomen.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Choklad » 2012-08-17 3:19:12

Neon666 skrev:Har blivit avstängd många gånger av korrupta moderatorer. Det är därför jag vill höra det från henne. Så det står nej, och sen blir jag avstängd så såg alla vad det vad som hände. Jag litar 0 på moderatorer. Har på tok för dåliga erfarenheter om dom.
Jag har aldrig sett en moderator här som inte försöker vara objektiv.
Neon666 skrev:men jo att kunna göra naturligt armhävningar på en arm utan att träna är extremt starkt.
Vad menar du egentligen med helt naturligt? Tror knappast att någon kan det helt utan träning, all rörelse är träning och om man rör sig mycket så är även det träning.
Inget att var så himla stolt över oavsett vad, det framstår som rent skryt att skriva så.
Neon666 skrev:men när man fäster sig för mycket till någon det är då det kan bli lite fel.
Nej, att människor fäster sig vid en är viktigt och för att få det så måste man tillåta sig själv att våga fästa sig vid dem.

Att inte fästa sig vid människor beror ofta på rädsla, rädsla för att bli sviken.
Neon666 skrev:För det gör att oavsett vad som händer med människor runtomkring mig så tickar jag vidare som om inget har hänt
Jag tycker det är hemskt och absolut inget du borde omnämna som aspigt om du tänker att det är det. Det låter mer som något åt det schizoida hållet.
Neon666 skrev:kan läsa om ohyggligt hemska saker och bara borsta bort det
Det tyckte jag när jag var yngre att det var ett bra karaktärsdrag, sen utvecklades jag och blev bättre på empati och då insåg jag att jag hade haft helt fel.


Är du verkligen emot ALLT i kristendomen? Till och med jag som tycker bibeln är idioti tycker att det finns några bra saker med kristen tro.
Choklad
 
Inlägg: 837
Anslöt: 2011-12-07
Ort: Skåne

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 3:24:49

@Choklad

Hoppas det för min skull att ingen korrupt moderator dyker upp. För det verkar vara något som dyker upp för mig. Eftersom så få kan möta mig i diskussioner.

Alla som jag känner behöver hålla upp sin styrka för att inte bli svagare snabbt, jag tränar inte ens och har kvar min styrka hela tiden. Den går varken ner eller upp, den stannar stadigt på samma nivå.

Som sagt, jag passar på att dela upp mig själv i två bitar, jag vill inte ha en svag länk, sex får man i all fall :)


wow 8 av 10 stämde in på mig där angående det schizoida hållet, coolt nu har jag en till diagnos. Där ser man :) Man lär sig något nytt varje dag :)

Det var du som tyckte det var ett dåligt karaktärsdrag, jag njuter av mitt och jag är 32 år :) iofs ser jag ut som 22 men det är småsaker :) Alla aspies verkar se yngre ut än dom är. Allt, precis allt som kristendomen säger, jag hatar den till 100% och är anti rätt igenom emot allt den har.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Choklad » 2012-08-17 3:29:57

Neon666 skrev:Alla aspies verkar se yngre ut än dom är.
Dem flesta, jag ser ut som min ålder (20) har sett ut som 18+ sedan jag var 13.
Neon666 skrev:Allt, precis allt som kristendomen säger, jag hatar den till 100% och är anti rätt igenom emot allt den har.
Har du då läst hela bibeln och verkligen lärt dig allt om kristendomen? Tycker att något bra med kristendomen är välgörenheten, det kan du väl inte hata?
Choklad
 
Inlägg: 837
Anslöt: 2011-12-07
Ort: Skåne

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 3:32:09

@Choklad

Kan den i princip utan och innan, hatar precis allt som NT säger. Nu börjar det likna något, det här är jag lever, diskussioner, mothugg! jag verkligen gillar detta (kan inte skriva älska för det är en lögn):D Här trodde jag detta var ett dött forum med tråkiga personer.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Choklad » 2012-08-17 3:34:27

Neon666 skrev:Hoppas det för min skull att ingen korrupt moderator dyker upp. För det verkar vara något som dyker upp för mig. Eftersom så få kan möta mig i diskussioner.
Nu låter du väldigt självgod igen. Och det låter som att du tolkar situationer lustigt snarare än att ingen kan möta dig i diskussioner. Mitt intryck är att det inte är din styrka att diskutera och har svårt att se att du skulle ha rätt i orsaken.
Neon666 skrev: sex får man i all fall
Men sex är inte allt, det är bara en del av ett förhållande.
Neon666 skrev:Kan den i princip utan och innan, hatar precis allt som NT säger. Nu börjar det likna något, det här är jag lever, diskussioner, mothugg! jag verkligen gillar detta (kan inte skriva älska för det är en lögn):D Här trodde jag detta var ett dött forum med tråkiga personer.

