Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: atoms, Alien

Vad skulle du känna/göra om AspergerForum försvann?

Känna mig övergiven och deprimerad
23
33%
Känna mig lättad, nu kan jag ägna mig åt annat
3
4%
Leta reda på ett nytt forum för aspergare
17
24%
Rycka på axlarna, klarar mig lika bra ändå
18
26%
Annat, ange i tråden
9
13%
 
Antal röster : 70

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav atoms » 2019-03-24 23:29:36

ankhh skrev:Edit: Dagobert och atoms postade medan jag skrev. Jag uppskattar de vänliga orden, och vill påpeka att jag hade respekterat anledningen om anonymiteten om det faktiskt hade sagts till mig...


Moderator:

Du försvann för fort.
atoms
Moderator
 
Inlägg: 18044
Anslöt: 2009-05-05
Ort: Norrköping

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav ankhh » 2019-03-24 23:30:29

atoms skrev:
ankhh skrev:Edit: Dagobert och atoms postade medan jag skrev. Jag uppskattar de vänliga orden, och vill påpeka att jag hade respekterat anledningen om anonymiteten om det faktiskt hade sagts till mig...


Moderator:

Du försvann för fort.

Nä. Läs tillbaka i forumet så ser du.
ankhh
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2959
Anslöt: 2016-06-27

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav Pinghis Khan » 2019-03-24 23:32:23

atoms skrev:
Pinghis Khan skrev:Det kanske finns för mycket skitsnack om alla i modforumet... :mrgreen:
Så man kan inte släppa in några nya.


Moderator:

I modforum pratar vi inte skit, det har vi inte tid med.

Man ska hög integritet för att fungera där, och aldrig avslöja något av det man fått reda på därinne.


Jaha varför har ni inte fått tummen ur vid det här laget då?
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav Maggi » 2019-03-24 23:39:22

ankhh skrev:Absolut inte. Självklart fanns där diskussioner kring problemärenden, men absolut inget skitsnack om några medlemmar.

Så mycket tycker jag att jag kan berätta från mina skuggmoderatordagar utan att bryta mot den inofficiella tystnadsplikten.

Och så (ännu) en OT-grej: det här nedvärderandet av tanter känns rätt olämpligt, så här på ett forum för folk som är vana vid att bli nedvärderade. Och, jodå, självklart tar jag som +50-årig kvinna åt mig lite extra... Men. Det skulle gå bra att skriva om hur man, med rätt eller fel, uppfattar forumledningens policy utan sådana slängar.

Tycker jag.

:-)049
Maggi
 
Inlägg: 3157
Anslöt: 2013-09-04

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav atoms » 2019-03-24 23:42:44

Pinghis Khan skrev:
atoms skrev:
Pinghis Khan skrev:Det kanske finns för mycket skitsnack om alla i modforumet... :mrgreen:
Så man kan inte släppa in några nya.


Moderator:

I modforum pratar vi inte skit, det har vi inte tid med.

Man ska hög integritet för att fungera där, och aldrig avslöja något av det man fått reda på därinne.


Jaha varför har ni inte fått tummen ur vid det här laget då?


Moderator:

Därför att det är mycket vi måste göra, medan vi gör allt det som en Admin borde ha gjort utan att för den skull ha de verktyg som en Admin har. Forumet har faktiskt inte haft någon funktionell Admin sedan våren 2016. Långt innan Titti kom och försvann utan att vi fick någon information om när hon kunde komma tillbaka - hennes beslut var vi ändå låsta av.
atoms
Moderator
 
Inlägg: 18044
Anslöt: 2009-05-05
Ort: Norrköping

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav Pinghis Khan » 2019-03-24 23:43:08

Konsensus:
Man får inte säga tant.

Bra då vet vi det.
Ja just det ska ni rekrytera någon?
Även om det inte är en tant?
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav sussi83 » 2019-03-24 23:49:38

Hur kommer det sig att det är så få aktiva medlemmar?
Kanske missat nåt. :-)063

FB har funnits länge och brukar innehålla mer flum.
Senast redigerad av sussi83 2019-03-24 23:53:16, redigerad totalt 2 gånger.
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav Dagobert » 2019-03-24 23:49:53

atoms skrev:Moderator:

Därför att det är mycket vi måste göra, medan vi gör allt det som en Admin borde ha gjort utan att för den skull ha de verktyg som en Admin har. Forumet har faktiskt inte haft någon funktionell Admin sedan våren 2016. Långt innan Titti kom och försvann utan att vi fick någon information om när hon kunde komma tillbaka - hennes beslut var vi ändå låsta av.

Men Liebert kan väl fortfarande dela ut behörigheter?
Dagobert
 
Inlägg: 14029
Anslöt: 2010-11-30

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav atoms » 2019-03-24 23:51:58

Dagobert skrev:
atoms skrev:Moderator:

Därför att det är mycket vi måste göra, medan vi gör allt det som en Admin borde ha gjort utan att för den skull ha de verktyg som en Admin har. Forumet har faktiskt inte haft någon funktionell Admin sedan våren 2016. Långt innan Titti kom och försvann utan att vi fick någon information om när hon kunde komma tillbaka - hennes beslut var vi ändå låsta av.

