Fattar inte hur jag gör med kalendern i mobilen
4 inlägg
• Sida 1 av 1
Jag får nog återgå till papperskalender. Det är så krångligt i mobilen
På mobilen klickar jag på rätt dag men förstår inte hur jag ska få in tiden.
När jag avbokat tiden vill jag få bort bokningen men det går inte. Det står att jag jag ska gå in på tre prickar, jag hittar inga prickar. Det står att jag ska klicka på papperskorgen, hittar ingen papperskorg.

På mobilen klickar jag på rätt dag men förstår inte hur jag ska få in tiden.
När jag avbokat tiden vill jag få bort bokningen men det går inte. Det står att jag jag ska gå in på tre prickar, jag hittar inga prickar. Det står att jag ska klicka på papperskorgen, hittar ingen papperskorg.

Alien skrev:Det står att jag jag ska gå in på tre prickar, jag hittar inga prickar.
Det brukar vara tre små prickar i ett hörn.
Jag har alltid sagt att en knapp med ordet "meny" på hade varit oändligt mycket bättre, men någon bestämde att tre små osynliga prickar är bäst.Fattar inte hur jag gör med kalendern i mobilen
Under Calendar fanns inga prickar uppe till höger. Däremot tre streck uppe till vänster. Men inget , lättförståeligt som "Radera". Däremot en massa annat obegripligt. "Schedule, Day, Week, Month, Refresh, My calendar, Task, My calendar on this device, Birthdays..."
Jag tittar på Clock. Där står det bara en massa nollor.
Hoppas inte jag blir väckt någon konstig tid.
Det är en Samsung.
Jag tittar på Clock. Där står det bara en massa nollor.
Hoppas inte jag blir väckt någon konstig tid.
Det är en Samsung.
I min Samsung måste jag markera rätt dag och sen klicka på dagen igen.
Då öppnas en ruta för att skapa en händelse.
Har jag en händelse, som jag vill ta bort, så måste jag markera dagen och sen klicka igen.
Då får jag en ruta med händelserna.
Jag trycker lite längre på den händelsen jag vill ta bort, för då kommer en liten meny med "Ta bort", som ett av alternativen.
Finns väl fler kalendrar också, så utgår från att du menar den som är installerad som standard.
Då öppnas en ruta för att skapa en händelse.
Har jag en händelse, som jag vill ta bort, så måste jag markera dagen och sen klicka igen.
Då får jag en ruta med händelserna.
Jag trycker lite längre på den händelsen jag vill ta bort, för då kommer en liten meny med "Ta bort", som ett av alternativen.
Finns väl fler kalendrar också, så utgår från att du menar den som är installerad som standard.