Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav tahlia » 2012-08-17 1:09:43

KrigarSjäl skrev:...vänja dig vid forumskommunikation.


Ungefär så. Just nu använder sig vederbörande av chattkommunikation vilket inte riktigt fungerar i forumdelen (av den enkla anledningen att det DÅ blir omöjligt att hålla ordning på vad som diskuteras var).

Det sista var f.ö en upplysning till Neon, jag vet mycket väl att Krigarn redan är bekant med detta faktum.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav KrigarSjäl » 2012-08-17 1:10:40

Neon666 skrev:@Krigarsjäl

Du menar skriva så mycket grötigt och en massa onödigt babbel som möjligt?

Nej varför tror du det?
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 1:13:57

@Krigarsjäl

Därför att det låter så, jag menar, vad har korrekt forumsvenska och bla bla med min tråd att göra? Vi ska diskutera ämnet, inte vilken svenska vi använder oss av, det är inte så en diskussion fungerar.

Nu tycker jag att tupp fighten ska sluta och att vi börjar att diskutera vad den här tråden huvudsakligen handlar om.
Senast redigerad av Neon666 2012-08-17 1:15:32, redigerad totalt 1 gång.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Choklad » 2012-08-17 1:14:26

Neon666 skrev:jag skiter blanka fan i om han är en högskolestudent i svenska,
Jag föredrar att bli kallad för "hon".

Neon666 skrev:@Krigarsjäl

Du menar skriva så mycket grötigt och en massa onödigt babbel som möjligt?

Jag tyckte jag gjorde det du var ute efter i en annan tråd, startade en diskussion. Du skrev ett långt startinlägg och mitt svar blev pga det långt. Jag har vad jag vet inte skrivit något onödigt som fyller ut.

KrigarSjäl skrev:Choklad skriver alldeles adekvat forumsvenska. Du anmodas läsa om eller vänja dig vid forumkommunikation.
Det tar jag som en komplimang :-)Happy
Choklad
 
Inlägg: 837
Anslöt: 2011-12-07
Ort: Skåne

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav KrigarSjäl » 2012-08-17 1:14:33

Neon666,

Du förefaller vara något av en snurrpelle.
Ta det lugnt och lär dig hur forumet fungerar. Vänj dig och fråga moddarna om citeringsfunktion etc.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 1:19:14

@Krigarsjäl

jaha, så nu har förolämpningarna börjat istället?

@Choklad

Jag vägrar diskutera på det där sättet så jag sammanfattar det du sa. Problemet är att när du delar upp meningarna på det där viset så blir det efter några inlägg så grötigt att det är omöjligt att hålla reda på vad som sägs. Men om detta är din asperger och att du måste göra det för att du ska kunna hålla koll på vad du skriver, så kan vi inte diskutera är jag rädd.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Choklad » 2012-08-17 1:29:07

Neon666 skrev:Problemet är att när du delar upp meningarna på det där viset så blir det efter några inlägg så grötigt att det är omöjligt att hålla reda på vad som sägs.
Jag delar upp för att det ska bli tydligt vad jag svarar på, det gör många här och på andra forum så du får vänja dig om du verkligen vill vara med i en diskussion.
Neon666 skrev:Men om detta är din asperger och att du måste göra det för att du ska kunna hålla koll på vad du skriver, så kan vi inte diskutera är jag rädd.
Det är inte min asperger som gör det.
Neon666 skrev:Jag vägrar diskutera på det där sättet så jag sammanfattar det du sa.
Pga din barnsliga vägran så går det inte att ha en diskussion.

Helt ärligt så tycker jag att du ska se över ditt sätt att skriva lite, jag fick kämpa för att förstå mig på ditt första inlägg. Det var väldigt rörigt, med det menar jag inget illa.
Choklad
 
Inlägg: 837
Anslöt: 2011-12-07
Ort: Skåne

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 1:31:27

@Choklad

Jag får väl göra så här istället, du får dela upp och sen så svarar jag på helheten. Vad jag i grund och botten säger är att asperger är en evolution av människan, men som aldrig har fått evolveras på grund av att vi ständigt blir sedd som demoner av kristna och kyrkan.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 1:45:23

Hup, så nu var diskussionen slut, så fort det blir lite för taight då börjar förolämpningar hagla och när jag går med på att diskutera med någon som vill vara lite krånglig :) (inte illa menat) då drar den sig ur... aja, antar att det är så här det är att diskutera med andra aspergers.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Choklad » 2012-08-17 1:48:40

Neon666 skrev:Hup, så nu var diskussionen slut, så fort det blir lite för taight då börjar förolämpningar hagla och när jag går med på att diskutera med någon som vill vara lite krånglig (inte illa menat) då drar den sig ur... aja, antar att det är så här det är att diskutera med andra aspergers.

