Vuxna med NPF sökes till examensarbete

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav MonikaK » 2012-12-11 10:16:07

Hej,

jag studerar till lärare på Stockholms Universitet och skriver för närvarande ett examensarbete i specialpedagogik. Jag önskar komma i kontakt med 4-5 vuxna personer med neuropsykiatriska funktionshinder för intervjuer angående deras skolgång. Jag finns i Stockholm. Bor du långt bort men ändå vill hjälpa mig så kanske vi kan ha en Skype-intervju.

Självklart förblir ni anonyma och jag förhåller mig till forskningsetiska riktlinjer.

Intervjun kommer att vara ca. 45-60 min lång och jag kommer att vilja spela in den, inspelningen kommer ingen annan att höra och är endast mitt sätt att dokumentera det som sägs. Ses vi, bjuder jag självklart på fika.

Kort om mitt syfte:
Jag är intresserad av att veta hur personer med NPF har upplevt sin skolgång, hur ni har blivit behandlade både kunskapsmässigt och personligt och hur detta påverkat ert liv i stort.

Känner du att du vill hjälpa mig eller bara vill veta mer, skicka iväg ett mejl till: kimo9735@student.su.se.

Hoppas att ni hör av er!

Mvh
Monika
MonikaK
Ny medlem

Anslöt: 2012-12-11

Inläggav MonikaK » 2012-12-19 10:30:53

Tack alla som visat intresse, jag har nu hittat tillräckligt många att intervjua.
MonikaK
Ny medlem

Anslöt: 2012-12-11

Inläggav treeman » 2012-12-19 22:09:17

Jag ville inte delta eftersom jag under skoltiden sniffade lim och inte ville att det skulle komma ut. Ingen vet om det.
treeman
Inaktiv

Anslöt: 2009-04-07

Inläggav Exploitbat » 2012-12-19 22:40:54

treeman skrev:Ingen vet om det.

Tåls att diskuteras! :)
Exploitbat

Anslöt: 2010-11-01

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in