Om inläggskvalitet och moderatorsingripanden [delad]

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Om inläggskvalitet och moderatorsingripanden [delad]

Inläggav Abbreviation » 2012-08-04 10:26:56

Jag håller med om att AF är en av de mest aggressiva forumen som finns. De andra forum jag hänger på har inte alls samma stämning. Där kan man diskutera saker i lugn och ro och folk håller beter sig inte hur som helst. Men precis som Flashback har det här forumet en stor andel människor med människofientliga åsikter (sexism, rasism, homofobi och övrigt hat (mot feta, "tanter", människor som är för mjuka, människor som "inte kan ta ett skämt", osv)) och i sådana miljöer frodas aggression och intolerans och det smittar av sig på alla andra. Jag är helt klart en av de som är argast på det här forumet och som vill be människor dra åt helvete flest gånger på en dag men de känslorna är isolerade till platser där sådana känslor har möjlighet att växa. Där jag hänger i övrigt vill jag aldrig be någon dra åt helvete, för folk är inte respektlösa, elaka, intoleranta och intriganta på en nivå som får Hem till Gården att verka som ett neutralt faktaprogram om bondelivet.

Varför jag är kvar? Det finns trots allt en del människor här som skriver väldigt intressant och vettigt och som jag tycker om. Dessutom dras jag tillbaka till skiten varje gång jag försöker sluta använda forumet, antagligen av en övertygelse om människans inneboende kompetens och det tragiska hopp om insikt hos andra som en sådan medför.
Abbreviation
 
Inlägg: 3446
Anslöt: 2010-10-15

Re: Om inläggskvalitet och moderatorsingripanden [delad]

Inläggav Abbreviation » 2012-08-04 10:28:01

KrigarSjäl skrev:Visa på ett inlägg med oacceptabelt, empatilöst och intolerant innehåll ni fått som svar.


KrigarSjäl skrev:Ok, små sockertoppar: peka på något konkret.
Abbreviation
 
Inlägg: 3446
Anslöt: 2010-10-15

Re: Om inläggskvalitet och moderatorsingripanden [delad]

Inläggav Zirre » 2012-08-04 10:39:33

En del av de som skapar osämja på detta forum har inte ens asperger (men några av dem har iaf närbesläktad diagnos)
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Om inläggskvalitet och moderatorsingripanden [delad]

Inläggav Miche » 2012-08-04 10:40:26

Abbreviation skrev:
KrigarSjäl skrev:Visa på ett inlägg med oacceptabelt, empatilöst och intolerant innehåll ni fått som svar.


KrigarSjäl skrev:Ok, små sockertoppar: peka på något konkret.

Vilken av de tre tillhör det inlägget?
  • Oacceptabelt
  • Empatilöst
  • Intolerant
Själv tycker jag att det var varmhjärtat och humoristiskt!
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Om inläggskvalitet och moderatorsingripanden [delad]

Inläggav KrigarSjäl » 2012-08-04 10:49:28

Abbreviation skrev:
KrigarSjäl skrev:Visa på ett inlägg med oacceptabelt, empatilöst och intolerant innehåll ni fått som svar.


KrigarSjäl skrev:Ok, små sockertoppar: peka på något konkret.

Jag trodde du hade satt mig på ignore..?
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Om inläggskvalitet och moderatorsingripanden [delad]

Inläggav Abbreviation » 2012-08-04 10:51:26

KrigarSjäl skrev:
Abbreviation skrev:
KrigarSjäl skrev:Visa på ett inlägg med oacceptabelt, empatilöst och intolerant innehåll ni fått som svar.


KrigarSjäl skrev:Ok, små sockertoppar: peka på något konkret.

Jag trodde du hade satt mig på ignore..?

Det har jag men jag visar inläggen om risken är väldigt låg att det du skrivit var sexistisk skit.
Abbreviation
 
Inlägg: 3446
Anslöt: 2010-10-15

Re: Om inläggskvalitet och moderatorsingripanden [delad]

Inläggav Kanin » 2012-08-04 10:52:04

Miche skrev:
Abbreviation skrev:
KrigarSjäl skrev:Visa på ett inlägg med oacceptabelt, empatilöst och intolerant innehåll ni fått som svar.


KrigarSjäl skrev:Ok, små sockertoppar: peka på något konkret.

Vilken av de tre tillhör det inlägget?
  • Oacceptabelt
  • Empatilöst
  • Intolerant
Själv tycker jag att det var varmhjärtat och humoristiskt!

Det är oacceptabelt att använda nedsättande epitet för att uttrycka aggressioner mot personer som har en annan åsikt än du själv. Jämfört med annat som skrivs på forumet var det dock ett relativt harmlöst exempel.

Själv har jag mycket god självkänsla och är inte lättsårad, men jag tycker det är beklämmande att beskåda all aggression och bristande respekt för andra människor och deras åsikter.
Senast redigerad av Kanin 2012-08-04 10:56:55, redigerad totalt 1 gång.
Kanin
 
Inlägg: 2406
Anslöt: 2011-09-20

Re: Om inläggskvalitet och moderatorsingripanden [delad]

Inläggav KrigarSjäl » 2012-08-04 10:54:29

Abbreviation skrev:Det har jag men jag visar inläggen om det risken är väldigt låg att det du skrivit var sexistisk skit.

Vad har jag skrivit som är sexistisk skit?
Det där har du fått helt om bakfoten.

Om du säger det kan jag säga att du skriver manshatiska inlägg och det påståendet har exakt samma relevans.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Om inläggskvalitet och moderatorsingripanden [delad]

Inläggav geocache » 2012-08-04 10:58:33

Jag håller med Kanin helt.
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Re: Om inläggskvalitet och moderatorsingripanden [delad]

Inläggav kullan » 2012-08-04 11:03:09

geocache skrev:Jag håller med Kanin helt.


Jag oxå.

Varför måste man ta till en rå och kallsinnig attityd på ett intertnetforum enbart bara för att man råkar kunna det? Varför måste man köra som en kaxig ångvält i varje inlägg?

" Jag säger detta bara för jag kan. Så undan med er här kommer jag"
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Om inläggskvalitet och moderatorsingripanden [delad]

Inläggav KrigarSjäl » 2012-08-04 11:05:37

-Varför måste man vara en gnällspik i varenda inlägg?
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Om inläggskvalitet och moderatorsingripanden [delad]

Inläggav KrigarSjäl » 2012-08-04 11:07:47

Kanin skrev: men jag tycker det är beklämmande att beskåda all aggression och bristande respekt för andra människor och deras åsikter.

Det är du som tolkar det som aggressivt.
Om det är mina inlägg du syftar på är min uppfattning att jag är helt och hållet rak.

Människor har olika språk, serdu.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Om inläggskvalitet och moderatorsingripanden [delad]

Inläggav Wine » 2012-08-04 11:09:44

Abbreviation skrev:Men precis som Flashback har det här forumet en stor andel människor med människofientliga åsikter (sexism, rasism, homofobi och övrigt hat (mot feta, "tanter", människor som är för mjuka, människor som "inte kan ta ett skämt", osv)) och i sådana miljöer frodas aggression och intolerans och det smittar av sig på alla andra.


Du vet att det är så? Att det här forumet har "en stor andel människor med människofientliga åsikter (sexism, rasism, homofobi och övrigt hat (mot feta, "tanter", människor som är för mjuka, människor som "inte kan ta ett skämt", osv)"?
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Re: Om inläggskvalitet och moderatorsingripanden [delad]

Inläggav Abbreviation » 2012-08-04 11:10:11

KrigarSjäl skrev:
Abbreviation skrev:Det har jag men jag visar inläggen om det risken är väldigt låg att det du skrivit var sexistisk skit.

Vad har jag skrivit som är sexistisk skit?
Det där har du fått helt om bakfoten.

Om du säger det kan jag säga att du skriver manshatiska inlägg och det påståendet har exakt samma relevans.

