Vilka bidrag m.m kan jag söka..?
5 inlägg
• Sida 1 av 1
Vilka bidrag m.m kan jag söka..?
Jag visste inte riktigt var jag skulle placera detta eller om det tagits upp förut så ursäkta i förhand om det blev fel.
Men iallafall.
Jag är snart 19 år gammal och började förra hösten studera vid en folkhögskola, gick in i en depression som gjorde att jag inte klarade av studierna (har haft knepigt med skolgång i stort sett hela mitt liv).
Så nu drogs CSN bort och jag har ingen inkomst överhuvudtaget, min pojkvän som hjälper mig med ekonomin så mycket han kan men jag vill ju inte vara beroende av honom på det sättet. Just nu försöker jag söka något jobb som passar mig och vill börja studera igen till hösten. Finns det något speciellt bidrag/etc jag kan få då jag har diagnosen asperger? Är ju inte så lätt för mig att ta vilket jobb som helst. Så jag vill gärna ha tips om vad och varifrån jag kan söka bidrag eller vad det nu än är och så
Tacksam för svar!!
Men iallafall.
Jag är snart 19 år gammal och började förra hösten studera vid en folkhögskola, gick in i en depression som gjorde att jag inte klarade av studierna (har haft knepigt med skolgång i stort sett hela mitt liv).
Så nu drogs CSN bort och jag har ingen inkomst överhuvudtaget, min pojkvän som hjälper mig med ekonomin så mycket han kan men jag vill ju inte vara beroende av honom på det sättet. Just nu försöker jag söka något jobb som passar mig och vill börja studera igen till hösten. Finns det något speciellt bidrag/etc jag kan få då jag har diagnosen asperger? Är ju inte så lätt för mig att ta vilket jobb som helst. Så jag vill gärna ha tips om vad och varifrån jag kan söka bidrag eller vad det nu än är och så
Tacksam för svar!!
Senast redigerad av Annaelleh 2011-05-05 0:26:23, redigerad totalt 1 gång.
carl skrev:Om du mår så dåligt att du varken kan jobba eller studera så ska du direkt sjukskriva dig på forsakringskassan.se och sen gå till en doktor och få sjukintyg samt behandling.
Håller med! Så gjorde jag den dagen för cirka 3,5 år sedan då jag inte orkade gå till jobbet längre pga. en längre tids psykiska slitningar av olika anledningar.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor