Annorlunda blandning?
14 inlägg
• Sida 1 av 1
Annorlunda blandning?
Hittade detta där man har fått ihop en lista som inte är klämkäckt positiv eller enbart negativ:
http://www.blt.se/nyheter/blekinge/aspe ... 5276%29.gm
http://www.blt.se/nyheter/blekinge/aspe ... 5276%29.gm
Några kännetecken för personer med den autistiska diagnosen Aspergers syndrom:
• Smala intressen
• upptagenhet med ett ämne på bekostnad av andra aktiviteter
• effektivitet
• noggrannhet
• snabbhet
• repetitiva beteenden eller ritualer
• säregenheter i tal och skrift
• omfattande logiska/tekniska tankemönster
• socialt och känslomässigt olämpligt beteende och interaktion
• klumpig och okoordinerad motorik
• normalt högre intelligens än genomsnittet samt svårt med oskrivna regler i sociala sammanhang??
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-05 1:10:19, redigerad totalt 1 gång.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
earlydayminer skrev:"snabbhet" - Uhm?
Vet inte vad de syftar på, men jag är snabbare än andra med vissa saker, men också långsammare med annat. Så det borde skriva "långsamhet" direkt efter "snabbhet".
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-05 1:10:19, redigerad totalt 1 gång.
- Bror Duktig
Bror Duktig skrev:earlydayminer skrev:"snabbhet" - Uhm?
Vet inte vad de syftar på, men jag är snabbare än andra med vissa saker, men också långsammare med annat. Så det borde skriva "långsamhet" direkt efter "snabbhet".
Samma här. När jag spelar musik behöver jag inte tänka, då behöver jag bara känna och det gör man ju ganska snabbt. Däremot är jag seg när jag ska göra mig i ordning eller när jag äter mat. Jag kan vara seg på att svara.
De kanske menar med att sortera papper och sådant? I sådana fall är jag snabb.
MsTibbs skrev:När de skrev "snabb" i min journal, så syftade de på "kvicktänkt".
Hm, kvicktänkt låter bra i början. Men tänker man efter så låter det inte så bra, hellre eftertänksam än kvicktänkt. Är det relaterat till ADHD? Är det motsatsen till "Slow Processing Speed"?
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-05 1:10:19, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
earlydayminer skrev:MsTibbs skrev:När de skrev "snabb" i min journal, så syftade de på "kvicktänkt".
Hm, kvicktänkt låter bra i början. Men tänker man efter så låter det inte så bra, hellre eftertänksam än kvicktänkt. Är det relaterat till ADHD? Är det motsatsen till "Slow Processing Speed"?
Jag är positiv och tolkar det som motsatsen som trögfattad, men i sammanhanget stod det ungefär "Sammanfattningsvis illustrarar hon att syndromen (ADHD och AS) även har positiva sidor, kreativitet, snabbhet, originellt tänkande... (och några fler)".
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-05 1:10:19, redigerad totalt 1 gång.
Jepp, jag var verkligen en pladderkäft på det mötet, massa ordvrängande och grejer, satt och lutade på stolen och brakade baklänges i golvet... ADHD var det ja...
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-05 1:10:20, redigerad totalt 1 gång.
LOL. Verkligen? Jag var stel som en frusen fågel, men väldigt nervös.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-05 1:10:20, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
MsTibbs skrev:Jepp, jag var verkligen en pladderkäft på det mötet, massa ordvrängande och grejer, satt och lutade på stolen och brakade baklänges i golvet... ADHD var det ja...
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-05 1:10:20, redigerad totalt 1 gång.
- Bror Duktig
earlydayminer skrev:LOL. Verkligen? Jag var stel som en frusen fågel, men väldigt nervös.
Yes really, han frågade inget mer om ADHD-symtom sen, **** rockar...
Tillägg: Detta var på MAVA efter min intox. Tydligen såg jag inte så suicidal ut. Visserligen sa han att det var fullt på psyket när jag frågade men ändå. "Nu är du nog avskräckt från att ta för många tabletter några dagar" (några dagar senare hamnade jag på psyket tre veckor).
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-05 1:10:20, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon skrev:Jag går snabbare än de flesta. Säkert mig de syftar på.
Fast ja går nog ännu snabbare så de va no mej
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
Återgå till Övriga Aspergerfrågor