Fotbolls-VM 2026
Fotbolls-VM 2026
Det blir en dröm semifinal mellan Spanien och Frankrike.
Imorgon får vi heja på Norge,sejern e vår
Imorgon får vi heja på Norge,sejern e vår
- tvilling99
- Anslöt: 2007-05-07
Fotbolls-VM 2026
Kl 23 smäller det Norge mot England, hoppas Norge vinner!!
Jag undrar hur det kommer se ut på Carl Johan om Norge vinner, kanske bad i någon fontän,som 94 på Sergels torg?
Jag undrar hur det kommer se ut på Carl Johan om Norge vinner, kanske bad i någon fontän,som 94 på Sergels torg?
- tvilling99
Fotbolls-VM 2026
tvilling99 skrev:Jag undrar hur det kommer se ut på Carl Johan om Norge vinner,
Ni kommer att höra ljudet från Karl Johans gata över hela Sverige och känna skakningar i marken.

Fotbolls-VM 2026
T.o.m. jag som alltid varit helt ointresserad av sport o fotboll kollar på matchen. Det är rätt spännande ändå!
Fotbolls-VM 2026
Det blir semifinal mellan Argentina och England
- tvilling99
Fotbolls-VM 2026
Det får vi aldrig veta, men så här beskriver VG läget efter att de förlorade: "Det har vært elleville scener utenfor Slottet på Karl Johan i Oslo, etter at Norge tapte mot England i kvartfinalen natt til søndag. " och "Det har vært en intens periode med vold, slagsmål og lignende."tvilling99 skrev:Jag undrar hur det kommer se ut på Carl Johan om Norge vinner, kanske bad i någon fontän,som 94 på Sergels torg?
Fotbolls-VM 2026
Jag är helt säker på att de kommer bli firade när de kommer hem,det de åstadkom var fantastiskt, att det sen inte räckte till semifinal är en annan sak
- tvilling99
Fotbolls-VM 2026
Det här är problemet med att skaffa sig och få mycket uppmärksamhet, med Haaland-mani och "ro! ro! ro!" överalt och bli viral i USA, man måste se till att man vinner. För om man inte gör det blir det en gigantisk antiklimax.
Fotbolls-VM 2026
https://www.dn.se/sport/johanna-franden ... ela-vagen/Att Norge nu får lämna turneringen innan de börjar nosa på medaljer är förstås lite av en lättnad för oss som inte vill se hela den sportsliga balansen rubbas i Norden.
Men det är väl hög tid att slå fast att norrmännen gjorde precis allt rätt i det här mästerskapet. De har lyst upp också svenska kvällar och nätter långt efter att Graham Potters gäng fick lämna USA. Norge har fått hela världen förälskade i deras lika delar ljuvliga och småtöntiga rodd.
Vad viktigare är: Norge har visat att de kan utmana de allra största på fotboll.
Nu får norrbaggarna ro hem i sina vikingabåtar över Atlanten. Det kommer att ta tid, men landslaget ska å andra sidan inte samlas förrän i september igen.
Även om England vann mot Norge är norrmännen stota över sitt lag iaf.
https://www.dn.se/sport/stoltheten-over ... svikelsen/Det var en fotbollsfest som Norge sent ska glömma. Den slutade inte som önskat, men grannlandet kan vara stolt över sina VM-hjältar.
De trotsade ösregnet, fyllde Rådhusplatsen i Oslo och stöttade sitt landslag långt in på natten.
Men när slutsignalen ljöd i Miami hade England vunnit med 2–1 och alla genomblöta fans klädda i rött, vitt och blått tvingades konstatera att VM är över för den här gången.
– Klart att man är lite besviken på domaren. Fotboll är en kontaktsport, sade supportern Erik Aaning Buntemeyer och tänkte på ledningsmålet i andra halvlek som franske domaren Clement Turpin efter VAR-bedömning blåste bort när han ansåg att Erling Haaland använt ojusta medel.
När slaget var över var det inte bara den norske förbundskaptenen Ståle Solbakken som fällde en tår. Det blir ingen mer av den redan klassiska vikingarodden tillsammans med fansen.
Men lördagsfesten fortsatte på sportbarerna längs paradgatan Karl Johan och stoltheten föreföll hos de flesta vara större än besvikelsen.
Fotbolls-VM 2026
En bild från Oslo nu ikväll, ett par personer har samlats för att välkomna fotbollspojkarna hem.
https://inyheter.no/13/07/2026/titusenv ... ne-i-oslo/

https://inyheter.no/13/07/2026/titusenv ... ne-i-oslo/
Fotbolls-VM 2026
Skogkatt skrev:En bild till från Oslo, Slottstorget:
https://www.dagbladet.no/images/8489881 ... ormat=webp
Värre än Rålambshovsparken 1994
- tvilling99
Fotbolls-VM 2026
Haaland dök inte upp i Oslo för att hälsa på folk igår, han var tvungen att resa till flygplatsen eftersom ett privatplan väntade för att flyga honom till Sicilien på semester.... Och där blev plotsligt Norges stora sön en outhärdlig dåre. Han har förmodligen tjänat för mycket pengar och fått för mycket beröm nu. 
Fotbolls-VM 2026
nja, inte semester väl? Jag förstod det som att han skulle på möte med dolce gabbana om sponsring.Skogkatt skrev:Haaland dök inte upp i Oslo för att hälsa på folk igår, han var tvungen att resa till flygplatsen eftersom ett privatplan väntade för att flyga honom till Sicilien på semester.... Och där blev plotsligt Norges stora sön en outhärdlig dåre. Han har förmodligen tjänat för mycket pengar och fått för mycket beröm nu.
Fotbolls-VM 2026
Huggorm skrev:nja, inte semester väl? Jag förstod det som att han skulle på möte med dolce gabbana om sponsring.
Ja, en modevisning och semester. Men när du förlorar en turnering men 100 000 norrmän dyker upp för att välkomna dig hem ändå, då är det inte smart att säga att du var tvungen att ta privatjet till Sicilien för att det var viktigare.
Fotbolls-VM 2026
Huggorm skrev:nja, inte semester väl? Jag förstod det som att han skulle på möte med dolce gabbana om sponsring.
Jag kan förstå att ett sponsoravtal är mycket viktigt för honom nu. Han tjänar bara 500 miljoner om året, så jag är lite orolig att han inte får tillräckligt med mat.

Fotbolls-VM 2026
2-0 detta blir svårt för Frankrike
- tvilling99
Återgå till Intressanta intressen