Mobilen är död och går inte att ladda
6 inlägg
• Sida 1 av 1
Jag försökte ladda den igår och det gick inte. Det gick inte idag heller.
Nu kan jag inte ringa någonstans och ingen kan ringa mig.
Är enda lösningen att köpa en ny mobil?
Alien skrev:Jag försökte ladda den igår och det gick inte. Det gick inte idag heller.
men den lyser inte ens när du sätter i laddaren? kan det vara laddaren som strular, kolla det?
Det strular men min mobil också ibland, det är antingen glapp eller oxiderat eller nåt. Drar ur och stoppar tillbaka kontakten några gånger, sen funkar det att ladda.
Så det är en variant, måste alltså inte vara så att mobilen måste ersättas.
Så det är en variant, måste alltså inte vara så att mobilen måste ersättas.
Alien skrev:Jag försökte ladda den igår och det gick inte. Det gick inte idag heller.
Vad är det för telefon, och hur gammal är den?
Alien skrev:Samsung Galaxy
lite tips:
AI-översikt Om din Samsung Galaxy inte laddar kan du kontrollera laddningsporten för smuts eller testa med en annan kabel och väggadapter.Snabb felsökning för laddningsproblemRengör porten: Ta bort damm eller ludd i USB-C-uttaget mycket försiktigt med till exempel en tandpetare. Skrapa inte mot botten.Byt tillbehör: Testa en annan laddare och en annan kabel för att se om felet sitter i utrustningen. Använd helst originaltillbehör från Samsung.Starta om mobilen: Gör en tvingad omstart genom att hålla in strömknappen och volym ned-knappen samtidigt i cirka 7–10 sekunder tills enheten vibrerar.