Satellitboende vs gruppboende el. servicelägenhet
Satellitboende vs gruppboende el. servicelägenhet
vilka garantier har om man bor på gruppboende att personalen där inte går in och rotar runt i ens lägenhet eller rotar runt i ens dator på en del gruppboenden så kommer det och 3 nya personer varje vecka och personerna jobbade 4 veckor och sedan slutar dessa och utan det är en ständig ruljans och flöde på folk på Frösundas gruppboende så strömmade de ständigt till med nya personer och man fick träffa en ny personal varje vecka och de jobba 4 veckor och sedan slutade de.
Det är svårt att få något starkt band till personal personer om det ständigt kommer nya människor ständigt som kommer och går
Skulle ni lita på en massa främlingar som ständigt kommer och går och jobbar på sin höjd max 4 veckor .?
jag bodde 8 år på Frösundas gruppbostad och där så kom det typ 2 nya personer varje vecka

Det är svårt att få något starkt band till personal personer om det ständigt kommer nya människor ständigt som kommer och går
Skulle ni lita på en massa främlingar som ständigt kommer och går och jobbar på sin höjd max 4 veckor .?
jag bodde 8 år på Frösundas gruppbostad och där så kom det typ 2 nya personer varje vecka
Satellitboende vs gruppboende el. servicelägenhet
manne skrev:Det är svårt att få något starkt band till personal personer om det ständigt kommer nya människor ständigt som kommer och går
men folk man gillar brukar man inte få behålla, speciellt intelligenta och lättsamma, så är det väl för många, man ska hålla sig för sig själv, och inte vara godtrogen mot främlingar, men man behöver inte vara ohövlig, utan bara kortfattad, och undrar de varför man är tystlåten, säger man bara att man inte är en talker utan en doer, så slipper dom tro att de gjort något fel, för folk är så rädda idag för att få någon slags negativ impuls från sina medmänniskor
Satellitboende vs gruppboende el. servicelägenhet
Man vill inte ha en massa främmande personer rännande runt i ens privata bostad på gruppboendet .
lika lite som man inte bjuder in en massa främlingar ifrån gatan till ens privata hem och bostad.
Därför så är satelitboende så mycket bättre självbestämmande och privat liv och integritet varje dag
lika lite som man inte bjuder in en massa främlingar ifrån gatan till ens privata hem och bostad.
Därför så är satelitboende så mycket bättre självbestämmande och privat liv och integritet varje dag

Satellitboende vs gruppboende el. servicelägenhet
antonius skrev:manne skrev:Det är svårt att få något starkt band till personal personer om det ständigt kommer nya människor ständigt som kommer och går
men folk man gillar brukar man inte få behålla, speciellt intelligenta och lättsamma, så är det väl för många, man ska hålla sig för sig själv, och inte vara godtrogen mot främlingar, men man behöver inte vara ohövlig, utan bara kortfattad, och undrar de varför man är tystlåten, säger man bara att man inte är en talker utan en doer, så slipper dom tro att de gjort något fel, för folk är så rädda idag för att få någon slags negativ impuls från sina medmänniskor
hade jag kunnat backa tiden tillbaka så hade jag tagit min student lägenhet i tomelilla direkt när jag var 20 år gammal .
För man får inte enligt LSS lagen tvinga folk att bo på ställen de inte vill bo på

Satellitboende vs gruppboende el. servicelägenhet
manne skrev:antonius skrev:manne skrev:Det är svårt att få något starkt band till personal personer om det ständigt kommer nya människor ständigt som kommer och går
men folk man gillar brukar man inte få behålla, speciellt intelligenta och lättsamma, så är det väl för många, man ska hålla sig för sig själv, och inte vara godtrogen mot främlingar, men man behöver inte vara ohövlig, utan bara kortfattad, och undrar de varför man är tystlåten, säger man bara att man inte är en talker utan en doer, så slipper dom tro att de gjort något fel, för folk är så rädda idag för att få någon slags negativ impuls från sina medmänniskor
hade jag kunnat backa tiden tillbaka så hade jag tagit min student lägenhet i tomelilla direkt när jag var 20 år gammal .
För man får inte enligt LSS lagen tvinga folk att bo på ställen de inte vill bo på![]()
![]()
men är det inte bra där du bor numera?
Satellitboende vs gruppboende el. servicelägenhet
antonius skrev:manne skrev:antonius skrev:
men folk man gillar brukar man inte få behålla, speciellt intelligenta och lättsamma, så är det väl för många, man ska hålla sig för sig själv, och inte vara godtrogen mot främlingar, men man behöver inte vara ohövlig, utan bara kortfattad, och undrar de varför man är tystlåten, säger man bara att man inte är en talker utan en doer, så slipper dom tro att de gjort något fel, för folk är så rädda idag för att få någon slags negativ impuls från sina medmänniskor
hade jag kunnat backa tiden tillbaka så hade jag tagit min student lägenhet i tomelilla direkt när jag var 20 år gammal .
För man får inte enligt LSS lagen tvinga folk att bo på ställen de inte vill bo på![]()
![]()
men är det inte bra där du bor numera?
jo jo men jag blev bestulen på mycket av mina 20 års ålder period bestulen på mycket viktig tid i livet
Och alla dessa åren kommer aldrig tillbaka i livet

Satellitboende vs gruppboende el. servicelägenhet
manne skrev:Och alla dessa åren kommer aldrig tillbaka i livet
men tänk inte på den tid som varit, då blir man bara ännu mer deprimerad
Satellitboende vs gruppboende el. servicelägenhet
antonius skrev:manne skrev:Och alla dessa åren kommer aldrig tillbaka i livet
men tänk inte på den tid som varit, då blir man bara ännu mer deprimerad
fördelen med studierna på folkhögskolan och student lägenhet är att det fanns kvinnor där på 20+ år

man fick också mycket bra vänner på folkhögskolan

Satellitboende vs gruppboende el. servicelägenhet
manne skrev:fördelen med studierna på folkhögskolan och student lägenhet är att det fanns kvinnor där på 20+ år
men du fick ju inget fett på sylen ändå, så det är väl inget att grunna över
Återgå till Övriga Aspergerfrågor