Du som är ihop med/bor ihop med/har barn med en aspie...

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: Alien, atoms

Du som är ihop med/bor ihop med/har barn med en aspie...

Inläggav fnirp » 2011-08-06 18:04:20

Jag är en 22-årig tjej som fick diagnosen aspergers syndrom för ca ett år sen. Min pojkvän började läsa på om AS för kanske en månad sen (till en början så ville han nog inte riktigt erkänna hur mycket min AS påverkar oss båda).

Om det finns någon som har en partner med AS och som vill berätta lite om vilka problem/svårigheter ni har haft i er relation och hur ni (förhoppningsvis) har hittat lösningar på dessa problem så vore jag hemskt tacksam!

Jag bor för tillfället på ett stödboende och går på en daglig verksamhet. Hoppas verkligen att jag kommer ha flyttat därifrån och börjat försörja mig själv inom ett par år, och att jag lyckas hitta ett sätt att komma runt mitt funktionshinder och utnyttja min potential. Det skulle vara så skönt om det kunde rulla på lite mer... Hur som helst, hoppas att någon svarar, det skulle uppskattas! //Fnirp
fnirp
Ny medlem

Anslöt: 2011-08-06

Re: Du som är ihop med/bor ihop med/har barn med en aspie...

Inläggav rdos » 2011-08-06 19:35:05

Problem? Jag har mest problem med NTs som inget begriper. :mrgreen:
rdos

Anslöt: 2005-10-14

Inläggav nallen » 2011-08-06 20:57:52

Vore det här flashback skulle det komma några "men sök för helvete"-inlägg här. Nu är det här inte flashback så jag uppmanar TS att läsa indexet, det finns minst två aktuella trådar i ämnet redan, hur många det finns i arkivet om man söker vet jag inte.
nallen

Anslöt: 2006-08-27

Inläggav Alien » 2011-08-06 23:29:02

Det enda jag kan säga är att det är viktigt att kunna kommunicera och kompromissa. Vad behöver han och vad behöver du? Kan tänka mig att du behöver mer ensamhet och han mer närhet och bekräftelse.

Det finns flera trådar om förhållanden mellan NT och AS (fast mestadels NT-kvinna och AS-man):

nt-as-sant-t14432.html

anhorig-t13502.html

behover-hon-bekraftelse-eller-vad-t4934.html

asperger-och-omhet-t1399.html

leva-ihop-med-t19197.html

har-min-kille-asperger-t19105.html

relationsproblem-nt-kvinna-med-as-man-t22014.html
Alien
Assistent

Anslöt: 2007-08-13

Inläggav fnirp » 2011-08-07 15:06:31

Jag försökte söka efter trådar som skulle passa, men lyckades inte hitta någon som kändes rätt. Jag har dessutom svårt för att leta igenom en massa text just nu eftersom att jag är helt utmattad och rörig i huvet, och då tänkte jag att det blir lättare att starta en ny tråd än att sitta och leta igenom en massa andra trådar och hoppas på att hitta nånting som jag får ut nånting av att läsa...
fnirp
Ny medlem

Anslöt: 2011-08-06

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in