Lita aldrig på NT!

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Thunderchild » 2007-11-24 21:20:44

weasley skrev:
Thunderchild skrev:Kanske var det extra provocerande för dom att jag efter lite hot om aggression ensam med dem i köket och en skaplig höger mot käken som jag faktiskt gav lov till för att blidka ena killen, fortfarande var kolugn och fortsatte försöka resonera mig fram till hur jag sårat deras känslor.


När jag läser detta blir jag lätt bestört. TC, du lät dem alltså ge dej en smäll på käften för att du ville uppnå..... vad? Egentligen?


Kvasir skrev:Några normala killar handlade det knappast om, inte normala i min värld i alla fall, och jag tror som sagt att jag och säkert många fler skulle ha sett varningstecken, och att du överhuvudtaget behöver låta någon slå dig på käften för att visa välvilja är väl långt mera än ett subtilt varningstecken?


Jag kan BARA hålla med!


Vet någon av er hur ni själva skulle reagera i en situation ensam med två hotfulla killar? Har ni en handbok ni kan läsa i?

"att jag behöver låta någon slå mig.." låter ju oxå som en brist hos mig, eller hur?

Han pratade om att slå mig och ville förmodligen skrämma mig.. Genom att säga varsågod så lyckades han inte med det. Eventuellt kunde jag även vinna lite tid innan båda flög på mig, tid att resonera med dom..

Sedan var det ju hans val att verkligen slå mig.. Det var ju inte så att jag bönade och bad..

Wesslan tror jag har svårt att tänka sig in i en sådan situation eftersom hon är kvinna och inte skulle hanteras på samma sätt alls..

Hur Kvasir skulle göra är jag däremot väldigt nyfiken på att höra..
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 11:02:57, redigerad totalt 1 gång.
Thunderchild
 
Inlägg: 1090
Anslöt: 2006-09-04
Ort: Falun

Inläggav Kvasir » 2007-11-24 21:27:15

Thunderchild skrev:
Vet någon av er hur ni själva skulle reagera i en situation ensam med två hotfulla killar? Har ni en handbok ni kan läsa i?

"att jag behöver låta någon slå mig.." låter ju oxå som en brist hos mig, eller hur?

Han pratade om att slå mig och ville förmodligen skrämma mig.. Genom att säga varsågod så lyckades han inte med det. Eventuellt kunde jag även vinna lite tid innan båda flög på mig, tid att resonera med dom..

Sedan var det ju hans val att verkligen slå mig.. Det var ju inte så att jag bönade och bad..

Wesslan tror jag har svårt att tänka sig in i en sådan situation eftersom hon är kvinna och inte skulle hanteras på samma sätt alls..

Hur Kvasir skulle göra är jag däremot väldigt nyfiken på att höra..


Det enda vi har att gå på är just hur du själv har beskrivit situationen. Det är det enda vi har att utgå från. Det är mycket möjligt att situationen var på ett helt annat sätt än vi tolkar den, och då ber jag om ursäkt, men det beror ju i så fall också på att din beskrivning uppenbarligen inte stämmer så bra med hur du upplevde situationen.

Hur jag skulle har gjort och reagerat kan jag naturligtvis inte veta, men jag har väldigt starkt på känn att det där var killar som jag inte skulle ha velat umgås med från början ens. Men det handlar i så fall delvis om vad slags människor just jag gillar och ogillar. Som jag skrev tidigare så låter det i alla fall som killar med fel hjärn/muskel-kvot för att jag skulle känna mig lugn i deras närhet.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 11:02:57, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav Thunderchild » 2007-11-24 21:50:44

Tack för allt stöd..

Vissa av er kanske skulle öppna en jour för misshandelsoffer? Ni som är så förstående och stödjande..

Jag hamnade i trubbel för att jag inte kan läsa och förstå det sociala spelet så bra. Men jag är ändå ute där och försöker, istället för att sitta på kammaren och döma.

Kvasir: Jag antar att din kvot handlar om väldigt lite muskler och mycket hjärna, en feg sådan.. I min värld så är en hjärna med en sådan defekt inte mycket värd..
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 11:02:57, redigerad totalt 1 gång.
Thunderchild
 
Inlägg: 1090
Anslöt: 2006-09-04
Ort: Falun

Inläggav ufo » 2007-11-24 21:56:12

Thunderchild skrev:Jag hamnade i trubbel för att jag inte kan läsa och förstå det sociala spelet så bra.

