Lita aldrig på NT!

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: atoms, Alien

Inläggav weasley » 2007-11-24 23:22:02

till ufo!

Ok, då är det ju en annan sak, om nån står ivägen alltså. Jag fick dock inte det uttrycket av den här passusen...

Thunderchild skrev:Kanske var det extra provocerande för dom att jag efter lite hot om aggression ensam med dem i köket och en skaplig höger mot käken som jag faktiskt gav lov till för att blidka ena killen, fortfarande var kolugn och fortsatte försöka resonera mig fram till hur jag sårat deras känslor.



Här känns det mest som att de är psykopater. De var liksom ute efter bråk!
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 11:02:59, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav Thunderchild » 2007-11-24 23:23:35

ufo skrev:
Thunderchild skrev:Nu har du misstolkat mig.. ...antyder att jag är en sån patetisk och ensam figur så jag tom tar emot stryk för att få vara med grabbarna..

Nej TC där är det nog du som misstolkar. Jag kan inte se hur de antyder att du föredrar stryk före ensamheten.



Kvasir skrev:
"Jag vet hur fruktansvärt det kan kännas att kännas sig ensam och utanför och hur gärna man kan vilja få vara med i någon gemenskap, men om villkoret är våld så ska man nog hellre försöka stå ut med sin ensamhet."

Låter inte det citatet som om man vore patetisk om nåt?? Faktiskt tycker jag att vissa verkar ha en talang för att vinkla saker till den mest patetiska tolkningen när det gäller mig.

Jag antar att jag inte bara tar för stor plats när jag partar med "tjackskallar" utan även här på forumet..
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 11:02:59, redigerad totalt 1 gång.
Thunderchild
 
Inlägg: 1090
Anslöt: 2006-09-04
Ort: Falun

Inläggav Thunderchild » 2007-11-24 23:26:45

Kvasir skrev:
Thunderchild skrev:Att man klassar alla ur AS-synvinkel idiotiska våldshandlingar som handlingar utförda av "anabolasidioter" förklarar tydligt att man inte har mycket hum om primitivt flockbeteende. Tex revir, hierarki och hackkycklingbeteende..


Nej men vänta nu. Det där låter verkligen som översitteri och nedlåtande om alla NT. Varför måste du påpeka att beteendet är idiotiskt ur AS-synvinkel? Jag kan lova dig att en överväldigande majoritet NT också tycker det, och lika säkert finns det en och annan AS som skulle kunna bete sig dom de där killarna, vilket inte heller är ursäktligt.


Jo.. De flesta NT kan nog se sitt idiotiska beteende om de får chansen att betrakta sig själva utifrån. Men per definition enligt AS-litteraturen så saknar NT den förmågan till skillnad mot aspisar..
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 11:02:59, redigerad totalt 1 gång.
Thunderchild
 
Inlägg: 1090
Anslöt: 2006-09-04
Ort: Falun

Inläggav Kvasir » 2007-11-24 23:29:34

Thunderchild skrev:Kvasir skrev:
"Jag vet hur fruktansvärt det kan kännas att kännas sig ensam och utanför och hur gärna man kan vilja få vara med i någon gemenskap, men om villkoret är våld så ska man nog hellre försöka stå ut med sin ensamhet."

Låter inte det citatet som om man vore patetisk om nåt?? Faktiskt tycker jag att vissa verkar ha en talang för att vinkla saker till den mest patetiska tolkningen när det gäller mig.


Men herregud! Jag utgick ju bara från vad du redan hade skrivit, och formuleringen var avsedd att försöka visa sympati och förståelse, eftersom du nu verkade tycka att du inte fick det.

Försöker man ge sin syn på situationen så är det fel.
Försöker man hjälpa dig att förstå vad som hände utifrån dina egna beskrivningar så är det fel.
Försöker man visa förståelse och sympati så är det fel.

Jag ber om ursäkt för att jag och andra har svarat i den här tråden och varit så in i helvete korkade att vi trott att vi skulle kunna bidra på något sätt. Jag föreslår att du hädanefter skriver alla inlägg i tråden själv. Det verkar vara enda sättet för dig att få kommentarer du accepterar, om nu ens det fungerar.

Jag kan dock inte låta bli att undra vad för slags svar du egentligen hade förväntat dig?
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 11:02:59, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav Thunderchild » 2007-11-24 23:31:44

weasley skrev:till ufo!

Ok, då är det ju en annan sak, om nån står ivägen alltså. Jag fick dock inte det uttrycket av den här passusen...

Thunderchild skrev:Kanske var det extra provocerande för dom att jag efter lite hot om aggression ensam med dem i köket och en skaplig höger mot käken som jag faktiskt gav lov till för att blidka ena killen, fortfarande var kolugn och fortsatte försöka resonera mig fram till hur jag sårat deras känslor.



Här känns det mest som att de är psykopater. De var liksom ute efter bråk!


När jag var ung så kryllade det av killar som ville slåss om man råkade besöka krogen i den inskränkta grannbyn.. Detta var långt innan det florerade massa spännande psykopatdroger bland ungdomar.. Hembränt i dunk var det som gällde..

Återigen klassiskt flockbeteende..
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 11:02:59, redigerad totalt 1 gång.
Thunderchild
 
Inlägg: 1090
Anslöt: 2006-09-04
Ort: Falun

Inläggav Kvasir » 2007-11-24 23:32:17

Thunderchild skrev:
Kvasir skrev:Jo.. De flesta NT kan nog se sitt idiotiska beteende om de får chansen att betrakta sig själva utifrån. Men per definition enligt AS-litteraturen så saknar NT den förmågan till skillnad mot aspisar..


Men vad svamlar du om? Skulle AS-litteraturen påstå att NT inte fattar att det är fel att vara våldsamma mot AS, eller vad tusan försöker du säga? Jag tror du har en ganska skev och överförenklad bild av skillnader mellan AS och NT på viktiga punkter, och den bilden hela tiden står ivägen när vi andra försöker kommunicera med dig.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 11:02:59, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav Thunderchild » 2007-11-24 23:37:36

Kvasir skrev:
Thunderchild skrev:Kvasir skrev:
"Jag vet hur fruktansvärt det kan kännas att kännas sig ensam och utanför och hur gärna man kan vilja få vara med i någon gemenskap, men om villkoret är våld så ska man nog hellre försöka stå ut med sin ensamhet."


Om du inte fattar hur korkat och nedlåtande ditt citat är så betackar jag mig från åtminstone ditt stöd. De övriga skribenterna tycker jag faktiskt kan få tala för sig själv.

Jag behåller definitivt uppfattningen att jag bättre än majoriteten förstår hur människor i den verkliga världen fungerar..
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 11:02:59, redigerad totalt 1 gång.
Thunderchild
 
Inlägg: 1090
Anslöt: 2006-09-04
Ort: Falun

Inläggav KrigarSjäl » 2007-11-24 23:39:14

Det var väldigt vad ni missförstår TC's inlägg!

För mig som varit ute i svängen är inlägget glasklart. När det blir gruff reagerar man med instinkt, det där med att ta en käftsmäll utan vidare var ett klokt drag. Den som slog torde blivit väldigt stött av att smällen inte "tog", vilket fungerar avväpnande, och som TC säger, gör så att han vinner lite tid. Weasley & Ufo är kvinnor, att ni inte riktigt kan se det hela framför er är förståeligt. Kvasir; gruff på stan och på efterfester är inga seminarier direkt. Resonemang kommer man aldrig långt med, utan det krävs helt andra saker. Saker man aldrig kan lära sig i medelklassens finrum.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 11:02:59, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Thunderchild » 2007-11-24 23:44:18

Kvasir skrev:
Thunderchild skrev:
Kvasir skrev:Jo.. De flesta NT kan nog se sitt idiotiska beteende om de får chansen att betrakta sig själva utifrån. Men per definition enligt AS-litteraturen så saknar NT den förmågan till skillnad mot aspisar..


Men vad svamlar du om? Skulle AS-litteraturen påstå att NT inte fattar att det är fel att vara våldsamma mot AS, eller vad tusan försöker du säga? Jag tror du har en ganska skev och överförenklad bild av skillnader mellan AS och NT på viktiga punkter, och den bilden hela tiden står ivägen när vi andra försöker kommunicera med dig.


Men läs innantill människa..

NT har inte förmågan att se sig själva i ett perspektiv utifrån när dom interagerar i gruppen eftersom det i huvudsak sker intuitivt och inte logiskt..

Skulle allt jag hittat i litteraturen om AS kontra NT stå ivägen när jag kommunicerar med människor som inte verkar läst ett jota??
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 11:02:59, redigerad totalt 1 gång.
Thunderchild
 
Inlägg: 1090
Anslöt: 2006-09-04
Ort: Falun

Inläggav Kvasir » 2007-11-24 23:44:39

TC,

Det är kanske så att jag missförstod dig, men anledningen att jag skrev det jag gjorde var följande:


Jag skrev:
Det låter nästan som du tycker det är normalt med lite våld ibland, så vi har nog väldigt olika referensramar och umgängeskretsar, misstänker jag.


Du svarade:
Jag sa ju alldeles nyss att jag inte har något umgänge alls..


Det tyckte jag lät som att du accepterade lite våld bara du slapp vara ensam. Jag inser nu att det inte nödvändigtvis var så du menade, men du verkade ju inte reagera och påpeka detta förrän nu, långt efteråt.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 11:02:59, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav Kvasir » 2007-11-24 23:48:00

Thunderchild skrev:Men läs innantill människa..

NT har inte förmågan att se sig själva i ett perspektiv utifrån när dom interagerar i gruppen eftersom det i huvudsak sker intuitivt och inte logiskt..

Skulle allt jag hittat i litteraturen om AS kontra NT stå ivägen när jag kommunicerar med människor som inte verkar läst ett jota??


NT må vara lite mera intuitiva och känslosamma, men inte så till den milda grad att de som regel saknar förmåga att se sig själva utifrån. Det är nog mest en intelligens och vanesak. I vart fall är detta inget som förklarar eller ursäktar varför de tillgrep våld mot dig. Det finns även AS som saknar förmågan att se sig själva utifrån och som använder våld. Du konstruerar en skillnad som knappast finns.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 11:02:59, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav weasley » 2007-11-24 23:50:01

Allvarligt talat. Varför ska det helt plötsligt påstås att jag är kvinna och alltså inte kan förstå sånt som "karlar" håller på med? Vad är det jag inte begriper när jag säger att..

weasley skrev:Manipulation av hjärnans kemi kan alltså utlösa allehanda märkliga beteenden. Så kan ha varit fallet även här. Alltså, en NT hade sagt detsamma som vi:

du råkade ut för ett par idioter!




Och vad är det ufo inte begriper med sitt uttalande...

ufo skrev:Så det är en NT-förklaring du vill ha? Ja då skall du få en.
Dom där två är ena djävla svin som hoppade på dig.



Jag börjar nästan misstänka att KS hyser nån sorts agg mot kvinnor...? Eller är det bara jag som "inte begriper något"?
Bara för att något inte hänt mej PERSONLIGEN betyder ju inte det att jag är en fullständigt pantad kokobäng som inte har sett hur konstigt det kan bli när folk får för mycket av det ena och det andra innanför västen.

Bah. Använd inte det faktum att jag är HONA som ett argument MOT mej. Det är synnerligen ouppfostrat och inte det minsta relevant.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 11:02:59, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav sugrövmanövern » 2007-11-24 23:53:39

KrigarSjäl skrev:Den som slog torde blivit väldigt stött av att smällen inte "tog", vilket fungerar avväpnande,
Aha, intressant... Jag har funderat mycket på hur den som slår fungerar. Jag blev slagen en gång, på en fest, och ju fler smällar jag tog emot utan att reagera, desto argare blev han. Slog och slog och slog, jag blev helt blå och hade två igenmurade ögon innan han var färdig.

Vad bör man göra för att bli skonad? Gråta? Huka sig? Fast det verkade inte hjälpa, för en annan gång slog han en karl, och han satt ner på golvet ihopkrupen med blodet sprutande, och fick stryk. Det bara flög tänder och grejer. Riktigt otäckt.

Usch, det är läskigt där ute bland folk :? . Det är som ett kinderägg, man vet aldrig riktigt vad man får.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 11:02:59, redigerad totalt 1 gång.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Inläggav KrigarSjäl » 2007-11-24 23:55:20

Thunderchild skrev:Men läs innantill människa..

NT har inte förmågan att se sig själva i ett perspektiv utifrån när dom interagerar i gruppen eftersom det i huvudsak sker intuitivt och inte logiskt..

Skulle allt jag hittat i litteraturen om AS kontra NT stå ivägen när jag kommunicerar med människor som inte verkar läst ett jota??

Sant. Gruppdynamiken förvandlar dem till yra höns. Titta bara på fotbollshuliganism, hur mycket effekt tror ni ett logiskt resonemang har på den av gruppdynamik rusige huliganen?
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 11:02:59, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav KrigarSjäl » 2007-11-24 23:59:01

weasley skrev:Allvarligt talat. Varför ska det helt plötsligt påstås att jag är kvinna och alltså inte kan förstå sånt som "karlar" håller på med? Vad är det jag inte begriper när jag säger att..

weasley skrev:Manipulation av hjärnans kemi kan alltså utlösa allehanda märkliga beteenden. Så kan ha varit fallet även här. Alltså, en NT hade sagt detsamma som vi:

du råkade ut för ett par idioter!




Och vad är det ufo inte begriper med sitt uttalande...

ufo skrev:Så det är en NT-förklaring du vill ha? Ja då skall du få en.
Dom där två är ena djävla svin som hoppade på dig.



Jag börjar nästan misstänka att KS hyser nån sorts agg mot kvinnor...? Eller är det bara jag som "inte begriper något"?
Bara för att något inte hänt mej PERSONLIGEN betyder ju inte det att jag är en fullständigt pantad kokobäng som inte har sett hur konstigt det kan bli när folk får för mycket av det ena och det andra innanför västen.

Bah. Använd inte det faktum att jag är HONA som ett argument MOT mej. Det är synnerligen ouppfostrat och inte det minsta relevant.

I detta sammanhang är könet relevant. En kvinna lever inte under samma villkor som en man, en man utmanar inte kvinnor med våld. Det säger du ju själv dessutom. Du säger att du aldrig varit med om något personligen. Vad kan det bero på...
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 11:02:59, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav weasley » 2007-11-25 0:00:08

sugrövmanövern skrev:Jag blev slagen en gång, på en fest, och ju fler smällar jag tog emot utan att reagera, desto argare blev han. Slog och slog och slog, jag blev helt blå och hade två igenmurade ögon innan han var färdig.


Men jösses! Vad hade du gjort för att förtjäna detta? Fanns det ingen som kunde hjälpa dej?

Det finns en MYCKET bra anledning att jag har gettagrips med stålhättor på, fyi...

sugrövmanövern skrev:Vad bör man göra för att bli skonad? Gråta? Huka sig? Fast det verkade inte hjälpa, för en annan gång slog han en karl, och han satt ner på golvet ihopkrupen med blodet sprutande, och fick stryk. Det bara flög tänder och grejer. Riktigt otäckt.


Det trista är att såna som har gett sej den på att ge någon stryk vid ett speciellt tillfälle sällan låter sej hindras av annat än ett ingripande från tredje person, eller i sällsynta fall om slagpåsen visar sej kunna slå tillbaka väldigt hårt.

Hukar man sej och grinar - då blir vederbörande glad och slår lite till för han ser den makt han utövar och det inflytande han har på en annans mående.
Står man bara still och tar emot blir vederbörande arg och slår lite extra för han blir irriterad på att han inte får sin kick.

Personer som jag (och du) nyss har beskrivit är i behov av egna bokstäver... jag har svårt att tro att de skulle vara bokstavskombinationen AS ändå....
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 11:02:59, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav Kvasir » 2007-11-25 0:01:38

KrigarSjäl skrev:Kvasir; gruff på stan och på efterfester är inga seminarier direkt. Resonemang kommer man aldrig långt med, utan det krävs helt andra saker. Saker man aldrig kan lära sig i medelklassens finrum.


Nej, men det var ju TC som försökte resonera med dem istället för att ta sin jacka och gå. Varken jag eller någon annan har väl rekommenderat att vare sig försöka resonera med dem eller slå tillbaka.

De få gånger jag har råkat ut för någon som verkar lite hotfull och möjligen skulle kunna tänkas bli våldsam så har jag försökt att antingen ta mig därifrån eller minimera kommunikationen med personen och mest försöka hålla med för att inte reta upp vederbörande. Men visst, jag kanske är ovanligt lyckligt lottad som inte har varit i slagsmål sedan mellanstadiet och inte brukar behöva umgås med folk som är våldsamma.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 11:02:59, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav Kvasir » 2007-11-25 0:03:17

KrigarSjäl skrev:
Sant. Gruppdynamiken förvandlar dem till yra höns. Titta bara på fotbollshuliganism, hur mycket effekt tror ni ett logiskt resonemang har på den av gruppdynamik rusige huliganen?


Men snälla... Fotbollshuliganer är varken representativa för eller allmänt accepterade av NT.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 11:02:59, redigerad totalt 2 gånger.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav weasley » 2007-11-25 0:04:15

KrigarSjäl skrev:I detta sammanhang är könet relevant. En kvinna lever inte under samma villkor som en man, en man utmanar inte kvinnor med våld. Det säger du ju själv dessutom. Du säger att du aldrig varit med om något personligen. Vad kan det bero på...


Nope. Könet är ICKE relevant. Läs och lär av sugrövmanövern!

Angående det där med PERSONLIGEN... jag inser såhär i efterhand att det jag skrev kan tolkas som du (fördomsfullt?) tolkar det... vad jag MENADE var att jag aldrig personligen varit med om just DEN SITUATION som TC beskriver.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 11:02:59, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav sugrövmanövern » 2007-11-25 0:05:39

weasley skrev:
sugrövmanövern skrev:Jag blev slagen en gång, på en fest, och ju fler smällar jag tog emot utan att reagera, desto argare blev han. Slog och slog och slog, jag blev helt blå och hade två igenmurade ögon innan han var färdig.


Men jösses! Vad hade du gjort för att förtjäna detta? Fanns det ingen som kunde hjälpa dej?
Jag backade undan när han gjorde närmanden och försökte kyssa mig. Då flippade han och skrek: Vad fan är det, luktar jag illa? De andra hade gått och lagt sig och sov. Men de vaknade sedan och fick stopp på honom. De vaknade av att det dunsade när han sparkade på mig.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 11:02:59, redigerad totalt 1 gång.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Inläggav KrigarSjäl » 2007-11-25 0:08:39

weasley skrev:
KrigarSjäl skrev:I detta sammanhang är könet relevant. En kvinna lever inte under samma villkor som en man, en man utmanar inte kvinnor med våld. Det säger du ju själv dessutom. Du säger att du aldrig varit med om något personligen. Vad kan det bero på...


Nope. Könet är ICKE relevant. Läs och lär av sugrövmanövern!

Angående det där med PERSONLIGEN... jag inser såhär i efterhand att det jag skrev kan tolkas som du (fördomsfullt?) tolkar det... vad jag MENADE var att jag aldrig personligen varit med om just DEN SITUATION som TC beskriver.

Könet är alltid relevant. Det är helt andra mekanismer bakom agerandet hos svinet som pucklade på sugröven än vad det är hos den alkade svennen som slåss på stan. Alla män vet att det är fegt & ynkligt att ge sig på en tjej. Män och kvinnor tänker annorlunda, fungerar annorlunda, reagerar annorlunda. Fan vad lack jag är på alla likhetsfeminister och deras urvattnade nonsens!!!
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 11:02:59, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Thunderchild » 2007-11-25 0:13:50

Kvasir skrev: Du konstruerar en skillnad som knappast finns.


Det verkar som om du beskyller mig för att hitta på fast jag refererar till litteratur på området.. :?:

Angående ditt citat.. Jag förstår vad du menar och jag var lite onödigt hård. Du har inte varit med så länge på forumet och har ingen möjlighet att känna mig så bra.

Du har ju missat alla mustiga diskussioner om alfahannar och genus vi hade förra året... :roll:

Så.. Sorry..
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 11:02:59, redigerad totalt 1 gång.
Thunderchild
 
Inlägg: 1090
Anslöt: 2006-09-04
Ort: Falun

Inläggav weasley » 2007-11-25 0:16:11

sugrövmanövern skrev:Jag backade undan när han gjorde närmanden och försökte kyssa mig. Då flippade han och skrek: Vad fan är det, luktar jag illa? De andra hade gått och lagt sig och sov. Men de vaknade sedan och fick stopp på honom. De vaknade av att det dunsade när han sparkade på mig.


Men förihelvete... hmmm... vad har du för skostorlek? Ska jag skicka dej ett par pjuck jag har som är lite för stora? Finfina stålhättor på dem du! De hade suttit som en pärla i svinets nedre regioner. För sent att göra nåt åt just DET missfostret, men man kan ju tänka preventivt...

Du kan ju skicka PM om du vill....


KS.

Jag fattar inte att du orkar tjattra om likhetsfeminism jämt. Jag är övertygad om att sugröven fick precis lika ont av att bli slagen som TC fick av att bli slagen. Och inte hade de förtjänat det i något av fallen.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 11:02:59, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav KrigarSjäl » 2007-11-25 0:26:18

weasley skrev:

KS.

Jag fattar inte att du orkar tjattra om likhetsfeminism jämt. Jag är övertygad om att sugröven fick precis lika ont av att bli slagen som TC fick av att bli slagen. Och inte hade de förtjänat det i något av fallen.

Visst gör det ont för båda, men det rör sig om helt olika premisser. När en man slår en man är det alltid ett visst tävlingsmoment i det, ett tävlingsmoment som inte finns när en man slår en kvinna. Varför? För att rådande norm är att det är fegt av en man att slå en kvinna. Just därför är upprinnelsen till våldsamt beteende olika.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 11:02:59, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in