Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kön

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: atoms, Alien

Vad söker du?

Heterosexuell kvinna söker man för stadigt förhållande.
75
15%
Heterosexuell kvinna söker man för sexträffar.
15
3%
Heterosexuell man söker kvinna för stadigt förhållande.
217
44%
Heterosexuell man söker kvinna för sexträffar.
102
21%
Bisexuell kvinna söker man/kvinna för stadigt förhållande.
16
3%
Bisexuell kvinna söker man/kvinna för sexträffar.
6
1%
Bisexuell man söker man/kvinna för stadigt förhållande.
8
2%
Bisexuell man söker man/kvinna för sexträffar.
8
2%
Homosexuell kvinna söker kvinna för stadigt förhållande.
15
3%
Homosexuell kvinna söker kvinna för sexträffar.
8
2%
Homosexuell man söker man för stadigt förhållande.
9
2%
Homosexuell man söker man för sexträffar.
7
1%
Transgender MtF söker man för stadigt förhållande.
2
0%
Transgender MtF söker man för sexträffar.
0
Inga röster
Transgender FtM söker kvinna för stadigt förhållande.
0
Inga röster
Transgender FtM söker kvinna för sexträffar.
1
0%
 
Antal röster : 489

Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kön

Inläggav Henkkalexi » 2011-11-19 15:54:06

Varsågoda.

Här kan ni som söker kontakt med andra här i syfte att hitta någon slags partner - alternativt är väldigt osäkra på hur ni ska gå till väga osv. - åtminstone göra en första sållning och skriva ut VAD och VEM ni söker.


Moderator atoms: tråden flyttad från Att Leva Som Aspergare.
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Henkkalexi » 2011-11-19 16:03:53

De som vill kan också kopiera och fylla i den här listan:

Ålder:
Musiksmak:
Fritidsintressen:
Stilar jag finner attraktiva:
Stilar jag inte finner attraktiva:
Livsåskådning:
Politisk uppfattning:
Viktiga värden i livet för mig:
Åsikter och värderingar som jag verkligen inte sympatiserar med:
Tre saker som är viktiga i ett förhållande:
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav kullan » 2011-11-19 17:22:43

Jag är en kvinna i 40 års åldern som är oskuld. jag söker en man i åldern 35 - 45 år. Helst helnykter då jag är nykterist själv. Rök och snusfri. Inga andra droger accepteras heller.

Musiksmak: Fritt val. Jag kan lyssna på det mesta. Det finns två sorters musik anser jag.

1. Dåligt framförd musik = skit
2: Bra framförd musik = Fynd

Fritidsintressen: Jag trivs bäst i hemmamiljö så sånt man enkelt kan göra hemma passar fint.

Stilar jag finner attraktiva: Den stil du trivs med.

Stilar jag finner oattraktiva: är typ sånt som är synbart inte trivsamt för bäraren. Typ slips fast man känner att man stryps av slipsen. då syns det ätt det inte är bekvämt. Då blir det inte attraktivt heller.

Livsåskådning: Jag är ju andlig utan att vara religiös. Tittar mycket på Buddhismen tex.

Politisk uppfattning: Jag drar mig åt vänsterhållet.

Viktiga värden i livet för mig: Respektera och acceptera andras svagheter och styrkor.

Åsikter och värderingar jag inte sympatiserar med: Alla högerextrema partier anser jag är rasisitiska så dom vill jag slippa se.

Tre saker som är viktiga i ett förhållande: Vänskap,respekt och kärlek.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Angelic Fruitcake » 2011-11-19 19:53:38

Bra initiativ! Hoppas det blir fruktbart.
Angelic Fruitcake
 
Inlägg: 3352
Anslöt: 2010-05-21
Ort: Täby

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Joakoni » 2011-11-19 20:14:56

Vår fyndige Henkka :-)Happy
Joakoni
 
Inlägg: 2623
Anslöt: 2010-12-21
Ort: Hälsingland

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Henkkalexi » 2011-11-19 20:17:31

Joakoni skrev:Vår fyndige Henkka :-)Happy


Tack ska du (och den änglalika fruktkakan!) ha. :-)Happy
Behovet tycks ju vara rätt stort, av andra trådar att döma, så försök sprida den till den/de ni vet som söker partners.
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Iridia » 2011-11-19 20:19:32

Ja, mycket bra initiativ, och äntligen en ordentligt gjord enkät! Den får fem glödlampor av mig.

:idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
Iridia
 
Inlägg: 4618
Anslöt: 2011-09-22

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav snyft » 2011-11-19 20:20:16

Söker kvinna/tjej för båda alternativ. Får se hur det hela utvecklar sig.

Ålder: 24
Musiksmak: Rap, hiphop, metal, diverse rock, elektroniskt.
Fritidsintressen: Datorer, film/tv, tvspel, fotografering, min katt.
Livsåskådning: Humor vinner över det mesta. Men livet är mörkt och dystert.

Politisk uppfattning: Sciencefiction, inget för mig. Men att invandringsfrågan är tabu och berör många finner jag komiskt.

Viktiga värden i livet för mig: Humor, närhet, fritid och sex.
Åsikter och värderingar som jag verkligen inte sympatiserar med: Moralkärringar.
Tre saker som är viktiga i ett förhållande: Närhet, lojalitet och trevligt sällskap.
Senast redigerad av snyft 2011-11-19 20:24:13, redigerad totalt 2 gånger.
snyft
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2011-10-29

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Henkkalexi » 2011-11-19 20:20:39

Iridia skrev:Ja, mycket bra initiativ, och äntligen en ordentligt gjord enkät! Den får fem glödlampor av mig.

:idea: :idea: :idea: :idea: :idea:


Tack!
Se nu till att ni sprider den och får folk att fylla i den, så det blir lite autistisk kategorisering i den här frågan! :-)Happy
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Henkkalexi » 2011-11-19 20:22:44

Jag kom precis på en sak: Fetstilsmarkera gärna, så att de blir lättare att skilja frågan från svaret rent visuellt!

Ex.
Ålder: *svar i normaltext utan fetstil*
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Henkkalexi » 2011-11-19 20:39:04

Här vill jag också påpeka en sak, som i och för sig tror att de flesta redan är införstådda med, men i alla fall:

1. I dagens samhälle så är det inte längre så att det enbart är mannen som ska ta initiativet, vare sig när det gäller vänskap, sex eller förälskelser. Båda parter har samma ansvar.

2. För att faktiskt kunna utveckla ett förhållande av något slag, så måste man våga stå för att man är intresserad av en person. I synnerhet vi med AS har svårt med tolkningar, men det är också ett problem för många NT-personer.

3. Om det är så att en person du är intresserad av, inte är intresserad av dig på samma sätt, så acceptera det och tjata inte. Det behöver inte alls innebära att det är något fel på dig som person, bara att ni två inte passade ihop.

4. Kom ihåg att många härinne faktiskt har blivit sårade och skrämda av dåliga erfarenheter i mänskliga relationer. Visa därför extra mycket hänsyn och tålamod om ni tar personlig kontakt med någon.

5. Tänk på att alla former av mänskligt umgänge kräver kompromisser i högre eller lägre grad. Ingen av oss kan få alla krav och önskemål uppfyllda.
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Sheyen » 2011-11-19 20:50:06

Bara för att vara jobbig ( ;) ) så saknar jag alternativen:

Transgender MtF söker Transgender MtF för stadigt förhållande.

Transgender MtF söker Transgender FtM för stadigt förhållande.

Transgender MtF söker Transgender MtF för sexträffar.

Transgender MtF söker Transgender FtM för sexträffar.

Transgender FtM söker Transgender FtM för stadigt förhållande.

Transgender FtM söker Transgender MtF för stadigt förhållande.

Transgender FtM söker Transgender FtM för sexträffar.

Transgender FtM söker Transgender MtF för sexträffar.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Henkkalexi » 2011-11-19 20:52:28

Sant, Sheyen... :oops:
Men jag hade inte lyckats få med dem i sådan lista.
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Sheyen » 2011-11-19 20:53:59

Henkkalexi skrev:Sant, Sheyen... :oops:
Men jag hade inte lyckats få med dem i sådan lista.

Nej, jag vet. ;)
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Henkkalexi » 2011-11-19 20:54:14

Fenren skrev:jag saknar Heterosexuell man söker stor ost för stadigt förhållande.


Men ostar brukar inte hänga på nätforum... så det är nog inte nödvändigt. :wink:

Skämt åsido: det här ska vara en tråd för folk som verkligen vill ha kontakt med andra och tycker det är svårt att vet hur.
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Abbreviation » 2011-11-20 0:10:57

Den homosexuella kvinna som söker en kvinna för sex kan höra av sig till mig. Inte för att jag söker aktivt men en mistress on the side vore helt klart av intresse.
Abbreviation
 
Inlägg: 3446
Anslöt: 2010-10-15

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Tallerger » 2011-11-20 0:24:53

Ålder: 32
Musiksmak: Rock, pop, klassiskt. En hel del gamla nördiga schlagerhits blir jag också glad av att höra. (Nördighet är bra!)
Fritidsintressen: Körsjungning, längdskidåkning, konst, spårtrafik, språk, internet m.m.
Stilar jag finner attraktiva: Personliga stilar som inte påverkats för mycket av omgivningens smak och förväntningar.
Stilar jag inte finner attraktiva: Vara "inne"-hets
Livsåskådning: Tror oftast på Gud. Hoppas alltid!
Politisk uppfattning: Diktatur är mycket dåligt. Demokrati är bättre, men tyvärr leder även det ofta till fullständigt korkade beslut.
Viktiga värden i livet för mig: Acceptans, kärlek, rättvisa
Åsikter och värderingar som jag verkligen inte sympatiserar med: Att kaffe smakar gott (Men det stör mig inte om andra gillar det, för det doftar hemtrevligt).
Tre saker som är viktiga i ett förhållande: Kärlek, respekt, omtänksamhet

Gillar tjejer som har udda specialintressen, även om jag inte har samma intresse själv. Har du ett specialintresse för portugisiska jordbruksmaskiner, hallonets DNA, slovenska folkdanser eller något liknande, så ska du absolut höra av dig till mig. Men något sådant är faktiskt inte ett krav. Även personer med intresse för livet i allmänhet kan tilltala mig :-)
Tallerger
 
Inlägg: 359
Anslöt: 2007-08-07

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Henkkalexi » 2011-11-20 0:35:22

Hittills i den här tråden finns nu:

5 heterosexuella kvinnor och 6 heterosexuella män som söker stadiga förhållanden.
1 bisexuell kvinna som söker män eller kvinnor för sexträffar.
1 homosexuell kvinna som söker kvinnor för sexträffar.
1 homosexuell man som söker män för stadigt förhållande.
1 transgender FTM som söker kvinnor för sexträffar.

Ni som skriver i den här tråden ska bemöta kontaktförsök från forummedlemmar på ett vänligt sätt, alldeles oavsett om ni är intresserade av personen ifråga eller inte.

Var schyssta mot varandra, och ha tålamod.
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Henkkalexi » 2011-11-20 1:04:45

Några andra bra saker att komma ihåg:

1. Det är ingen skam att vara singel. Man är först och främst sig själv närmast och det spelar ingen roll hur omtyckt man än är av andra, om man inte gillar sig själv. Ett dåligt förhållande är alltid sämre än ett hyfsat singelskap.

2. Att kompromissa om praktiska saker som aktiviteter, tider och liknande är självklart, men om något känns helt fel för dig, så ska du inte kompromissa utan säga nej. Det kan gälla sex eller annan kroppslig kontakt, eller ett socialt umgänge som får dig att må dåligt - ex. träffas i vissa miljöer som känns obekväma.

3. Bara för att man bestämmer sig för att träffas, så betyder det inte att man därmed har lovat något mer. Man har alltid rätten att avstyra något man inte är bekväm med, utan att känna skuld och skam. Det viktiga är att man är rak och ärlig mot varandra och att man respekterar den andres känslor - även om man inte förstår dem.

4. Kom ihåg att många av oss härinne har svårigheter med kommunikationen på olika sätt. Någon kan prata för lite, en annan för mycket. Någon låter akademisk och någon annan naiv. Många är rädda för att göra bort sig och en del kanske har jobbiga erfarenheter av förhållanden som inte fungerat.
Ge alltid varandra tid att reda ut eventuella missförstånd, istället för att ignorera varandra.
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Pemer » 2011-11-20 2:15:32

Ålder: 43.
Musiksmak: Blandad. Musik som åker på på Spotify just nu kan variera mellan den visaktiga signaturmelodin till serien "Bron", Kraftwerk, Brand New Heavies, Fallulah (som bl a gjort signaturen till danska serien "Lykke")... och så då den egna husguden Barry Manilow. :)
Fritidsintressen: Släktforskning, föreningsliv
Stilar jag finner attraktiva: Ganska jordnära, hyfsat likt mig själv. Mysiga hemmakvällar, ut i skog och mark på helger, kanske gå på bio eller ut och äta men inget jäkla *krogen, dansa, röja*
Stilar jag inte finner attraktiva: Allt som står för långt från det
Livsåskådning: Värme, närhet, ömhet - att försöka ge sådant och faktiskt lönas för det med lite tillbaka och inte bara på det evinnerliga vänskapsplanet
Politisk uppfattning: Gillar inte nuvarande regering och har aldrig gillat den politiska uppfattning som alternativet är baserat på. Vad fan gör man då?
Viktiga värden i livet för mig: Värme, närhet, ömhet
Åsikter och värderingar som jag verkligen inte sympatiserar med: Alla former av intolerans och ignorans
Tre saker som är viktiga i ett förhållande: Värme, närhet, ömsesidig respekt (Ha! Där trodde ni jag skulle skriva samma tre igen! ;))
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Henkkalexi » 2011-11-20 10:42:22

Det kan också vara på sin plats att faktiskt peppa "vårt släkte" en smula. Alltför många aspiesar har en dålig bild av sig själv, av den de är och vad de kan.

Det är inte så konstigt, för det är jobbigt att ha ett osynligt handkapp som gör att människor inte alls förstår varför man inte kan "bete sig som folk". Jag har fått så mycket kritik mot min person, min stil och mitt sätt att vara ända sedan jag var liten, så hur verbal jag än tycks vara här, så vet jag mycket väl hur dåligt man mår av att ständigt få sin personlighet ifrågasatt och kritiserad.

Vi aspiesar tycks många gånger glömma bort de goda sidor som vårt handikapp faktiskt för med sig. Min sambo tycker självklart att det är jobbigt med vissa saker som min AS och ADD för med sig, men det är faktiskt oftare jag får höra hur glad han är för att jag inte funkar som "folk i allmänhet".

Vi ska här göra en liten "översättning", där jag omtolkar kritik som vi kan få, till vår fördel:

NT-kritik: Ni pratar om så pinsamma saker./Ni är socialt klumpiga.
AS-översättning: Vi pratar om viktiga saker som berör oss istället för att ställa oss in.

NT-kritik: Ni fattar inte ironi.
AS-översättning: Gör vi visst, det. Det är ni som har svårt med tydlig kommunikation och gått på lögnen om tankeläsning. Så går det när man följer råden i veckotidningarna istället för biologiska fakta.

NT-kritik: Ni slutar ju aldrig prata om era egna intressen. Ni är ointresserade av andra.
AS-översättning: Det är faktiskt inte vårt problem att ni inte har några intressen. Skaffa några intressen så kanske ni blir intressanta nog att snacka med.

Om man hela tiden får höra att man är pinsam, självupptagen och klumpig eller komisk så tror man ju det till slut. Jag var clownen genom hela skoltiden och fick aldrig höra det jag hade behövt höra: nämligen att jag både var begåvad, snäll och intressant.

Idag har jag omformulerat kritiken jag fick. Jag var varken ouppfostrad, elak eller dum, tvärtom. Jag var inte heller oförmögen att klara ett förhållande, jag letade helt enkelt partner på fel ställe.
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Richard » 2011-11-20 12:45:15

Ålder: 31 år
Musiksmak: Väldigt blandat, lyssnar alltid på P3
Fritidsintressen: Se på film, läsa om t.ex fysik, historia, religion och psykiatri
Stilar jag finner attraktiva: De flesta
Stilar jag inte finner attraktiva: ?
Livsåskådning: Satanism
Politisk uppfattning: Inte så insatt, men sist röstade jag på Folkpartiet
Viktiga värden i livet för mig: Att må bra
Åsikter och värderingar som jag verkligen inte sympatiserar med: ?
Tre saker som är viktiga i ett förhållande: Trogenhet, Sex, Ömhet

EDIT: Bild på mig; http://oi44.tinypic.com/doqxqg.jpg
Richard
 
Inlägg: 3335
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Henkkalexi » 2011-11-20 16:22:19

Ni som nu har lagt upp små kontaktannonser här, tänk på att det inte är uteslutande folk som skriver i den här tråden som får ta kontakt. En del kanske bara är härinne och tittar, och tar kontakt utan att skriva någon presentation själv här.

Om ni vet med er någon medlem som ni kanske känner lite bättre, och som letar partner, och ni ser någon i den här tråden som ni tror kanske kan vara intressant för den medlemmen, så tipsa honom/henne/henom, för alla läser inte alla trådar.

Jag vet själv inte hur man raggar - helt seriöst! - för jag träffade min pojkvän genom ett nätforum där jag råkade se hans profilsida, tyckte han var skitsnygg och verkade smart, så jag slängde iväg ett totalt indiskret kommentar om hur snygg jag tyckte han var och att jag verkligen gillade hans presentation.

Jag hade tur, för han är verkligen min livskamrat och vi har hållit ihop i snart sju år. Men vad jag menar är att man behöver våga skämta och riskera att göra bort sig om man ska kunna få kontakt med någon.

Jag har förstås också misslyckats kapitalt med en del killar, men jag lastar varken mig själv eller dem för det, och jag ansåg mig aldrig värdelös eller oförmögen att träffa någon, inte ens när jag åkt på riktigt jobbiga näsbrännor.

Man behöver stora portioner av humor, självdistans och tålamod för alla sorters personliga relationer med andra människor.
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Kontakttråd för förhållanden/tillfälligt sex för alla kö

Inläggav Henkkalexi » 2011-11-20 22:32:40

Det är viktigt att förstå sig själv och varför man fungerar som man gör, när det gäller att träffa en partner. För oss med AS så är svårigheten att se saker från en annan människas perspektiv central och det är ofta det som gör att vi kan få problem med relationer.

Jag kan inte föreställa mig vad min sambo tänker, och har svårt att förstå hur han känner. Vi har båda två här ett stort ansvar att vara tydliga, ta oss tid och att lära oss handskas med missförstånd- som uppstår även efter 6-7 år.

Något som är oerhört viktigt att komma ihåg, är att ett förhållande inte är statiskt.

Alla människor förändras på olika sätt och på samma sätt förändras förhållanden.
Detta är ett faktum att acceptera, även om det kan vara skrämmande för många.


Min sambo, ex. tycker det är obehagligt när människor runtomkring honom förändras, eftersom han har några dåliga erfarenheter i bagaget som spökar för honom emellanåt. Jag tycker det är lika komiskt varje gång han blir lite nojig av att jag får nya idéer och tankar, eftersom det enligt alla diagnoskriterier borde vara jag som är mest orolig för förändringar. :wink:

När ni tar kontakt med någon, så är det viktigt att vara beredd på att en person man pratat med på nätet, kanske känns helt annorlunda över en kopp kaffe än i en chatt eller forumtråd. Det behöver inte betyda att personen ifråga inte varit ärlig, eller att ni missuppfattat något - det är helt enkelt så att meddelanden och chatt aldrig kan ge en fullgod bild av människa.
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Återgå till Träffar



Logga in