Någon som vill delge lite tankar om Left is Right?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: Alien, atoms

Någon som vill delge lite tankar om Left is Right?

Inläggav jonvision » 2012-11-29 23:52:25

Hej,

Mitt första inlägg här så jag ska försöka göra mitt bästa. Har själv inte asperger och tänker inte försöka verka cool och svänga mig med alternativa begrepp och slang gällande diagnosen som om jag tillhörde gemenskapen i gemenskapen.

I alla fall, jag har dock fått på mig glasögonen gällande olika typer av funktionsnedsättningar och hur det ser ut i relation till världen. Både när det gäller fysiska och kognitiva egenheter. Men jag går vidare nu till själva frågan.

Jag skriver för funkaportalen.se som krönikör på deltid och ibland skriver jag någon nyhet också. Relativt ny på jobbet så jag har inte skrivit tokigt mycket men det finns lite där ifall ni vill bilda er en uppfattning om vad för saker jag skriver.

Nu håller jag på och formulerar en krönika runt Left is Right och har pratat med lite olika människor utifrån företag som anlitat konsult och någon som är involverad. Jag har googlat och kommit fram till att det finns gamla Left is Right och nya Left is Right. Och jag är nyfiken om någon skulle vilja bidra med perspektivet som jag gissar några av er har. Gärna om du har erfarenhet från Left is Right både före och efter konkursen.

Jag vill gärna ha bred information som är så objektiv som den kan vara utifrån en person. Så finns det någon här som skulle vilja ta ett litet snack runt detta ämne här? Det finns lite olika möjligheter att göra detta på. Mail, telefon eller över en kaffe om ni råkar bo i Göteborg där jag bor. Eller så kan ni skriva här, men då dyker det också upp för alla att läsa. Så finns det någon som dels kan tänka sig att prata med mig som då är ny här?

Kontakta mig via DM så kan jag ge er mina kontaktuppgifter om ni vill ringa anonymt t.ex. Sen är detta samtal mest för mig att få en känsla för ämnet så jag kommer inte citera någon med namn eller liknande, kanske citerar jag en mening. Om någon ställer upp så kan även denna få läsa detta innan det publiceras, avsnittet där eventuellt citat är aktuellt, för att se att jag inte sviker något förtroende och att det inte finns någon detalj som någon kan peka ut på en person. Ja ni vet, en vag beskrivning kan ändå vara väldigt utpekande om det råkar vara något väldigt specifikt som återberättas.

Jag är mitt under produktion av denna krönika nu så det vore bra att göra detta innan fredagen är till ända. Alltså 2012-11-29.

Tack för att ni läste, och nu när jag är medlem här kommer jag nog återkomma i andra frågor också. Det brukar ta lite mellan gångerna men man vet aldrig när man behöver slänga ut en fråga på ett nischat forum.

Mvh,

Jon
jonvision
Ny medlem

Anslöt: 2012-11-29

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in