Försäkring vid ev. utbrändhet?
8 inlägg
• Sida 1 av 1
Försäkring vid ev. utbrändhet?
vad för slags försäkring bör jag ha?
jag blev lite orolig, många pratar om försäkringar och jag har typ levt utan en tanke på det väldigt länge.
Inte så bra om jag skulle bli utbränd eller nått och så visar det sig att jag inte kan få ekonomisk hjälp.
Jag har ingen utredning, så kanske är bra försäkring en anledning.
Jag är med i facket och har hem och olycksfallsförsäkring på fritid via folksam.
Sen vet jag faktiskt inte mer.
Vore tacksam om någon här vet något.
Mvh
jag blev lite orolig, många pratar om försäkringar och jag har typ levt utan en tanke på det väldigt länge.
Inte så bra om jag skulle bli utbränd eller nått och så visar det sig att jag inte kan få ekonomisk hjälp.
Jag har ingen utredning, så kanske är bra försäkring en anledning.
Jag är med i facket och har hem och olycksfallsförsäkring på fritid via folksam.
Sen vet jag faktiskt inte mer.
Vore tacksam om någon här vet något.
Mvh
Senast redigerad av sanny 2011-05-04 22:29:12, redigerad totalt 1 gång.
Det finns en facklig sjukförsäkring hos folksam också.
Men vilken typ av försäkring du ska ha beror ju på vilken hjälp du vill få vid sjukdom. Ekonomiskt stöd, tex, eller snabb vård, osv...
Finns det misstanke om symtom/skada/handikapp så skall även det anges vid ansökan, oavsett om du är utredd eller inte.
Men vilken typ av försäkring du ska ha beror ju på vilken hjälp du vill få vid sjukdom. Ekonomiskt stöd, tex, eller snabb vård, osv...
Finns det misstanke om symtom/skada/handikapp så skall även det anges vid ansökan, oavsett om du är utredd eller inte.
Senast redigerad av IckyFlix 2011-05-04 22:29:12, redigerad totalt 1 gång.
Det ska anges i hälsodeklarationen. Brukar vara formulerat "har du, eller misstänker du att du har, någon sjukdom, skada handikapp etc".
Ansökan kan således nekas helt, eller nekas gällande de områden man angivit.
Ansökan kan således nekas helt, eller nekas gällande de områden man angivit.
Senast redigerad av IckyFlix 2011-05-04 22:29:12, redigerad totalt 1 gång.
Är man redan sjukskriven för nåt eller har andra funktionshinder så brukar ansökan nekas. Jag t ex får inga försäkringar alls som livförsäkring etc., nu när jag väl är sjuk. Sådana försäkringar ska man teckna medan man är frisk och det är ju inte så lätt att göra. Ingen går ju runt i tillvaron och tänker att man kommer att bli sjuk.
Senast redigerad av Juddy 2011-05-04 22:29:12, redigerad totalt 1 gång.
Juddy skrev:Är man redan sjukskriven för nåt eller har andra funktionshinder så brukar ansökan nekas. Jag t ex får inga försäkringar alls som livförsäkring etc., nu när jag väl är sjuk. Sådana försäkringar ska man teckna medan man är frisk och det är ju inte så lätt att göra. Ingen går ju runt i tillvaron och tänker att man kommer att bli sjuk.
Ok, så då ska jag teckna en nu då.
Senast redigerad av sanny 2011-05-04 22:29:13, redigerad totalt 1 gång.
sanny skrev:Juddy skrev:Är man redan sjukskriven för nåt eller har andra funktionshinder så brukar ansökan nekas. Jag t ex får inga försäkringar alls som livförsäkring etc., nu när jag väl är sjuk. Sådana försäkringar ska man teckna medan man är frisk och det är ju inte så lätt att göra. Ingen går ju runt i tillvaron och tänker att man kommer att bli sjuk.
Ok, så då ska jag teckna en nu då.
Om du är fullt frisk, ljug för all del inte på hälsodeklarationen (jag kände för det men det står på heder och samvete så det betyder möjlighet till åtal, det står där man ska skriva under), de där försäkringsbolagen kan vara hur pissiga som helst att ha att göra med!, så ja. Är du frisk så är det i högsta grad nu du ska teckna försäkringen.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor