Asiatiska restauranger

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

Moderatorer: Alien, atoms

Asiatiska restauranger

Inläggav tvilling99 » 2026-06-24 8:26:36

Jag älskar asiatisk mat och gillar att prova olika,hittils har jag provat följande
Kinesisk,indisk, thailändsk, vietnamesisk, koreansk, malaysisk, pakistansk,japansk,philipinsk,kambodjansk,indonesisk,nepalesisk, libanesisk,turkisk, Afghanistansk.
Jag har oxå ätit gatumat från Hongkong,även om det inte är ett eget land.
Sankt Petersburg har jag varit i så ryskt får jag lägga till.
Jag åt Mongoliet barbecue i Malmö för jätte länge sedan,så då får jag väl lägga till Mongoliet.
Vilka har ni testat?
tvilling99

Anslöt: 2007-05-07

Asiatiska restauranger

Inläggav Chilehead » 2026-06-25 0:58:24

Kinesiskt, thai, vietnam, indien, korea, japan, afganistan, libanon, turkiet vet jag säkert. Sen kan de ha slunkit ner ett o annat från sydostasien. Mongolisk bbq, men sen är frågan hur mongoliskt är det. Lagar en hel del Japanskt och ska bli intressant att till hösten åka dit i 4 veckor och bara äta och få goda ideer.
Chilehead

Anslöt: 2008-06-26

Asiatiska restauranger

Inläggav Mymlan » 2026-06-25 18:55:08

Av nån anledning har jag aldrig gillat asiatisk mat. Äter knappt ens ris. När jag var liten och vi gick till den lokala asiatiska restaurangen, åt jag det enda icke-asiatiska som fanns på menyn: Lövbiff med pommes :lol:
Mymlan

Anslöt: 2011-08-06

Asiatiska restauranger

Inläggav nallen » 2026-06-25 20:04:44

Jag brukar gilla mycket asiatiskt, förutom sushi. Men jag har nog bara ätit kinesiskt, thailändsk, vietnamesiskt och malaysiskt. Fast flera av de köken är ju egentligen så stora att det är en nästan meningslös uppräkning :-)063

Hur som helst fanns det för typ tjugo ås ett vietnamesisk-malaysiskt ställe vid Munkebäckstorget i Göteborg, ganska sunkig lokal, men jag minns det som väldigt bra mat.
nallen

Anslöt: 2006-08-27

Asiatiska restauranger

Inläggav slackern » 2026-06-26 18:42:57

Mymlan skrev:Av nån anledning har jag aldrig gillat asiatisk mat. Äter knappt ens ris. När jag var liten och vi gick till den lokala asiatiska restaurangen, åt jag det enda icke-asiatiska som fanns på menyn: Lövbiff med pommes :lol:

Haha vad gulligt.

Själv är jag inte heller särskilt förtjust i ris äter helst något med nudlar till, i och för sig så började jag uppskatta basmatiriset när jag testade det för första gången.
slackern

Anslöt: 2010-10-26

Återgå till Intressanta intressen

Logga in