Om du läser i andra trådar så tar inte diskussionerna slut snabbt alla gånger. Jag tror snarare att det är din ovilja att diskutera på ett sätt som passar ett forum som ställer till det här.

Bara för att en tråd är "död" i en kvart betyder det inte att den är slut.
Choklad
 
Inlägg: 837
Anslöt: 2011-12-07
Ort: Skåne

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 1:51:47

@Choklad

Det är iofs rätt, nu är jag rätt van med folk som svarar rätt snabbt. Så jag får ha överseende med det här :) Men nu har jag gått med på att diskutera med dig på ditt villkor, så kan du nu säga vad du inte förstår :)?
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav 424stil » 2012-08-17 2:00:41

Skitbra tråd Neon666!

Jag skrev ett sjukt långt inlägg men raderade det för jag vill inte bli stämplad som ett freak. :lol:

Alla ser ju verkligheten på sitt sätt och din är rätt originell men inget fel med det.

Jag tror på att alla bär på en del av sanningen. Ingen har fel men ingen har rätt heller. Svårt att förklara. Man ska bara inte fastna i olika teorier utan bara ta det lugnt och tänka på sånt som får en att må bra och vara tacksam över det man har.

Ibland kommer man till insikt om grejer men det kan vara bisarrt svårt att förklara för folk vad man menar. Det är frustrerande.

Jag tyckte i alla fall om att läsa ditt första inlägg i den här tråden. Jag påstår inte riktigt att jag förstår allt men jag kan garantera att om jag skrev mina teorier om olika saker så hade knappt någon hängt med i mina resonemang heller.

Kan ju säga så här. När jag pratade med min psykolog helt öppet om vad jag trodde och tänkte så fick jag tid hos en läkare. Han förtidspensionerade mig. :lol:

Välkommen till forumet!
424stil
 
Inlägg: 652
Anslöt: 2011-10-03
Ort: Angered

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Choklad » 2012-08-17 2:04:43

Neon666 skrev: Men nu har jag gått med på att diskutera med dig på ditt villkor, så kan du nu säga vad du inte förstår ?
Jag förstår men det var svårt för att ditt inlägg var rörigt. Jag har i mitt första svar ställt frågor och kommenterat hur jag förstått det. Du kan läsa det för jag har inte lust att behöva upprepa mig.
Choklad
 
Inlägg: 837
Anslöt: 2011-12-07
Ort: Skåne

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 2:05:39

@424sil

Se där! där har vi en speciell person, jag känner igen ditt djuptänkande på en gång. Inga konstiga ord för att verka smartare än du är, snabbt konkret och bra formulerat. Så hur upplever folk dig, måste vara frustrerande när alla försöker trycka ned dig? eller?
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 2:12:29

@Choklad

Aha, se där. Nej, håller inte med dig. Jag tillhör specialgruppen av dessa aspergers. Alla är faktiskt inte lika, vissa är smartare och bättre än andra, det är verkligheten oavsett om man vill eller inte. Jag har verkligen inte haft det lätt, för jag kan i princip fokusera mig 250% på det jag vill göra. Det har orsakat mycket avundsjuka under min livstid och många har hånat mig och mobbat mig för det och jag blev jävligt sur och mådde dåligt hela tiden. Men efter jag blev 25 så utvecklades min asperger åt något helt annat håll än den brukar göra. Tillex förolämpningar, Det biter 0 på mig. Jag kan inte bli påverkad av förolämpningar eftersom jag inte kan känna extrema känslor som kärlek. Efter 25 år så blev den så, vilket jag är njuter som fan av :)

Det kan ses som en form av handikapp eller så kan det ses som en gåva :) Så vitt jag vet så blir många aspergare normalt sura när man lägger fram förolämpningar emot dom.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Choklad » 2012-08-17 2:21:32

Neon666 skrev: Jag har verkligen inte haft det lätt, för jag kan i princip fokusera mig 250% på det jag vill göra. Det har orsakat mycket avundsjuka under min livstid.
Helt ärligt så tycker jag att du framgår som extremt självgod, har du gjort det alltid så kan det vara därför folk behandlat dig hur dem nu har gjort.
Neon666 skrev:Jag tillhör specialgruppen av dessa aspergers. Alla är faktiskt inte lika, vissa är smartare och bättre än andra, det är verkligheten oavsett om man vill eller inte.
Alla har styrkor som kommer till användning om man hittar dem.
Neon666 skrev: Tillex så verkar det vara unikt med knapptryckningar, Det biter 0 på mig. Jag kan inte bli påverkad av knapptryckningar eftersom jag inte kan känna extrema känslor som kärlek.

Vad menar du med "knapptryckningar"? Vad hemskt att du inte kan känna kärlek, kärlek är en känsla som jag anser har varit och är nödvändig för människans evolution.
Choklad
 
Inlägg: 837
Anslöt: 2011-12-07
Ort: Skåne

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Choklad » 2012-08-17 2:22:50

Neon666 skrev:Så vitt jag vet så blir många aspergare normalt sura när man lägger fram förolämpningar emot dom.
Så vitt jag vet så blir alla människor sura om man förolämpar dem.
Choklad
 
Inlägg: 837
Anslöt: 2011-12-07
Ort: Skåne

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 2:26:55

@Choklad

Förut var jag det inte, idag är jag självgod, för jag är nöjd med mig själv :) är naturligt stark, kan äta vilket skitmat jag vill utan att gå upp i vikt och därför är jag självgod :) Klart alla har styrkor, men vissa har högre fokus än ändra på saker dom gör.

Jag ändrade mitt inlägg till förolämpningar, för knapptryckningar var för svårt att förstå misstänkte jag, så du svarade på det gamla inlägget, jag kan inte bli förolämpad, så att förolämpa mig gör bara att jag tycker det är mer roligt att diskutera, det är alltså kontra produktivt att använda emot mig.

Vad är det som är så bra med kärlek? det räcker med åtrå, man tycker någon är snygg, man har sex, that's it. Inga skrik att man inte kan leva utan den där personen ect ect, depression och annat vansinne när det väl tar slut, för allt dödligt har ett slut :)
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Choklad » 2012-08-17 2:34:27

Neon666 skrev:är naturligt stark, kan äta vilket skitmat jag vill utan att gå upp i vikt och därför är jag självgod
Det kan jag med och det är knappast något att vara stolt över och knappast speciellt.
Neon666 skrev:Jag ändrade mitt inlägg till förolämpningar, för knapptryckningar var för svårt att förstå misstänkte jag, så du svarade på det gamla inlägget, jag kan inte bli förolämpad, så att förolämpa mig gör bara att jag tycker det är mer roligt att diskutera, det är alltså kontra produktivt att använda emot mig.
Om du inte tar till dig av negativ kritik så är du sämre på att utvecklas än andra, lär dig av det folk säger. Att vara "tuff" och inte ta åt sig är inte en styrka.
Neon666 skrev:Vad är det som är så bra med kärlek?
Det är kärlek som gör att vi hjälper varandra och bryr oss om andra människor. Kärlek i ett parförhållande kanske är det du syftar på och det är bra att ha en partner som står bakom en redo att hjälpa och stötta när det behövs, det kräver att man känner kärlek för personen.

Alla behöver hjälp någon gång och pga kärlekens existens så kan man få det.
Choklad
 
Inlägg: 837
Anslöt: 2011-12-07
Ort: Skåne

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav 424stil » 2012-08-17 2:38:20

Neon666 skrev:@424sil

Se där! där har vi en speciell person, jag känner igen ditt djuptänkande på en gång. Inga konstiga ord för att verka smartare än du är, snabbt konkret och bra formulerat. Så hur upplever folk dig, måste vara frustrerande när alla försöker trycka ned dig? eller?


Jag använder inga konstiga ord för Svenska är inte mitt förstaspråk. Sen gillar jag att försöka vara väldigt tydlig även om det kan vara svårt ibland.

Folk upplever mig som en skön typ tror jag. Jag drar alltid vitsar och försöker se det positiva med allt. Jag försöker sprida glädje omkring mig men det går bara om folk är mottagliga för det. Om folk är negativa och hatiska så stänger jag av och bryr mig inte om dom, t ex om folk generaliserar eller förnedrar kvinnor, invandrare, homosexuella osv. Men jag har aldrig märkt att någon försöker trycka ner mig, rent allmänt så märker jag inte sånt. Om någon driver med mig t ex så uppfattar jag inte det om det inte är helt uppenbart.

Sen tror jag man väljer själv precis vad man vill vara, inte materiellt men själsligt. Förr i tiden t ex så var jag värdelös, sen fick jag hybris och blev en supermänniska men nu har jag accepterat min plats som en helt vanlig dödlig. Det är skönast så. Jag vill inte att folk ser ner eller upp till mig. Förut var jag en profet, en i raden efter Moses, Jesus, Mohammed osv. Men jag avsa mig det uppdraget när jag insåg vilken börda det var. Någon annan tog över, kanske är hen det fortfarande eller så har den personen också passat det vidare.

Om man anstränger sig så är allt möjligt. Världen är så sjukt avancerad att det är svårt att tänka på det. Jag kan ta upp en lur, trycka på några knappar och någon i Japan svarar och han/hon är den enda (förutom regeringen, illuminati, om dom fått upp ögonen för en) som hör vad man säger. Teknik är nutidens mirakel, förr i tiden gick man på vattnet och delade hav, numera är det helt andra grejer. Folk tar det bara för givet.

Jag är ganska trött och vet inte vad jag vill ha sagt med detta. Ska nog sova nu.
424stil
 
Inlägg: 652
Anslöt: 2011-10-03
Ort: Angered

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 2:38:58

@Choklad

Wow, en tjej som kan armhävningar på en arm naturligt, måste jag se någon gång :) Det är extremt ovanligt. För det var det jag menade med naturligt stark.
Jag tar till mig av kritik hela tiden, kan även lära mig av andras misstag. Men det är just det, jag lyssnar på kritiken, inte förolämpningarna, dom är bara roliga.
Kärlek är enligt mig bara kontraproduktivt. Du blir enklare att kontrollera, du är svagare eftersom du delar upp dig själv i två bitar och du är endast så stark som din svagaste länk.

Jag vill inte ha någon svag länk :)
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 2:40:52

424stil skrev:
Neon666 skrev:@424sil

Se där! där har vi en speciell person, jag känner igen ditt djuptänkande på en gång. Inga konstiga ord för att verka smartare än du är, snabbt konkret och bra formulerat. Så hur upplever folk dig, måste vara frustrerande när alla försöker trycka ned dig? eller?


Jag använder inga konstiga ord för Svenska är inte mitt förstaspråk. Sen gillar jag att försöka vara väldigt tydlig även om det kan vara svårt ibland.

Folk upplever mig som en skön typ tror jag. Jag drar alltid vitsar och försöker se det positiva med allt. Jag försöker sprida glädje omkring mig men det går bara om folk är mottagliga för det. Om folk är negativa och hatiska så stänger jag av och bryr mig inte om dom, t ex om folk generaliserar eller förnedrar kvinnor, invandrare, homosexuella osv. Men jag har aldrig märkt att någon försöker trycka ner mig, rent allmänt så märker jag inte sånt. Om någon driver med mig t ex så uppfattar jag inte det om det inte är helt uppenbart.

Sen tror jag man väljer själv precis vad man vill vara, inte materiellt men själsligt. Förr i tiden t ex så var jag värdelös, sen fick jag hybris och blev en supermänniska men nu har jag accepterat min plats som en helt vanlig dödlig. Det är skönast så. Jag vill inte att folk ser ner eller upp till mig. Förut var jag en profet, en i raden efter Moses, Jesus, Mohammed osv. Men jag avsa mig det uppdraget när jag insåg vilken börda det var. Någon annan tog över, kanske är hen det fortfarande eller så har den personen också passat det vidare.

Om man anstränger sig så är allt möjligt. Världen är så sjukt avancerad att det är svårt att tänka på det. Jag kan ta upp en lur, trycka på några knappar och någon i Japan svarar och han/hon är den enda (förutom regeringen, illuminati, om dom fått upp ögonen för en) som hör vad man säger. Teknik är nutidens mirakel, förr i tiden gick man på vattnet och delade hav, numera är det helt andra grejer. Folk tar det bara för givet.

Jag är ganska trött och vet inte vad jag vill ha sagt med detta. Ska nog sova nu.



Ah, men jag förstod vad du menade, kan bara säga. Sök inte att bli en frälsare för världen för världen förtjänar ingen frälsning :) och du gjorde rätt som avsade dig, den bördan :) lev för dig själv och skit i resten.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Alien » 2012-08-17 2:43:23

Neon666 skrev:För vi är ett hot, emot dom, det finns dom som till och med ser oss som utomjordingar och som tror att vårat blod är en annan färg. Att vi är själlösa demoner, som måste spärras in för massans bästa. Att vi är farliga och måste stoppas.


Är det därför du har "odjurets tal" i ditt nick? :roll: :lol:
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 2:44:28

@Alien

Innan jag svarar, blir man avstängd ifall man säger emot en moderator här? Vill bara ha en försäkran.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in