Men det var nog inte bara nt inblandade i bibeln. Är du emot välgörenhet? Det är som jag förstått det ganska centralt i vad jesus predikade.

Forumet har inte lika stor fart som alla andra pga att det inte är lika stort.
Choklad
 
Inlägg: 837
Anslöt: 2011-12-07
Ort: Skåne

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Choklad » 2012-08-17 3:37:09

Hur kan du vara så nedlåtande angående NT?
Choklad
 
Inlägg: 837
Anslöt: 2011-12-07
Ort: Skåne

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 3:37:54

@Choklad

Så, vad har jag fel i? :)

Ugh... förhållande, det är verkligen något jobbigt. Det är som att trycka ett svärd rätt i buken och ha det kvar det där. Nej kompis knull duger alldeles finimang. Man träffas, man har sex, snackar lite grann och sen bär det iväg hem till friheten.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 3:39:12

@Choklad

Det är inte svårt när man läst det. Det är en gömd ondska där som är så ond att Hitler verkar som en snäll hundvalp i jämförelse :)
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Choklad » 2012-08-17 3:46:47

Neon666 skrev:@Choklad

Det är inte svårt när man läst det. Det är en gömd ondska där som är så ond att Hitler verkar som en snäll hundvalp i jämförelse :)

Jag tycker inte om kristendomen överlag. Men du svarade inte på min fråga är du emot välgörenhet?
Neon666 skrev:Ugh... förhållande, det är verkligen något jobbigt. Det är som att trycka ett svärd rätt i buken och ha det kvar det där.
Det brys på vem man har ett förhållande med.
Neon666 skrev:Så, vad har jag fel i?
För det första har du alldeles fel om det mesta du anser vara något att skryta om eller känna sig självgod över.

Sen tycker jag att du har fel om mycket annat och framstår som något trångsynt. Ditt sätt att se på neurotypiska äcklar mig rent ut sagt, de är inte underlägsna.
Choklad
 
Inlägg: 837
Anslöt: 2011-12-07
Ort: Skåne

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 3:51:30

@Choklad

När det kommer till att ge precis allt man har till fattiga och sen följa en galen person som kan lite trollkonster och påstår sig vara Gud. Så är jag emot den formen av välgörenhet. Extrema saker är alltid av ondo.

Lär inte ändras i mitt fall. Som sagt, tjejer är tjejer och många kan vara riktigt vackra. Men ingen är så vacker så det är det är värt att dela upp sig själv i två delar för att leva med denna som en del av denna.

Jadu, jag misstänker vad det där sista betydde. Du är rolig att diskutera med, du kan bli så där lagom förbannad lite då och då och tycka att man ett kräk av rang. Jag gillar verkligen det här ordentligt, ångrar verkligen inte att jag skrev in mig här.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Choklad » 2012-08-17 4:02:34

Neon666 skrev: Som sagt, tjejer är tjejer och många kan vara riktigt vackra. Men ingen är så vacker så det är det är värt att dela upp sig själv i två delar för att leva med denna som en del av denna.
Problemet är att du har fokus på det yttre, det är det inre som är det underbara. Tänk att ha någon som alltid är där när du behöver det, någon du kan vara dig själv med och ja i ditt fall så hade det nog passat med någon du kan ha diskussioner med. Man måste dock ge för att få, sexet är sekundärt. För det "perfekta" förhållandet så hade jag nog kunnat avstå sex.
Neon666 skrev:Jadu, jag misstänker vad det där sista betydde. Du är rolig att diskutera med, du kan bli så där lagom förbannad lite då och då och tycka att man ett kräk av rang. Jag gillar verkligen det här ordentligt, ångrar verkligen inte att jag skrev in mig här.
Tittade precis på datumet och att jag blir lätt förbannad beror nog på PMS för tillfället. Här på forumet försöker jag tygla humöret så gott det går så jag skulle tro att jag är något hämmad här jämfört med IRL.

Nu ska jag försöka gå och lägga mig och därför kommer jag inte svara på ett tag.
Choklad
 
Inlägg: 837
Anslöt: 2011-12-07
Ort: Skåne

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 4:11:48

@Choklad

En bra ide, ska lägga mig och sova också.

Att ha någon att diskutera med? bah jag har massor med folk att diskutera med, vad skulle en till person göra för skillnad? Du verkar vara den som söker den perfekta personen, ledsen, men jag ska tala om en hemlighet där. Han/hon finns inte. Det är bara drömmar av människan.

Att söka kärlek är bara en känsla av hormoner i en persons huvud som finns där för att arten ska fortplanta sig. Det är inget annat. Jag har inte dessa och därmed känner jag inte känslan, det är underbart! När man ser sina kompisar vilja hoppa ifrån balkongen för att tagit slut med flickvännen så tänker man bara. jadu, tur att man inte är som dom.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav lasseivägen » 2012-08-17 7:52:51

För att återgå till början av tråden, har inte orkat läsa alla inlägg.
Sjukersättningen folk får är verkligen en sjuk ersättning, hur fasen klarar sig folk på den.
Själv sitter jag med en halvtaskig pension, eftersom jag inte kunde jobba kvar bland massa NT som inte accepterade mig som jag är och vill vara.
lasseivägen
 
Inlägg: 4798
Anslöt: 2009-07-20
Ort: På havet kaparkapten inte Rövare

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Bror Duktig » 2012-08-17 8:16:44

Att citera är ett bra sätt att visa exakt vad man svarar på. Jag känner VÄL till hur rörigt det kan bli.

Lösningen är att plocka ut det man vill svara på, och skippa resten, så att det inte blir mängder av nästlade citat.

Fast ibland fungerar det att svara utan citat, som nu, alla vet vad jag svarar på - om de läst tråden.

Angående kristna: där jag bor, så är det allra flest AS-lika personer som är aktiva i kyrkan än de som inte är det. Det måste inte betyda så mycket, då den mest inskränkte är en ärkeaspergare (och en av prästerna). Han anser att handikapp är guds straff, men har slutat säga så (och verkar ha slutat tycka så) sedan hans barn fick AS-diagnos... Han själv borde också ha det. Han har dock aldrig betett sig som att det vore något som helst fel på udda personer (så länge de inte haft utvecklingsstörning eller sådana specifika handikapp som han ansåg vara guds straff).

Fast - aspergare utan minsta självkännedom kan vara rätt jobbiga.

Jag är sedd som kuf och original här, och är faktiskt bara accepterat i församlingens aktiviteter, där jag nu ett flertal gånger fått höra att de är glada att jag är med o.s.v. Sådant som jag förut bara hört en gång på riktigt och en gång när en jag gick med på komvux tyckte att det var så roligt att ha en kuf med, som hon uttryckte det.

Så jag tror att det skiljer väldigt mellan olika kristna eller olika församlingar. I USA finns nog de allra värsta och mest inskränkta. I "min" församling är det lite både och. De är gammaldags och finns många shartauaner, samtidigt som det går hur bra som helst att vara nästan hur udda som helst.

Vad menar du att kristna ska göra mot oss i Sverige? Eller hur tänker du dig att det skulle utveckla sig?

För övrigt så tror jag inte att vi är evolverade människor, utan en del av normalvarationen. Visst finns det många genier som åstadkommit mycket i världen - och som varit tydliga autister eller aspergare, men nästan alla har behövts tas omhand av en fru eller liknande. Det finns alltså baksidor som gör att vi kanske inte skulle vinna ändå i evolutionen. Men självklart kan det vara en fördel att kunna lösa problem på nya och smarta sätt, eller att vara geni och utveckla, uppfinna o.s.v. I ett optimalt samhälle, tar man tillvara på sådant. Men i vår tid så är det tvärtom. Det gäller även äldre. Ingen bryr sig om 80-åringens livsvishet, personen ses i stället som ett mossigt åbäke.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 12:27:29

lasseivägen skrev:För att återgå till början av tråden, har inte orkat läsa alla inlägg.
Sjukersättningen folk får är verkligen en sjuk ersättning, hur fasen klarar sig folk på den.
Själv sitter jag med en halvtaskig pension, eftersom jag inte kunde jobba kvar bland massa NT som inte accepterade mig som jag är och vill vara.


funkar alldeles klockrent ifall man faktiskt är speciell, äter ett mål mat om dagen, behöver inte mer. Min metabolism är off the scale på ett bra sätt. Har så jag klarar mig alldeles utmärkt.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Kahlokatt » 2012-08-17 12:36:12

Choklad skrev:blev medlem på psykopatkristnas forum och ska skriva ett inlägg i den ondskefulla tråden.


:mrgreen:
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in