19 träffar
Vad skiljer de olika nivåerna för autism?
Det har jag också funderat på, ibland förekommer intellektuell funktionsnedsättning vid autism också, o om den påverkar vilken nivå på autismen? Eller om det bara är autismen i sig som sätter gränsen på nivån? Länge sen du skrev detta men tänkte ändå jag kunde svara för läste på wikipedia: "Sp...
- 2026-04-10 18:28:11
- Kategori: Att leva som Aspergare
- Tråd: Vad skiljer de olika nivåerna för autism?
- Svar: 8
- Visningar: 2359
Panik- eller ångestattacker?
manne skrev:hjälper Sobril eller Stesolid dig
har inte haft nån sån att pröva, men hade nog varit skönt
- 2026-03-27 19:47:43
- Kategori: Aspergare och vården
- Tråd: Panik- eller ångestattacker?
- Svar: 17
- Visningar: 4717
Panik- eller ångestattacker?
någon som kan något om ångestattacker eller panikattacker och vill berätta mera att få dessa anfall är extremt otäckt och väldigt obehagligt och fruktansvärt Först får jag ångest och då känns det i kroppen, sen blir jag ännu mer ångestfylld av att det känns konstigt i kroppen. Och då får jag ännu m...
- 2026-03-25 18:04:22
- Kategori: Aspergare och vården
- Tråd: Panik- eller ångestattacker?
- Svar: 17
- Visningar: 4717
Det verkar svårt att få en God man?
Jag kan inte svaren på dina frågor för jag har inte sökt god man - men kan inte boendestöd göra allt som en god man kan?
- 2026-03-25 17:53:32
- Kategori: Övriga Aspergerfrågor
- Tråd: Det verkar svårt att få en God man?
- Svar: 3
- Visningar: 926
Autism 1 eller asperger?
Ibland kan det vara lättare säga asperger än autism också ifall den man talar med inte vet så mycket om autism. Folk tänker ofta på autism såsom det var för typ 20 år sedan, fast diagnoserna förändrats, därför kan det vara lättare säga asperger. Man kan också säga att det finns många olika sorters a...
- 2026-03-18 0:24:29
- Kategori: Aspergare och vården
- Tråd: Autism 1 eller asperger?
- Svar: 8
- Visningar: 869
Autism 1 eller asperger?
Låter som du får samma diagnos oavsett så borde inte göra nån skillnad tänker jag.
- 2026-03-14 22:18:24
- Kategori: Aspergare och vården
- Tråd: Autism 1 eller asperger?
- Svar: 8
- Visningar: 869
Missförstådd
Jaa känns som jag blir missförstådd jätteofta.
Är nog både att jag har svårt förstå dem och de har svårt förstå mig ibland.
Är nog både att jag har svårt förstå dem och de har svårt förstå mig ibland.
- 2026-02-22 16:16:27
- Kategori: Att leva som Aspergare
- Tråd: Missförstådd
- Svar: 7
- Visningar: 1030
Från vilken ålder har man rätt till en egen lägenhet?
Ibland kan det nog vara skönt för föräldrar ha vuxna barn kvar hemma lite längre också. Det är lite olika tror jag. Särskilt om barnet är beroende av andra för att få vardagen att fungera/för att inte råka illa ut. Så kan det nog kännas tryggt ibland för förälder att ha barnet hemma lite längre. Sam...
- 2026-02-21 14:53:06
- Kategori: Övriga Aspergerfrågor
- Tråd: Från vilken ålder har man rätt till en egen lägenhet?
- Svar: 127
- Visningar: 24021
Från vilken ålder har man rätt till en egen lägenhet?
manne skrev:jobbade man inte eller arbetsvägran man på gården så stängde han av elen till lägenheten och man fick en massa bestraffningar och man blev helt utan middag![]()
Dom borde lägga ned det LSS hemmet. Måste vara olagligt såna där hem där de gör så.
- 2026-02-20 14:21:46
- Kategori: Övriga Aspergerfrågor
- Tråd: Från vilken ålder har man rätt till en egen lägenhet?
- Svar: 127
- Visningar: 24021
Anställning med eller utan lönebidrag
Tycker det är rätt najs med lönebidrag ändå. Det är tydligt dom får betalt för anpassningarna och då lättare för mig säga om något inte funkar särskilt bra.
- 2025-12-09 22:30:59
- Kategori: Studier och arbetsliv
- Tråd: Anställning med eller utan lönebidrag
- Svar: 3
- Visningar: 415
Undersökning om fördomar om psykisk ohälsa
That's sounds interesting, I do some research myself actually. Suits me well as I do research within the area of my big interest:) Maybe you could look into disability prejudice within supported employment (SE). I have been going through SE and it is a great method I think, training on the job, expl...
- 2025-07-11 11:24:17
- Kategori: Tipsa medlemmarna
- Tråd: Undersökning om fördomar om psykisk ohälsa
- Svar: 11
- Visningar: 5113
Undersökning om fördomar om psykisk ohälsa
Cool study, do you got any plans on continuing with research after finishing your master's degree?
- 2025-07-10 10:52:25
- Kategori: Tipsa medlemmarna
- Tråd: Undersökning om fördomar om psykisk ohälsa
- Svar: 11
- Visningar: 5113
LSS-boende
Om man bor på ett serviceboende och har en vän på besök, kommer vännen då märka enkelt att det är en lss-bostad? eller är det något som man kan hålla för sig själv ifall man önskar det? Härligt att du har en dejt! Säg att personalen är dina betalda butlers och att medicinerna dom delar ut till dig ...
- 2025-04-04 9:23:17
- Kategori: Att leva som Aspergare
- Tråd: Ni med LSS-boende
- Svar: 108
- Visningar: 42757
LSS-boende
Om man bor på ett serviceboende och har en vän på besök, kommer vännen då märka enkelt att det är en lss-bostad? eller är det något som man kan hålla för sig själv ifall man önskar det?
- 2025-04-03 19:39:03
- Kategori: Att leva som Aspergare
- Tråd: Ni med LSS-boende
- Svar: 108
- Visningar: 42757
Tänker du fort eller långsamt?
antonius skrev:att tänka innan man talar, är som att torka sig före man skiter - arne anka
Haha, så sant!
Jag tänker långsammare, och att fatta beslut tar också lång tid oftast. Det kan vara så svårt att bestämma sig för det ena eller andra
Tur att Arne är på min sida
- 2025-03-19 18:59:39
- Kategori: Aspergare och vården
- Tråd: Tänker du fort eller långsamt?
- Svar: 13
- Visningar: 10394
Katt- och hundgudar?
Jag tänker också på totemism. Naturreligioner, där man kan ha nån form av släktskap eller mystisk koppling till ett djur eller en växt. Det skulle kunna vara hund eller katt till exempel. Själv tycker jag det är allra mest intressant med växter som totems :D Som lök till exempel... "Onion is in...
- 2024-12-01 14:05:38
- Kategori: Intressanta intressen
- Tråd: Katt- och hundgudar?
- Svar: 30
- Visningar: 3894
Hejsan!
Hej, Jag har själv testat på healing på nån kurs. Jag har försökt "känna" deras energier och på så sätt leta mig fram till var de har ont till exempel. Och så heala dem med positiv energi. Låter jättebra, förutom att jag inte tror på det själv haha. Jag ville bara testa på, och se hur det ...
- 2024-11-14 10:29:42
- Kategori: Att leva som Aspergare
- Tråd: Hejsan!
- Svar: 23
- Visningar: 2628
Ska vi packa amerikakistan och kasta den i Hjälmaren?
kanske de bakom forumet kan ta in en eller flera exjobbare för detta problem? Då får den göra en studie om att återuppliva forumet. Så kan den intervjua lite folk från hab och autism sverige och attention, andra forum kanske, göra en analys av hemsidan och eventuellt även programmera lite beroende p...
- 2024-11-11 20:35:29
- Kategori: Regler, nyheter och synpunkter
- Tråd: Ska vi packa amerikakistan och kasta den i Hjälmaren?
- Svar: 23
- Visningar: 9922
Lönebidragsanställning - om man redan har ett vikariat
Jag tror du behöver vara inskriven på arbetsförmedlingen för att kunna söka lönebidragsanställning. Mycket möjligt att du i så fall inte kan skriva kontrakt innan ditt vikariat tar slut, utan att du först måste bli arbetslös för att sen kunna söka lönebidragsanställning. Jag är inte någon expert på ...
- 2024-09-15 17:54:15
- Kategori: Studier och arbetsliv
- Tråd: Lönebidragsanställning - om man redan har ett vikariat
- Svar: 4
- Visningar: 1531
- 19 träffar • Sida 1 av 1