Så här såg människorna ut och levde på stenåldern.
Skild från sin grupp under en farlig jakt måste en ung man vid namn Aren korsa den frusna vildmarken under istiden tillsammans med en erfaren jägare vid namn Kair. Genom oändlig snö, berg och en okänd dal söker de efter en väg hem – och upptäcker en plats som kan förändra deras framtid för alltid.
Ett filmiskt förhistoriskt äventyr om överlevnad, vänskap och resan hem.
Tydligen så fanns det jordbruk samhällen redan under stenåldern så alla var inte jägare och samlare

Det borde inte vara någon överraskning, det får man lära sig redan i mellanstadietTydligen så fanns det jordbruk samhällen redan under stenåldern så alla var inte jägare och samlare
mera här
Explained with Rock Paintings: Ice Age This Is What Nomadic Humans REALLY Did to Survive Without Houses
Huggorm skrev:Det borde inte vara någon överraskning, det får man lära sig redan i mellanstadietTydligen så fanns det jordbruk samhällen redan under stenåldern så alla var inte jägare och samlare
jag visste faktiskt inte om detta
Huggorm skrev:Det borde inte vara någon överraskning, det får man lära sig redan i mellanstadietTydligen så fanns det jordbruk samhällen redan under stenåldern så alla var inte jägare och samlare
men under stenåldern så fanns väl det ingen psykisk ohälsa fanns psykisk sjukdom under stenåldern
hade jag varit lyckligare om jag hade levt under den tiden
manne skrev:men under stenåldern så fanns väl det ingen psykisk ohälsa fanns psykisk sjukdom under stenåldern
hade jag varit lyckligare om jag hade levt under den tiden
de slog de antagligen ihjäl psykfall och åt upp dem
det har funnits i alla tider, det följer människan. Men du hade antagligen haft ett mera meningsfullt liv och viktiga uppgifter som måste utföras.manne skrev:Huggorm skrev:Det borde inte vara någon överraskning, det får man lära sig redan i mellanstadietTydligen så fanns det jordbruk samhällen redan under stenåldern så alla var inte jägare och samlare
men under stenåldern så fanns väl det ingen psykisk ohälsa fanns psykisk sjukdom under stenåldern![]()
![]()
![]()
hade jag varit lyckligare om jag hade levt under den tiden![]()
![]()
Men det finns ju fortfarande vissa infödingsstammar som lever stenåldersliv, och många som nästan gör det. Om du tror det är bättre kan du ansluta dig.
tror inte man får göra det numera, de är satt under ganska strikt beskydd, smittar man dem med något västerländskt virus kan det ta kål på hela högen
Spoiler: visa
Det finns stammar i Amazonas och Afrika som lever nästan stenåldersliv trots att de är kontaktade och vet att omvärlden existerar. De behöver inte vara förbjudna att kontakta.
vi skall nog vara glada över att vi bor och lever i modern tid
Life 20,000 Years Ago: Surviving the Ice Age❄️
kollar på denna nu men min fråga duschade och hur tvättade sig de under stenåldern fanns det tvål .?
och hur borstade de tänderna eller tog på sig nya rena kläder mm mm
AI video
mera där
What Was Life Really Like Inside an Ice Age Cave? | Prehistoric Humans Documentary
20,000 Years Ago | A Desperate Journey Through the Ice Age
The Predators That Ruled The Ice Age And How Humans Survived Them | Prehistoric Documentary
Women Surviving the Ice Age: The Reality of Prehistoric Life
finns mycket mera där att se
Återgå till Intressanta intressen