Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet etc

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

Moderatorer: Alien, marxisten, atoms

Inläggav Fabela » 2019-08-20 19:24:09

antonius skrev:Socker ger nog flest skadeverkningar, och borde narkotikaklassas, måste vara miljarder människor som är sockerberoende, bra jobbat sockerbolag... :-)004

Det finns ju de som påstår att om det skulle upptäckts idag så hade det förbjudits.
Kanske inte sant, men visst finns det negativa sidor med det, helt klart.
(Är själv inne i en riktig sockerfrosseriperiod, hamnar ofta där när jag är risig.)
Fabela

Anslöt: 2013-12-08

Inläggav Fabela » 2019-08-20 19:25:55

Kentarou skrev:Jag ber om ursäkt.

Ingen fara alls. :-)Happy
Ber om ursäkt om det lät som att jag "läxade upp" dig. :-)Hug
Fabela

Inläggav kullan » 2019-08-20 21:23:08

antonius skrev:Socker ger nog flest skadeverkningar, och borde narkotikaklassas, måste vara miljarder människor som är sockerberoende, bra jobbat sockerbolag... :-)004

Jag är sockerberoende.
kullan

Anslöt: 2011-04-15

Inläggav Kentarou » 2019-08-20 23:56:35

Fabela skrev:
Kentarou skrev:Jag ber om ursäkt.

Ingen fara alls. :-)Happy
Ber om ursäkt om det lät som att jag "läxade upp" dig. :-)Hug

Nej du bara förklarade din åsikt :-)Hug :-)154 :-)154
Kentarou

Anslöt: 2019-05-17

Inläggav antonius » 2019-08-21 9:49:13

kullan skrev:

Jag är sockerberoende.

Ja du är inte ensam, jag får ofta kolhydratsabstinens när man är låg, att stå emot är nästan jobbigare än down-periden själv, som om man var en knarkare. De jäkliga är att man ger barn kolhydrater, som de sen får problem med resten av livet om de "trillar dit" och blir sockerberoende återstoden av livet, och allt med samhällets goda minne, det är ju hur ok som helst att langa godis till barn... :-)004
antonius

Anslöt: 2012-12-06

Inläggav antonius » 2019-08-21 13:01:47

antonius skrev:De jäkliga är att man ger barn kolhydrater

Menar såklart raffinerat vitt socker osv, men det förstår ni väl... :-)006
antonius

Anslöt: 2012-12-06

Inläggav kiddie » 2019-08-22 0:35:53

Jättesvårt att inte ge barn socker. Barn verkar älska att trilskas med mat efter en viss ålder. Och när de är hungriga blir de som galna. Fast inte äter de ändå. Det är då även vettiga föräldrar ger vika och ger kräm eller glass.
kiddie

Anslöt: 2013-02-23

Inläggav kiddie » 2019-08-22 4:20:27

Hoppas att riktig cannabis oxo kommer som medicin. CBD hjälper vissa saker, men själva mixen av alla kemikalier i cannabis hjälper mot annat.

Tycker synd om den tidigare ostraffade kvinnan som har MS som odlade cannabis för att det var sista utvägen, hon odlade bara till sig själv och ville inte vara involverad i den undre världen och ville ha koll att det var ren cannabis. Hon blev mycket bättre. Då kom polisen på henne och hon satt 7 månader i fängelse. När hon kom ut så hade de ju ögonen på henne så hon kunde inte självmedicinera sedan. Hon gick in i fängelset och kom ut i rullstol. Så himla onödigt.

De säger att Sverige har en alkoholkultur så därför ska alkohol tillåtas, och utan motbok t o m! Men nu har vi även en cannabiskultur. Men där skiter man i det för det är för jobbigt att redan hålla reda på alkoholen.

Tycker det skulle vara positivt om alkoholbrukare började med cannabis istället, särskilt de som blir våldsamma av alkohol. De flesta blir inte våldsamma av cannabis. Tycker man får tänka på omgivningen med. Flesta fall av svår kvinnomisshandel sker då maken/pojkvännen är full.

Men det är väl kanske kultur att slå kvinnor.
kiddie

Inläggav Fabela » 2019-08-22 5:10:15

kiddie skrev:Tycker det skulle vara positivt om alkoholbrukare började med cannabis istället, särskilt de som blir våldsamma av alkohol. De flesta blir inte våldsamma av cannabis. Tycker man får tänka på omgivningen med. Flesta fall av svår kvinnomisshandel sker då maken/pojkvännen är full.

Men det är väl kanske kultur att slå kvinnor.

Exakt så.
Slagsmål med främmande människor på stan är inte mycket bättre heller.

Men det är väl som du säger: det är en fin gammal tradition vi ska vara rädda om och bevara. :roll:

Och vad gäller de smärtlindrande effekterna så vore jag väldigt intresserad av dem nu: gjorde misstaget att gå ca 5 km idag, och har så ont nu att jag knappt tog mig från soffan till sängen. Hur jag ska kunna ta mig iväg och uträtta ett snudd på livsviktigt ärende senare idag är en gåta.
Ser knappast fram emot att gå på värktabletter resten av livet, och få mage och lever och fan vet allt förstört.
Fabela

Inläggav kiddie » 2019-08-22 18:43:42

Fabela skrev:Ser knappast fram emot att gå på värktabletter resten av livet, och få mage och lever och fan vet allt förstört.

Vet inte vad du får för värktabletter, men själv får jag bara naproxen. Har pajat magen väldigt mycket med dem. Och tar man opioider riskerar man att få ett beroende på halsen. Kanske inte heller så kul. Cannabis är iallafall inte fysiskt beroendeframkallande. Man blir inte sjuk om man slutar.
kiddie

Inläggav kiddie » 2019-08-22 18:45:16

Blir rätt intresserad av CBD-olja. Om den hjälper mot lite allt möjligt vore det ju bra. Sedan vore det ju lite roligt att se om den hjälper mot aspergern med! Som autistmammorna tror. ;)
kiddie

Inläggav atoms » 2019-08-22 22:41:39

Moderator:

Eftersom det har uppstått en diskussion om socker vill jag påpeka att det redan finns flera trådar om det, och att det är bättre att hålla sådana diskussioner där.

Tidigare sockertrådar:

nagon-mer-som-funderar-pa-att-dra-ner-pa-sockret-t51139.html
socker-och-fett-kan-skapa-sug-lika-starkt-som-av-kokain-t23343.html
ar-du-beroende-av-socker-omrostning-t13246.html
atoms
Moderator

Anslöt: 2009-05-05

Återgå till Aspergare och vården

Logga in