Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kön

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad söker du?

Heterosexuell kvinna söker man för stadigt förhållande.
75
15%
Heterosexuell kvinna söker man för sexträffar.
15
3%
Heterosexuell man söker kvinna för stadigt förhållande.
217
44%
Heterosexuell man söker kvinna för sexträffar.
102
21%
Bisexuell kvinna söker man/kvinna för stadigt förhållande.
16
3%
Bisexuell kvinna söker man/kvinna för sexträffar.
6
1%
Bisexuell man söker man/kvinna för stadigt förhållande.
8
2%
Bisexuell man söker man/kvinna för sexträffar.
8
2%
Homosexuell kvinna söker kvinna för stadigt förhållande.
15
3%
Homosexuell kvinna söker kvinna för sexträffar.
8
2%
Homosexuell man söker man för stadigt förhållande.
9
2%
Homosexuell man söker man för sexträffar.
7
1%
Transgender MtF söker man för stadigt förhållande.
2
0%
Transgender MtF söker man för sexträffar.
0
Inga röster
Transgender FtM söker kvinna för stadigt förhållande.
0
Inga röster
Transgender FtM söker kvinna för sexträffar.
1
0%
 
Antal röster : 489

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav kullan » 2011-11-21 17:32:03

Tack för hjälpen Alien. :-)Happy
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Miche » 2011-11-21 17:35:42

Moderator:
Mer korrekt:
[url=länk]Text[/url]
länken för varje inlägg kan du få om du högerklickar på lilla fyrkanten ovanför inlägget och väljer kopiera länk, sen klistar du in länken efter frågetecknet.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Banzai » 2011-11-21 17:47:23

Önskemål angående denna tråd för bättre överskådlighet:

Dela tråden mellan kontaktannonserna och allmänna råd/frågor/diskussioner, MEN lägg dem i direkt anslutning till varandra, länka dem eller vad man nu eventuellt kan göra.

Kanske klistra dem så de inte faller i glömska?
Banzai
 
Inlägg: 2951
Anslöt: 2010-07-21

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Flia » 2011-11-21 18:22:34

Min ålder: 55
Din ålder: 40-99
Musiksmak: Lyssnar nästan inte alls på musik, men i så fall ballader och pop
Fritidsintressen: Jag tycker inte det spelar så stor roll, eftersom mina inte inkluderar någon annan. Men okej då... körsång och handarbete.
Stilar jag finner attraktiva: Det mesta utom klädsnobberi. Snälla och empatiska människor.
Av erfarenhet vet jag att jag inte tänder på män utan hår på bröstet och rakade skallar. De som har problem med ilska och aggressivitet kan sluta läsa här.
Livsåskådning: Ateist, humanist
Politisk uppfattning: Demokrati. Makt är per definition korrumperande
Viktiga värden i livet för mig: Svårt att svara på, men ödmjukhet är viktigt.
Åsikter och värderingar som jag verkligen inte sympatiserar med: Svårt också. Allt som är fördomsfullt och utan ödmjukhet.
Tre saker som är viktiga i ett förhållande: Kommunikation, kommunikation och kommunikation.

Dessutom ska du ha ögnat igenom mina inlägg här. Du behöver inte hålla med mig i mina åsikter, men du ska inte ha stört dig på mitt sätt att kommunicera.
Flia
 
Inlägg: 2316
Anslöt: 2008-11-28
Ort: Östhammar

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Banzai » 2011-11-21 18:56:33

Henkkalexi skrev:Vad är det som känns jobbigast med tanken att själv ta kontakt med en person som verkar intressant?

Att inte få svar. Kan verka motsägelsefullt då jag själv har svårt att svara på andras "jag är intresserad"-meddelanden om jag inte är intresserad av personen i fråga. Jag har svårt att formulera mig på ett vettigt sätt när jag ska "nobba" någon, brukar vara så ärlig som möjligt för att undvika missförstånd, samtidigt som jag inte vill såra.

Henkkalexi skrev:Är det hur ni ska formulera er?

Nej - kör på som jag brukar.

Henkkalexi skrev:Är det oron för reaktionen hos den andre?

Ja - inget svar från den andre som sagt var.

Henkkalexi skrev:Är det ovissheten om det kommer leda till något?

Snarare ovissheten om personen jag kontaktar kommer läggas till listan av "snälla killar jag har sårat"... Jag vill verkligen inte såra någon, men samtidigt så kan jag inte fejka ett intresse som inte finns - jag tycker nästan det är ännu mer sårande.

Jag letar kanske efter ett förhållande, vet inte riktigt om jag ska vara helt ärlig. Jag misstänker att denna ambivalens kan ställa till det för mig.:? Just nu så har jag dock varken energi eller lust att dejta någon.
Banzai
 
Inlägg: 2951
Anslöt: 2010-07-21

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Banzai » 2011-11-21 19:27:45

Banzai skrev:Snarare ovissheten om personen jag kontaktar kommer läggas till listan av "snälla killar jag har sårat"... Jag vill verkligen inte såra någon, men samtidigt så kan jag inte fejka ett intresse som inte finns - jag tycker nästan det är ännu mer sårande.

För att förtydliga - ibland måste jag träffa personen ett antal gånger innan jag kan avgöra om jag faktiskt är intresserad eller ej. De senaste gångerna detta hänt (för några år sedan) har jag kommit fram till att jag inte varit intresserad, medan killen i fråga tycks ha kärat ner sig totalt. Slutresultat; jag har sårat en snäll person.

P.g.a. detta så är jag försiktig när det gäller dejting o.dy. + att jag är blyg och en massa andra orsaker.
Banzai
 
Inlägg: 2951
Anslöt: 2010-07-21

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav bittin » 2011-11-21 22:03:26

Jag tycker mest det är en massa äldre män som vill att jag ska suga av dom på QX, inte riktigt vad jag vill ha med andra ord, så jag avreggade mig, anyways egentligen är jag olyckligt kär i nån som inte gillar mig varför jag inte hittar nån, jag vet inte jag är ful och ointressant :<
bittin
 
Inlägg: 1894
Anslöt: 2008-11-03

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Henkkalexi » 2011-11-22 11:19:20

bittin skrev:Jag tycker mest det är en massa äldre män som vill att jag ska suga av dom på QX, inte riktigt vad jag vill ha med andra ord, så jag avreggade mig, anyways egentligen är jag olyckligt kär i nån som inte gillar mig varför jag inte hittar nån, jag vet inte jag är ful och ointressant :<


Kanske finns det någon i den här tråden som du kan tänka dig att ta kontakt med själv?

Det är också värt att påpeka att jag inte vill att den här tråden ska användas för att analysera vare sig andras eller egna fel och brister. Det är inte något bra sätt att söka kontakt på.

Jag har all förståelse för att det här med förhållanden är och har varit riktigt jobbigt för många, men i just den här tråden vill jag hellre att vi försöker lyfta oss själva och varandra så mycket som möjligt istället för att klanka ner på oss själva. :-)Happy
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav bittin » 2011-11-22 17:32:45

Henkkalexi skrev:
bittin skrev:Jag tycker mest det är en massa äldre män som vill att jag ska suga av dom på QX, inte riktigt vad jag vill ha med andra ord, så jag avreggade mig, anyways egentligen är jag olyckligt kär i nån som inte gillar mig varför jag inte hittar nån, jag vet inte jag är ful och ointressant :<


Kanske finns det någon i den här tråden som du kan tänka dig att ta kontakt med själv?
Det är också värt att påpeka att jag inte vill att den här tråden ska användas för att analysera vare sig andras eller egna fel och brister. Det är inte något bra sätt att söka kontakt på.

Jag har all förståelse för att det här med förhållanden är och har varit riktigt jobbigt för många, men i just den här tråden vill jag hellre att vi försöker lyfta oss själva och varandra så mycket som möjligt istället för att klanka ner på oss själva. :-)Happy


Jag har inte jättesvårt för förhållanden, då jag väl hittar dom fast finns inte många tjejer som tolerar att jag åker på partyn för en massa folk som gillar gamla datorer eller att jag tycker det är jobbigt med en massa folk, men aja annars gillar jag väl glo på film / serier, spela tvspel, lyssna på musik, gå ut och supa till bra musik på konserter jag är en ganska vanlig kille
bittin
 
Inlägg: 1894
Anslöt: 2008-11-03

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Kattpappa » 2011-11-22 18:32:41

Söker en kvinna, 30-45.


Ålder: 40
Musiksmak: Blandat, soul, hiphop, jazz, pop och lite melankoli.
Fritidsintressen: *Musik, samhällsfrågor, historia, promenader.
Stilar jag finner attraktiva: Konstnärssjälar, tänkande individer värme och mys.
Stilar jag inte finner attraktiva: Sex and the city stilen. (Ytlighet).
Livsåskådning: Varierar..
Politisk uppfattning: Ingen, blivit lite för cynisk när det gäller politik. Men långt därinne klappar ett vänsterhjärta.
Viktiga värden i livet för mig: Ärlighet, trohet och respekt.
Åsikter och värderingar som jag verkligen inte sympatiserar med:
Tre saker som är viktiga i ett förhållande: Ge det tid, inte skiljas som ovänner och om inga konstiga spel.
Kattpappa
 
Inlägg: 117
Anslöt: 2009-10-12
Ort: Stockholm

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Henkkalexi » 2011-11-22 18:44:10

Jag undrar lite över om det finns någon här som ser en medlems kontaktannons, men själv inte vet om de vågar ta kontakt, eller är osäkra på hur de ska göra? I sådana fall går det bra att skicka mig ett PM och fråga, om det skulle vara till någon hjälp.

Jag är långt ifrån något orakel på dejting, men det vore lite synd om ni avstår från att kontakta någon för att ni inte vet hur ni ska formulera er... Ja, nu låter jag som om jag var någon jäkla kärleksdoktor, vilket jag sannerligen inte är, så jag kanske ger helt felaktiga tips.

Ni kan ju också fråga någon ni känner mer personligt på forumet om han/hon/hen har några tips på lager.
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Henkkalexi » 2011-11-22 19:54:44

Här är en mycket bra artikel, som visserligen berör tonåringar främst, men som är lika angelägna för vuxna med funderingar kring sex och förhållanden.

Många frågor handlar om osäkerhet. Duger jag? Vad vill tjejen? Måste jag ställa upp på sex när han vill?

http://www.dn.se/insidan/insidan-hem/ma ... -sager-nej
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav DanceWithMe » 2011-11-23 10:22:15

Är en man som söker en kvinna i Sthlms området, hör gärna av dig om intresse finns för en träff där vi kan lära känna varandra bättre.
DanceWithMe
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2011-11-22
Ort: Stockholm

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Abbreviation » 2011-11-23 11:24:53

DanceWithMe skrev:Är en man som söker en kvinna i Sthlms området, hör gärna av dig om intresse finns för en träff där vi kan lära känna varandra bättre.

Du behöver nog utveckla lite, skriva lite om dig själv och så.
Abbreviation
 
Inlägg: 3446
Anslöt: 2010-10-15

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Henkkalexi » 2011-11-23 13:23:22

DanceWithMe skrev:Är en man som söker en kvinna i Sthlms området, hör gärna av dig om intresse finns för en träff där vi kan lära känna varandra bättre.


Det är, som Abbreviation skriver, ganska svårt att läsa ut något personligt om dig i ditt inlägg.
Jag föreslår att du fyller i listan som flera andra gjort här, för att det ska bli mer tydligt vem du är och vad du söker.
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav snyft » 2011-11-24 0:28:02

Varför röstar folk om de inte orkar/vill skriva något om sig själva?
Är det en vana från partiröstandet?
Eller bara för att man kan rösta, så måste man göra det?
Aja trött och smått irriterad..
snyft
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2011-10-29

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav sugrövmanövern » 2011-11-24 0:46:16

snyft skrev:Varför röstar folk om de inte orkar/vill skriva något om sig själva?
Jag fann formuläret svårt att fylla i. Jag kan inte se mig själv utifrån som ett bra kap eftersom jag är så fylld av självhat. Men rösta går ju!
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav snyft » 2011-11-24 2:16:16

Sökes: Tillfällig sex av tjej/kvinna.
Finnes: Gratis falafel och dryck efteråt.
snyft
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2011-10-29

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Magnus » 2011-11-24 12:05:05

snyft skrev:Varför röstar folk om de inte orkar/vill skriva något om sig själva?
Är det en vana från partiröstandet?
Eller bara för att man kan rösta, så måste man göra det?
Aja trött och smått irriterad..


Jag röstade fast jag igentligen inte vet vad jag söker eller vad jag vill med mitt liv, men antagligen är det en qvinnlig magnus jag skulle ha, så om nån tjej är som mig så välkommen ;)
Magnus
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 1498
Anslöt: 2011-08-13
Ort: Stockholm

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav nallen » 2011-11-26 21:38:59

Ålder: 40
Musiksmak: svart och/eller hårt.
Fritidsintressen: förutom sex har du inte med det att göra.
Stilar jag finner attraktiva: alldeles vanliga tjejer, goth/synth
Stilar jag inte finner attraktiva: hip-hop, konstlat
Livsåskådning: det har du inte med att göra.
Politisk uppfattning: det har du inte med att göra.
Viktiga värden i livet för mig: det har du inte med att göra.
Åsikter och värderingar som jag verkligen inte sympatiserar med: flum.
Tre saker som är viktiga i ett förhållande: förutom sex har du inte med det att göra.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Thurizas » 2011-11-26 22:38:33

nallen skrev:Ålder: 40
Musiksmak: svart och/eller hårt.
Fritidsintressen: förutom sex har du inte med det att göra.
Stilar jag finner attraktiva: alldeles vanliga tjejer, goth/synth
Stilar jag inte finner attraktiva: hip-hop, konstlat
Livsåskådning: det har du inte med att göra.
Politisk uppfattning: det har du inte med att göra.
Viktiga värden i livet för mig: det har du inte med att göra.
Åsikter och värderingar som jag verkligen inte sympatiserar med: flum.
Tre saker som är viktiga i ett förhållande: förutom sex har du inte med det att göra.


Vore jag singel skulle jag lätt raggat på dig! :wink:
Thurizas
 
Inlägg: 8153
Anslöt: 2009-09-16
Ort: Västernorrland

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav nallen » 2011-11-27 0:31:02

Thurizas skrev:Vore jag singel skulle jag lätt raggat på dig!

Hade du varit singel hade jag uppskattat det - om inte så hade jag nog mest blivit mer förvirrad.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Salkin » 2011-11-27 1:39:11

Är man, söker en kvinna, kanske 20-40 eller så.

Ålder: 31
Musiksmak: Lyssnar mest på industri, typ Front Line Assembly. Gillar även hårdrock av mer melodisk sort, typ Iron Maiden eller Nightwish.
Fritidsintressen: Resa, läsa science fiction, mat, katter
Stilar jag finner attraktiva: Goth och kanske punk
Stilar jag inte finner attraktiva: Hiphop
Livsåskådning: Tja, hur ska man sammanfatta den? Lev och låt leva antar jag...
Politisk uppfattning: Mittenfåran någonstans fast med mer betoning på personlig frihet än något riksdagsparti
Viktiga värden i livet för mig: Personlig integritet och frihet
Åsikter och värderingar som jag verkligen inte sympatiserar med: Religiös fundamentalism
Tre saker som är viktiga i ett förhållande: Kommunikation, hänsyn, inte överdriva småsaker
Salkin
 
Inlägg: 97
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Jakobsberg (förort till hufvudstaden)

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Vinayako » 2011-11-27 22:41:33

Jag kallar mig Vinayako. Jag är en 21 årig kille med jag har AS /ADHD Jag är mig själv och jag är snäll och ärlig, rolig och omtänksam. Jag låter andra va som dom är och accepterar dom för det också och ställer inga krav på att dom ska ändra sig på något sätt. Jag hjälper alltid mina vänner om dom behöver mig och jag tar han om och stöttar alla jag känner. Jag är väldigt social och gillar att hitta på nya saker.


Jag bor i skåne i en by utanför sjöbo men flyttar snart till egen lägenhet i sjöbo så bor ni nära där är det ju bra :) (om vi nu ska träffas tex).
Jag söker en tjej med as / adhd ålder 18-26 (måste inte ha båda kan ha andra saker oxå) som är intresserad av att ha ett förhållande så hör av er kram :)

Intresserad eller du vill veta mer skriv gärna :) kram på er
Vinayako
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2010-01-22
Ort: Sjöbo

Återgå till Träffar



Logga in