Strömningstjänster
Strömningstjänster
manne skrev:finns det något om rymden på netflix och om rymd äventyr mm jag vill se universum och vintergatan galaxen mm...?
Jag var på Universeum i Göteborg igår o såg en 3D-film där man åkte runt i solsystemet o tittade på de olika objekten. Det var coolt.
Strömningstjänster
Tittar ni alltid på mobilen samtidigt som ni tittar på film? Jag kan tänka mig göra det under reklamen men inte under själva filmen. Men nuförtiden orkar tittarna tydligen inte koncentrera sig.
https://etidning.unt.se/p/unt-del-b/202 ... 6/69301048TT/UNT 2026-01-26 skrev:Netflix satsar på dummare film och tv avsedd för en publik med blicken fäst vid telefonen, enligt filmstjärnorna Ben Affleck och Matt Damon.
– Det är en anpassning till kundernas nya beteende, säger filmkritikern Caroline Hainer.
Det är i en intervju med poddaren Joe Rogan som filmstjärnorna, aktuella med thrillern "The rip" på Netflix, beskriver hur strömningsjätten vill att filmer anpassas – med tidiga explosioner och övertydlig, upprepande dialog – till en publik som inte kan låta bli att titta på flera skärmar samtidigt. Manusförfattare har tidigare riktat liknande anklagelser mot Netflix, som avböjt att kommentera. Att det stämmer är uppenbart, enligt filmkritikern Caroline Hainer.
–Vi ser massor av exempel på att det är sant, säger hon.
Ett sådant är enligt Hainer Netflix populära romkomserie "Nobody wants this".
–Det är korta avsnitt med övertydliga karaktärer som upprepar väldigt mycket av vad de ska göra och säga. Men den blev en succé.
Strömningstjänster
Alien skrev:Tittar ni alltid på mobilen samtidigt som ni tittar på film? Jag kan tänka mig göra det under reklamen men inte under själva filmen. Men nuförtiden orkar tittarna tydligen inte koncentrera sig.
Jag fattar inte varför jag skulle ha en strömningstjänst med reklam, jag har råd med att betala lite mer för att slippa se skiten.
Strömningstjänster
det var bättre föritin när det bara fanns en kanal i svartvitt, med hylandshörna, bröderna cartwright, tekniskt magasin med bengt feldreicht, och kontrapunkt med sten broman, och så fanns det mellanöl och man fick röka inomhus
Strömningstjänster
slackern skrev:Alien skrev:Tittar ni alltid på mobilen samtidigt som ni tittar på film? Jag kan tänka mig göra det under reklamen men inte under själva filmen. Men nuförtiden orkar tittarna tydligen inte koncentrera sig.
Jag fattar inte varför jag skulle ha en strömningstjänst med reklam, jag har råd med att betala lite mer för att slippa se skiten.
Folk kollar tydligen på mobilen under filmen också
Strömningstjänster
Alien skrev:slackern skrev:Alien skrev:Tittar ni alltid på mobilen samtidigt som ni tittar på film? Jag kan tänka mig göra det under reklamen men inte under själva filmen. Men nuförtiden orkar tittarna tydligen inte koncentrera sig.
Folk kollar tydligen på mobilen under filmen också
Ja och? Folk får ju titta på TV hur dom vill.
Strömningstjänster
Alien skrev:men det påverkar utbudet, läste du inte det?
helt klart så sker en fördumning överlag, det kostar miljoner att gör film, kan man göra dem billigare så gör man såklart det
Strömningstjänster
Alien skrev:men det påverkar utbudet, läste du inte det?
Enligt ett par skådespelare du förstår väl att när tidningarna skriver enligt så betyder det inte att det är fakta utan snarare rör sig om rykten?
Enstaka ord har stor betydelse i helheten.
Dessutom vet jag inte om Netflix har köpt upp någon utav dom stora filmbolagen som andra strömningstjänjster har gjort.
Återgå till Intressanta intressen
..?