Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: atoms, Alien

Vad skulle du känna/göra om AspergerForum försvann?

Känna mig övergiven och deprimerad
24
32%
Känna mig lättad, nu kan jag ägna mig åt annat
4
5%
Leta reda på ett nytt forum för aspergare
18
24%
Rycka på axlarna, klarar mig lika bra ändå
20
27%
Annat, ange i tråden
9
12%
 
Antal röster : 75

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav nano » 2019-03-26 11:45:17

Skulle tycka att det vore tråkigt, det var klart betydelsefullt för mig under en tid.
Har inte varit så aktiv senaste året men gillar att forumet finns.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav Christopher_R » 2019-03-26 15:42:18

Skulle ha letat reda på ett annat aspergerforum.
Christopher_R
 
Inlägg: 54
Anslöt: 2019-03-07

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav Dandelo » 2019-03-26 15:53:44

Något trist. Den är som en rutin att gå in och läsa några trådar eller skriva av sig, eller delta i någon diskussion. Fejsboken vägrar jag.
Dandelo
 
Inlägg: 2970
Anslöt: 2010-10-21

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav kiddie » 2019-03-27 2:01:57

OK, så en handfull personer skulle migrera till ett namnlöst forum. Utan att ens säga vart de ska.

Juste. Bra kompisanda.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav ankhh » 2019-03-27 2:09:01

kiddie skrev:OK, så en handfull personer skulle migrera till ett namnlöst forum. Utan att ens säga vart de ska.

Juste. Bra kompisanda.

Men, röstningsalternativet är ju att leta reda på något annat. De som röstat så kanske inte inser att det inte finns så mycket att välja på, om man inte tänker sig något engelskspråkigt?

Jag vet inte.

Men ett alternativ vore ju att skapa ett nytt forum så att det finns någonstans att gå... :wink:
ankhh
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2959
Anslöt: 2016-06-27

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav kiddie » 2019-03-27 2:39:10

ankhh skrev:Men, röstningsalternativet är ju att leta reda på något annat. De som röstat så kanske inte inser att det inte finns så mycket att välja på, om man inte tänker sig något engelskspråkigt?

Men ett alternativ vore ju att skapa ett nytt forum så att det finns någonstans att gå... :wink:


Jo, det är sant, alternativet är att leta rätt på ett, inte att de redan vet.

Jag börjar bli väldigt gnällig i denna frågan, för det är inte första gången i min värld som forum/chattar man varit på i en evighet, plötsligt försvinner. Det är skitjobbigt och slitsamt. Jag reagerar på det. Är inte mer än människa.

Snela hesten kommer föräras med ett forum, men det kommer inte vara ett aspergerforum. Och inget med stora mått. Själv har jag skjutit upp de senaste 5 åren (jösses), att skaffa ett nytt forum till den chatt jag och några andra driver (engelskspråkig), sedan 2002. Tyvärr är väl den också rätt långsam som chatt, men två av våra eldsjälar avled för bara några år sedan. Tyvärr påverkar det rätt mycket. Trots det har det forumet prioritet i mitt huvud.

Det har alltid, från början nästan, varit viktigt för mig att få vara någonstans där jag INTE har ansvar. Ibland kan jag ångra att jag inte hoppat på de roller på olika ställen som erbjudits mig, men sedan en rätt obehaglig incident i en chatt för många år sedan avsvor jag mig allt ansvar för allt som jag inte äger eller är admin för.

Jag tror andra kan ha liknande historier, eller andra anledningar till varför de INTE vill bli moddar, trots att de skulle passa väldigt bra. Det är ju så, lite typiskt, att de som säger nej oftast passar bäst. Känns inte som en enda det röstats på sagt ja...
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav atoms » 2019-03-27 3:04:09

kiddie skrev:Jag börjar bli väldigt gnällig i denna frågan, för det är inte första gången i min värld som forum/chattar man varit på i en evighet, plötsligt försvinner. Det är skitjobbigt och slitsamt. Jag reagerar på det. Är inte mer än människa.


Upplevt det där ett antal gånger på olika autist-forum; Aspergian Island, Aspergian Pride, Aspies For Freedom, Spectrumites & ytterligare nåt som jag glömt namnet på.

Alla på det här forumet vet hur det är att träffa vårdkontakter som inte förstår ens sårbarhet, nu känns det som om alla som klagar på oss moderatorer glömmer att vi är lika sårbara som ni andra och det känns förnedrande att vissa av er tror att vi vill att forumet ska gå under - hade vi velat det så hade vi lämnat det; förstår ni inte det? Vi är kvar för att vi inte vill att forumet ska gå under.
atoms
Moderator
 
Inlägg: 18053
Anslöt: 2009-05-05
Ort: Norrköping

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav nano » 2019-03-27 3:56:23

atoms skrev:... - hade vi velat det så hade vi lämnat det; förstår ni inte det? Vi är kvar för att vi inte vill att forumet ska gå under.

Låter rimligt ja.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav kiddie » 2019-03-27 5:01:26

atoms skrev:Upplevt det där ett antal gånger på olika autist-forum; Aspergian Island, Aspergian Pride, Aspies For Freedom, Spectrumites & ytterligare nåt som jag glömt namnet på.

:-)Hug Så du vet hur det pinar en. Ledsen att du oxo upplevt liknande.

atoms skrev:Nu känns det som om alla som klagar på oss moderatorer glömmer att vi är lika sårbara som ni andra och det känns förnedrande att vissa av er tror att vi vill att forumet ska gå under - hade vi velat det så hade vi lämnat det; förstår ni inte det? Vi är kvar för att vi inte vill att forumet ska gå under.

Jag tror förutom för de som verkligen känner sig hämndlystna på något vis (de hörs mest), så är de flesta av oss gnällare bara av ren chock. Alien slänger upp ett inlägg som känns som det frågar oss vad vi ska göra när ni stänger ner. Det kanske inte står så ordagrant, men många av oss har katastroftänkande och blir helt enkelt upprörda.

De som mer är chockade tror jag det är en fas hos. Jag tror att ett samarbete mellan moddar och dessa kan komma att funka, det är bara så enkelt att "vi" kände oss hotade och sa saker som fick "er" att känna er nedvärderade. Däremot tror jag inte på ett samarbete mellan de hämndlystna och er. De säger inte saker i chock utan de menar vad de säger.

En sak som jag verkligen uppskattar är att ni modds verkligen gått ut med situationen nu och gjort den transparent. Jag förstår att ni inte ville det innan, men i detta fallet var det det BÄSTA ni kunde göra, och jag uppskattar förklaringar från Atoms och Marxisten, även om man då får veta att det var lite värre än man trodde.

Det känns ändå bättre att veta vad som pågår, än att bara bli rädd och börja spekulera. Så det draget att faktiskt visa upp situationen som den ser ut nu, är väldigt bra gjort av er.

Jag vet att jag inte hållit god ton, men jag har inte suttit och grunnat över hur "dåliga" ni skulle vara, som vissa gjort i flera år. Däremot fick jag en chock när Alien postade och jag övertolkade (hoppas jag) att hon ville lägga ner forumet.

Jag är glad att ni inte vill lägga ner. Jag tror också att det är fullt möjligt att rädda forumet. Det enda som jag gjort som antingen kan räknas som positivt eller negativt, är att jag ökat min aktivitet, och då har det blivit antingen blaj eller bra inlägg. Det var mitt lilla menlösa försök för att andra, mer begåvade människor skulle hoppa på trådarna och att aktiviteten skulle öka. Går aktiviteten ner för mycket så kommer det bli en mindre procent som bryr sig om forumet är kvar. Blev anklagad för att skriva för mycket om mig, men jag hoppas att jag bjöd in andra att hoppa på och skriva sin egen uppfattning.

