Aspergare marknadsförde påhittat flygbolag
6 inlägg
• Sida 1 av 1
Aspergare marknadsförde påhittat flygbolag
http://business.timesonline.co.uk/tol/b ... 719191.ece
Det visar att folk med AS kan vara socialt övertygande och även på vissa sätt socialt skickliga och manipulativa, som jag själv. Jag minns själv när jag var 17, jag kunde prata mig in var som helst.
Det visar att folk med AS kan vara socialt övertygande och även på vissa sätt socialt skickliga och manipulativa, som jag själv. Jag minns själv när jag var 17, jag kunde prata mig in var som helst.
Senast redigerad av Josef1 2011-05-04 20:38:02, redigerad totalt 1 gång.
Där fick dom 'social kompetens' så de teg. Fy fan vad bra!
Det här är också aspighet på hög nivå:
The case has parallels with that of Gary McKinnon, 43, the Asperger’s syndrome sufferer who is facing extradition to the United States, accused of hacking into the Pentagon’s computers to look for evidence of UFOs (unidentified flying objects).
Han hackar alltså inte Pentagon för att han är terrorist, för att hitta statshemligheter, för att utöva utpressning mot statstjänstemän, för att hitta militära koder - utan bara för att han är så nyfiken på om det finns ufobevis. Sanslöst.
Det här är också aspighet på hög nivå:
The case has parallels with that of Gary McKinnon, 43, the Asperger’s syndrome sufferer who is facing extradition to the United States, accused of hacking into the Pentagon’s computers to look for evidence of UFOs (unidentified flying objects).
Han hackar alltså inte Pentagon för att han är terrorist, för att hitta statshemligheter, för att utöva utpressning mot statstjänstemän, för att hitta militära koder - utan bara för att han är så nyfiken på om det finns ufobevis. Sanslöst.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 20:38:02, redigerad totalt 4 gånger.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
KrigarSjäl skrev:utan bara för att han är så nyfiken på om det finns ufobevis. Sanslöst.
Specialintressen ÄR sanslösa!
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 20:38:02, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Jag anser att killen i det förstanämnde inlägget hade det sociala i ett logiskt sammanhang och då kunde han vara mästare. Problemet ligger i att deltagandet i det sociala livet inte är logiskt, utan baserat på känslor och emotioner, vilket är det största problemet. Att han lyckats tolka känslorna tror jag berodde på att fokusen i det här sammanhanget var logiskt och därför rättgjorde för sitt huvud att ta hand om situationen. För mig anser jag att autism/AS innebär att allt måste ha ett matematiskt/logiskt mål och gottgöra sig själv för att klara en uppgift. Och det hade ju de killarna när de försökte gottgöra sig i ett påhittat flygbolag.
Senast redigerad av rhod 2011-05-04 20:38:02, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor