Trevligt folk?
4 inlägg
• Sida 1 av 1
Trevligt folk?
Jo jag har funderat lite över de här med "trevligt folk"
själv anser jag att nån trevlig att umgås med är när den tillför nått jag finner av intresse, mina intressen att prata om är många filosofiska ting, historia, konst (bara för att dra några exempel ) och om nån kan tillföra mig den stimulansen att prata om dom sakerna är den persnen trevlig i mina ögon.
Den "vanliga" människan verkar anse att vara trevlig är att dra fram ett fejkat leende och prata om ytliga saker som "vad gör du nu för tiden då?"
när jag fått den frågan av nån bekant, text på arbetsförmedlingen ( folk man inte finner intressant men man kommer inte undan ), vad ska man svara? jag svarar som de är, "jag sitter vid datorn" och börjar nån prata om väder blir jag mest tyst...VAD finns att svara på de? ...jag ser seriöst inte ett svar på ett påstående om fint respektive dåligt väder...
jag såg även Edward Scissorhands med mina kompisar nyligen och då dom sitter vid matbordet och pappan i familjen frågar Edward lite saker så svarar han inte, själv förstog jag inte frågorna heller, så de är en lätt roll att leva sig in i
nog för Edward är lite extrem asspie, så är de lätt att förstå den rollen.
själv anser jag att nån trevlig att umgås med är när den tillför nått jag finner av intresse, mina intressen att prata om är många filosofiska ting, historia, konst (bara för att dra några exempel ) och om nån kan tillföra mig den stimulansen att prata om dom sakerna är den persnen trevlig i mina ögon.
Den "vanliga" människan verkar anse att vara trevlig är att dra fram ett fejkat leende och prata om ytliga saker som "vad gör du nu för tiden då?"
när jag fått den frågan av nån bekant, text på arbetsförmedlingen ( folk man inte finner intressant men man kommer inte undan ), vad ska man svara? jag svarar som de är, "jag sitter vid datorn" och börjar nån prata om väder blir jag mest tyst...VAD finns att svara på de? ...jag ser seriöst inte ett svar på ett påstående om fint respektive dåligt väder...
jag såg även Edward Scissorhands med mina kompisar nyligen och då dom sitter vid matbordet och pappan i familjen frågar Edward lite saker så svarar han inte, själv förstog jag inte frågorna heller, så de är en lätt roll att leva sig in i
Re: Trevligt folk?
Neko-chan skrev:jag såg även Edward Scissorhands med mina kompisar nyligen och då dom sitter vid matbordet och pappan i familjen frågar Edward lite saker så svarar han inte, själv förstog jag inte frågorna heller, så de är en lätt roll att leva sig in inog för Edward är lite extrem asspie, så är de lätt att förstå den rollen.
Den filmen är så klockren...
"Soup served!"
"I thought is was shishkebab?"
"Yes, it is shishkebab, you must learn not to take things so literally."
- Henkkalexi
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-05-17
Hahah juste
bokstavligt talat ja...men han får ju whiskey ( eller liknande ) sen som pappan säger är "lemonade" , sen tror han att saft ( citronsaft? ) är jätte äckligt och starkt... förstår inte den pappan alls 

Nej, han är riktigt taskig... Han och lillebrorsan är helt störda.
- Henkkalexi
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-05-17
Återgå till Övriga Aspergerfrågor