Många som vill ha forumet kvar, har hållit sig lugna och inte låtit känslor spilla över. Det är jag imponerad av. När katastroftankarna suger tag i mig blir jag nog anklagande av misstag.

Jag vet inte om ni vill förlåta mig men i min värld kommer ofta förlåtelse från att man förklarar hur fel det blev! Jag inser att jag gjort fel här och där i detta avseende och det är precis inte mina stoltaste dagar.

Jag skulle vilja att vi verkligen satte oss ner och pratade om vad vi gör nu. Det är bra att det efterlyses moderatorer. Men undrar om vi kan kanske skapa ett chattdatum och tid där alla som har idéer får yppa dem och få svar snabbt från moderatorerna och helst Liebert oxo. Lite brainstorming helt enkelt.

Det som blev lite extra läbbigt var att Alien rörde ihop allt till en klump och antar det beror på att hon kände sig överväldigad. Jag tror det är VÄLDIGT viktigt att inse att vi kommer undan GDPR ganska enkelt och att de andra problemen är separata.

Självklart är jag glad att alla moderatorerna inte bara slutade samtidigt. Det måste varit jobbigt att ni inte kunde tillsätta fler moderatorer och inte göra några ändringar alls. Jag tror inte den vanlige medlemmen var varse om att det var så här. Jag var det iaf inte.

Om Liebert lyckas tillsätta en tekniker, tror jag vi har rätt mycket bättre chans än nu. Det känns i ärlighet viktigare än att tillsätta en admin.

Ska vi slå våra kloka huvuden ihop och hitta en lösning till detta? Jag tror det skulle gå, för de flesta, även de som kanske uttryckt sig fel, menar väl. Det har märkts en hårdare ton även från oss som inte brukar ha detta, och vi är iallafall två personer som bett om ursäkt. För att vi sagt saker som vi egentligen inte brukar säga.

Det finns dock tyvärr de som har bråkat länge och inte kommer ge sig förrän de får "rätt", även om det betyder att de driver forumet i sin grav. Sådana är inte lika lätt att förlåta eftersom de är övertygade om att vissa specifika personer är ondskan själv.

Jag hoppas att moddarna fortsätter agera som de gjort på sistone, med transparens och att de faktiskt berättat att de inte ens kunde tillsätta nya modds. Det finns andra som drivit PhPBB-forum som säkert kan komma med tips. Om de sedan köas upp och utförs av Liebert är det gott nog för tillfället.

Jag hoppas vi får ihop forumet igen och att folk ska börja trivas igen. :-)154
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav Pinghis Khan » 2019-03-27 11:29:34

Korallhavet hade kanske varit alternativ men det är väl nedlagt efter alla bråk med modsen där och det urartade väl med misshandel och hot och så vidare.
Tråkigt när det blir så.
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav krumelur » 2019-03-27 13:03:38

Bli ledsen för att jag inte hinner läsa något här, jag blev medlem nu.
krumelur
 
Inlägg: 41
Anslöt: 2019-03-27

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav antonius » 2019-03-27 15:20:49

krumelur skrev:Bli ledsen för att jag inte hinner läsa något här, jag blev medlem nu.


Är väl bara en fas, som alla forum har emellanåt, så häng kvar bara...
antonius
 
Inlägg: 21798
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav krumelur » 2019-03-27 16:24:47

antonius skrev:
krumelur skrev:Bli ledsen för att jag inte hinner läsa något här, jag blev medlem nu.


Är väl bara en fas, som alla forum har emellanåt, så häng kvar bara...
Hoppas det är så :) .
krumelur
 
Inlägg: 41
Anslöt: 2019-03-27

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav Alien » 2019-03-31 2:33:39

Pinghis Khan skrev:
kiddie skrev:
Huggorm skrev:Starta ett eget AS-forum, så kan vi alla komma till dig istället :-)Happy


Ligger rätt bra efter i återuppbyggandet av mitt gamla forum. Det har prioritet.

Hade jag dock skapat ett aspergerforum skulle INTE alla härifrån vara välkomna...


Jag skulle göra som på flashback, införa KFK.


Jag är inte så hemma på Flashback så jag måste kolla upp vad det betyder (ogillar kryptiska förkortningar):

2.02. Kvalitet framför kvantitet (KFK)
Medlemmar som motarbetar den fria debatten i forumet, genom att systematiskt publicera inlägg med för låg kvalitet eller bristande debattunderlag, blir avstängda eller bannlysta.
https://www.flashback.org/regler

Men vad jag erfarit uppskattar många aspergare lek- och tramstrådar.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46091
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav Batte » 2019-03-31 2:45:43

Alien skrev:Men vad jag erfarit uppskattar många aspergare lek- och tramstrådar.
Jeg synes lek og trams-tråder er viktige.

Jeg vil dog ikke påstå at lek og trams tilsvarer det i sitatet fra det andre forumet. Det handler vel mer om spam og stadig posting av innlegg som ikke tilfører verdi og som man burde forstå at ikke er konstruktivt hverken sosialt eller saklig?
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav Alien » 2019-03-31 2:46:10

kiddie skrev:
Lissås skrev:Om jag förstår problemen rätt så är GDPR (att forumet inte känner till vad som gäller), och att det saknas personer som vill och kan bistå och utveckla forumet, och det saknas likvida tillgångar?

Jag tänker, kan vi inte slå våra kloka huvuden ihop och hjälpas åt? En person kanske inte kan allt, men alla kan något. Min man jobbar med att bygga datasystem (vet ej vilka dataystem), men jag kanske kan fråga honom om det är något som forumet kan dra nytta av.


Det saknas egentligen ingenting. Det är nuvarande ledning som inte ville släppa in extra hjälp. Det FINNS kunskap här på forumet och vi har t o m tappat kunskap när folk som ville hjälpa till blev "tillsagda" och stuckit. Känt sig ovälkomna.

Grejen är att nuvarande ägare och moderatorer hellre lägger ner än lämnar över. Om de inte fattat att nyrekrytering är superviktigt så tycker jag att det är så snett att det drabbar oss som faktiskt frågat om vi kan hjälpa till. Plus alla andra. Inga kunskaper som kommer utifrån har accepterats. Det har hela tiden varit så att de inte vill lyssna på vad som funkat på andra ställen. Man har blivit klappad på huvudet ungefär som Detta förstår du dig inte på.. och På VÅRT forum gör VI som vi vill, vi behöver ingen hjälp.

Det främjar verkligen inte ett övertagande eller nystart. Vi vanliga medlemmar är ju ändå bara lallande idioter.

Det här tycker jag är synnerligen orättvist.

Vi har helt enkelt inte haft tillräcklig teknisk kompetens för att införa några tekniska nyheter. Eftersom vi inte haft någon admin har vi inte heller kunnat införa några administrativa nyheter; vi har avvaktat admins återkomst.

Jag känner verkligen inte igen att jag "klappat någon på huvudet" och meddelat "vi behöver ingen hjälp".
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46091
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav Alien » 2019-03-31 2:53:19

Fabela skrev:Bara en stilla undran:

Hur många "personal" är det som skulle behövas egentligen?

Vill ni nuvarande moddar lämna helt, eller?


Moderator:
Minst en tekniker (har en på gång)
Minst två moderatorer till (har en på gång)

Sedan skulle väl inte alla vi gamla mods försvinna (även om önskemål uttryckts om det). Men vi "gamlingar" skulle kunna jobba mindre och slippa känna pressen att helst gå in på forumet varje dag och godkänna inlägg från nykomlingar och förhandsgranskade, försöka beta av anmälningsberget etc.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46091
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav notwoodstock » 2019-03-31 7:35:50

Jag tycker inte att jag platsar här på forumet, just nu, så jag skriver inte mycket.

Men jag skulle hoppas att jag slipper byta Aspergerforumet mot något sämre, terapimässigt. Läser ibland enstaka förtvivlade inlägg i delforumet för AS på http://www.christianforums.com.
notwoodstock
 
Inlägg: 3924
Anslöt: 2013-12-22
Ort: Stockholm

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav Lissås » 2019-03-31 8:38:10

Jag inser att det inte finns någon direkt ersättare för detta forum om det försvann.

Är det möjligt att söka något slags bidrag för underhåll av forumet? Nu vet jag inte alls om det är möjligt, men om man har t.ex. en studiecirkel så kan man söka bidrag för vissa saker. Jag tänker också att det kanske går att söka bidrag p.g.a. att de som är potentiella medlemmar här oftast har diagnoser eller drag av och att man mäjligen kan söka något bidrag av den anledningen?

I annat fall kanske det går att starta upp ett swishkonto där man kan bidra med några slantar efter förmåga?
Lissås
 
Inlägg: 130
Anslöt: 2018-12-15
Ort: En ort någonstans i Svealand

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav Alien » 2019-03-31 14:51:02

Batte skrev:
Alien skrev:Men vad jag erfarit uppskattar många aspergare lek- och tramstrådar.
Jeg synes lek og trams-tråder er viktige.

Jeg vil dog ikke påstå at lek og trams tilsvarer det i sitatet fra det andre forumet. Det handler vel mer om spam og stadig posting av innlegg som ikke tilfører verdi og som man burde forstå at ikke er konstruktivt hverken sosialt eller saklig?


Vad Flashback syftar på vet jag inte riktigt. Men kan tänka mig att "klena trådstarter" hamnar direkt i papperskorgen. Här tillåter vi ju sådana i OT-avdelningen. Vi förbjuder inte heller trådstarter med "bristande debattunderlag". Spam och reklam tillåts däremot inte på AF. Det som är kontroversiellt är att vi flyttar OT till OT-tråden el till andra trådar. Vi brukar inte värdera om inläggen är av låg el hög kvalitet, bara om de håller sig till trådämnet el inte. Eller om de annars bryter mot reglerna (personangrepp etc).
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46091
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav Batte » 2019-03-31 14:54:59

Alien skrev:
Batte skrev:
Alien skrev:Men vad jag erfarit uppskattar många aspergare lek- och tramstrådar.
Jeg synes lek og trams-tråder er viktige.

Jeg vil dog ikke påstå at lek og trams tilsvarer det i sitatet fra det andre forumet. Det handler vel mer om spam og stadig posting av innlegg som ikke tilfører verdi og som man burde forstå at ikke er konstruktivt hverken sosialt eller saklig?


Vad Flashback syftar på vet jag inte riktigt. Men kan tänka mig att "klena trådstarter" hamnar direkt i papperskorgen. Här tillåter vi ju sådana i OT-avdelningen. Vi förbjuder inte heller trådstarter med "bristande debattunderlag". Spam och reklam tillåts däremot inte på AF. Det som är kontroversiellt är att vi flyttar OT till OT-tråden el till andra trådar. Vi brukar inte värdera om inläggen är av låg el hög kvalitet, bara om de håller sig till trådämnet el inte. Eller om de annars bryter mot reglerna (personangrepp etc).
Ja, det er vel gode retningslinjer her. :-)Happy
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav kiddie » 2019-03-31 15:12:01

Alien skrev:
Fabela skrev:Bara en stilla undran:

Hur många "personal" är det som skulle behövas egentligen?

Vill ni nuvarande moddar lämna helt, eller?


Moderator:
Minst en tekniker (har en på gång)
Minst två moderatorer till (har en på gång)

Sedan skulle väl inte alla vi gamla mods försvinna (även om önskemål uttryckts om det). Men vi "gamlingar" skulle kunna jobba mindre och slippa känna pressen att helst gå in på forumet varje dag och godkänna inlägg från nykomlingar och förhandsgranskade, försöka beta av anmälningsberget etc.


Bra att det händer lite. Självklart är det jobbigt att måsta gå in varje dag.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav kiddie » 2019-03-31 15:22:55

Batte skrev:
Alien skrev:Men vad jag erfarit uppskattar många aspergare lek- och tramstrådar.
Jeg synes lek og trams-tråder er viktige.

Jeg vil dog ikke påstå at lek og trams tilsvarer det i sitatet fra det andre forumet. Det handler vel mer om spam og stadig posting av innlegg som ikke tilfører verdi og som man burde forstå at ikke er konstruktivt hverken sosialt eller saklig?


Som tur är är vi inte Flashback. De är ett mycket större forum och ska täcka ALLA ämnen man kan komma på. Det är inte en liten grej de tagit på sig!

Men till och med på Flashback finns det en avdelning för trams, men för att få skriva där måste man ha skrivit ett visst antal inlägg som är on-topic.

Sedan tycker jag det är skönt att komma hit och slippa höra i vartannat inlägg att "allt är invandrarnas fel". Flashback har sin plats på nätet. Men man måste verkligen ha en hjärna som snabbt kan sålla bort inlägg som handlar om "negrer och blattar". Det är allmänt hån om man använder korrekt vokabulär och inte ansluter sig till hatet.

Vårt forum har oxo sin plats och Flashback är verkligen ingenting vi ska ta efter. Det är alldeles för högt i tak för hat och grafiska våldsbeskrivningar.

Sedan är väl det lite samma här som där, man ska helst inte skapa för många nya trådar med samma ämne. Det som kan anses som en klen trådstart här kan duga alldeles utmärkt länkad in i en befintlig tråd.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav earlydayminer » 2019-04-01 16:07:54

OM det betyder så mycket för så många så ska dessa ta över!

Jag kan bli moderator i sådana fall. Givetvis kan jag vara objektiv och fick för ett ex antal år sedan förfrågan. Fått sammanlagt 3 förfrågningar kring det, men alltid tackat nej. Nu har jag varit moderator i en stor "Superman"-grupp och ensam moderator (exkl. admin [som har spotifykanal med över 100 000 lyssnare]) en "RetroWave Art & Music"-grupp (med t ex många seriösa producenter/musiker som är otroligt framgångsrika inom genren samt grafiker med sjukt stor fanbase) på FaceBook. Så jag har fått känning och är givetvis helt objektiv i allt. Aldrig för snäll, aldrig elak. Som privatanvändare kan jag använda starka ord, men ta vissa (starkare benämningar som t ex 'idioter' [vilket är mer som samlingsnamn för 'människor' inkl. yours truly]) saker med en nypa salt och så - men det kan jag lägga ned om jag behöver ta en roll som moderator. JUST SAYING.

Med det sagt så är det en stor förlust om det försvinner - givetvis. Lärt mig väldigt mycket här! Visserligen drog jag till en galen brud i Lund tack vare forumet (hahaha) - men jaja.

Så många kompisar härifrån har jag inte, men mer människor jag respekterar som t ex KrigarSjäl, Lakrits, Kvasir, Bror Duktig osv.

Och människor jag helt ärligt skulle hjälpa först i en katastrofal händelse som t ex Titti, Alien, alfapetsmamma, Inger osv. Jag gillar äldre kvinnor. Haha! Förlåt. :) Vad jag menar är att ni varit mammiga mot mig, vänskapliga och jag gillar er!

Just det. Fann min fd sambo (flickvän i 3,5 år) TheBoxSaysNo här på forumet. Vi ska fika till helgen och vi började prata 2008. :-)Happy :-)154
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in