Haha, ja, så kanske det är i din värld. Det hör mer eller mindre till att sexister tror sig inte vara sexister så jag bryr mig inte nämnvärt om din brist på självinsikt i det här fallet. Och jag tänker verkligen inte sitta och leta upp allt skräp du uttryckt, det skulle lite förta poängen med att ha dig på ignore. (Och hädanefter är risken att det du svarar är sexistisk skit eller allmänt antifeministiskt hat väldigt hög, så jag kommer inte visa fler av dina inlägg i tråden. Tänkte bara säga det så att du vet det innan du hetsar upp dig.)
Abbreviation
 
Inlägg: 3446
Anslöt: 2010-10-15

Re: Om inläggskvalitet och moderatorsingripanden [delad]

Inläggav Moggy » 2012-08-04 11:11:25

Abbreviation skrev:Jag håller med om att AF är en av de mest aggressiva forumen som finns. De andra forum jag hänger på har inte alls samma stämning. Där kan man diskutera saker i lugn och ro och folk håller beter sig inte hur som helst.



Jag har en helt annan uppfattning om det här forumet. Jämfört med många andra forum är det inte speciellt aggressiv stämning här, i det stora hela är folk här trevliga och respektfulla emot varann. En hel del intressanta diskussioner förekommer och där kunniga personer skriver givande saker och jag upplever att det visas respekt emot de som är kunniga. T.ex då diverse språkdiskussioner där HGJ och Zombie har djupa kunskaper som dom delar med sig av. Om något så kan jag tycka att det är aningen för lågt i tak här ibland.

Sen finns det en tendens till att dela ut tjuvnyp och komma med mer eller mindre inlindade elakheter här, men det är inte värre än att det är hanterbart och det delas ut någorlunda rättvisa varningar när det går för långt.

Det finns givetvis några ämnen det har gått troll i och som blivit svåra att ha en sansad diskussion i, men situationen är inte värre här än på andra forum med dessa ämnen. Att det blir infekterat är för att det handlar om ämnen som engagerar och berör många människor mer än att det skulle vara en ovanligt aggressiv attityd just på detta forum.

En sammanfattning av läget här så anser jag att stämningen är rätt så god och att folk här i allmänhet beter sig sansat emot varann.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Re: Om inläggskvalitet och moderatorsingripanden [delad]

Inläggav kullan » 2012-08-04 11:13:45

KrigarSjäl skrev:-Varför måste man vara en gnällspik i varenda inlägg?


För att man hela tiden får en orsak till att gnälla.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Om inläggskvalitet och moderatorsingripanden [delad]

Inläggav KrigarSjäl » 2012-08-04 11:17:15

Abbreviation skrev:
KrigarSjäl skrev:
Abbreviation skrev:Det har jag men jag visar inläggen om det risken är väldigt låg att det du skrivit var sexistisk skit.

Vad har jag skrivit som är sexistisk skit?
Det där har du fått helt om bakfoten.

Om du säger det kan jag säga att du skriver manshatiska inlägg och det påståendet har exakt samma relevans.

Haha, ja, så kanske det är i din värld. Det hör mer eller mindre till att sexister tror sig inte vara sexister så jag bryr mig inte nämnvärt om din brist på självinsikt i det här fallet. Och jag tänker verkligen inte sitta och leta upp allt skräp du uttryckt, det skulle lite förta poängen med att ha dig på ignore. (Och hädanefter är risken att det du svarar är sexistisk skit eller allmänt antifeministiskt hat väldigt hög, så jag kommer inte visa fler av dina inlägg i tråden. Tänkte bara säga det så att du vet det innan du hetsar upp dig.)

Antifeministiskt hat...återigen gör du dig till Feminismens uttolkare nummer ett.
Vem har sagt att din variant av feminism är den enda rätta?
Har man en annan uppfattning blir man överöst med en räcka mindre trevliga egenskaper och karaktärsdrag.
I själva verket kanske jag är mer feminist än du.

Men du tänker kortsiktigt, på det sätt som är på modet just nu: är man emot likhetsfeminism, queerteori, genuspedagogers framfart är det lika med sexist, mansgris, idiot och annat charmigt du kallat mig i den här diskussionen.

Nåväl, historien kommer ge mig rätt.
I framtiden kommer vi skratta åt dessa nippriga genuspedagoger och det här könsutjämnande hen-andet...
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Om inläggskvalitet och moderatorsingripanden [delad]

Inläggav Miche » 2012-08-04 11:35:38

KrigarSjäl skrev:
Kanin skrev: men jag tycker det är beklämmande att beskåda all aggression och bristande respekt för andra människor och deras åsikter.

Det är du som tolkar det som aggressivt.
Om det är mina inlägg du syftar på är min uppfattning att jag är helt och hållet rak.

Människor har olika språk, serdu.

Det är likadant AFK (away from keyboard), misstolkningar sker hela tiden. Jag blir ofta beskylld för att vara aggressiv när jag försöker vara tydlig, det som skrivs/sägs misstolkas ofta så negativt det bara går, vilket är väldigt tråkigt för personer som försöker vara snälla och hjälpsamma.

Ibland går det så långt att jag blir förbannad eftersom jag hela tiden beskylls för att vara arg när jag inte är det, vilket givetvis gör situationen än värre.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Om inläggskvalitet och moderatorsingripanden [delad]

Inläggav KrigarSjäl » 2012-08-04 11:35:46

geocache skrev:Jag håller med Kanin helt.

Har du någonting alls att komma med i den här tråden?
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Om inläggskvalitet och moderatorsingripanden [delad]

Inläggav Abbreviation » 2012-08-04 11:43:30

Jaha, så nu heter det att folk har olika språk och det ska accepteras? KS ska kanske börja med att acceptera andras språk (hen, you know, en del av mitt språk).
Abbreviation
 
Inlägg: 3446
Anslöt: 2010-10-15

Re: Om inläggskvalitet och moderatorsingripanden [delad]

Inläggav Wine » 2012-08-04 11:43:41

Kanin skrev:Själv har jag mycket god självkänsla och är inte lättsårad, men jag tycker det är beklämmande att beskåda all aggression och bristande respekt för andra människor och deras åsikter.


Ja kan hålla med om att det är beklämmande och trist med personer som övertolkar/vantolkar vad som skrivs i inlägg och inte respekterar andras åsikter utan stämplar dem som exempelvis antifeminister, sexister, rasister m.m.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Re: Om inläggskvalitet och moderatorsingripanden [delad]

Inläggav Miche » 2012-08-04 11:44:22

kullan skrev:
KrigarSjäl skrev:-Varför måste man vara en gnällspik i varenda inlägg?


För att man hela tiden får en orsak till att gnälla.

Har du funderat på vad orsaken är?

Är det för att det skribenten är elak eller dryg eller för att DU tolkar skribenten som elak eller dryg?

Jag tycker att skillnaden är väldigt uppenbar. I en av dina långa trådar har detta diskuterats vid flera tillfällen, du har tyvärr en förmåga att bara se det negativa när vi andra försöker hjälpa dig så gott vi kan.

Personligen tycker jag det är väldigt tråkigt att bli bemött med gnäll när jag försöker ge praktisk hjälp och ge en varning för de problem som kan uppstå på vägen. Jag är ändå så jävla korkad att jag fortsätter på den hjälpsamma vägen, trots alla negativa erfarenheter jag har av hjälpsamhet (troligen för att jag även har positiva erfarenheter).
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Om inläggskvalitet och moderatorsingripanden [delad]

Inläggav Titti » 2012-08-04 11:45:30

kullan skrev:Varför måste man ta till en rå och kallsinnig attityd på ett intertnetforum enbart bara för att man råkar kunna det? Varför måste man köra som en kaxig ångvält i varje inlägg?

" Jag säger detta bara för jag kan. Så undan med er här kommer jag"


kullan skrev:
KrigarSjäl skrev:-Varför måste man vara en gnällspik i varenda inlägg?


För att man hela tiden får en orsak till att gnälla.


Admin

Att man anser sig ha en orsak att göra något och en möjlighet att göra det behöver inte alls innebära att man MÅSTE göra det. Vi har alla orsaker och möjligheter att göra många saker vi inte gör.

Det är ett personligt val man gör. Vi väljer alla vilken bild vi vill ge av oss själva i olika sammanhang.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Re: Om inläggskvalitet och moderatorsingripanden [delad]

Inläggav Moggy » 2012-08-04 11:46:49

Wine skrev:
Kanin skrev:Själv har jag mycket god självkänsla och är inte lättsårad, men jag tycker det är beklämmande att beskåda all aggression och bristande respekt för andra människor och deras åsikter.


Ja kan hålla med om att det är beklämmande och trist med personer som övertolkar/vantolkar vad som skrivs i inlägg och inte respekterar andras åsikter utan stämplar dem som exempelvis antifeminister, sexister, rasister m.m.



+1

Klockrent.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in