Cookies
4 inlägg
• Sida 1 av 1
Cookies
Jag har problem med cookies (tror jag) och behöver hjälp att hitta dem i min dator. Jag kör Firefox (3.0.6) under Linux (Ubuntu).
Vad som är fel? När jag läser forumet markeras inte alla inlägg jag läst som lästa. Det verkar fungera slumpmässigt - inte knutna till viss avdelning, viss avsändare, vissa trådar, viss tid etc. Det är även så att trådar jag manuellt markerat som lästa plötsligt kan se olästa ut trots att ingen skrivit i dem.
Det medför ju också att bevakning av trådar inte fungerar som den skall. Om jag får ett mail om att ett nytt inlägg gjorts i en tråd så får jag inga fler mail om det förrän jag varit inne i tråden och läst. Men om det inte markeras att jag läst - trots att jag gjort det - kommer jag inte att få fler mail.
Irriterande.
Vad som är fel? När jag läser forumet markeras inte alla inlägg jag läst som lästa. Det verkar fungera slumpmässigt - inte knutna till viss avdelning, viss avsändare, vissa trådar, viss tid etc. Det är även så att trådar jag manuellt markerat som lästa plötsligt kan se olästa ut trots att ingen skrivit i dem.
Det medför ju också att bevakning av trådar inte fungerar som den skall. Om jag får ett mail om att ett nytt inlägg gjorts i en tråd så får jag inga fler mail om det förrän jag varit inne i tråden och läst. Men om det inte markeras att jag läst - trots att jag gjort det - kommer jag inte att få fler mail.
Irriterande.
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 18:06:38, redigerad totalt 1 gång.
Jag visste inte ens att man kan markera inlägg som lästa manuellt. Eller är det olika för olika användarnivåer?
Däremot tycker jag ibland att det kan se märkligt ut när jag klickar på Nya inlägg sedan ditt senaste besök, har inga konkreta exempel just nu dock. Var det det du menade, Titti? I mitt fall tror jag det kan bero att jag ofta läser forumet i mobilen och där har jag (till och från) automatisk logon på. Automatisk logon har jag även i vissa av mina webbläsare (det blir ju inte enklare av att jag ibland kör Window XP, ibland Windows 7 och ibland Ubuntu.....fast oftast kör jag XP).... Automatisk logon kan komplicera det hela inbillar jag mig.
Ursäkta om det blev svamligt eller om jag öht inte begrep något av Tittis problem...
Ska ut i härliga solskenet nu....
Däremot tycker jag ibland att det kan se märkligt ut när jag klickar på Nya inlägg sedan ditt senaste besök, har inga konkreta exempel just nu dock. Var det det du menade, Titti? I mitt fall tror jag det kan bero att jag ofta läser forumet i mobilen och där har jag (till och från) automatisk logon på. Automatisk logon har jag även i vissa av mina webbläsare (det blir ju inte enklare av att jag ibland kör Window XP, ibland Windows 7 och ibland Ubuntu.....fast oftast kör jag XP).... Automatisk logon kan komplicera det hela inbillar jag mig.
Ursäkta om det blev svamligt eller om jag öht inte begrep något av Tittis problem...
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 18:06:38, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
barracuber skrev:Jag visste inte ens att man kan markera inlägg som lästa manuellt. Eller är det olika för olika användarnivåer?
Man kan markera en hel avdelning som läst, överst på indexsidan för avdelningen. Det är det jag gör eftersom inte alla trådar markeras som lästa trots att jag läst dem. Det kan alla göra.
barracuber skrev:Däremot tycker jag ibland att det kan se märkligt ut när jag klickar på Nya inlägg sedan ditt senaste besök, har inga konkreta exempel just nu dock. Var det det du menade, Titti? I mitt fall tror jag det kan bero att jag ofta läser forumet i mobilen och där har jag (till och från) automatisk logon på. Automatisk logon har jag även i vissa av mina webbläsare (det blir ju inte enklare av att jag ibland kör Window XP, ibland Windows 7 och ibland Ubuntu.....fast oftast kör jag XP).... Automatisk logon kan komplicera det hela inbillar jag mig.
Jag använder också automatisk logon och jag loggar sällan ut. Jag går in och ut på forumet mest hela tiden så det är enklast så. När jag klickar på Nya inlägg sedan ditt senaste besök får jag en lång lista med inlägg och om jag läser inlägg skall de sedan finnas med på listan men vara markerade som lästa. Ibland blir de det, ibland inte. Verkar ske slumpmässigt och det är det jag tror orsakas av ett cookiefel nånstans.
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 18:06:38, redigerad totalt 1 gång.