Samma laddare till alla mobiler - ÄNTLIGEN!
3 inlägg
• Sida 1 av 1
Samma laddare till alla mobiler - ÄNTLIGEN!
http://www.aftonbladet.se/pryl/tele/article4439143.ab
Grattis, mobiltillverkare, äntligen får ni tummen ur arschlet och ordnar det här! Katastrof att det inte skett tidigare.
Nu behöver inte en ny laddare följa med varje mobil, vilket kommer att spara pengar och miljö. Borde spara en del på lagerkostnader med då martonerna kan bli mindre utan laddare.
Hoppas bara att man kommer att kunna ladda mobilen från en dators usb-port, men det antar jag väl?
Revolution i sladdjungeln – mobiltillverkarna skaffar gemensam standard
Snart blir livet lite enklare.
Sony Ericsson, Nokia, Samsung och övriga stora mobiltillverkare har äntligen kommit överens om en gemensam standard för mobilladdare.
Enligt branschorganisationen GSMA försvinner därmed 51 000 ton överflödiga laddare per år.
Grattis, mobiltillverkare, äntligen får ni tummen ur arschlet och ordnar det här! Katastrof att det inte skett tidigare.
Nu behöver inte en ny laddare följa med varje mobil, vilket kommer att spara pengar och miljö. Borde spara en del på lagerkostnader med då martonerna kan bli mindre utan laddare.
Hoppas bara att man kommer att kunna ladda mobilen från en dators usb-port, men det antar jag väl?
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 18:06:33, redigerad totalt 1 gång.
Tror det är EU nissarna som suttit och bestämt det. USB ports laddare för alla nya mobiler fro.m 2012 har jag förstått det som ska vara lagen. Eller så är jag för EU snurrig a.tm
Det lär finnas rätt många omvandlare från t.ex 220v till 5v (USB) vid den tidpunkten oxå. Vi får se hur många som tar eld.
Det lär finnas rätt många omvandlare från t.ex 220v till 5v (USB) vid den tidpunkten oxå. Vi får se hur många som tar eld.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 18:06:33, redigerad totalt 2 gånger.