Off-topic samt sönderhackade trådar

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Wine » 2016-01-20 18:49:21

Är det stört omöjligt för dig Sjuckert att på ett rakt sätt besvara ovanstående frågor? Den ena frågan har du inte ens besvarat och du verkar också helt undvika frågan, angående vad som har postats i den dolda avdelningen AoG och att det kanske inte hade postats där om den som har postat det visste att det i alla fall skulle kunna återges i den öppna avdelningen, även om det inte är relaterat till en diskussion som förs i den dolda avdelnigen AoG.

Se detta inlägg:

post1364115.html#p1364115

samt detta:

post1364055.html#p1364055

Se också vad plåtmonster skrev här:

post1363618.html#p1363618
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Wine » 2016-01-21 10:59:54

Puzzle, jag ställer frågan dig nu angående detta med vad du har skrivit till mig i PM, är det ok att jag citerar vad du skrivit om att det är möjligt att följa länkar till den dolda avdelningen AoG även om man inte är registrerad medlem? Vill helst diskutera detta öppet och inte i PM eftersom jag inte upplever längre att jag riktigt kan lita på vad som sägs i PM.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Wine » 2016-01-21 11:54:04

Puzzle, du har inget svar att komma med, ingen kommentar?
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Puzzle » 2016-01-21 11:57:33

Moderator:

Sjuckert har redan svarat dig flera gånger utan framgång att nå fram så jag ser ingen större anledning till att skriva ytterligare ett svar till dig. Men du borde nog tänka på:

Sjuckert skrev:Wine, om du inte vill att den här tråden ska låsas får du försöka föra diskussionen framåt istället för att upprepa frågor som redan är besvarade.
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Wine » 2016-01-21 12:00:05

Puzzle skrev:Moderator:

Sjuckert har redan svarat dig flera gånger utan framgång att nå fram så jag ser ingen större anledning till att skriva ytterligare ett svar till dig. Men du borde nog tänka på:

Sjuckert skrev:Wine, om du inte vill att den här tråden ska låsas får du försöka föra diskussionen framåt istället för att upprepa frågor som redan är besvarade.


Men varför kan du inte ge tillåtelse till att jag citerar dig angående vad du skrivit om att det är möjligt att följa länkar till den dolda avdelningen AoG även om man inte är registrerad medlem? Vill helst diskutera detta öppet och inte i PM eftersom jag inte upplever längre att jag riktigt kan lita på vad som sägs i PM.

Jag anser att det är mycket angeläget att detta reds ut öppet så att fler medlemmar får kännedom om vad som kan ske om icke registrerade medlemmar klickar på länkar till trådar som ligger i en dold avdelning och varför, som du skrev i ett PM till mig, om det stämmer vad du påstår.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Wine » 2016-01-21 18:54:21

slackern, vad är din poäng? Du själv kanske inte anser att det är viktigt att Sjuckert och Puzzle svarar på de frågor jag ställt men det kan vara av stor vikt för andra som postar känsliga saker i den dolda avdelningen AoG att få veta att deras inlägg kan ses även av medlemmar som ej är registrerade.

Jag har för övrigt anmält ditt inlägg som off-topic, får se nu om moderatorerna anser att ditt inlägg är off-topic, det är som sagt väldigt godtyckliga bedömningar som man ser exempel på här på forumet.

Har också tidigare i dag på förmiddagen anmält slackerns inlägg här:

post1364827.html#p1364827

som off-topic men ingen av moderatorerna verkar anse att inlägget är off-topic.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav marxisten » 2016-01-21 19:03:26

Wine skrev:Du själv kanske inte anser att det är viktigt att Sjuckert och Puzzle svarar på de frågor jag ställt men det kan vara av stor vikt för andra som postar känsliga saker i den dolda avdelningen AoG att få veta att deras inlägg kan ses även av medlemmar som ej är registrerade.


Detta har vi gått igenom förut och nej, man kan INTE se något i off-Google om man inte är medlem och inloggad.

Testa själv

- Logga ut från forumet
- Rensa din internet-cache
- Försök sedan se något från off-Google, när du är utloggad från forumet med rensad webbläsare och söka upp något från den dolda sidan från forumet som icke inloggad
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Wine » 2016-01-21 19:07:55

marxisten skrev:
Wine skrev:Du själv kanske inte anser att det är viktigt att Sjuckert och Puzzle svarar på de frågor jag ställt men det kan vara av stor vikt för andra som postar känsliga saker i den dolda avdelningen AoG att få veta att deras inlägg kan ses även av medlemmar som ej är registrerade.


Detta har vi gått igenom förut och nej, man kan INTE se något i off-Google om man inte är medlem och inloggad.

Testa själv

- Logga ut från forumet
- Rensa din internet-cashe
- Försök sedan se något från off-Google, när du är utloggad från forumet med rensad webbläsare och söka upp något från den dolda sidan från forumet som icke inloggad


Men får jag då lov att citera vad moderator Puzzle har skrivit till mig i PM för det är definitivt dubbla budskap från er sida, jag kan tyvärr inte lita på er längre, i och med att ni inte låter mig citera Puzzle så framstår det som att ni försöker dölja något eller att moderatorerna agerar väldigt godtyckligt även bakom kulisserana.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav marxisten » 2016-01-21 19:09:37

Wine skrev:jag kan tyvärr inte lita på er längre


Lita på dig själv då och försök hitta något från den dolda sidan. Lyckas du med det?
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Wine » 2016-01-21 19:13:39

marxisten skrev:
Wine skrev:jag kan tyvärr inte lita på er längre


Lita på dig själv då och försök hitta något från den dolda sidan. Lyckas du med det?


Kan jag nu få citera Puzzle? Jag har upprepade gånger frågat om detta och försökt få er att förstå varför jag vill citera Puzzle.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav marxisten » 2016-01-21 19:20:22

Wine skrev:Kan jag citera Puzzle?


Får du fråga Puzzle om, jag svarar på din oro rörande det tekniska, och den behöver du ej ha. Du kan som sagt prova själv.

Jag provade för det var kul söka på en trådtitel som finns i off-Google med sökorden "aspergerforum "trådens titel inom citattecken" som inloggad på forumet, fick exakt noll träffar. Du kommer inte åt det om du inte är medlem. Du kan som sagt prova själv om du inte tror mig.
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Puzzle » 2016-01-21 19:25:44

Wine skrev:
marxisten skrev:
Wine skrev:jag kan tyvärr inte lita på er längre


Lita på dig själv då och försök hitta något från den dolda sidan. Lyckas du med det?


Kan jag nu få citera Puzzle? Jag har upprepade gånger frågat om detta och försökt få er att förstå varför jag vill citera Puzzle.

Nej. Jag sa nej redan när du frågade mig per PM innan du startade den andra tråden och det gäller fortfarande trots att du valde att inte respektera det. Du får inte citera mina PM och det går inte på något sätt att komma åt den dolda avdelningen för icke inloggade.

Är det tydligt nog nu?
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Wine » 2016-01-21 19:28:48

Puzzle skrev:
Wine skrev:
marxisten skrev:
Lita på dig själv då och försök hitta något från den dolda sidan. Lyckas du med det?


Kan jag nu få citera Puzzle? Jag har upprepade gånger frågat om detta och försökt få er att förstå varför jag vill citera Puzzle.

Nej. Jag sa nej redan när du frågade mig per PM innan du startade den andra tråden och det gäller fortfarande trots att du valde att inte respektera det. Du får inte citera mina PM och det går inte på något sätt att komma åt den dolda avdelningen för icke inloggade.

Är det tydligt nog nu?


Nej, det är INTE tydligt, varför har du då skrivit något helt annat i PM, om du skulle ha skrivit samma sak som här helt öppet, varför får jag då inte citera vad du skrivit i PM, något du har skrivit i din moderatorsroll och som borde gälla för hela forumet eller som borde komma alla till del.

Jag har inte frågat efter om det är ok att citera vad du skrivit i alla dina PM utan jag vill citera specifikt det du har skrivit om vad som gäller för den dolda avdelningen AoG.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Puzzle » 2016-01-21 19:49:33

Wine skrev:Nej, det är INTE tydligt, varför har du då skrivit något helt annat i PM, om du skulle ha skrivit samma sak som här helt öppet, varför får jag då inte citera vad du skrivit i PM, något du har skrivit i din moderatorsroll och som borde gälla för hela forumet eller som borde komma alla till del.

Jag har inte frågat efter om det är ok att citera vad du skrivit i alla dina PM utan jag vill citera specifikt det du har skrivit om vad som gäller för den dolda avdelningen AoG.

Svaren är fortfarande dem samma. Nej och nej, det går inte. Det är simpla svar som inte borde vara så här svåra att acceptera eller förstå innebörden av.
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Wine » 2016-01-21 19:54:04

Puzzle skrev:
Wine skrev:Nej, det är INTE tydligt, varför har du då skrivit något helt annat i PM, om du skulle ha skrivit samma sak som här helt öppet, varför får jag då inte citera vad du skrivit i PM, något du har skrivit i din moderatorsroll och som borde gälla för hela forumet eller som borde komma alla till del.

Jag har inte frågat efter om det är ok att citera vad du skrivit i alla dina PM utan jag vill citera specifikt det du har skrivit om vad som gäller för den dolda avdelningen AoG.

Svaren är fortfarande dem samma. Nej och nej, det går inte. Det är simpla svar som inte borde vara så här svåra att acceptera eller förstå innebörden av.


Men varför är det så känsligt att jag inte får citera dig om du nu anser att du har gett mig samma svar eller budskap i PM som du gör här? Du kan skriva samma sak här men jag kan inte citera dig om du skrivit samma sak i PM?
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Puzzle » 2016-01-21 19:57:54

Wine skrev:
Puzzle skrev:
Wine skrev:Nej, det är INTE tydligt, varför har du då skrivit något helt annat i PM, om du skulle ha skrivit samma sak som här helt öppet, varför får jag då inte citera vad du skrivit i PM, något du har skrivit i din moderatorsroll och som borde gälla för hela forumet eller som borde komma alla till del.

Jag har inte frågat efter om det är ok att citera vad du skrivit i alla dina PM utan jag vill citera specifikt det du har skrivit om vad som gäller för den dolda avdelningen AoG.

Svaren är fortfarande dem samma. Nej och nej, det går inte. Det är simpla svar som inte borde vara så här svåra att acceptera eller förstå innebörden av.


Men varför är det så känsligt att jag inte får citera dig om du nu anser att du har gett mig samma svar eller budskap i PM som du gör här?

Jag sa nej tidigare i pm och jag säger nej igen nu öppet så du kanske respekterar det nu som du inte gjorde innan.
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Sjuckert » 2016-01-21 19:59:02

Wine skrev:Nej, det är INTE tydligt, varför har du då skrivit något helt annat i PM, om du skulle ha skrivit samma sak som här helt öppet, varför får jag då inte citera vad du skrivit i PM, något du har skrivit i din moderatorsroll och som borde gälla för hela forumet eller som borde komma alla till del.

Jag har inte frågat efter om det är ok att citera vad du skrivit i alla dina PM utan jag vill citera specifikt det du har skrivit om vad som gäller för den dolda avdelningen AoG.


Admin:

Nu får du sluta. Om Puzzle nu har skrivit så i pm lär det röra sig om ett missförstånd och inget annat.

Jag har sagt att man inte kan följa länkar till dolda avdelningar om man inte är inloggad.
marxisten har också förklarat att man inte kan följa länkar till dolda avdelningar om man inte är inloggad.
Man måste vara inloggad för att komma till dolda avdelningar.

Om du har fått en annan förklaring ska du alltså bortse från den eftersom det uppenbarligen inte stämmer. Släpp det.
Sjuckert
 
Inlägg: 1164
Anslöt: 2013-05-11

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Wine » 2016-01-21 21:15:41

Sjuckert skrev:
Wine skrev:Nej, det är INTE tydligt, varför har du då skrivit något helt annat i PM, om du skulle ha skrivit samma sak som här helt öppet, varför får jag då inte citera vad du skrivit i PM, något du har skrivit i din moderatorsroll och som borde gälla för hela forumet eller som borde komma alla till del.

Jag har inte frågat efter om det är ok att citera vad du skrivit i alla dina PM utan jag vill citera specifikt det du har skrivit om vad som gäller för den dolda avdelningen AoG.


Admin:

Nu får du sluta. Om Puzzle nu har skrivit så i pm lär det röra sig om ett missförstånd och inget annat.

Jag har sagt att man inte kan följa länkar till dolda avdelningar om man inte är inloggad.
marxisten har också förklarat att man inte kan följa länkar till dolda avdelningar om man inte är inloggad.
Man måste vara inloggad för att komma till dolda avdelningar.

Om du har fått en annan förklaring ska du alltså bortse från den eftersom det uppenbarligen inte stämmer. Släpp det.


Men det är inte bara det som inte stämmer med vad som har sagts i denna tråd, kan man få ett svar på VARFÖR ni inte låter mig citera vad Puzzle har skrivit, vad är anledningen till att ni inte vill att jag citerar vad moderator Puzzle har skrivit?
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav nallen » 2016-01-21 22:05:34

Som så mycket annat har det diskuterats förr: Om att citera PM från moderator/ledning
Liebert skrev:Det finns flera skäl till varför det kan vara olämpligt att PM från moderatorer citeras på forumet. Ofta vid en konflikt handlar det exempelvis om att skydda tredje part. Det handlar dock aldrig om att vi vill dölja information av sådant slag som skulle kunna innebära "dålig publicitet" för moderatorerna eller forumet som helhet. De flesta PM av vitalt intresse återpubliceras internt för alla medarbetare vilket borgar för att kommunikationen visavi medlemmarna går rätt till.

Ofta finns det inget hinder för en publicering men det kräver som sagt ett förhandsgodkännande. Om en medlem försöker publicera PM utan sådant godkännande kommer inlägget naturligtvis stoppas eller censureras, oberoende om innehållet i efterhand bedöms som lämpligt eller ej.

Titti skrev:Vi är beredda att stå för det vi gör och vi gör så gott vi kan när det gäller att förklara och ge bakgrund till det. Ibland går det inte eftersom det sker en del bakom kulisserna i form av tex PM-växling med forumister.

Nu kan jag bara dra slutsatsen att Puzzle inte vill stå för att hon hade fel och att resten av ledningen håller henne om ryggen. Jag tycker det sätter ljus på en oroande utveckling.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Sjuckert » 2016-01-21 22:41:40

Admin:

Vill man kommentera enskilda ärenden ska man inte göra det i den här öppna avdelningen. Jag flyttade bort ett sådant inlägg.
Sjuckert
 
Inlägg: 1164
Anslöt: 2013-05-11

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Puzzle » 2016-01-21 23:04:47

nallen skrev:Nu kan jag bara dra slutsatsen att Puzzle inte vill stå för att hon hade fel och att resten av ledningen håller henne om ryggen. Jag tycker det sätter ljus på en oroande utveckling.

Nja, snarare så är det så att det här är något jag och Wine pratade om för flera månader sen och jag tenderar att rensa min inbox då jag emellanåt får väldigt många meddelanden både som moderator och medlem.

Så jag förbehöll mig rätten att inte behöva citeras för något som jag själv redan hade plockat bort. Men som det visade sig så fanns det en backup på pm-konversationen:

Puzzle i PM skrev:Länkar man till dom så går det att komma in i trådarna även om man inte är medlem så då är [*forumsmedlems*] uttalande och bla. [*trådexempel*] som du länkade till personliga för att personerna som skrivit i vissa fall inte vill att det ska komma ut.


Vad jag menade var ju att man kan se trådämnet (om man inte länkar direkt till en specifik post) och att medlemmen deltagit i just den diskussionen.
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Wine » 2016-01-21 23:06:04

Men Puzzle det är inte det som du hänvisar till ovan som jag syftat på, kan jag nu citera vad du skrivit i PM?
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Puzzle » 2016-01-21 23:08:06

Wine skrev:Men Puzzle det är inte det som du hänvisar till ovan som jag syftat på.

Skicka det i pm då så kan jag förklara.
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Off-topic samt sönderhackade trådar

Inläggav Wine » 2016-01-21 23:09:13

Puzzle skrev:
Wine skrev:Men Puzzle det är inte det som du hänvisar till ovan som jag syftat på.

Skicka det i pm då så kan jag förklara.


Nej, varför vill du inte att jag postar här öppet, såg du inte nallens inlägg tidigare?

Jag har redan förklarat varför jag vill att detta ska redas ut öppet och ärligt talat så är det mycket märkligt att du/ni inte kan låta mig citera det här, öppet om det nu handlar om något som gäller forumregler och som borde vara angeläget även för andra medlemmar att få reda på också.

För mig är det obegripligt varför du fortsätter så här.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in