Har du haft nära livet upplevelse?
8 inlägg
• Sida 1 av 1
Nära livet upplevelse har jag haft då jag mått extremt bra av olika orsaker.
När jag cyklade.
När jag varit vaken och pigg.
När jag äntligen fick rätt medicin.
När jag cyklade.
När jag varit vaken och pigg.
När jag äntligen fick rätt medicin.
Re: Har du haft nära livet upplevelse?
Jag anser att jag relativt ofta är i livet (dock inte så värst ofta det senaste åren fram tills för knappt tre veckor sedan då det vände åt rätt håll igen).
När jag jobbar i trädgården, tar skogspromenader, plockar svamp, badar i sjö, paddlar kanot ...
framför allt vår/sommar/höst.
Vintertid blir det lite med tunnsått.
När jag är ensam, utomhus och gör något har jag "näralivetupplevelser".
Jag är förmodligen lyckligt lottad, det behövs egentligen väldigt lite för att jag skall må bra.
framför allt vår/sommar/höst.
Vintertid blir det lite med tunnsått.
När jag är ensam, utomhus och gör något har jag "näralivetupplevelser".
Jag är förmodligen lyckligt lottad, det behövs egentligen väldigt lite för att jag skall må bra.
Det är väldigt enkelt att ge mig den typens upplevelse. Allt man behöver göra är sätta mig på ett flygplan till Krakow. Och när man kommer till landsvägen efter att ha kört söderut från Balice flygfält ska man svänga till vänster.
Naturen kan ju hjälpa mig att känns mera, skogen, sjön, djur, fåglar osv.
Men det är någonting extra märkligt jag upplevde som tonårig, kommer aldrig att glömma det. Jag vet inte vad det var för någonting, varifrån kom det o vart tog den i vägen, men för en kort stund fanns det inom mig.
Det kom helt oväntad, en vanlig söndag i mitt eget rum så kände jag helt oväntad en lycka som inte var från denna världen. Den känslan går inte att förklara, den går bara uppleva. Jag höll på att explodera av enorma lyckan.
Ingenting speciellt hade hänt den dagen, så vart kom denna märkliga känslan ifrån och varför ?
Går inte att förklara, men kommer aldrig att glömma.
Väldig speciell händelse.

Men det är någonting extra märkligt jag upplevde som tonårig, kommer aldrig att glömma det. Jag vet inte vad det var för någonting, varifrån kom det o vart tog den i vägen, men för en kort stund fanns det inom mig.
Det kom helt oväntad, en vanlig söndag i mitt eget rum så kände jag helt oväntad en lycka som inte var från denna världen. Den känslan går inte att förklara, den går bara uppleva. Jag höll på att explodera av enorma lyckan.
Ingenting speciellt hade hänt den dagen, så vart kom denna märkliga känslan ifrån och varför ?
Går inte att förklara, men kommer aldrig att glömma.
Väldig speciell händelse.

- Red and green
- Anslöt: 2011-12-17
Tack för den frasen! Nu fungerar ju inte 'It's a Codac moment' längre när de konkat 
Svar på frågan, ja jag har känt mig levande stundtals i mitt liv. Stunder av kärlek.
Svar på frågan, ja jag har känt mig levande stundtals i mitt liv. Stunder av kärlek.
- mondo beyondo
- Anslöt: 2007-07-04
Det brukade jag ha på ensamma långa promenader, då jag upptäckte nya ställen. Helvete, vad länge sedan!... 
Nästan uteslutande när jag varit själv... Dvs inte nödvändigtvis ensam, men utan sällskap.
10-dagars tripp på MC själv, och föll för lyckan i den Norska fjordkusten.
Kom ifrån mina vänner på Roskilde och fastnade djupt inne i en Neil Young-konsert!
Bara som några exempel. Ren och skär lycka i stunden.
10-dagars tripp på MC själv, och föll för lyckan i den Norska fjordkusten.
Kom ifrån mina vänner på Roskilde och fastnade djupt inne i en Neil Young-konsert!
Bara som några exempel. Ren och skär lycka i stunden.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor