Åldersuppförande?
5 inlägg
• Sida 1 av 1
Åldersuppförande?
Är det bekräftat/diagnosisterat att man som aspergare skiftar i uppförande mellan 5 åring eller mogen vuxen i olika situationer.I en pressad situation som 5 åring eller i en avspänd situation som en mogen vuxen?
Åldersuppförande?
Om en tittar på diagnoskriterierna kan jag inte se att detta beskrivs.
Min livserfarenhet säger mig att människor ofta beter sig som typ 5 år i en pressad situation, alltså att det inte skulle vara något speciellt för AS.
T.o.m. i riksdagshuset ser vi ibland ett "sandlådebeteende"..
Min livserfarenhet säger mig att människor ofta beter sig som typ 5 år i en pressad situation, alltså att det inte skulle vara något speciellt för AS.
T.o.m. i riksdagshuset ser vi ibland ett "sandlådebeteende"..
Åldersuppförande?
Jag gör det och det beror på på en blandning av mina diagnoser. Vi alla som har AS är ju olika och har olika styrkor och färdigheter så det varierar nog.
- Lindansare
- Anslöt: 2012-12-11
Åldersuppförande?
Alla kan som sagt bete sig som en 5-åring i pressade situationer. Men för aspergare är det lättare att hamna i pressade situationer, eftersom man är mer stresskänslig och ofta har perceptionsstörningar.
Samtidigt vet jag med mig att jag känt mig äldre än andra, eftersom jag tyckt att de resonerade så barnsligt och irrationellt. Men vissa "barnsliga" intressen har följt mig in i vuxen ålder.
Lillgammal som barn, barnslig som vuxen.
Samtidigt vet jag med mig att jag känt mig äldre än andra, eftersom jag tyckt att de resonerade så barnsligt och irrationellt. Men vissa "barnsliga" intressen har följt mig in i vuxen ålder.
Lillgammal som barn, barnslig som vuxen.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor