Hur skulle ni försörja er om alla bidrag togs bort?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Moggy » 2008-02-22 19:06:28

manne skrev:Men dagliverksamhet är ej soft utan borde ses som vilket arbete som helst i svergie. :idea:
Man blir trött att se att alla hela tiden klankar ner på dagli-verksamhet jobben. :cry: :cry: :cry:


Har folk här på forumet klankat ned på daglig verksamhet? Har inte sett nån som trend...
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 11:46:22, redigerad totalt 1 gång.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Inläggav mnordgren » 2008-02-22 19:12:04

Jag skulle bli konstnär. De klarar sig alltid på något sätt.
Senast redigerad av mnordgren 2011-05-04 11:46:22, redigerad totalt 1 gång.
mnordgren
 
Inlägg: 9546
Anslöt: 2007-09-16
Ort: Vaffövillduvetadedå?

Inläggav Milyc » 2008-02-22 19:18:59

ford skrev:
Moggy skrev:Angående dagens situation för aspergare så ser jag det osm en självklarhet att måtsättningen är att ASare ska jobba och klara av sig i samhället. Att sjukskriva och förtidspensioner alla med AS vore ett stort misstag och en förlust för samhället av många talangfulla människor.


Ett av dina mera vettiga inlägg, Moggy. Självklart skall vi inte göra oss mera handikappade än vad vi är, vilket ibland verkar vara Mannes åsikt. Det visade sig inte minst när han hade omröstningen om bästa boendet, och alla alternativen var olika former av LSS-boenden.
Ganska kränkande läsning för en aspie, som klarat sig aldeles utmärkt på den reguljära bostadsmarknaden.

Att man skall klara sig själv i samhället, så långt det är möjligt och försörja sig på egen hand skall definitivt vara målsättningen vad gäller alla individer.
Däremot är jag tacksam för att det finns bidrag o dyl. för de som verkligen behöver dem.

ps. tittade nu på hans senaste inlägg, där han motsäger sig själv:
-vart står du egentligen, Manne? ds.


Ett av dina mera vettiga inlägg, ford. :wink:

Nej allvarligt talat instämmer jag med både dig och Moggy i denna fråga till 100% och är riktigt trött på Mannes inlägg om LSS hit och LSS dit med formuleringar som att detta liv som en i praktiken omyndigförklarad person vore regel för aspergare. Han kan ju skriva om sig själv och gruppboende och dylikt, istället för "personer med AS" hela tiden.

Om man tittar här på forumet verkar ju snarare allt detta vara undantag som att ha gruppboende, god man och daglig verksamhet, även om de flästa av oss tyvärr står utanför arbetsmarknaden.
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 11:46:22, redigerad totalt 1 gång.
Milyc
Inaktiv
 
Inlägg: 2078
Anslöt: 2007-02-22

Inläggav Bjäbbmonstret » 2008-02-22 19:32:52

Jag tycker ni är orättvisa mot Manne som är märkt av sina erfarenheter och försöker komma igen. Alla har ni ju olika förutsättningar och del har haft lite tur i livet och en del har fått ett rent helvete. Ibland kan det vara rena tillfälligheter som gör vart man själv hamnar. Och ska det vara vård för dem som behöver den så måste den utformas på så sätt att man tar hänsyn till den vårdtagandes integritet. Allt annat är ett övergrepp oavsett goda föresatser.

Stå på dig Manne! Jag gillar ditt "rättspatos"! :-)
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 11:46:22, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav Savanten Svante » 2008-02-22 19:43:56

manne skrev:
Återigen jag vet inte om du fattar detta men du verkar vara väldigt trög-tänkt stjälv.. :?: :?:

1.
Då ska man inte sätta AS människor bara för att de bråkar hemma vid 19 års ålder på sådana hära ställen.
http://www.rosersbergsviken.se/
hoss herr Von Rurik Ankarkrona jag och många andra där ute var faktiskt perfekta
mönster-medborgare i samhället redan i från början men ändå så hammnade man och många andra personer i svergie på sådana ställen årligen fast vi ej har gjort något brott :twisted:
Jag och många andra AS personer började redan att arbeta under tidig ålder 14 år och uppått men vi slussades ändå in i LSS världen med hela vård paketet och blev aldrig i från första början erbjudna ett normalt liv :cry:

2.
Sätt ej personer på gruppboende som ej vill bo där under de kränkade
ej ha något privat liv vård-formerna. :twisted: :twisted: :twisted:

3.Tvinga ej folk med syndrome att bara ta dagliverksamhet jobb.