Men Liebert kan väl fortfarande dela ut behörigheter?


Ja, det kan han.
atoms
Moderator
 
Inlägg: 18044
Anslöt: 2009-05-05
Ort: Norrköping

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav Sjuckert » 2019-03-24 23:52:21

Jag hade under väldigt lång tid väldigt dåligt samvete när jag började inse att jag inte klarade av adminrollen. Ibland känns det som om det var mitt fel att det gick åt skogen, att jag styrde forumskeppet åt fel håll så att det gick på grund. Det känns orättvist att de kvarvarande tappra modsen får en massa gnäll och missnöje och skitsnack om tantstyre. Det är inte deras fel att det saknas en admin och att deras händer liksom är bakbundna.
Sjuckert
 
Inlägg: 1164
Anslöt: 2013-05-11

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav kiddie » 2019-03-24 23:52:32

atoms skrev:men ni andra kanske är mer vidsynta och låter första bästa person vakta er lägenhet när ni reser bort en vecka?


Underförstått AF är moderatorernas lägenhet, medan medlemmar egentligen inte behövs och inte bygger upp forumet.

Samma jävla attityd.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav nomemorytoday » 2019-03-24 23:54:30

Den lilla tid jag varit här, tycker jag dock att forumet fungerat bra. Och har det gått att få det fungera, trots något som inte fungerat då... (jag vet inte riktigt vad en del menar med att det inte fungerat) så borde det kunna gå att få det fungera ännu bättre i sådant fall, fall det problem som jag inte förstår nu, går att lösa? VM i snurr här kanske.
nomemorytoday
 
Inlägg: 3913
Anslöt: 2018-01-13

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav kiddie » 2019-03-24 23:57:15

Sjuckert skrev:Det är inte deras fel att det saknas en admin och att deras händer liksom är bakbundna.


Förstår inte varför du tycker du var en dålig admin. Det funkade rätt bra på den tiden.

Däremot göra som Titti, bli admin och inte vara aktiv en enda dag och de andra moddarna accepterade det, det är fan oacceptabelt. Och inte fick man säga något om det för det var ett heligt ämne.

Så utse en jävla admin så vi kan gå vidare. Ge oss lite tid så kan vi komma med ett gäng förslag och sedan röstar vi.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav atoms » 2019-03-25 0:06:26

kiddie skrev:
atoms skrev:men ni andra kanske är mer vidsynta och låter första bästa person vakta er lägenhet när ni reser bort en vecka?


Underförstått AF är moderatorernas lägenhet, medan medlemmar egentligen inte behövs och inte bygger upp forumet.

Samma jävla attityd.


Moderator:

Trist inställning du har, det var bara ett exempel.
atoms
Moderator
 
Inlägg: 18044
Anslöt: 2009-05-05
Ort: Norrköping

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav Pinghis Khan » 2019-03-25 0:14:25

Sjuckert skrev:Jag hade under väldigt lång tid väldigt dåligt samvete när jag började inse att jag inte klarade av adminrollen. Ibland känns det som om det var mitt fel att det gick åt skogen, att jag styrde forumskeppet åt fel håll så att det gick på grund. Det känns orättvist att de kvarvarande tappra modsen får en massa gnäll och missnöje och skitsnack om tantstyre. Det är inte deras fel att det saknas en admin och att deras händer liksom är bakbundna.


Fröet till problem fanns uppenbarligen redan ifrån start.
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav slackern » 2019-03-25 0:23:37

Pinghis Khan skrev:
kiddie skrev:
Lissås skrev:Om jag förstår problemen rätt så är GDPR (att forumet inte känner till vad som gäller), och att det saknas personer som vill och kan bistå och utveckla forumet, och det saknas likvida tillgångar?

Jag tänker, kan vi inte slå våra kloka huvuden ihop och hjälpas åt? En person kanske inte kan allt, men alla kan något. Min man jobbar med att bygga datasystem (vet ej vilka dataystem), men jag kanske kan fråga honom om det är något som forumet kan dra nytta av.


Det saknas egentligen ingenting. Det är nuvarande ledning som inte ville släppa in extra hjälp. Det FINNS kunskap här på forumet och vi har t o m tappat kunskap när folk som ville hjälpa till blev "tillsagda" och stuckit. Känt sig ovälkomna.

Grejen är att nuvarande ägare och moderatorer hellre lägger ner än lämnar över. Om de inte fattat att nyrekrytering är superviktigt så tycker jag att det är så snett att det drabbar oss som faktiskt frågat om vi kan hjälpa till. Plus alla andra. Inga kunskaper som kommer utifrån har accepterats. Det har hela tiden varit så att de inte vill lyssna på vad som funkat på andra ställen. Man har blivit klappad på huvudet ungefär som Detta förstår du dig inte på.. och På VÅRT forum gör VI som vi vill, vi behöver ingen hjälp.

Det främjar verkligen inte ett övertagande eller nystart. Vi vanliga medlemmar är ju ändå bara lallande idioter.


Bra analys.


Hade inte du skrivit ungefär samma sak ett par sidor tidigare fast något mer kortfattat?
slackern
 
Inlägg: 43668
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav Lissås » 2019-03-25 0:26:26

Citerade fel, inlägget finns längre ned på sidan.

Instämmer, man kan inte bara släppa in vem som helst för att ansvara för forumet. Det måste finnas en tillit till personen ifråga.
Senast redigerad av Lissås 2019-03-25 0:34:53, redigerad totalt 1 gång.
Lissås
 
Inlägg: 130
Anslöt: 2018-12-15
Ort: En ort någonstans i Svealand

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav Pinghis Khan » 2019-03-25 0:30:22

Lissås skrev:
atoms skrev:I fallet med ankhh var det på grund av att denne/a ville vara anonym även för oss andra moderatorer som gjorde att vi inte ville släppa in hen i maskineriet efter att ha varit inne i modforum blott några dagar, men ni andra kanske är mer vidsynta och låter första bästa person vakta er lägenhet när ni reser bort en vecka?


Instämmer, man kan inte bara släppa in vem som helst för att ansvara för forumet. Det måste finnas en tillit till personen ifråga.


Vad spelar det för roll när forumet är nerlagt?
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav Lissås » 2019-03-25 0:30:47

atoms skrev:Moderator:

Ja, absolut.

I fallet med ankhh var det på grund av att denne/a ville vara anonym även för oss andra moderatorer som gjorde att vi inte ville släppa in hen i maskineriet efter att ha varit inne i modforum blott några dagar, men ni andra kanske är mer vidsynta och låter första bästa person vakta er lägenhet när ni reser bort en vecka?



Instämmer, man kan inte bara släppa in vem som helst för att ansvara för forumet. Det måste finnas en tillit till personen ifråga.
Lissås
 
Inlägg: 130
Anslöt: 2018-12-15
Ort: En ort någonstans i Svealand

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav kiddie » 2019-03-25 0:35:47

Jag fattar inte formuleringen Ankhh ville vara anonym, hur då anonym menar ni?
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav Lissås » 2019-03-25 0:38:33

Pinghis Khan skrev:
Lissås skrev:
atoms skrev:I fallet med ankhh var det på grund av att denne/a ville vara anonym även för oss andra moderatorer som gjorde att vi inte ville släppa in hen i maskineriet efter att ha varit inne i modforum blott några dagar, men ni andra kanske är mer vidsynta och låter första bästa person vakta er lägenhet när ni reser bort en vecka?


Instämmer, man kan inte bara släppa in vem som helst för att ansvara för forumet. Det måste finnas en tillit till personen ifråga.


Vad spelar det för roll när forumet är nerlagt?


Jag tänker att vi alla skriver här för att kunna behålla forumet. Men att släppa in vem som helst kan vara farligt.
Lissås
 
Inlägg: 130
Anslöt: 2018-12-15
Ort: En ort någonstans i Svealand

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav Pinghis Khan » 2019-03-25 0:40:51

Lissås skrev:
Pinghis Khan skrev:
Lissås skrev:
Instämmer, man kan inte bara släppa in vem som helst för att ansvara för forumet. Det måste finnas en tillit till personen ifråga.


Vad spelar det för roll när forumet är nerlagt?


Jag tänker att vi alla skriver här för att kunna behålla forumet. Men att släppa in vem som helst kan vara farligt.

Ja man behöver ju inte utnämna Pikachu :roll:

Å man vill ju inte att en mod ...bygger en bomb eller infiltrerar en kriminell organisation eller så. :-)018
Senast redigerad av Pinghis Khan 2019-03-25 0:49:18, redigerad totalt 1 gång.
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav atoms » 2019-03-25 0:43:31

kiddie skrev:Jag fattar inte formuleringen ankhh ville vara anonym, hur då anonym menar ni?


Moderator:

Anonym i betydelsen okänd, helt främmande.
atoms
Moderator
 
Inlägg: 18044
Anslöt: 2009-05-05
Ort: Norrköping

Om forumet försvann skulle jag ... (Omröstning)

Inläggav Pinghis Khan » 2019-03-25 0:45:51

Onekligen lägger ledningen ner mycket energi på saker som inte andra foru,öledningar o dylikt lägger ner energi på.
Det funkar för alla andra att vara anonyma och moderera.
Och varför lägga ner energi på att jaga folk som skaffar ett nytt nick utan att författa en massa onödiga PM och trams?
Pikachu och hans företrädare Herman eller vad de hette bryr sig knappast.
En massa onödigt tjaffs helt enkelt.
Absurd jag på ot och trams och allmän socialt beteende i trådar .
Osv...
Senast redigerad av Pinghis Khan 2019-03-25 0:47:01, redigerad totalt 1 gång.
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in