Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet etc

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav Debbido » 2012-06-13 0:49:52

Jag vet att man ska bli "hög" på marijuana, men det hände inte mig de få gånger jag prövade den i Holland. Jag blev bara trött och somnade, utan smärta. Perfekt! Då kan jag stryka värk- och sömntabletter. Fast nu stängs ju Holland, det blir bara marijuana för medborgarna.

Att man försummar en massa saker pga marjuana ska jämföras med vad man försummar att göra om man är neddrogad på vissa andra mediciner. Eller vad man får gjort om man är sjuk.

Jag utgår ju från att man inte är fullt frisk eller "ostörd". Är man frisk och normal så kan man väl hitta på bättre saker att göra med sitt liv, göra sånt man brinner för.
Debbido
 
Inlägg: 5689
Anslöt: 2007-09-24
Ort: Vid Västerhavet

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav slackern » 2012-06-13 0:53:30

Debbido skrev:Jag vet att man ska bli "hög" på marijuana, men det hände inte mig de få gånger jag prövade den i Holland. Jag blev bara trött och somnade, utan smärta. Perfekt! Då kan jag stryka värk- och sömntabletter. Fast nu stängs ju Holland, det blir bara marijuana för medborgarna.

Att man försummar en massa saker pga marjuana ska jämföras med vad man försummar att göra om man är neddrogad på vissa andra mediciner. Eller vad man får gjort om man är sjuk.

Jag utgår ju från att man inte är fullt frisk eller "ostörd". Är man frisk och normal så kan man väl hitta på bättre saker att göra med sitt liv, göra sånt man brinner för.


Här kan du få cannabis även i Sverige lagligt via apoteket.

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/art ... ocTypeID=7
slackern
 
Inlägg: 43750
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav heterPeter » 2012-06-13 19:34:40

Det här är grejen - det finns en del saker som går att använda i cannabis som är bra till vissa saker. Dessa ämnen är _icke_rusgivande_ te.x Cannabidiol (CBD), kruxet är att det är andra ämnen som INTE är bra i medicinska sammanhang t.ex vanligt THC - som är rusgivande. Nu hör det till saken att dom allra frömsta förespråkarna för legalisering använder dom medicinska argumenten, fast dom i första hand vill ha den legaliserad för sitt eget russyftes skull,

Min Högst personliga åsikt är: Legalisera Medicin utvunnet ur Cannabis - men låt oss inte få ett system där man köper jointar på recept - som i Usa, lr där man får inneha marijuana eller hasch.

Att Cannabis som drog är mindre farlig än alkohol - det är det ingen tvekan om, men dom sociala faktorerna med cannabismissbruka kan i vissa fall bli rätt stora. Och man ska inte glömma att den som råkar ut för en psykos orsakad av cannabis-rus inte helt säkert kommer ur den. Någonsin.
heterPeter
 
Inlägg: 281
Anslöt: 2010-06-22
Ort: Farsta/Stockholm

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav plåtmonster » 2012-06-13 19:53:32

Kanske kan vara relevant för diskussionen:
SVT skrev:Den 20-årige man, som under en vild biljakt dödade en 60-årig man på cykel och skadade en annan person, var enligt polisen drogpåverkad vid vansinnesfärden genom Malmö i går.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav linneajohansson » 2012-06-14 0:39:31

plåtmonster skrev:Kanske kan vara relevant för diskussionen:
SVT skrev:Den 20-årige man, som under en vild biljakt dödade en 60-årig man på cykel och skadade en annan person, var enligt polisen drogpåverkad vid vansinnesfärden genom Malmö i går.


Det där är inte relevant, det är löst spekulerande och du hade lika gärna kunnat gissningsplacera den i Wines MDPV-tråd. ;)
Eller fanns det belägg för att han var drogpåverkad av Cannabis?
linneajohansson
 
Inlägg: 50
Anslöt: 2009-10-02

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav plåtmonster » 2012-06-14 0:50:53

De skriver så här:
SVT skrev:-Han kunde t.ex inte hålla blicken stilla, hade muntorrhet och var nervös, säger polisens utredare Mats Johansson.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav heterPeter » 2012-06-14 0:53:54

plåt - jag tror nog att alla här är överens om att man inte ska köra bil med droger i kroppen.
heterPeter
 
Inlägg: 281
Anslöt: 2010-06-22
Ort: Farsta/Stockholm

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav linneajohansson » 2012-06-14 2:12:27

Blir man muntorr av cannabis?

MDPV, amfetamin, Ectasy och dylikt ger också okontrollerad blick och muntorrhet.

Eller nej. Tänk vad pinsamt om det visade sig att det var metylfenidat eller dextroamfetamin han var påverkad av. ;) De har också okontrollerad blick och muntorrhet vid överdrosering.
linneajohansson
 
Inlägg: 50
Anslöt: 2009-10-02

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav Wine » 2012-06-14 22:51:57

Den brittiska Lungfonden har undersökt vad folk tror om cannabis och de allra flesta, nästan nio av tio av de som tillfrågats i undersökningen har uppgett att de tror att rökning är farligare än cannabis, men den brittiska Lungfonden kontrar med att hänvisa till en studie där man menar att cannabis kan vara tjugo gånger mer cancerframkallande än rökning för unga vuxna:

DN - En av tre tror att cannabis är ofarligt
Publicerad 2012-06-06 07:30

En av tre tror att cannabis är ofarligt. I själva verket kan man drabbas av både cancer och schizofreni av drogen, uppger den brittiska Lungfonden i en ny undersökning.

Den brittiska Lungfonden uppger även att man i tidigare forskning har kunnat se vetenskapliga samband mellan cannabisrökning och sjukdomar som tuberkulos, och akut bronkit, samt att cannabis också har visat sig öka risken att utveckla psykiska problem som schizofreni.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav heterPeter » 2012-06-15 7:46:56

Wine skrev:Den brittiska Lungfonden har undersökt vad folk tror om cannabis och de allra flesta, nästan nio av tio av de som tillfrågats i undersökningen har uppgett att de tror att rökning är farligare än cannabis, men den brittiska Lungfonden kontrar med att hänvisa till en studie där man menar att cannabis kan vara tjugo gånger mer cancerframkallande än rökning för unga vuxna:

DN - En av tre tror att cannabis är ofarligt
Publicerad 2012-06-06 07:30

En av tre tror att cannabis är ofarligt. I själva verket kan man drabbas av både cancer och schizofreni av drogen, uppger den brittiska Lungfonden i en ny undersökning.

Den brittiska Lungfonden uppger även att man i tidigare forskning har kunnat se vetenskapliga samband mellan cannabisrökning och sjukdomar som tuberkulos, och akut bronkit, samt att cannabis också har visat sig öka risken att utveckla psykiska problem som schizofreni.


Det stämmer rätt bra med andra studier. Har man en latent psykos-sjukdom så ska man hålla sej borta från även milda hallucinogener - vilket cannabos räknas till. DOCK för dom som INTE har sådana problem (gissningsvis ca 99 % utav befolkningen) så är drogen oskadlig.

Och att den är skadlig för lungorna är inte heller speciellt överraskande. Därför bör man vaporisera. http://en.wikipedia.org/wiki/User:Delar ... _Vaporizer

Dock rör discussionen medicinsk cannabis - och helst i tablettform eller munspray. Dom doser en läkare skulle skriva ut är inte heller direkt rus-framkallane.

Jag förespråkar INTE användning utanför läkares kontroll.
heterPeter
 
Inlägg: 281
Anslöt: 2010-06-22
Ort: Farsta/Stockholm

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav slackern » 2012-06-15 11:30:07

heterPeter skrev:Min Högst personliga åsikt är : Legalisera Medicin utvunnet ur Cannabis - men låt oss inte få ett system där man köper jointar på recept - som I usa, lr där man får inneha marijuana eller hasch.


Din högst personliga åsikt gäller redan i Sverige.

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/art ... ocTypeID=7
slackern
 
Inlägg: 43750
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav Nihilith » 2012-06-15 11:42:20

slackern skrev:Din högst personliga åsikt gäller redan i Sverige.

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/art ... ocTypeID=7


Detta hade jag ingen aning om att det ens existerade i Sverige. Verkar som detta har hållits relativt tyst. Man lär sig något nytt varje dag onekligen.
Nihilith
 
Inlägg: 203
Anslöt: 2011-10-17

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav slackern » 2012-06-15 12:24:48

Nihilith skrev:
slackern skrev:Din högst personliga åsikt gäller redan i Sverige.

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/art ... ocTypeID=7


Detta hade jag ingen aning om att det ens existerade i Sverige. Verkar som detta har hållits relativt tyst. Man lär sig något nytt varje dag onekligen.


Det har skrivits om det i tidningarna. Vet inte om du är intresserad men här har DN skrivit om det i början utav året.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/cannab ... pa-smartan
slackern
 
Inlägg: 43750
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav Nihilith » 2012-06-15 15:43:29

slackern skrev:Det har skrivits om det i tidningarna. Vet inte om du är intresserad men här har DN skrivit om det i början utav året.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/cannab ... pa-smartan


Inser att det är mest jag som varit långsam i den här ekvationen. Blir lätt så när man bojkottar all form av media har jag insett.

Tackar för länken.
Nihilith
 
Inlägg: 203
Anslöt: 2011-10-17

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav heterPeter » 2012-06-15 16:06:05

slackern skrev:Din högst personliga åsikt gäller redan i Sverige.

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/art ... ocTypeID=7


Jo, io.f visste jag det. Jag formulerade mej slarvigt - och det är bra att du kom med rätt upplysningar så det blev rätt.

Vill även tillägga att det där jag sa om att 99 % inte får psykoser - och att endast om man har fallenhet för psykoser så kan dom bli utlösta av cannabis, var lite taget ur luften. Procentdelen vet jag inget om - men den är liten. Och jag vet inte vad som utlöser en hasch-psykos, men jag upplever att enligt ren logik så torde det förhålla sej ungf som jag påstod.
heterPeter
 
Inlägg: 281
Anslöt: 2010-06-22
Ort: Farsta/Stockholm

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav Alien » 2012-06-16 1:06:48

Haggis skrev:
radix skrev:
När cannabisruset är borta finns fortfarande cannabinoiden THC kvar i kroppen

det är är tex fel

även så utvecklas IQ i snabbare takt över ålder än för nykterister eller de som dricker (finns källor, ids inte söka)

Tonåringar påverkas av varenda pizza de stoppar i sig och borde inte få dricka eller knarka tills de åtminstone passerat 17.

Jag har diskuterat sånt här alldeles för mkt i mina dagar, det leder ändå inte till att folk uppdaterar sina åsikter utan blir mest en massa faktagranskning av vad för pamfletter personen ifråga har kommit i kontakt med från FMN, CAN, drugsmat..


Instämmer. Svenskar är pinsamt felinformerade och internationellt är svenska politiker mest sedda som ett komiskt inslag när de deltar vid drog-konferenser. Tydligt exempel på hur illa ställt det är tycker jag att Miches sambo är, en person som sägs ha arbetat med dessa frågor och tydligen har gjort det med grundläggande brister i sin kunskap i ämnet.

Eftersom hela västvärlden (utom Sverige) har slagit in på vägen mot skademinimering och reglering av droger så tänker jag inte ägna mer energi åt den här debatten. Ni motståndare kommer ändå stå med lång näsa när cannabis fasar ut alkohol som det främsta berusningsmedlet. Min bedömning är att EU/FN kommer tvinga Sverige till en reglering av cannabis inom några år.


"Hela världen" är en överdrift iom att USA fortfarande förbjuder narkotika.

The global war on drugs has "failed" according to a new report by a group of politicians and former world leaders.

The Global Commission on Drug Policy report calls for the legalisation of some drugs and an end to the criminalisation of drug users.

The panel includes former UN Secretary General Kofi Annan, the former leaders of Mexico, Colombia and Brazil, and the entrepreneur Sir Richard Branson.

The US and Mexican governments have rejected the findings as misguided.
http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-13624303

Och anser du och andra legaliseringsförespråkare att inte bara cannabis utan även alla andra olagliga droger (heroin, kokain, LSD etc) ska legaliseras?

Har du någon källa på att andra länder anser att just politiker i Sverige skulle vara felinformerade och komiska? Det var och är många som anser att svenska politiker var löjliga som förbjöd aga också. Så just det argumentent ger jag inte mycket för.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46220
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav Haggis » 2012-06-16 22:27:28

Alien skrev:
Haggis skrev:Instämmer. Svenskar är pinsamt felinformerade och internationellt är svenska politiker mest sedda som ett komiskt inslag när de deltar vid drog-konferenser. Tydligt exempel på hur illa ställt det är tycker jag att Miches sambo är, en person som sägs ha arbetat med dessa frågor och tydligen har gjort det med grundläggande brister i sin kunskap i ämnet.

Eftersom hela västvärlden (utom Sverige) har slagit in på vägen mot skademinimering och reglering av droger så tänker jag inte ägna mer energi åt den här debatten. Ni motståndare kommer ändå stå med lång näsa när cannabis fasar ut alkohol som det främsta berusningsmedlet. Min bedömning är att EU/FN kommer tvinga Sverige till en reglering av cannabis inom några år.


"Hela världen" är en överdrift iom att USA fortfarande förbjuder narkotika.

The global war on drugs has "failed" according to a new report by a group of politicians and former world leaders.

The Global Commission on Drug Policy report calls for the legalisation of some drugs and an end to the criminalisation of drug users.

The panel includes former UN Secretary General Kofi Annan, the former leaders of Mexico, Colombia and Brazil, and the entrepreneur Sir Richard Branson.

The US and Mexican governments have rejected the findings as misguided.
http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-13624303

Och anser du och andra legaliseringsförespråkare att inte bara cannabis utan även alla andra olagliga droger (heroin, kokain, LSD etc) ska legaliseras?

Har du någon källa på att andra länder anser att just politiker i Sverige skulle vara felinformerade och komiska? Det var och är många som anser att svenska politiker var löjliga som förbjöd aga också. Så just det argumentet ger jag inte mycket för.


Jag är för den grundläggande mänskliga rättigheten och naturrätten att få äta eller dricka eller lukta på eller se på eller höra på det jag själv anser vara bra eller utvecklande för mig.

Vad andra gör med sina kroppar är deras ensak och det skulle aldrig falla mig in att påtvinga eller förbjuda mina medmänniskor beteenden som jag tycker är "opassande" eller "omoraliska" så länge det inte direkt inkräktar på andras livsmöjligheter. Däremot tycker jag att reklam på offentliga platser ska vara förbjudet, liksom penicilin och tillväxthormon i mat och flour i dricksvattnet. Även andra gifter som kvicksilver i vaccin och konserveringsmedel i mat bör förbjudas.

Mig veterligen har jag en chans att leva mitt liv och jag är intelligent nog att inte låta några pajasar i riksdagen säga åt mig hur jag ska göra det.

Att hampa är förbjudet, under den falska förespeglingen att det är farligt, är en av de största bedrägerierna i modern tid och beror uteslutande på att det kan ersätta olja och medicin motsvarande tusentals miljarder dollar per år i vinster. Hampfrö innehåller en perfekt mix av alla näringsämnen en människa behöver. Faktum är att det är det enda livsmedel som går att leva uteslutande på utan bristsjukdomar - hela livet!

Hampa odlad för energi ger tio(!) gånger avkastningen per ytenhet jämfört med "energiskog" och dessutom en nettominskning av co2. Inse att allt ni lärt er i hela era liv är skitsnack vars enda syfte är att vidmakthålla en samhällsordning där några få i eliten tjänar på allt du tar dig för i "ditt" liv.

Moderator mnordgren: rättade citatet.
Haggis
 
Inlägg: 41
Anslöt: 2012-06-02

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav slackern » 2012-06-16 22:48:42

Haggis skrev:Hampa odlad för energi ger tio(!) gånger avkastningen per ytenhet jämfört med "energiskog" och dessutom en nettominskning av co2. Inse att allt ni lärt er i hela era liv är skitsnack vars enda syfte är att vidmakthålla en samhällsordning där några få i eliten tjänar på allt du tar dig för i "ditt" liv.


Fast då är det ju industrihampa och det är ju tillåtet i Sverige. Dom uppgifter du har verkar vara väldigt gamla. Här är en snart 10 år gammal artikel om att det är tillåtet att odla industrihampa i Sverige.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/allt- ... _95865.svd


Moderator mnordgren: rättade citatet.
slackern
 
Inlägg: 43750
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav Haggis » 2012-06-16 22:53:02

slackern skrev:
Haggis skrev:Hampa odlad för energi ger tio(!) gånger avkastningen per ytenhet jämfört med "energiskog" och dessutom en nettominskning av co2. Inse att allt ni lärt er i hela era liv är skitsnack vars enda syfte är att vidmakthålla en samhällsordning där några få i eliten tjänar på allt du tar dig för i "ditt" liv.


Fast då är det ju industrihampa och det är ju tillåtet i Sverige. Dom uppgifter du har verkar vara väldigt gamla. Här är en snart 10 år gammal artikel om att det är tillåtet att odla industrihampa i Sverige.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/allt- ... _95865.svd


Hur gammal uppgiften är är helt irrelevant... Det förändrar inte faktum.


Moderator mnordgren: fixade citatet.
Haggis
 
Inlägg: 41
Anslöt: 2012-06-02

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav slackern » 2012-06-16 22:55:44

Haggis skrev:
slackern skrev:
Haggis skrev:Hampa odlad för energi ger tio(!) gånger avkastningen per ytenhet jämfört med "energiskog" och dessutom en nettominskning av co2. Inse att allt ni lärt er i hela era liv är skitsnack vars enda syfte är att vidmakthålla en samhällsordning där några få i eliten tjänar på allt du tar dig för i "ditt" liv.


Fast då är det ju industrihampa och det är ju tillåtet i Sverige. Dom uppgifter du har verkar vara väldigt gamla. Här är en snart 10 år gammal artikel om att det är tillåtet att odla industrihampa i Sverige.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/allt- ... _95865.svd


Hur gammal uppgiften är är helt irrelevant... Det förändrar inte faktum.


Att det numera är tillåtet att odla industrihampa för att utvinna energi.

Moderator: Reparerade citatet.
slackern
 
Inlägg: 43750
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav radix » 2012-06-17 12:15:01

Haggis skrev: Inse att allt ni lärt er i hela era liv är skitsnack vars enda syfte är att vidmakthålla en samhällsordning där några få i eliten tjänar på allt du tar dig för i "ditt" liv.

Snarare har vi en lång tradition/historia med kristna nykterhetsorganisationer, styrda/skötta av privatpersoner med motivation (men utan egentlig utbildning). Väldigt mycket ideologi blir det, och tyvärr är tendensen att man hellre skyddar de som aldrig testat genom att överdriva väldigt mycket så de aldrig vågar testa (så resonerar de iaf ibland när man påpekat hur mkt av det de skriver på sina sajter är osant).

De som testat begriper ju fort att de blivit ljugna för, vilket skapar misstro för 'myndigheter' eftersom man som privatperson antar att dessa organisationer som 'staten' köper propaganda och expertis ifrån faktiskt ids kontrollera ifall deras outsourcingföretag vet vad de snackar om. Men det finns inte mycket till statlig kontroll, även om tex SoL beskriver finfint om hur lagtvungna alla myndigheter är att undersöka regelbundet opartiskt. Och organisationerna som skapar propagandan får en hel del statligt stöd att fortsätta sprida den, även om den är fel.

Att någon elit skulle tjäna på det tror jag väl inte, däremot går det att tjäna massor av pengar på icke fungerande missbruksterapi. Hells Angels missbruksterapihus (i Sthlm?) fick lika 'bra' uppklarningstatistik som de mer rumsrena, såsom Nämndemansgården, dvs 'typ inte bättre än att försöka helt på egen hand'.
Man behöver inga särskilda kunskaper för att driva tex 'miljöterapi' på en bondgård eller nåt, men man kan få 1500-5000 om dagen för varje pundare man håller sällskap. Och ingen myndighet kommer och kollar så saker fungerar, enkla pengar. Klart alla i branschen håller varann om ryggen.
radix
 
Inlägg: 911
Anslöt: 2012-05-22
Ort: Malmö

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav Wine » 2012-06-17 16:51:15

radix skrev:Snarare har vi en lång tradition/historia med kristna nykterhetsorganisationer, styrda/skötta av privatpersoner med motivation (men utan egentlig utbildning). Väldigt mycket ideologi blir det, och tyvärr är tendensen att man hellre skyddar de som aldrig testat genom att överdriva väldigt mycket så de aldrig vågar testa (så resonerar de iaf ibland när man påpekat hur mkt av det de skriver på sina sajter är osant).


Om det skulle vara som du skriver så kan jag på sätt och vis förstå hur de resonerar, bättre att så få som möjligt testar och riskerar att fastna i ett missbruk, eventuellt få psykoser, paranoida vanföreställningar, hamna i psykiatrin, gå ner sig, bli trögtänkta och inte kunna klara av att sköta sitt liv, sin hälsa, sin hygien, sig själva, ett arbete, m.m. på ett tillfredsställande sätt och kanske efter hand också hamna i andra substansmissbruk.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Re: Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet

Inläggav Parvlon » 2012-07-06 19:55:04

ISRAEL. Plantorna växer på en hemlig plats i norra Israel och området är väl bevakat. Den nya marijuanan är utvecklad av israeliska forskare och ska lindra smärtor. Många som röker medicinsk marijuana vill även bli höga. Men till skillnad från den traditionella sorten har det nya israeliska gräset en garant: du kommer inte bli hög.
http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/715 ... lir-hog-av
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet etc

Inläggav manne » 2012-09-20 4:47:22

ÄR härligt ibland att röka på kanske man skulle göra det en 1 gång i månaden må tro.?
manne
 
Inlägg: 18532
Anslöt: 2007-08-23

Återgå till Aspergare och vården



Logga in