Så nu blev det ditt fel att de började slå dig?

Nej TC det spelar ingen roll hur klumpigt du har uppträtt det är iallafall fel att slåss, även i NT-samhället.
Är det så djävla konstigt att vi misstänker tjackskador på de herrarna?
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 11:02:57, redigerad totalt 1 gång.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Inläggav weasley » 2007-11-24 22:00:11

Thunderchild skrev:Tack för allt stöd..

Vissa av er kanske skulle öppna en jour för misshandelsoffer? Ni som är så förstående och stödjande..

Jag hamnade i trubbel för att jag inte kan läsa och förstå det sociala spelet så bra. Men jag är ändå ute där och försöker, istället för att sitta på kammaren och döma.

Kvasir: Jag antar att din kvot handlar om väldigt lite muskler och mycket hjärna, en feg sådan.. I min värld så är en hjärna med en sådan defekt inte mycket värd..


TC....

Jag känner mej lite missförstådd. Jag ville uttrycka mina sympatier för dej och min ilska över de där som slog dej.

Eftersom du skrev att de som slog dej var nya bekantskaper som du aldrig har sett förut, antog jag såklart att det var helt OK att säga vad jag tyckte om deras beteende. Visst kan den här situationen ha uppstått pga att du har AS och lite svårt med det där sociala, men det ursäktar på inget vis deras uppförande!

Jag har inte heller påstått att du regelbundet umgås med sådana människor; tvärtom, det var eftersom du påpekade att du inte kände dem som jag tyckte att min frispråkighet angående deras uppträdande inte borde vara något problem.

Hemskt ledsen om du känner att jag har hoppat på DEJ på något vis, för det har verkligen inte varit min avsikt på något sätt!

Däremot tror jag att vi alla kan enas om att om någon tycker att denne ska slå en på käften så bör man packa sej från sällskapet per omgående. Eller hur?
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 11:02:57, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav Kvasir » 2007-11-24 22:04:24

Thunderchild skrev:Jag hamnade i trubbel för att jag inte kan läsa och förstå det sociala spelet så bra. Men jag är ändå ute där och försöker, istället för att sitta på kammaren och döma.



Det verkar som du hela tiden försöker hävda att du säger en sak, men samtidigt faktiskt säger något helt annat. Du ger väldigt dubbla budskap hela tiden, och det är förmodligen det som gör att (du tycker att) vi inte förstår dig.

Försök läsa igenom hur du har beskrivit situationen i dina olika inlägg och fundera på om det verkligen är en korrekt beskrivning. Som jag ser det så beskriver du något helt annat än du säger att du beskriver. Försök att objektivt läsa vad jag och andra har skrivit, och fundera på varför vi tolkar dig som vi gör.

Att du dessutom är övertygad om att du har hamnat i nämnda situation för att du inte klarar av att tolka sociala signaler etc. men samtidigt envist påstår att det inte kan ha funnits några varnande signaler är inte bara dubbla budskap, det är en ren motsägelse.

Ingen har försökt säga att det var ditt fel. Jag har gång på gång sagt att det var oacceptabelt av killarna att använda våld. Däremot försöker jag, och förmodligen flera andra, få dig att tänka till om det verkligen inte fanns varningssignaler du borde ha uppfattat, men missade. Annars kan du ju hamna i samma situation igen.

Kvasir: Jag antar att din kvot handlar om väldigt lite muskler och mycket hjärna, en feg sådan.. I min värld så är en hjärna med en sådan defekt inte mycket värd..


Ska jag tolka dig som att en hjärna som inte vill använda våld är feg och inte bra? I så fall skulle jag vilja säga att du ger mig rätt i mitt tidigare intryck att du ser våld som något naturligt. Jag hoppas och tror att du egentligen menar något annat som går mig förbi, dock.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 11:02:57, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav Alien » 2007-11-24 22:12:45

Thunderchild skrev:Hur många gånger jag än påstår att detta var vanliga partysvennar som först var väldigt trevliga för att plötsligt tvärvända så är ni ett gäng som sitter där och vet bättre minsann..

Det är ett slags överlägset "patronising" beteende som jag är rätt allergisk emot..


Det var en motsägande beskrivning. Deras beteende visar just att de inte var några "vanliga partysvennar", så uppför sig inte vanliga svennar. Du uppfattade dem som "vanliga partysvennar", det är en annan sak.

Dessutom drog du slutsatsen att det var NT man inte kunde lita på. I stället för den mer självklara att man inte kan lita på främmande, ens om de är till synes "vanliga svennar".

Tycker du all slags funderande och alla slutsatser är "patronising"? Då tycker jag du är överkänslig och "prinsessan på ärten". Är alla svar utom "Vad synd om dig, du har rätt, man kan aldrig lita på en NT" förbjudna?
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 11:02:57, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav tahlia » 2007-11-24 22:33:44

Jag stör mig liiiiite på denna mening.

Kvasir skrev:Hur jag skulle har gjort och reagerat kan jag naturligtvis inte veta, men jag har väldigt starkt på känn att det där var killar som jag inte skulle ha velat umgås med från början ens.


Låt mig förklara.
Jag tycker du fastnar lite i detta "jag är minsann människorkännare och skulle aaaaaaaaaldrig hamna i en sådan situation". Det kan lätt uppfattas som översitteri och att du klankar ned på någon annans förmåga att läsa av människor. Jag är helt övertygad om att många människor ledigt skulle kunna grundlura även dig om vilka de egentligen är, för det händer alla någon gång. Du är inte ofelbar och således inget undantag.
Ta nu inte detta som ett påhopp. Jag försöker bara förklara hur det mycket väl kan uppfattas.
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 11:02:57, redigerad totalt 1 gång.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Inläggav tahlia » 2007-11-24 22:38:26

Thunderchild

Oavsett varför dessa killar betedde sig som de gjorde, så är det oacceptabelt. Finns ju liksom inga ursäkter för att bete sig som ett svin, eller hur?
Visst är det möjligt att du missuppfattat något, men det ursäktar inte deras sätt att agera. Visst är det också fullt möjligt att de endast var påverkade av alkohol, för många kan påverkas väldigt negativt av alkohol och bli aggressiva och oberäkneliga.
Oavsett vad så var det jävligt fult gjort, och jag håller med om att killarna hade problem
Det enda jag har att invända är något som nämnts tidigare, och det är rubriken på tråden.
Jag uppfattar det inte heller som något typiskt NT, eller att NT rent generellt inte skulle gå att lita på. Men så har ju jag nästan uteslutande positiva egenskaper av NT (i alla fall i vuxen ålder).
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 11:02:57, redigerad totalt 1 gång.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Inläggav Kvasir » 2007-11-24 22:42:34

Tahlia,

Bra påpekande. Jag inser att det kan tolkas som du säger, och det var nog inte riktigt min mening. I första hand menar jag nog snarast att jag är tämligen ointresserad av de allra flesta människor och det inte är så sannolikt att dessa personer skulle finnas bland sådana människor jag tycker är intressanta att umgås med. Men visst, naturligtvis kan man missta sig på människor. Ibland kan man ju också hamna ihop med människor man inte själv har valt att umgås med, t.ex. vänner till vänner, och då kanske man förutsätter att ens egna vänner i sammanhanget så att säga går i god för dem.

I det här fallet handler det dock, som jag har påpekat, om att TCs beskrivning av situationen ger ett ganska starkt intryck av att det borde ha funnits varningssignaler. Därav min uppmaning till honom att fundera igenom om beskrivningen egentligen stämmer, eftersom han hela tiden hävdar något annat än han beskriver. Hade det inte varit för det så hade jag inte envisats med att det borde ha funnits varningssignaler, och det hade förmodligen ingen annan heller.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 11:02:57, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav Thunderchild » 2007-11-24 22:43:15

ufo skrev:
Thunderchild skrev:Jag hamnade i trubbel för att jag inte kan läsa och förstå det sociala spelet så bra.

Så nu blev det ditt fel att de började slå dig?

Nej TC det spelar ingen roll hur klumpigt du har uppträtt det är iallafall fel att slåss, även i NT-samhället.
Är det så djävla konstigt att vi misstänker tjackskador på de herrarna?


Om jag får skylla mig själv eller inte är ju tydligen en tolkningsfråga..

Att ingen av er andra kan få ut nåt vettigt av min beskrivning av natten kan ju ha att göra med att de flesta av er är nördigare än mig och har ännu mindre möjlighet att förstå vad som kan ha hänt..

Hade man haft en socialt begåvad observatör med hela natten så hade denne säkert kunna förklara vad som hände och hur jag lyckades dabba mig.. En förklaring som åtminstone ur NT-synvinkel skulle låta fullkomligt logisk..
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 11:02:58, redigerad totalt 1 gång.
Thunderchild
 
Inlägg: 1090
Anslöt: 2006-09-04
Ort: Falun

Inläggav weasley » 2007-11-24 22:53:22

Thunderchild skrev:Om jag får skylla mig själv eller inte är ju tydligen en tolkningsfråga..


Ja, alla tolkar det som att det är de där snubbarna som inte är riktigt kloka.


Thunderchild skrev:Att ingen av er andra kan få ut nåt vettigt av min beskrivning av natten kan ju ha att göra med att de flesta av er är nördigare än mig och har ännu mindre möjlighet att förstå vad som kan ha hänt..


Jag tycker det är orättvist att du anklagar alla härinne för att vara mindre socialt kompetenta än du.

Och: oavsett hur nördig man är så förstår man nog att folk som vill slå en på käften inte är riktigt funtade när de gör det på det viset du beskrev. Folk som dessutom inte nöjer sej med att slå på käften, utan senare hoppar på ens huvud är per definition rötägg.


Thunderchild skrev:Hade man haft en socialt begåvad observatör med hela natten så hade denne säkert kunna förklara vad som hände och hur jag lyckades dabba mig.. En förklaring som åtminstone ur NT-synvinkel skulle låta fullkomligt logisk..


Jag tror felet var att de där killarna hade använt saker som rimmade illa med deras personlighet. Det låter fullkomligt logiskt för alla inblandade, NT eller inte.

Sen reagerar även jag på trådens rubrik. Det här var två galna idioter. De representerar inte majoriteten av någon folkgrupp utom möjligen "mängden personer i Sverige som knaprar anabola".
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 11:02:59, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav ufo » 2007-11-24 22:54:43

Thunderchild skrev:
ufo skrev:
Thunderchild skrev:Jag hamnade i trubbel för att jag inte kan läsa och förstå det sociala spelet så bra.

Så nu blev det ditt fel att de började slå dig?

Nej TC det spelar ingen roll hur klumpigt du har uppträtt det är iallafall fel att slåss, även i NT-samhället.
Är det så djävla konstigt att vi misstänker tjackskador på de herrarna?


Om jag får skylla mig själv eller inte är ju tydligen en tolkningsfråga..

Att ingen av er andra kan få ut nåt vettigt av min beskrivning av natten kan ju ha att göra med att de flesta av er är nördigare än mig och har ännu mindre möjlighet att förstå vad som kan ha hänt..

Hade man haft en socialt begåvad observatör med hela natten så hade denne säkert kunna förklara vad som hände och hur jag lyckades dabba mig.. En förklaring som åtminstone ur NT-synvinkel skulle låta fullkomligt logisk..

Så det är en NT-förklaring du vill ha? Ja då skall du få en.
Dom där två är ena djävla svin som hoppade på dig.

Sluta upp med ditt djävla självömkande beteende. Vad faan spelar det för roll om du beteede dig konstigt de har iallafall ingen som djävla helst ursäkt iallafall MOBBOFFER !!!
Finns säkert en dos svartsjuka hos den som var damens ex men det är iallafall ingen ursäkt.
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 11:02:59, redigerad totalt 1 gång.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Inläggav Thunderchild » 2007-11-24 22:55:36

tahlia skrev:Jag uppfattar det inte heller som något typiskt NT, eller att NT rent generellt inte skulle gå att lita på. Men så har ju jag nästan uteslutande positiva egenskaper av NT (i alla fall i vuxen ålder).


Jo.. Draget till sin spets är det ett faktum att det inte går att lita på NT just beroende på otäcka saker som gruppdynamik och flockbeteende.

Flockens två hannar upptäckte plötsligt något onormalt med den besökande hannen och bestämde sig då för att enligt mallen skada och fördriva densamma..

Kolla in flockbeteende på en dokumentär om apor och jämför med den typiska arbetar/partysvennen. Skillnaderna är minimala..

Rör man sig mot mera intellektuella grupperingar av Homo Sapiens så rör man sig samtidigt generellt åt det aspiga hållet där de biologiska mönstren för flockbeteende får en alltmer minskad betydelse..
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 11:02:59, redigerad totalt 1 gång.
Thunderchild
 
Inlägg: 1090
Anslöt: 2006-09-04
Ort: Falun

Inläggav Thunderchild » 2007-11-24 22:59:33

ufo skrev:Sluta upp med ditt djävla självömkande beteende. Vad faan spelar det för roll om du beteede dig konstigt de har iallafall ingen som djävla helst ursäkt iallafall MOBBOFFER !!!
Finns säkert en dos svartsjuka hos den som var damens ex men det är iallafall ingen ursäkt.


Nu har du misstolkat mig.. Jag har bara försökt försvara mig mot forummedlemmarna som målar ner mig och antyder att jag är en sån patetisk och ensam figur så jag tom tar emot stryk för att få vara med grabbarna..
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 11:02:59, redigerad totalt 1 gång.
Thunderchild
 
Inlägg: 1090
Anslöt: 2006-09-04
Ort: Falun

Inläggav weasley » 2007-11-24 23:03:53

Thunderchild skrev:Flockens två hannar upptäckte plötsligt något onormalt med den besökande hannen och bestämde sig då för att enligt mallen skada och fördriva densamma..


Men snälle du... nu har du väl ändå snöat in LITE för mycket på alfahanne/neandertals-teorin?

Grejen med människan är just att man har en SOCIAL samvaro, och då inbegriper detta ICKE att slå folk på käften.

Övertolka inte saker; idioter är idioter och kan förekomma i både slott och koja.

Dessutom: knark har fått de mest timida små töser att göra häpnadsväckande saker. Manipulation av hjärnans kemi kan alltså utlösa allehanda märkliga beteenden. Så kan ha varit fallet även här. Alltså, en NT hade sagt detsamma som vi:

du råkade ut för ett par idioter!
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 11:02:59, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav ufo » 2007-11-24 23:04:17

Konsten att se på en människa att denna går på droger är svårt. Polisen utbildar sig grundligt i denna utövning men har iallafall mycket svårt att se när någon har droger i sig.
Du har Asperger du kan inte se sådant förnito glöm det.

Både du, jag och kvasir skulle lätt hamna i samma sits gång på gång eftersom vi bara har förmågan att i efterhand reda ut vad som hände. I EFTERHAND. NT har en "liten" möjlighet att dra sig ur innan.

Tjackpundare växlar snabbt mellan trevliga otrevliga. Det är något jag vet.

Har själv sett hur de växlar och hur djävla snabbt det går. Det är omöjligt för alla NT som AS att förutsäga när det sker.

Det här är en historia som du går utan skuld FATTA DET.
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 11:02:59, redigerad totalt 1 gång.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Inläggav ufo » 2007-11-24 23:06:50

Thunderchild skrev:Nu har du misstolkat mig.. ...antyder att jag är en sån patetisk och ensam figur så jag tom tar emot stryk för att få vara med grabbarna..

Nej TC där är det nog du som misstolkar. Jag kan inte se hur de antyder att du föredrar stryk före ensamheten.
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 11:02:59, redigerad totalt 1 gång.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Inläggav Kvasir » 2007-11-24 23:06:51

Thunderchild skrev:Nu har du misstolkat mig.. Jag har bara försökt försvara mig mot forummedlemmarna som målar ner mig och antyder att jag är en sån patetisk och ensam figur så jag tom tar emot stryk för att få vara med grabbarna..


Det kanske beror just på att du själv försökte förklara ditt beteende med just det argumentet. Det var din egen beskrivning, inte någon annans. ;)

Återigen, jag har inte haft för avsikt att svartmåla dig eller idiotförklara dig eller något liknande. Men eftersom du nu hamnade i den otrevliga situation du hamnade i, och dessutom själv tror att det kan ha berott på att du misslyckades att tolka några signaler så är det ju bra för dig själv om du kan lyckas dra någon lärdom av det hela, som kanske kan hjälpa dig att inte hamna i samma situation igen.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 11:02:59, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav weasley » 2007-11-24 23:08:51

ufo skrev:Både du, jag och kvasir skulle lätt hamna i samma sits gång på gång eftersom vi bara har förmågan att i efterhand reda ut vad som hände. I EFTERHAND. NT har en "liten" möjlighet att dra sig ur innan.


Nja, jag hoppas som sagt att alla här kan enas om att om nån hotar slå en på käften så tar vi lärdom av den här historien och lämnar stället oavsett, eller hur?


ufo skrev:Tjackpundare växlar snabbt mellan trevliga otrevliga. Det är något jag vet.


Så sant så sant. Blandar de skiten med ryssfemmor dessutom, så har man att göra med "renrasigt" opålitliga och instabila galningar.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 11:02:59, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav Thunderchild » 2007-11-24 23:09:07

weasley skrev:Jag tycker det är orättvist att du anklagar alla härinne för att vara mindre socialt kompetenta än du.

Sen reagerar även jag på trådens rubrik. Det här var två galna idioter. De representerar inte majoriteten av någon folkgrupp utom möjligen "mängden personer i Sverige som knaprar anabola".


Jag skrev "de flesta", inte alla, och jag är rätt säker på min bedömning där.. Sedan får ju du tycka att det är orättvist om du vill..

Att man klassar alla ur AS-synvinkel idiotiska våldshandlingar som handlingar utförda av "anabolasidioter" förklarar tydligt att man inte har mycket hum om primitivt flockbeteende. Tex revir, hierarki och hackkycklingbeteende..
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 11:02:59, redigerad totalt 1 gång.
Thunderchild
 
Inlägg: 1090
Anslöt: 2006-09-04
Ort: Falun

Inläggav ufo » 2007-11-24 23:15:33

weasley skrev:Nja, jag hoppas som sagt att alla här kan enas om att om nån hotar slå en på käften så tar vi lärdom av den här historien och lämnar stället oavsett, eller hur?

De gånger jag har blivit hotad att få en smäll på käften hemma hos vederbörande så alltid denne stått ivägen så man inte kan gå ut. Förstår fullständigt ifall TC inte ansåg det vara ok att först ge på smällen för att komma ut. Inget konstigt alls.
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 11:02:59, redigerad totalt 1 gång.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Inläggav Kvasir » 2007-11-24 23:17:00

Thunderchild skrev:Att man klassar alla ur AS-synvinkel idiotiska våldshandlingar som handlingar utförda av "anabolasidioter" förklarar tydligt att man inte har mycket hum om primitivt flockbeteende. Tex revir, hierarki och hackkycklingbeteende..


Nej men vänta nu. Det där låter verkligen som översitteri och nedlåtande om alla NT. Varför måste du påpeka att beteendet är idiotiskt ur AS-synvinkel? Jag kan lova dig att en överväldigande majoritet NT också tycker det, och lika säkert finns det en och annan AS som skulle kunna bete sig dom de där killarna, vilket inte heller är ursäktligt.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 11:02:59, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav weasley » 2007-11-24 23:17:10

TC....

Jag förklarar DEN DÄR våldshandlingen såsom utförd av personer under påverkan av någon sorts aggressivitetsframkallande drog. Detta är förvisso baserat på hörsägen från DEJ.

Att göra de våldshandlingar som du beskrivit ÄR inte det normala! En smäll på käften i affektion, visst! Det kan man råka ut för!

Men att kalkylerande smälla till någon för att senare ge sej på denne, dubbelt upp dessutom, är inte ett beteende som faller inom ramarna för vanligt hederligt groll. Tyvärr. Så har de inte knaprat något, är minst en av dem helt enkelt bara nån sorts psykopat. Går killen och festar hos sitt ex så ska han fanimej tåla att hon släpar hem en karl UTAN att gå till attack på denne.

Tur att du kom undan helskinnad iaf.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 11:02:59, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in