4.dagliverksamhet jobb ska ej och bör ej vara det allra första alternativet
som samhället och LSS bara kan erbjuda folk med syndrome.. :!:

5.
Skicka eller tvinga ej folk med AS att gå på FHSK lång borta vid myndig ålder bara för att LSS handläggaren eller någon närstående tycker att det projektet verkar bra..

6.
Stärk den enskilda personens rättigheter och egen val i livet vid myndig ålder.
Borde vara förbjudet att ta beslut över folks huvuden när denna person har fyllt 18 år och ej vill sammtycka med tex vissa beslut.. :!:


Tvinga..?

Vad hindrar dig från att bara gå rakt ut och söka lägenhet på det lokala allmännyttiga bostadsbolaget? Vad hindrar dig från att bara söka jobb, som tidningsutdelare eller nåt?

Jag förstår ärligt talat inte vad som hindrar dig.

Vem tvingar dig till daglig verksamhet?
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 11:46:22, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Inläggav Milyc » 2008-02-22 20:10:13

Bjäbbmonstret skrev: Jag tycker ni är orättvisa mot Manne som är märkt av sina erfarenheter och försöker komma igen. Alla har ni ju olika förutsättningar och del har haft lite tur i livet och en del har fått ett rent helvete. Ibland kan det vara rena tillfälligheter som gör vart man själv hamnar.


Jag vet precis vad Manne snackar om och har mer efarenhet av den miljön sedan jag var yngre än vad jag skulle önska att jag hade. Och det är också just därför jag stör mig på hans inlägg om LSS-boenden och daglig verksamhet som regel för aspergare. Det är precis så nedlåtande vårdtanter resonerar och det är vad man försökte pådyvla mig när jag var yngre: Att jag aldrig skulle klara mig själv! Men det gör jag och har bott själv i 8 år nu och känner ju många aspisar som klarar sig lika bra eller bättre än jag.

Bjäbbmonstret skrev:Jag unnar manne det "normala liv" han vill ha men för att ha någon chans att få det måste han inse att det faktiskt inte går att LSS ordnar det åt honom eller andra aspergare för då är det ju fortfarande ett liv beroende av LSS, utan det måste man arbeta för att uppnå själv.

Bjäbbmonstret skrev:Och ska det vara vård för dem som behöver den så måste den utformas på så sätt att man tar hänsyn till den vårdtagandes integritet. Allt annat är ett övergrepp oavsett goda föresatser.


Så sant, men den typen av övergrepp som avses här kan endast bekämpas genom att vi som utsatts för dem klargör för förrövarna och deras chefer att vi inte accepterar det. Om man anser att man inte har något att säga till om i sitt liv utan ser det som faktum att det är "LSS som bestämmer" så inbjuder man till övergrepp.
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 11:46:23, redigerad totalt 1 gång.
Milyc
Inaktiv
 
Inlägg: 2078
Anslöt: 2007-02-22

Inläggav manne » 2008-02-22 20:20:24

Savanten Svante skrev:
manne skrev:
Återigen jag vet inte om du fattar detta men du verkar vara väldigt trög-tänkt stjälv.. :?: :?:

1.
Då ska man inte sätta AS människor bara för att de bråkar hemma vid 19 års ålder på sådana hära ställen.
http://www.rosersbergsviken.se/
hoss herr Von Rurik Ankarkrona jag och många andra där ute var faktiskt perfekta
mönster-medborgare i samhället redan i från början men ändå så hammnade man och många andra personer i svergie på sådana ställen årligen fast vi ej har gjort något brott :twisted:
Jag och många andra AS personer började redan att arbeta under tidig ålder 14 år och uppått men vi slussades ändå in i LSS världen med hela vård paketet och blev aldrig i från första början erbjudna ett normalt liv :cry:

2.
Sätt ej personer på gruppboende som ej vill bo där under de kränkade
ej ha något privat liv vård-formerna. :twisted: :twisted: :twisted:

3.Tvinga ej folk med syndrome att bara ta dagliverksamhet jobb.

