PC-"The Sims" till mac?
10 inlägg
• Sida 1 av 1
PC-"The Sims" till mac?
Jag har fått låna fem stycken The Sims-skivor från en jag känner. Går dessa att använda på min mac på något hyfsat inte för svårt sätt? The Sims finns för mac också vet jag, men jag vill helst inte köpa ny cd när jag inte behöver... 
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 17:32:34, redigerad totalt 1 gång.
Jag har the SIMS 2 från 2006 som bara är gjord för 98/ME/2000/XP. Den består av en DVD-skiva.
Antar att din Mac inte är Intelbaserad. Då hade du ju kunnat köra Xp på den...
/Barracuber
/Barracuber
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 17:32:34, redigerad totalt 2 gånger.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Hej!
Jag har aldrig haft mac, men jag har hört att man kan köra en Windows-emulering på Mac. Vid en snabb sökning hittade jag en som heter Q. Det finns fler, men Q är gratis.
http://www.kju-app.org/
Har man dessutom en relativt ny Mac med Intel-processor kan man tydligen köra BootCamp.
http://techworld.idg.se/2.2524/1.86901
Nu har du lite att börja med i alla fall.
Hälsningar
Lilla Gumman
Jag har aldrig haft mac, men jag har hört att man kan köra en Windows-emulering på Mac. Vid en snabb sökning hittade jag en som heter Q. Det finns fler, men Q är gratis.
http://www.kju-app.org/
Har man dessutom en relativt ny Mac med Intel-processor kan man tydligen köra BootCamp.
http://techworld.idg.se/2.2524/1.86901
Nu har du lite att börja med i alla fall.
Hälsningar
Lilla Gumman
Senast redigerad av Lilla Gumman 2011-05-04 17:32:38, redigerad totalt 1 gång.
- Lilla Gumman
- Anslöt: 2007-08-01
barracuber skrev:Jag har the SIMS 2 från 2006 som bara är gjord för 98/ME/2000/XP. Den består av en DVD-skiva.
/Barracuber
Jag har en Intelbaserad mac. Försöker ladda ner Parallells Desctop och ett till... men går för segt... kommer behöva stänga datorn före jag får ner dem.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 17:32:38, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs skrev:barracuber skrev:Jag har the SIMS 2 från 2006 som bara är gjord för 98/ME/2000/XP. Den består av en DVD-skiva.
/Barracuber
Jag har en Intelbaserad mac. Försöker ladda ner Parallells Desctop och ett till... men går för segt... kommer behöva stänga datorn före jag får ner dem.
Varför inte testa Bootcamp, som Lilla Gumman tipsade om? Då blir det ju "äkta" Windows, inte emulerat.
/Barracuber
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 17:32:38, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Jag vill inte ha "delad" dator, men annars tack för tipsen. Det lutar åt att jag köper en till dator att ha vid sidan av istället, satt hela dagen igår, laddade ner massa olika, fipplade, försökte installera xp iaf ett par gånger och blev bara skit, nu tröttnat... 
MsTibbs
Sims2 finns för mac, men det måste vara specialla skivor som det står "mac universal" på. Finns att få tag i via apples onlinebutik och macforum (om det finns i karlstad vet jag inte. Ska förresten dit till helgen.)
Sims2 finns för mac, men det måste vara specialla skivor som det står "mac universal" på. Finns att få tag i via apples onlinebutik och macforum (om det finns i karlstad vet jag inte. Ska förresten dit till helgen.)
Senast redigerad av aspiemelly 2011-05-04 17:32:38, redigerad totalt 1 gång.
- aspiemelly
- Anslöt: 2008-12-03
aspiemelly skrev:MsTibbs
Jepps, vet, men nu fick jag låna fem stycken skivor av syrran. Får se om jag köper Sims till mac nu ändå bara för att jag skall slippa störa mig på det mera!
MsTibbs skrev:Jag vill inte ha "delad" dator, men annars tack för tipsen. Det lutar åt att jag köper en till dator att ha vid sidan av istället, satt hela dagen igår, laddade ner massa olika, fipplade, försökte installera xp iaf ett par gånger och blev bara skit, nu tröttnat...
Det är ingen idé att installera XP i Parallells. Det blir bara soppa. Dvs det går men det är svårt att få nätverksinställningarna att fungera. Mycket bättre att använda Virtual Box som dessutom är gratis. Det är lite svårare att få till installationen där men när man väl har fått in den funkar det bra.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 17:32:38, redigerad totalt 1 gång.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15