Läsa uppochner
6 inlägg
• Sida 1 av 1
Läsa uppochner
När jag var sju år och skulle lära mig läsa så upptäckte jag av en händelse, då min pappa läste morgontidningen, att det var mycket lättare att läsa uppochner.
Sen när jag blev något år äldre så förändras det och det blev lättare att läsa på traditionellt sätt.
Någon annan med AS som har haft samma upplevelse?
Jag vill också tillägga att jag är både vänsterhänt och vänsterfotad.
Sen när jag blev något år äldre så förändras det och det blev lättare att läsa på traditionellt sätt.
Någon annan med AS som har haft samma upplevelse?
Jag vill också tillägga att jag är både vänsterhänt och vänsterfotad.
- KaptenZoom
- Anslöt: 2011-11-16
Re: Läsa uppochner
Jag har inga problem att läsa uppochner (har aldrig haft så vitt jag vet) och det är tydligen inte så ovanligt med barn som lär sig att läsa uppochner innan de vänder texten "rätt".
Jag är högerhänt/fotad!
Onödigt vetande, Linjeflyg hade en tidning vid namn Uppochner och det finns ett äventyrsföretag (som bl.a. pysslar med ballongflyg) som heter Upp & Ner.
Jag är högerhänt/fotad!
Onödigt vetande, Linjeflyg hade en tidning vid namn Uppochner och det finns ett äventyrsföretag (som bl.a. pysslar med ballongflyg) som heter Upp & Ner.
Jag kan läsa uppochnervänd text, spegelvänd text och text som både är uppochnervänd och spegelvänd.
Jag har både höger och vänster hand i behåll. Detsamma gäller mina fötter.
Jag har både höger och vänster hand i behåll. Detsamma gäller mina fötter.
Gör också så ibland, eller håller texten i alla möjliga vinklar.
- Mellanvärld
- Anslöt: 2010-11-28
Jag kan läsa "upp- och nervänd" text obehindrat. Skriver gör jag helst med höger hand (har provat att skriva med vänster hand. Det funkar, men vidare bra blir det inte.
Hur vet man att man är höger- respektive vänsterfotad?
Hur vet man att man är höger- respektive vänsterfotad?
Återgå till Övriga Aspergerfrågor