Kan inte vila

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: Alien, atoms

Kan inte vila

Inläggav Autismsmurfen » 2012-10-30 11:18:40

Har väldigt svårt för förändringar, så när jag har lov blir jag nästan alltid nedstämd istället för avslappnad. Kan skriva en del planer och scheman, men då är jag extra känslig för att de skall behöva ändras lite, som oftast behövs. Känner mig dum och värdelös. Har testat att sätta mig i skolan och jobba som vanligt, men det är svårt eftersom jag har arbetat väldigt mycket tidigare och egentligen behöver vila. Men hur sjutton gör man?
Autismsmurfen

Anslöt: 2012-05-20

Kan inte vila

Inläggav geocache » 2012-10-30 11:41:04

Hej, Autismsmurfen

Jag har det på precis samma sätt. Planerar "hela tiden" saker att göra, men oftast orkar jag sedan inte göra de alls.

Jag tänker på dig. :-)Hug
geocache

Anslöt: 2008-06-16

Kan inte vila

Inläggav KaosPrinsessa » 2012-10-30 11:45:43

Har tyvärr inget råd till dig. Men förstår dig. Är likadan själv och avskydde skolloven. (även om det var skönt att slippa mobbarna ett tag)
KaosPrinsessa

Anslöt: 2010-10-10

Kan inte vila

Inläggav barracuber » 2012-10-30 12:02:53

Jag pluggar också heltid, även om jag är äldre än dig. Trots att tempot är högt och lärarna (med all rätt) ställer höga krav föredrar jag skoldagarna framför helgen. Vilket egentligen är ett felsymptom - det borde vara precis tvärtom. Men så är det ofta när man går i skolan, ju högre upp desto tydligare.

Att bli nedstämd på helgen, vilket jag blir, om man har fullt upp under veckan är väldigt vanligt, tror jag - och egentligen ett symptom på att man pustar ut och "hinner ikapp" livet. Nog för att skola/arbete och andra saker är viktiga men de får inte ta över hela livet, då är något fel, och det är nog det man upplever när man väl blir ledig.

Att göra avkopplande och roliga saker, träffa en kompis, gå på café, gå på bio, läsa en bok, dricka en kopp té, skogspromenad, motionera....
barracuber

Anslöt: 2007-02-11

Kan inte vila

Inläggav Joakoni » 2012-10-30 12:10:23

Det här känner jag igen... Mådde helvetesdåligt nu i somras.
Joakoni

Anslöt: 2010-12-21

Kan inte vila

Inläggav Kostymhippie » 2012-10-30 21:50:07

Jag tror också på att det är bra att hitta på saker under den lediga tiden.
Träffa vänner, pyssla med något projekt hemma, gå ut på kvällen på bio, konsert eller dans, resa iväg om man har möjlighet.
Kostymhippie
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2011-10-12

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in