En "Känsla" (Lång text om ointressanta saker)

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: Alien, atoms

Upplever du en "känsla" ibland som du söker efter att få uppleva igen?

Ja
7
88%
Nej
1
13%

Antal röster : 8

En "Känsla" (Lång text om ointressanta saker)

Inläggav T-Kaninen » 2011-03-08 1:32:45

Vet inte riktigt hur man skall börja förutom att om Moderator kommer på en mer passande rubrik så ändra gärna och om jag gjort i fel del av forumet ändra det med. Tack på för hand.

Kan även meddela att denna text spårar ur mycket och allt i sig om man läst har en mening så det spårar ändå inte ut. I alla fall inte om man läser allt.

Men till ämnet.
Jag har länge letat efter något. Jag vet inte vad eller hur jag skall leta men det känns som att det är en "känsla" jag letar efter.
Saken är den att jag har en tomhet inuti mig som jag känner behöver fyllas.
Tror jag i alla fall.

Men ja... Det är svårt att beskriva något sånt här men skall försöka mitt bästa, haha.

Det är så att ibland kan jag tänka på olika platser och då känner jag något inuti mig. En så kallad "känsla". Trots att jag aldrig varit där kan jag få det.
Eller om jag har varit där så är det en annan sorts känsla", som då jag var i USA så att man gick på gatorna i värmen på natten.
När jag tänker tillbaka så får jag "känslan" i kroppen som om att jag var där men när jag var där hade jag inte den känslan".

USA exemplet var ett dåligt exempel så nu efter att skrivit det så känner jag att det inte alls var bra, haha. Så ignorerar det men jag vill inte ta bort det.

En förklaring till hur "känslan" är, är att jag kan bli illamående, få ståpäls av att rysa, nästan börja gråta och börja frysa.
Det är en obehaglig "känsla" men ändå så blir jag varm av den och söker efter den.
Det har nästan blivit ett beroende av att få känna den "känslan".

Ungefär lite som kärlek. Alltid försökt att förstå mig på den vilket jag ännu inte lyckats med och jag vet inte om jag är kär eller inte. Har flickvän i alla fall men jag vet inte om jag älskar henne som jag säger. Varit tillsammans med henne i snart två år men sen dag ett har jag gått och frågat mig själv om jag skall göra slut eller inte. Inte har vunnit en så länge så får se hur det blir.
För övrigt varit så med alla tjejer jag haft.

Ibland får jag ont i bröstet då det känns som att allt sugs" in i det.
Det är väl det jag försöker bli av med genom att leta efter känslan för att den tar bort det då under en stund men blir större efter.

Går inte på droger av någon sort och kommer aldrig göra om ni undrar, haha.

Men denna "känsla" jag pratat om kan jag uppleva genom doft, ljud och smak. Oftast genom doft och smak.
Ungefär som att jag går förbi en butik med blommor och känner doften av det så känner jag att jag är ute på ett landställe någonstans som jag aldrig kommer komma på eller få veta för den delen och jag känner verkligen att jag är där men JAG är inte där utan jag är någon annan.

Enklare sagt att det känns som att vid vissa dofter, smaker, ljud eller bilder så kommer det upp ett minne från förr.
Ett minne som är så verkligt som att det vore igår.
Men saken är det att det inte finns något sådant minne.
Det är bara i min hjärna.
Ställen jag aldrig sett eller varit på förr. Personer jag aldrig sett eller träffat.

Minnen som skulle kunna vara någon annans.
Kan väl säga att jag är på jakt efter att få känna känslan som är kopplad till dessa minnen.

Jag är ofta deprimerad för att jag alltid söker efter något. Något som jag inte har.
Oftast kan jag må bättre om jag får saker så som dator delar framför allt.
Men jag är alltid ute efter att få mer. Köpa mer. För det stillar jakten efter "känslan "lite.

Älskar att arbeta med datorer.
Säger att datorer är mitt lilla special intresse. Men jag älskar helt enkelt bara att göra saker med händerna om det så är att bygga eller skriva spelar ingen större roll men jag känner att jag får ut något av att hålla på med datorer i alla fall.

Ska köpa lera och prova bygga med det för att se om jag kan få det som intresse.
För när jag skapar med händerna tänker jag på det istället för sökandet efter "känslan". Samma sak som att köpa dator saker som sagt.

Vad egentligen är det jag söker?

Söker jag efter något som inte finns?
Eller är det bara en "känsla" av glädje?

Det kanske bara är en "känsla" av glädje jag söker för att jag ofta är deprimerad. Det kanske det är..

Men minnena då? Vad är de för något?
Är de någon annans eller är de bara påhitt?

Vad är allt egentligen?

Jag vet inte vad jag egentligen skrivit och varför men beundrar er som läst något ointressant då jag bara skriver på, haha.

Jag hade en fråga i allting men den minns jag inte.
Kanske också skall skicka in detta till utredaren jag hade, haha
T-Kaninen

Anslöt: 2010-11-25

Inläggav Alien » 2011-03-14 2:25:12

Jag tycker det låter som [WikiSve]nostalgi[/WikiSve]. Jag tror man kan känna nostalgi även efter sådant man inte upplevt själv, men som man önskar att man fått uppleva.

Eller är det helt enkelt "[WikiSve]flow[/WikiSve]" du söker?

Har flickvän i alla fall men jag vet inte om jag älskar henne som jag säger. Varit tillsammans med henne i snart två år men sen dag ett har jag gått och frågat mig själv om jag skall göra slut eller inte. Inte har vunnit en så länge så får se hur det blir.
För övrigt varit så med alla tjejer jag haft.

Men varför funderar du på att göra slut? För att du inte vet om du känner "kärlek" el inte? Kan du inte utgå ifrån om du tycker om henne, vill vara tillsammans med henne och längtar efter henne när hon inte är där?
Alien
Assistent

Anslöt: 2007-08-13

Inläggav emer2 » 2011-03-14 2:43:43

Jag tror faktiskt att jag förstod det där. (ts)
:-)023
Vet inte riktigt vad jag väntar på. Men jag vet att jag väntar.
emer2

Anslöt: 2010-10-24

Inläggav Fröken Fräken » 2011-03-15 0:47:12

Jag känner igen mig i mycket, t ex kan jag känna dofter som får mig att längta tillbaka till något, fast jag inte kan minnas till vad.

Men jag känner inte igen mig i att du säger att känslan du letar efter är en obehaglig känsla. Jag tror jag längtar efter lycka, total närvaro eller flow, som Alien skrev, och jag föreställer mig inte att det ska kännas obehagligt.
Fröken Fräken

Anslöt: 2011-01-20

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in