Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Kahlokatt » 2012-08-17 12:40:54

Neon666 skrev:Vad är det som är så bra med kärlek? det räcker med åtrå, man tycker någon är snygg, man har sex, that's it. Inga skrik att man inte kan leva utan den där personen ect ect, depression och annat vansinne när det väl tar slut, för allt dödligt har ett slut :)


Jag är tvärtom, jag kan knappast känna åtrå, men jag kan känna enorm kärlek. Åtrå är fint, men kärlek är den vackraste känsla som finns. Utan kärlek skulle man inte kunna leva i ett samhälle, då skulle vi hänfalla åt rent barbari.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 12:45:13

Bror Duktig skrev:Att citera är ett bra sätt att visa exakt vad man svarar på. Jag känner VÄL till hur rörigt det kan bli.

Lösningen är att plocka ut det man vill svara på, och skippa resten, så att det inte blir mängder av nästlade citat.

Fast ibland fungerar det att svara utan citat, som nu, alla vet vad jag svarar på - om de läst tråden.

Angående kristna: där jag bor, så är det allra flest AS-lika personer som är aktiva i kyrkan än de som inte är det. Det måste inte betyda så mycket, då den mest inskränkte är en ärkeaspergare (och en av prästerna). Han anser att handikapp är guds straff, men har slutat säga så (och verkar ha slutat tycka så) sedan hans barn fick AS-diagnos... Han själv borde också ha det. Han har dock aldrig betett sig som att det vore något som helst fel på udda personer (så länge de inte haft utvecklingsstörning eller sådana specifika handikapp som han ansåg vara guds straff).

Fast - aspergare utan minsta självkännedom kan vara rätt jobbiga.

Jag är sedd som kuf och original här, och är faktiskt bara accepterat i församlingens aktiviteter, där jag nu ett flertal gånger fått höra att de är glada att jag är med o.s.v. Sådant som jag förut bara hört en gång på riktigt och en gång när en jag gick med på komvux tyckte att det var så roligt att ha en kuf med, som hon uttryckte det.

Så jag tror att det skiljer väldigt mellan olika kristna eller olika församlingar. I USA finns nog de allra värsta och mest inskränkta. I "min" församling är det lite både och. De är gammaldags och finns många shartauaner, samtidigt som det går hur bra som helst att vara nästan hur udda som helst.

Vad menar du att kristna ska göra mot oss i Sverige? Eller hur tänker du dig att det skulle utveckla sig?

För övrigt så tror jag inte att vi är evolverade människor, utan en del av normalvarationen. Visst finns det många genier som åstadkommit mycket i världen - och som varit tydliga autister eller aspergare, men nästan alla har behövts tas omhand av en fru eller liknande. Det finns alltså baksidor som gör att vi kanske inte skulle vinna ändå i evolutionen. Men självklart kan det vara en fördel att kunna lösa problem på nya och smarta sätt, eller att vara geni och utveckla, uppfinna o.s.v. I ett optimalt samhälle, tar man tillvara på sådant. Men i vår tid så är det tvärtom. Det gäller även äldre. Ingen bryr sig om 80-åringens livsvishet, personen ses i stället som ett mossigt åbäke.



Kristendomen är ren ondska. Den är så ond att den får Hitler att verka som en snäll hundvalp, men du måste vara speciell för att se ondskan. Den är väldigt fint gömd.

Här är förklaringen.

1. Tar någon din mantel så ge honom också din tröja (Jesu egna ord) Så med andra ord våldtar någon dig i munnen så ska du låta dom våldta dig i röven också.

Kräver någon att du ska gå en mil med honom så gå 2 mil med honom. Var som lamm och säg aldrig emot. Så hugger någon av din hand så kan du låta honom hugga av din andra hand också, för det gör honom lycklig att få göra dig illa.

Titta inte på kvinnor med åtrå för det är synd, nu kommer vi till slutdelen.

Lyder du inte detta ska du hamna i det brinnande Gehenna där du ALDRIG slutar att lida. Du får liksom inte ens dö, du ska ständigt lida, Men det görs för att Herren älskar allt, även tortyr. Dom som upptäckt detta blir livrädda och fanatiska inom kristendomen. Tursamt nog så är detta bara bla bla, det är ett gammalt trick för att verkligen tvinga någon att följa deras lära. Då vet man att det är fejk. När det är så här extrema hot bakom det.

P.S någon som gjort något så fruktansvärt emot dig som våldtagit dig, kanske gjort dig blind ska du förlåta ifall denne vill vända om ifrån sina onda handlingar och till Jesus.

Säger,sjukt!
Senast redigerad av Neon666 2012-08-17 12:55:04, redigerad totalt 1 gång.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 12:47:16

Kahlokatt skrev:
Neon666 skrev:Vad är det som är så bra med kärlek? det räcker med åtrå, man tycker någon är snygg, man har sex, that's it. Inga skrik att man inte kan leva utan den där personen ect ect, depression och annat vansinne när det väl tar slut, för allt dödligt har ett slut :)


Jag är tvärtom, jag kan knappast känna åtrå, men jag kan känna enorm kärlek. Åtrå är fint, men kärlek är den vackraste känsla som finns. Utan kärlek skulle man inte kunna leva i ett samhälle, då skulle vi hänfalla åt rent barbari.



Kärlek är den enda känslan som gör att en person kan dräpa en annan i rent hat. Kärlek är den enda känslan som gör att en person kan bli så sorgsen så den vill upphöra att finnas. Kärlek ställer till enormt med vansinne. Titta bara på alla svartsjuka galningar som dödar sina rivaler för att dom är så enormt kär i deras ex.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Alien » 2012-08-17 13:25:14

Du hatar alltså både kristendom och kärlek.

Hatar du andra religioner också, det finns säkert mycket konstigt och motsägande i dem med?

När det gäller kärlek så finns det faktiskt fler sorters kärlek än erotisk kärlek (Eros). Kärlek till barn, vänner, djur, etc, det som kallas "philia" och "agape".
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 13:27:34

@Alien

Jag kan inte känna kärlek, allt jag ser med kärlek är att den orsakar lidande och förödelse var den än får fäste. Den är till och med bevisad vara en drog.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Alien » 2012-08-17 13:36:41

Neon666 skrev:@Alien

Jag kan inte känna kärlek, allt jag ser med kärlek är att den orsakar lidande och förödelse var den än får fäste. Den är till och med bevisad vara en drog.


Jag tror nog att kärleken ger mer gott än ont. För övrigt tycks du förväxla "kärlek" med "förälskelse", det är den som är som en drog.

"Love makes the world go round" genom att ett par blir förälskade och därigenom alstrar barn. Sedan är den en annan slags kärlek som får dem att hålla ihop och ta hand om barnen.

Och anser du att "agape" och "philia" ocså bara leder till elände?
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 13:38:40

@Alien

Beror på, men det som du beskriver är den primitiva delen i människan, nämligen skaffa barn och fortsätta gå vidare utan att utveckla sig själv. Jag lever med principen att jag struntar blankt i resten och sätter mig själv först och främst framför allt. Om new world order stödjer sådana som mig (vilket dom gör) så stödjer jag new world order.

Kärlek till din nästa låser bara dig själv, du blir vek och svag och tappar din potential till vad du kan bli.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Unib12 » 2012-08-17 14:05:09

Neon666 skrev:Om new world order stödjer sådana som mig (vilket dom gör) så stödjer jag new world order.


Länka lite skit om new world order, har läst ungefär sjuhundra konspirationer så vill veta vilken du specifikt menar.
Unib12
 
Inlägg: 191
Anslöt: 2012-03-29
Ort: Solna

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 14:10:19

@Unib12

Drygt, alldeles på tok för drygt att leta upp allt det. Det räcker att dom som tänker riktigt annorlunda idag får livstids sjukpension och skyddas av staten. Den som har cancer i hjärnan och sjuk men som inte är speciell får inte ett skit.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Sv: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Bror Duktig » 2012-08-17 15:34:09

Neon666: det är nog skillnad på hur olika kristna i olika församlingar eller undergrupper fungerar. Där jag bor fungerar de inte så.

Kan tillägga att jag själv inte är troende utan är med på församlingens aktiviteter som jag gillar, eftersom jag annars möglar ihjäl i min halvdöda törnrosavärld. Är faktiskt med på bibelstudier och tycker det är intressant att diskutera och höra tolkningar. Prästen som leder säger sig gilla mina frågor och tolkningar (som skiljer sig från andras - de som liksom bara tror allt som sägs och aldrig ifrågasätter eller vill veta hur vetenskapen kan gå ihop med deras tro).

Jag har i alla fall kommit fram till att de inte är kreationister eller bokstavstroende LOL
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 15:37:13

@Bror duktig

Mig tycker dom är antingen en demon eller demon besatt eftersom jag är 100% anti emot NT. Kan iofs mer om bibeln än dom flesta präster, så dom kan inte fatta hur någon som kan så mycket om bibeln föraktar den. Brukar skoja med dom och säga, jag är ANTIKRIST BUAHAHAHA! min ungdom, min intelligens är för att jag är Djävulens barn! då blir dom livrädda, det är så kul att se varje gång!
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Choklad » 2012-08-17 15:43:27

Neon666 skrev:Drygt, alldeles på tok för drygt att leta upp allt det. Det räcker att dom som tänker riktigt annorlunda idag får livstids sjukpension och skyddas av staten.
Det får inte jag. Sjukpension och aktivitetsersättning får du om du inte anses ha arbetsförmåga inte för att du är speciell.

Vad har du emot NT?

Du gör precis det du beskyller andra för att ha gjort bara, du ser ner på dem som inte är som du.

Jag tror du misstog vad jag menade med "perfekta" förhållandet, där är givetvis rum för brister där med jag är inte helt efterbliven.
Choklad
 
Inlägg: 837
Anslöt: 2011-12-07
Ort: Skåne

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 15:49:25

@Choklad

Haha, välkommen tillbaka. Jag får det, min läkare såg att jag var speciell på en gång, han ville veta mer och mer om mig. Men du får inte missförstå mig, jag diskuterar som jag gör för att hitta någon som kan visa mig fel i saker jag säger, för det är endast då man lär sig något nytt.

NT är ren ondska, Kan sammanfattas i att du ska vara en slav, och är du inte en slav ska du brinna.

Har just fått veta att jag lever efter satanistiska principer utan att veta det :) Eller snarare, hela min person och själ är av satanistiska principer enligt satans bibel. Förutom välfärd idiotin dom inte tycker man ska ha.

Ja, jag ser ner på "normal människan" dom är svaga och skulle begrava mig om dom kunde. Deras svaghet består av känslor och hormoner som tycks hoppa som dom själv vill beroende på vilken tid på dygnet det är. Dom är hård kodade att frukta allt dom inte förstår. En ras som aldrig kan utvecklas.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Sv: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Bror Duktig » 2012-08-17 15:51:53

Neon666, jag kämpar lite för att få NÅGOT socialt sammanhang och inte bara vara kufen. Är 41 år och börjar känna att det blir sjukt att gå ensam och gagga, (eller vara på kommunens katastrofalt trista dagliga verksamhet) . Särskilt här där jag känner mig som i en död värld som inte svarar.

Haha, ja, ofta vet inte folk något jag frågar om när jag frågar om olika typer av kristendom osv. De som är teologer eller jobbar inom kyrkan borde veta. Prästerna är inte vana vid att folk ifrågasätter och ska visa att - säg skapelseberättelsen - går att förklara/se vetenskapligt (om den tolkas bildligt). I alla fall säger de att ingen annan vill diskutera sådant som jag vill, och de säger att de gillar att diskutera lite mer analytiskt och inte bara tala för folk som inte säger något.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 15:57:21

@Bror duktig

Internet finns för sociala kontakter, när man möter folk (så länge det inte är sex inblandat) så är det jobbiga röster, störande avbrytningar, jobbiga personer som inte ens lyssnar på vad man säger utan endast bryr sig om att få prata (hatar sådana intelligenta djur) Dom är som ouppfostrade hundar.

Dom flesta präster är lekmän idag, Jag har dragit ned många av dessa lekmän. Har endast mött en präst som kunde diskutera med mig på lika villkor och han kallade mig för satans barn och att jag är evigt förlorad och att han kände att diskutera med mig drar honom bara närmare avgrunden.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Choklad » 2012-08-17 16:36:51

Neon666 skrev:Ja, jag ser ner på "normal människan" dom är svaga och skulle begrava mig om dom kunde. Deras svaghet består av känslor och hormoner som tycks hoppa som dom själv vill beroende på vilken tid på dygnet det är.
Det är ju just där människans styrka ligger,
Neon666 skrev:Dom är hård kodade att frukta allt dom inte förstår. En ras som aldrig kan utvecklas.
Klart att människan kan utvecklas vilket för övrigt är den rasen du tillhör om du nu inte har en dna analys som säger något annat. Fruktan för det främmande har för inte så länge sedan haft en stor funktion för människans överlevnad.
Neon666 skrev:Dom är som ouppfostrade hundar.
Det är precis lika illa det du håller på med som det de kristna du har länkat till gör.
Choklad
 
Inlägg: 837
Anslöt: 2011-12-07
Ort: Skåne

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 16:40:29

@Choklad

Styrka, att bli olika personligheter varje dag beroende på hormonsvängningar? Var ligger styrkan i det?
Asperger är den nya människorasen. Det är vi som kan utvecklas och bli mer än normal. Bevisen finns redan där, yngre längre än dom andra, smartare på det vi fokuserar oss på. I mitt fall så växer även tand emalj tillbaka. Så jag har högre läkefaktor än normal människan.
Så länge dom inte uppför sig som ouppfostrade hundar, så säger jag inget. Men dom gör det hela tiden. Verkar också vara hård kodat, men det är jag faktiskt inte säker på.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Choklad » 2012-08-17 16:50:34

Neon666 skrev:@Choklad

Styrka, att bli olika personligheter varje dag beroende på hormonsvängningar? Var ligger styrkan i det?
Asperger är den nya människorasen. Det är vi som kan utvecklas och bli mer än normal. Bevisen finns redan där, yngre längre än dom andra, smartare på det vi fokuserar oss på. I mitt fall så växer även tand emalj tillbaka. Så jag har högre läkefaktor än normal människan.
Så länge dom inte uppför sig som ouppfostrade hundar, så säger jag inget. Men dom gör det hela tiden. Verkar också vara hård kodat, men det är jag faktiskt inte säker på.

Hormonerna och känslorna ger starka band till andra även för aspergare, dessa band är viktiga människor kämpar för andra människor hjälper varandra osv.

Om alla hade varit egoister utan känslor för andra så hade människosläktet aldrig kommit till var vi är idag.

Anser du att längd är överlägsenhet och ett aspergerdrag?! Det är det inte.

Helt ärligt någon borde dra ner dig på jorden, det du uppvisar är en bild av aspergare baserad på dig själv. Du uppvisar även en grandios självbild pga absolut ingenting och verkar tro att du är den som har rätten att bestämma vilka som är mer värda än andra. Väx upp, dina förmågor du skryter om är inte unika och inte begränsade till aspergare.

Du är inte speciell för att du går på sjukpension, du saknar arbetsförmåga. Varför skulle du få sjukpension för att du var speciell?
Choklad
 
Inlägg: 837
Anslöt: 2011-12-07
Ort: Skåne

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 16:56:34

@Choklad

Du har två val idag, antingen lever du för dig själv och andra lider av ditt val eller så lider du för andra och andra får det bra. Det är samhället idag.

Längd? jag sa ålder, vi ser alla yngre ut än våran ålder säger, i mitt fall är det hela 10-12 år yngre. angående, tand emalj så har jag förbryllat tandläkarna för tand emalj ska inte växa tillbaka. Det gör att jag inte får några hål i tänderna alls. Det är helt över normalt för vad vanliga människor har.

Arbeta, du menar slava. Företagen anställer dig i 6 månader sen så slänger dom ut dig och tar in en annan praktikant. Det är kostnads effektivt och dom tjänar på det. Jag har fått sjukpension på livstid för att kunna utvecklas. Visst, världen är orättvis, har aldrig sagt något annat där.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Alien » 2012-08-17 16:58:57

Neon666 skrev:@Alien

Beror på, men det som du beskriver är den primitiva delen i människan, nämligen skaffa barn och fortsätta gå vidare utan att utveckla sig själv. Jag lever med principen att jag struntar blankt i resten och sätter mig själv först och främst framför allt. Om new world order stödjer sådana som mig (vilket dom gör) så stödjer jag new world order.

Kärlek till din nästa låser bara dig själv, du blir vek och svag och tappar din potential till vad du kan bli.


Beror på vad man vill bli, stämmer säkert om man strävar efter att bli som en känslolös robot. Men du går miste om hormonet oxytocin: oxytocin-autism-psykologiska-och-sociala-effekter-t21047.html
Men du känner kanske så lite som det står i denna tråd: avsaknad-utav-verkliga-kanslor-ett-par-fragor-t16106.html
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Choklad » 2012-08-17 17:06:39

Neon666 skrev:Du har två val idag, antingen lever du för dig själv och andra lider av ditt val eller så lider du för andra och andra får det bra. Det är samhället idag.
Nej det har du inte, man behöver inte leva för andra för att ha ett band till dem. Sen innebär det inte lidande att leva för andra alla gånger heller.
Neon666 skrev: tand emalj så har jag förbryllat tandläkarna för tand emalj ska inte växa tillbaka. Det gör att jag inte får några hål i tänderna alls. Det är helt över normalt för vad vanliga människor har.
Jag tror inte riktigt på dig, hade det varit sant så hade du förmodligen varit objekt för forskning och det hade skrivits om dig i alla världens tidningar.
Neon666 skrev:Arbeta, du menar slava. Företagen anställer dig i 6 månader sen så slänger dom ut dig och tar in en annan praktikant.
Inte om du verkligen visar dig vara speciell och användbar, du verkar ha noll koll på arbetsmarknaden.
Neon666 skrev:Jag har fått sjukpension på livstid för att kunna utvecklas.
Fortsätt du att försöka intala dig själv det om det är det du behöver. Sjukpension är till för dem som saknar arbetsförmåga alltså är det så att det enda som gör dig speciell nog för sjukersättning är din avsaknad på arbetsförmåga.
Choklad
 
Inlägg: 837
Anslöt: 2011-12-07
Ort: Skåne

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 17:23:05

@Choklad

Se där, du är mer åt den normala människan än åt asperger, för nu sa du att jag skulle vara ett forsknings objekt på grund av detta, min kompis hör som en fladdermus och han är också livstids pensionerad. Om den normala människan hade styret hade det säkert varit som du sa, men så är det inte idag. Det är inte normal människan som styr tack och lov.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav KrigarSjäl » 2012-08-17 17:27:19

New World Order.

En snurrpelle alltså.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 17:28:34

@Krigasjäl

förolämpningar måste vara en grund för dig i dina argument. Har du provat utan dom?
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in