4.dagliverksamhet jobb ska ej och bör ej vara det allra första alternativet
som samhället och LSS bara kan erbjuda folk med syndrome.. :!:

5.
Skicka eller tvinga ej folk med AS att gå på FHSK lång borta vid myndig ålder bara för att LSS handläggaren eller någon närstående tycker att det projektet verkar bra..

6.
Stärk den enskilda personens rättigheter och egen val i livet vid myndig ålder.
Borde vara förbjudet att ta beslut över folks huvuden när denna person har fyllt 18 år och ej vill sammtycka med tex vissa beslut.. :!:


Tvinga..?

Vad hindrar dig från att bara gå rakt ut och söka lägenhet på det lokala allmännyttiga bostadsbolaget? Vad hindrar dig från att bara söka jobb, som tidningsutdelare eller nåt?

Jag förstår ärligt talat inte vad som hindrar dig.

Vem tvingar dig till daglig verksamhet?


Är ingen som tvingar något till något . :?:
och det är inget fel med dagliverksamhet problemet är att vissa väldigt höger människor hära på forumet verkligen går in för för att hoppa på
alla som inte har ett riktigt arbete eller alla som inte har en riktig inkomst
och exact all form av bidrag vill de gå på osv.. :!:

jag tog bara upp förbättringar av LSS som bör göras och demokratiska rättigheter och så inget anat alltså.!
tex vuxna valmöjligheter ,frihet att kunna få välja tex vill jag bo på
ett behandlingshem eller inte vill jag bo på ett gruppboende eller vill
jag bo i en egen LSS-lägenhet med boende stöd och sånt i stället. :?: :?:
LSS är väldigt bra det för det är inte det jag säger eller menar och så verkligen inte alls. :!:
Det borde alltid finnas val-möjligheter för sådana som oss med handikapp att välja mellan fast med lSS hjälp och rådgivning och stöd .!
tex att få välja mellan dessa på listan.
1.Egen lägenhet med LSS hjälp boendestöd.
2.
Gruppboende och vilken typ av gruppboende då. :?:
3.
FHSK och studier mm. :?:
4.
Behandlingshem och vilken typ av ställe då och varför,orsak till det hela ,varför man ska och bör vara dära.. :?:
5.
Jobb är absolut inte lika viktigt som hur man bor och så tycker för man bor ju inte på sitt arbete.
Jobb är jobb och privat liv efter jobbet är en helt anan sak det faktiskt för det handlar ju om hur man vill bo och leva sitt egna vuxna liv.. :!:
Senast redigerad av manne 2011-05-04 11:46:23, redigerad totalt 2 gånger.
manne
 
Inlägg: 18566
Anslöt: 2007-08-23

Inläggav Savanten Svante » 2008-02-22 20:24:28

Du ska alltså HA en lägenhet med LSS, men de ska fan inte tvinga dig nånstans.

Och du ska HA ett dagligverksamhetjobb, men inte tvingas dit.

manne skrev:Är ingen som tvingar något till något . :?:


och ingen tvingas till något.

Du vill ha all hjälp, men de ska fan inte lägga sig i ditt liv?

Jag missar nåt här. Kan du förklara?
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 11:46:23, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Inläggav manne » 2008-02-22 20:26:56

Savanten Svante skrev:Du ska alltså HA en lägenhet med LSS, men de ska fan inte tvinga dig nånstans.

Och du ska HA ett dagligverksamhetjobb, men inte tvingas dit.

manne skrev:Är ingen som tvingar något till något . :?:


och ingen tvingas till något.

Du vill ha all hjälp, men de ska fan inte lägga sig i ditt liv?

Jag missar nåt här. Kan du förklara?


snälla läs allt igen uppdaterade nyligen och så .. :!: :!: :!: :!:
Senast redigerad av manne 2011-05-04 11:46:23, redigerad totalt 1 gång.
manne
 
Inlägg: 18566
Anslöt: 2007-08-23

Inläggav Moggy » 2008-02-22 20:53:41

manne skrev:Jobb är absolut inte lika viktigt som hur man bor och så tycker för man bor ju inte på sitt arbete.
Jobb är jobb och privat liv efter jobbet är en helt anan sak det faktiskt för det handlar ju om hur man vill bo och leva sitt egna vuxna liv.. :!:



Skaffa dig ett jobb och tjäna lite pengar så kanske du har råd att bo som du vill.
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 11:46:25, redigerad totalt 1 gång.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Inläggav Zombie » 2008-02-22 20:57:13

Svar på trådfrågan:

Med eller utan att hela välfärdssystemet avskaffades? (t.ex. soc kvar eller inte?)

rävsax. Rättare sagt en till rävsax som skulle få den det känns som jag sitter i att kännas som en trevlig liten leksaksnagelsax.
Ska aldrig säga aldrig, men vet inte om jag rent personligen kan tänka mig värre.

Vore bra om åtminstone ADD:n övergick i sin motsats innan dess.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 11:46:25, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Milyc » 2008-02-22 21:04:08

Manne

Jag är enligt min egen uppfattning inte "högermänniska". Jag röstar på miljöpartiet och sympatiserar med vänsterblocket.

Jag vill bestämt hävda att daglig verksamhet inte är "borde ses som vilket arbete som helst i svergie" eftersom det inte är det utan en verksamhet där brukarna utför konstruerade uppgifter som endast finns för att de skall ha något att göra och de inte får lön får pengar för vad de gör utan för vad de har bedömts inte kunna göra("sjukbidrag") och det finns inga som hels efektivitetskrav där utan det enda som efterfrågas är närvaro. Jag har varit tillsammans med en tjej som haft daglig verksamhet men som slutade för att hon anser att uppgifterna där var totalt meninglösa och att det mer fungerade som ett dagis än en arbetsplats.

Denna uppfattning har jag full förståelse för och vill för allt i världen inte vara där själv MEN är det så att någon annan trivs med daglig verksamhet så klankar jag inte ner på den personen. Däremot tror jag att de flesta aspergare under rätt förutsättningar kan göra mycket mer nytta och trivas bättre på riktiga jobb än inom daglig verksamhet. AS innebär ofta inte bara ett handikapp utan även speciell kompetens på vissa områden som samhället kan få nytta av om aspergare förvärvsarbetar men som kastas bort innon daglig verksamhet.

just för att jag är jävligt insatt i AS världen efter hela mitt liv som expriment och jag har träffat många med AS och gått igenom en hel del
saker´mm..


Om du är så insatt i AS-världen, hur kan då ha missat att det även finns massor av aspergare som lever självständiga liv utan LSS-hjälp till allting för de måste väl också räkas in i AS-världen eller?
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 11:46:25, redigerad totalt 1 gång.
Milyc
Inaktiv
 
Inlägg: 2078
Anslöt: 2007-02-22

Inläggav sugrövmanövern » 2008-02-22 21:05:37

Måste säga, att jag har ju varit friskförklarad, och faktiskt försökt överleva. Jag klappade ihop ganska rejält vid 13 års ålder, nerverna, psyket, immunförsvaret. Men inte förrän vid 22 års ålder blev jag sjukskriven.

Skulle aldrig i livet orka den vändan igen, speciellt inte sysselsättningstvånget 95-98, finns inte en chans. Denna gång kommer jag, om hotet om indragna bidrag verkställs att döda folk (handläggare, deras barn etc, förgifta varor på coop) och sedan efter det döda mig själv.

Hotet känns inte det minsta avlägset, det kan ske när som helst, och sker dagligen mitt ibland oss. Det är inte svårt att föreställa sig den ödesmättade känslan. Men denna gång är jag inte en timid flicka, denna gång är jag ilsken, hämndlysten och i princip galen.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 11:46:25, redigerad totalt 1 gång.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Inläggav Garum » 2008-02-22 21:16:09

Det beror ju på vad man lägger in i begreppet bidrag, klarar mig redan nu utan bidrag så för mig skulle det inte göra nån skillnad förutom då att jag skulle få svindyra tandläkkarräkningar.
Men skulle de lägga ner hela välfärdsystemet skulle det bli kaos i detta land i vilket fall som helst.
Senast redigerad av Garum 2011-05-04 11:46:25, redigerad totalt 1 gång.
Garum
Får inte posta
 
Inlägg: 906
Anslöt: 2007-12-11

Inläggav Mystiqa » 2008-02-22 21:34:48

Vill säga 2 saker:
-Klaga inte på dom som inte har jobb, det är svårt att få jobb och ännu svårare när man har asperger.
-Men man ska ändå inte vara sjukskriven om man vet att man klarar av att arbeta, många klarar av mer än dom tror.

Vad jag skulle göra om inte jag fick vara sjukskriven:
-Socialbidrag
-Plugga och ta CSN lån
-Söka jobb
-Prostitution där man hittar köpare via nätet
-Göra ett brott så jag kommer in i fängelse (typ stölder)
-Hota personalen på socialen om jag inte får bidrag så jag kommer in på psyket eller fängelse. Eller göra nåt annat "sjukligt"
-gifta mig rik
Senast redigerad av Mystiqa 2011-05-04 11:46:25, redigerad totalt 1 gång.
Mystiqa
Inaktiv
 
Inlägg: 616
Anslöt: 2006-04-22

Inläggav Milyc » 2008-02-22 21:51:45

Mystiqa skrev:-Klaga inte på dom som inte har jobb, det är svårt att få jobb och ännu svårare när man har asperger.


De flesta av oss här på forumet har heller inga jobb. Jag undrar vilka här som egentligen har klagat på någon för att den inte har jobb.

Däremot är vi några stycken som uttryckt att vi själva inte vill ha konstruerade uppgifter inom Daglig verksamhet enligt LSS, motiverat varför och stört oss på att somliga förutsätter att det är så man ska leva om man har AS.
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 11:46:25, redigerad totalt 1 gång.
Milyc
Inaktiv
 
Inlägg: 2078
Anslöt: 2007-02-22

Inläggav Mardröm » 2008-02-22 22:22:45

Moggy skrev:Skaffa dig ett jobb och tjäna lite pengar så kanske du har råd att bo som du vill.


Det är ju här problemet ligger. Möjligen kan man få ett enkelt jobb som "hjälp" med låg lön eller så får man fixa det själv. Jag är halvförbuden att fixa det själv pga att jag helt enkelt antigen hamnar i apati och inte gör ett skit eller så blir jag väl ngt man kan kalla utbränd.

Sen handlar jobb ofta om att visa framfötterna, låt oss säga att chefen ser hur effektiv du är i julstressen, aspergaren är effektivast 12 juli när affären är tom, effektiviteten går tvärtom ner under julstressen.
Senast redigerad av Mardröm 2011-05-04 11:46:25, redigerad totalt 1 gång.
Mardröm
 
Inlägg: 1352
Anslöt: 2006-07-23

Inläggav Savanten Svante » 2008-02-22 22:34:18

Mardröm skrev:Sen handlar jobb ofta om att visa framfötterna, låt oss säga att chefen ser hur effektiv du är i julstressen, aspergaren är effektivast 12 juli när affären är tom, effektiviteten går tvärtom ner under julstressen.


Varpå chefen helst anställer VEMSOMHELST utom aspien.
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 11:46:25, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Inläggav Milyc » 2008-02-23 9:11:54

Mardröm skrev:
Moggy skrev:Skaffa dig ett jobb och tjäna lite pengar så kanske du har råd att bo som du vill.


Det är ju här problemet ligger. Möjligen kan man få ett enkelt jobb som "hjälp" med låg lön eller så får man fixa det själv. Jag är halvförbuden att fixa det själv pga att jag helt enkelt antigen hamnar i apati och inte gör ett skit eller så blir jag väl ngt man kan kalla utbränd.

Sen handlar jobb ofta om att visa framfötterna, låt oss säga att chefen ser hur effektiv du är i julstressen, aspergaren är effektivast 12 juli när affären är tom, effektiviteten går tvärtom ner under julstressen.


Jag tror Moggys poäng är att man ens möjlihet att exempelvis bo som man vill är relaterat till ens egna ansträngningar, och att man ingalunda kan förvänta sig att få allt man vill så vida man inte skaffar sig pengar att köpa dessa saker för.

Detta behöver inte handla ett skvatt om att se ner på de som inte har en riktig inkomst. Att inte kunna få ett jobb eller arbeta är en sak, tycka att LSS ska ge en allt man vill ha bara för att man har AS utan att anse sig behöva lyfta ett finger, en het annan

Jag tycker manne gör fel i att tolka in höger-vänsterskalan i varje debatt han deltar i och beskylla alla som säger emot honom för att vara höger. Jag tycker inte mannes samhällsyn är särskilt vänster då han vill att alla aspergare ska passas upp av LSS från barnsben oavsett behov och få allt de pekar på. Vi ska alltså vara en priveligerad elit befriad från vanliga människors ansvar men tillerkänns respekt i minst samma utsträckning som dem.

Detta har ingenting med solidariskt ansvar för samhället och alla dess medlemmar att göra.
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 11:46:25, redigerad totalt 1 gång.
Milyc
Inaktiv
 
Inlägg: 2078
Anslöt: 2007-02-22

Inläggav Mardröm » 2008-02-23 11:49:18

Problemet är ju att allt som kan kallas gemensam socialpolitik i vardagen börjar försvinna. Vi aspergere och en del andra grupper får den, men många sttängs utanför, man tvingar fram diagnoser etc.

Manne måste bara skriva lite mer så han kan konkretisera sig och vara logisk. Det är en viktig del i ens utveckling det med.
Senast redigerad av Mardröm 2011-05-04 11:46:25, redigerad totalt 1 gång.
Mardröm
 
Inlägg: 1352
Anslöt: 2006-07-23

Inläggav tahlia » 2008-02-23 12:10:26

Vad skulle jag göra? Tja, svartjobb är inget alternativ, eftersom jag faktiskt är sjuksriven för att jag inte klarar av att jobba, oavsett om det är svart eller vitt.
Socialbidrag blir ju grejen då, och skulle inte det funka fick jag då flytta hem till mina föräldrar. Jag har två barn, jag kan omöjligt ta livet av mig (vilket jag då skulle gjort om jag inte hade några barn), inte heller kan jag bli uteliggare eftersom mina barn behöver mig.
Däremot skulle jag tvingas att lämna över dem till pappan, eftersom han har fast jobb och stadig inkomst.
Knarklangning skulle jag absolut inte ge mig in på, det går emot alla mina principer. Hellre svälter jag!
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 11:46:25, redigerad totalt 1 gång.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Inläggav Savanten Svante » 2008-02-23 12:15:01

*funderat vidare*

Tak över huvudet hade jag förmodligen löst med nån husvagnslösning. Problemet är väl att ingen vill låta en uteliggare bo i husvagn på sin tomt, så jag antar att man blir bortkört i ett.

Mat? Vetefan. Rota i containrar bakom mataffärer kanske?
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 11:46:25, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Inläggav sugrövmanövern » 2008-02-23 12:38:39

Savanten Svante skrev:
Mat? Vetefan. Rota i containrar bakom mataffärer kanske?
Ett litet problem med detta, för även dålig mat med utgånget datum säljs, så när den väl äntligen når containern är det faktiskt oätlig, på riktigt. Hälsovådlig. Inte ovanligt att man finner ost som gick ut för en vecka sedan i kyldisken tex. Filmjölken är alltid gammal.

De har säkert lås på containrarna också, skulle inte förvåna mig.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 11:46:25, redigerad totalt 1 gång.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Inläggav Savanten Svante » 2008-02-23 12:48:00

sugrövmanövern skrev:
Savanten Svante skrev:
Mat? Vetefan. Rota i containrar bakom mataffärer kanske?
Ett litet problem med detta, för även dålig mat med utgånget datum säljs, så när den väl äntligen når containern är det faktiskt oätlig, på riktigt. Hälsovådlig. Inte ovanligt att man finner ost som gick ut för en vecka sedan i kyldisken tex. Filmjölken är alltid gammal.

De har säkert lås på containrarna också, skulle inte förvåna mig.


Så är det nog, tyvärr. Helstekt igelkott med gamla bildäck får väl bli dieten då. :)
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 11:46:25, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in